De wapenwedloop is weer helemaal terug van weggeweest.quote:Duitsland krijgt nieuwe kernwapens
BERLIJN - De Amerikanen gaan alle atoombommen in Duitsland, dat de superwapens officieel niet bezit, moderniseren. Na de Russische annexatie van de Krim en tijdens de oorlog in Oekraïne worden twintig kernwapens van het type B61 in het Rijnland vernieuwd.
Dat stelt de Duitse publieke omroep ZDF. Vanavond in hun uitzending ’Frontal 21‘ worden er harde bewijzen gepresenteerd. Deze zijn afkomstig van klokkenluidersite Wikileaks en gebaseerd op een gedetailleerde begroting van het Pentagon in Washington voor het jaar 2015. De Duitsers zitten er mee in hun maag want eerder hadden ze besloten dat alle kernwapens het land uit moesten.
De Russen reageren intussen furieus en protesteren. In Nederland pleit de VVD ook voor modernisering van de kernwapens: „We kunnen ons niet veroorloven dit niet te doen”, zei buitenlandwoordvoerder Han ter Broeke eerder dit jaar. Voor hem zijn ’afschrikking en geruststelling‘ twee belangrijke termen die weer actueel zijn
Bron: Telegraaf
Duitsland heeft helemaal niks te zeggen over de kernkoppen in Büchel.. deze vallen onder direkt bevel van de amerikaanse president (overigens werden wel duitse piloten er getrained om mee te vliegen, na de modernisering zou dat niet meer nodig zijn en kunnen deze direkt 'afgeschoten'w roden en worden dan geleid naar een doelwit).quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:51 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Verstandig besluit van Duitsland?
Misschien zijn we wel rijp voor die stap. Gewoon alles weg, en over een paar eeuw staan er weer andere grappige wezentjes op om het nog eens te proberen hier.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:58 schreef pvdplanet het volgende:
Als Duitsland deze wapens 70 jaar eerder gehad dan was het een hele andere wereld geweest...
Als de Duitsers het niet zouden willen zouden ze er niet eens mogen liggen. ze stemmen dus gewoon toe, ook al is het besluit misschien gemaakt door de US.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Duitsland heeft helemaal niks te zeggen over de kernkoppen in Büchel.. deze vallen onder direkt bevel van de amerikaanse president (overigens worden wel duitse piloten er getrained om mee te vliegen)
Deze Duitsers hebben zich gewoon te houden aan de afspraken die de vorige Duitsers hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:04 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Als de Duitsers het niet zouden willen zouden ze er niet eens mogen liggen. ze stemmen dus gewoon toe, ook al is het besluit misschien gemaakt door de US.
Over een jaar of 100. Dan ben ik er toch niet meer.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:03 schreef Toefjes het volgende:
Misschien zijn we wel rijp voor die stap. Gewoon alles weg, en over een paar eeuw staan er weer andere grappige wezentjes op om het nog eens te proberen hier.
nee, Duitsland heeft niks te zeggen over wat er op amerikaanse bases gebeurt, deze gelden als amerikaans grondgebied (en ook bv al het amerikaanse militair-personeel valt onder amerikaans recht en niet duits recht).quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:04 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Als de Duitsers het niet zouden willen zouden ze er niet eens mogen liggen. ze stemmen dus gewoon toe, ook al is het besluit misschien gemaakt door de US.
Ik zelf hoop afscheid te kunnen nemen over een jaar of 50, maar 100 is een mooie termijnquote:Op dinsdag 22 september 2015 12:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Over een jaar of 100. Dan ben ik er toch niet meer.
Ja, ik ga het waarschijnlijk toch niet meer dan 50 jaar redden, maar ja, je weet nooit.. het zal je gebeuren dat je 106 bent en dat je dan dood gaat door een atoombom. Vandaar de verhoogde termijn van 100 jaarquote:Op dinsdag 22 september 2015 12:13 schreef Toefjes het volgende:
Ik zelf hoop afscheid te kunnen nemen over een jaar of 50, maar 100 is een mooie termijn
Afhankelijk wie straks achter de rode knop zit. Zal dat nog wel een Duitser zijn?quote:De wapenwedloop is weer helemaal terug van weggeweest.
We komen iig niet dichter bij elkaar op deze manier.
Hield de NSB zich zo bezig met kernbommen dan?quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:27 schreef BarryOSeven het volgende:
De Amerikanen besluiten de kernbommen in Duitsland te gaan vernieuwen, en meteen staat er zo'n NSB'er hier op die zegt: Wij willen ook nieuwe kernbommen. Typisch weer.
Hoezo verstandig van Duitsland? Dit zijn Amerikaanse wapens. Het lijkt me sterk dat de Duitsers gaan over de modernisering hiervan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:51 schreef Odaiba het volgende:
[..]
De wapenwedloop is weer helemaal terug van weggeweest.
We komen iig niet dichter bij elkaar op deze manier.
Als hier de bommen vallen dan vallen ze ook in de VS.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hoezo verstandig van Duitsland? Dit zijn Amerikaanse wapens. Het lijkt me sterk dat de Duitsers gaan over de modernisering hiervan.
Verstandig van de VS? Nee. Die conjo's zitten lekker veilig aan hun kant van de atlantische oceaan de zooi te escaleren terwijl wij met de gebakken peren zitten straks.
Je denkt toch niet dat er nu een Duitser zelfs maar in de buurt van die knoppen komt?quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Afhankelijk wie straks achter de rode knop zit. Zal dat nog wel een Duitser zijn?
De techniek gaat vooruit en word steeds betrouwbaarder, lijkt mij een goede zaak om dat soort wapens van nieuwere technieken te voorzien.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |