abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 november 2002 @ 20:56:02 #1
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_6856157
Ik heb al een paar jaartjes lenzen en eigenlijk is het helemaal niets voor me. Laat ze veel te vaak in snachts, doe er veel te lang mee meestal en maak ze pas schoon wanneer me ogen zo'n pijn doen dat ik ze niet meer in kan houden.

Maar bedacht me net dus dat ik nu al bijna 2 maanden doe met 1 paar 1dags lenzen....

Wat is jullie record?

pi_6856192
Nou dan je ook een , je gaat je ogen toch niet verpesten!? Ik doe nooit langer dan een maand met mijn maandlenzen
.
pi_6856201
*schaam* 2maand
pi_6856218
vorige maandlenzen heb ik 32 dagen over gedaan, huidige heb ik 1 week in, daarvoor had ik nooit lenzen
pi_6856312
ik heb 1 keer 11 maanden met mijn halfjaar lenzen gedaan.

ik probeer het wel goed bij te houden maar bij dit paar had ik er gewoon niet meer aan gedacht. Pas toen ik echt problemen kreeg met indoen heb ik maar eens gebeld voor een afspraak

pi_6856405
Ik doe er altijd precies zo lang mee als aangegeven wordt. Ik heb nl. 1 keer ontstoken ogen gehad doordat ik niet zorvuldig om ben gegaan met me lenzen en dat is een behoorlijk goeie les geweest. Want dat doet echt fucking pijn.
Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
  zondag 17 november 2002 @ 21:10:46 #7
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_6856419
Ik heb mn halfjaar lenzen 1 keer 3 maanden telang ingehad, toen ik voor controle kwam werd ik erg sterng op mn vingers getikt. Er was echt heel veel adervorming in mn ogen, en als dat ietsjes meer werd mocht ik nooit meer lenzen in.
Ik heb nu maandlenzen en die worden gaan echt naar een maand weg, ik wil nooit meer terug naar een bril!
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_6856590
Ik heb m'n weeklenzen (die je dag en nacht inhoudt) meestal iets van een maand in, tegen die tijd begin ik 's avonds vroeg al moeie ogen te krijgen dus weet ik dat het weer tijd is
  zondag 17 november 2002 @ 21:22:54 #9
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_6856666
quote:
Op zondag 17 november 2002 20:58 schreef Partygurl het volgende:
Nou dan je ook een , je gaat je ogen toch niet verpesten!? Ik doe nooit langer dan een maand met mijn maandlenzen
Ik heb eigenlijk halfjaar lenzen. Maar heb ooit voor me vakantie 1dagslenzen gekocht. Me halfjaar lenzen zijn gesneuveld dus maar de 1daglenzen gepakt.

Maar heb gewoon echt geen tijd om lenzen te gaan halen...

pi_6856683
quote:
Op zondag 17 november 2002 21:22 schreef djdano het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk halfjaar lenzen. Maar heb ooit voor me vakantie 1dagslenzen gekocht. Me halfjaar lenzen zijn gesneuveld dus maar de 1daglenzen gepakt.

Maar heb gewoon echt geen tijd om lenzen te gaan halen...

ik heb de mijne mijn hele leven al
ik kijk wel hoe ik me voel
  zondag 17 november 2002 @ 22:11:33 #11
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_6857601
Ik heb drie jaar lenzen gedragen (niet achter elkaar ) maar zomaar ineens kan ik er niet meer tegen. Ik kan ze nu niet langer dan drie of vier uur achter elkaar inhouden, en dat is nog lang. Heel vervelend, heeft iemand dit ook eens meegemaakt?

Oja, voor de informatie: ééndagslenzen zijn vreselijk kwalitatief slechte dingen. Je moet ze niet voor niets na één dag weggooien. Ze zijn er dus niet voor gemaakt om ze vaker dan één keer in en uit te doen. Je doet ze in, draagt ze, doet ze uit, gooit ze weg. Maar in principe kunnen ééndagslenzen nooit goed voor je ogen zijn... wat dat betreft zijn halfjaarlenzen het beste, mits je ze goed schoonmaakt en je geen last hebt van eiwitaanslag.

Heb je geen bril ofzo, die je op kunt zetten tot je weer es tijd hebt om lenzen te halen? Je hebt maar één paar ogen; als je die verkloot doordat je te lui bent om nieuwe lenzen te kopen, of omdat je te ijdel bent om een brilletje te dragen, dan zit er m.i. toch een steekje los....

pi_6860015
Ik hou mijn lenzen 24/7 in. Het zijn maand lenzen, maar de meeste lenzen gaan wel een maandje of 4 mee. Sommige maar 2 weken...
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  maandag 18 november 2002 @ 12:54:41 #13
35699 engeltje_1983
Watching over you
pi_6864427
K heb zelf maandlenzen, en k heb ze n keer 3 lmaanden ingehad. K draag ze net zolang totdat k er last van krijg, of totdat er 3 maanden om zijn. Langer mag ni van mn opticien...
pi_6864441
haha dan krijg jij hetzelfde te horen bij de opticien als ik een paar weken terug..!!
Doh!
pi_6870232
mn halfjaar lenzen ongeveer 7/8 maandan, toen begonnen mijn ogen het niet leuk te vinden (ik had eerder geen tijd/vergeten/etc. om een afspraak te maken).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_6870616
quote:
Op zondag 17 november 2002 22:11 schreef Christine het volgende:
Oja, voor de informatie: ééndagslenzen zijn vreselijk kwalitatief slechte dingen. Je moet ze niet voor niets na één dag weggooien. Ze zijn er dus niet voor gemaakt om ze vaker dan één keer in en uit te doen. Je doet ze in, draagt ze, doet ze uit, gooit ze weg. Maar in principe kunnen ééndagslenzen nooit goed voor je ogen zijn... wat dat betreft zijn halfjaarlenzen het beste, mits je ze goed schoonmaakt en je geen last hebt van eiwitaanslag.
Ik heb juist ééndagslenzen vanwege slechte zuurstoftoevoer in m'n ogen. Ze zijn idd bedoeld om ze aan 't eind van de dag weg te gooien, dat betekent bij mij na +/- 8-10 uur, max. 12-14 uur, dan krijg ik er echt last van. (ligt een beetje aan het weer/klimaat) Daarintegen zet je elke dag een nieuw setje in je ogen dat volledig steriel is, i.t.t. maandlenzen. (ook al maak je ze goed schoon, echt steriel krijg je ze nooit)
Ik had voor maandlenzen kunnen kiezen, ware het niet dat ik dan elke 2 maanden op controle zou moeten. Overigens draag ik de lenzen niet elke dag, ik combineer met bril.
pi_6871951
quote:
Op maandag 18 november 2002 17:59 schreef BOKA het volgende:
mn halfjaar lenzen ongeveer 7/8 maandan, toen begonnen mijn ogen het niet leuk te vinden (ik had eerder geen tijd/vergeten/etc. om een afspraak te maken).
Idem hier.

Elke keer als ik op controle ga krijg ik een preek, waar ik braaf naar luister. En elke keer neem ik me voor de volgende keer echt op tijd nieuwe te kopen. En elke keer.... goed zo!

Momenteel heb ik ze ook alweer te lang in, zie ook vlekken .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 18 november 2002 @ 20:09:14 #18
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_6872536
maand met maandlenzen.. soms langer, soms korter.. als ze bijv. zeer doen bij het indoen..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  maandag 18 november 2002 @ 23:12:52 #19
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_6876503
Ik heb inderdaad geen bril. Nooit gehad omdat ik meteen lenzen heb genomen.

Heb er vaak aan gedacht om een brilletje te kopen. Gewoon omdat het wel fijn is om op te zetten als je thuis bent. Maarja ik ben dan weer zo iemand die geen goedkoop brilletje opzet omdat het niet mooi is. Dan wordt het dus meteen weer een dure bril met alle opties (mooier, fijner enz) en dat vind ik weer zonde van het geld omdat ik toch lenzen heb.....8)7

pi_6876751
meestal doe ik anderhalve maand met een stel maand lenzen. Tenzij er omstandigheden zijn geweest dat ze zeker vuiler zijn geworden dan normaal. Zoals op vakantie.

Ik heb nooit echt problemen gehad met lenzen en dat wil ik graag zo houden....Ik vind dat je beter goed naar je eigen lichaam kan luisteren en ze weg gooit als ze echt oud zijn dan dat je domweg iedere maand een setje weg gooit dat of nog niet te oud is, omdat je die maand twee weken met je bril op liep, of dat je met te oude lenzen loopt omdat je die krengen 17 uur per dag in had.

to climb or not to climb, thats the question
pi_6877582
ik heb kleur maand lenzen zonder sterkte, ik begin nu tegen het einde van de maand te komen, maar als ik ze paar dagen achter elkaar niet in doe, maak ik ze maar om de 3 dagen schoon ofzo (kwas niet echt zuinig met me vloeistof in het begin , vandaar) euh ik merk wel dat ze bijv. sneller droog worden enzo, en ze beginnen eerder te irriteren. Ook merk ik het veeeel sneller als ik een lens omgedraaid erin doet, dan kan ik me oog namelijk niet eens fatsoenlijk open houden. dus mijn 'record' moet er nog aankomen.

Btw hiervoor nog NOOIT lenzen ingehad enzo, was dus ff wroeten enzo, 3 kwartier ong. voordat ik de eerste lens erin kreeg, en eruit halen ging in 1x

pi_6877883
Ik heb halfjaarslenzen...heb ze nooit langer dan half jaar in..logisch lijkt mij dan...ik wil me ogen niet verklooien voor die paar ¤'s per half jaar...

verder heb ik ook nog daglenzen voor speciale uitzonderingen zoals parties en eens een keer het zwembad enzo..ok die laat ik dus maar 1 dag of nacht in...daarna zijn ze dus echt wel maximaal gaar!

Gister had ik me effe vieze lenzenterror...was een daglens overgebroken...kwam maar een helft uit mijn oog...ik voelde wat irriteren en vet ligge wrijven in die ogen..ik nieuwe lens dringezet..ik lekker gaan feesten..terwijl ik constant zat te emmeren met me ogen..thuis gewoon gaan pitten..volgende dag tegen een uur of 6 's avonds doe me eens de lens uit.. EN RAAD EENS...DE ANDERE HELFT ZAT ER NOG IN!!! GRRR..die was pijnlijk en sneed in me ogen.
Dat ding meteen in de prullebak gesmeten...en verder nergens last meer van gehad

pi_6879814
Ik draag maandlenzen en ik heb nog nooit de limiet van een maand overschreden, daarvoor zijn mijn ogen me te kostbaar. Hier en daar hoor ik wel van kennissen dat ze er langer mee doen ofzo.. maar 't lijkt me toch niet zo goed.

Het record dat ik ze draag op een dag is eigenlijk 24 uur. Ook niet erg goed voor je ogen, maar het gebeurt me zelden

. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
pi_6879912
quote:
Op zondag 17 november 2002 20:56 schreef djdano het volgende:
Maar bedacht me net dus dat ik nu al bijna 2 maanden doe met 1 paar 1dags lenzen....

Wat is jullie record?

Damn.. hallo zeg, je hebt het hier wel over je ogen hoor..

Ga ik echt geen record mee proberen te halen..
Zou ik trouwens niet eens de kans voor krijgen omdat ik ieder jaar een week na de controle bij de opticien een telefoontje krijg met de mededeling dat m'n nieuwe (harde) lenzen klaarliggen.

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
pi_6879938
ik heb harde lenzen en die hebbik 3 dagen aan een stuk ingehad max.

maar met zachte lenzen moet je daar goed mee opletten, gaan je ogen eerder ontsteken omdat die lenzen meer van je oog afdekken en dus het zuurstof minder snel doorlaten

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')