Op de uitbetalingsfacturen wordt niet gesproken over wanneer het geld is verdiend maar alleen een bedrag en factuurdatum. Boekhouding is niet uitgebreid omdat ik geen kvk o.i.d. heb maar alles opgeef aan het einde van het jaar bij inkomsten uit overige werkzaamheden.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Als je op een goede manier een boekhouding voert, reken je omzet toe aan het jaar waarin de omzet gemaakt is, niet in het jaar wanneer de factuur verzonden wordt.
Je factuur moet een duidelijke omschrijving bevatten. Maar goed, ik verwacht er niet echt problemen mee verder, het is alleen niet hoe het hoort. De meeste bedrijven houden hier overigens ook niet van en vragen om een factuur in dit jaar. Maar goed, als dat bij jou niet het geval is én je bent bereid het risico op faillissement van je debiteur te dragen, dan kun je het natuurlijk doen. Hou er wel rekening mee dat veel klanten weinig haast hebben met betalen van facturen die na maanden pas worden verstuurd.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:26 schreef maikel112 het volgende:
[..]
Op de uitbetalingsfacturen wordt niet gesproken over wanneer het geld is verdiend maar alleen een bedrag en factuurdatum. Boekhouding is niet uitgebreid omdat ik geen kvk o.i.d. heb maar alles opgeef aan het einde van het jaar bij inkomsten uit overige werkzaamheden.
Bij berekenhet.nl kun je wel een indicatie krijgen van de gevolgen van de aangekondigde maatregelen voor je loon. Heb je daar misschien iets aan? http://www.berekenhet.nl/inkomen/belasting-box1-2015-2016.htmlquote:Op woensdag 23 september 2015 10:56 schreef maikel112 het volgende:
Dat had ik inderdaad al over het hoofd gezien. Zou handig zijn als je al een proefaangifte kon maken voor 2016 haha
TS verstuurt geen facturenquote:Op woensdag 23 september 2015 11:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je factuur moet een duidelijke omschrijving bevatten. Maar goed, ik verwacht er niet echt problemen mee verder, het is alleen niet hoe het hoort. De meeste bedrijven houden hier overigens ook niet van en vragen om een factuur in dit jaar. Maar goed, als dat bij jou niet het geval is én je bent bereid het risico op faillissement van je debiteur te dragen, dan kun je het natuurlijk doen. Hou er wel rekening mee dat veel klanten weinig haast hebben met betalen van facturen die na maanden pas worden verstuurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |