abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6856031
Ik vroeg me af of als je via de radio livesets opneemt van DJ's en die op cd brandt illegaal is of niet. Ik kan het me niet voorstellen voor eigen gebruik, maar als je ze deelt/verkoopt/verspreidt. Soms worden die sets namelijk ook op cd verkocht....
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 november 2002 @ 20:54:52 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6856136
Illegaal. Je hebt de plaat/cd niet gekocht, en dus mag je 'm ook niet bezitten.
pi_6856144
Het is illegaal, geen twijfel over mogelijk. Alle platen die in een mix gebruikt worden zijn immers auteursrechtelijk beschermd: zodra je een mix-cd legaal wilt uitbrengen moet je royalties aan de auteurs van de platen betalen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6856170
Maar als ik het nu van de radio opneem en gewoon voor mezelf gebruik. Ik distrubieer het dus niet, leen het niet uit etc. Dat is toch hetzelfde als vroeger wat opnemen op casette bandje?
pi_6856183
Dat mag dus eigenlijk ook niet. Okee, ik geloof niet dat BUMA/Stemra gelijk de deur komt intrappen als je kopieen voor eigen gebruik maakt, maar officieel mag het dus eigenlijk niet.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6856223
ok thnx

dus hou ik m'n mega collectie lekker voor m'n zelf

pi_6856394
legaal: omroepen betalen uitzend rechten voor die livesets, dus jij mag het voor eigen gebruik opnemen en draaien. Daarnaast betaal je kijk en luister geld.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 17 november 2002 @ 21:12:23 #8
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6856458
quote:
Op zondag 17 november 2002 21:09 schreef Skinkie het volgende:
legaal: omroepen betalen uitzend rechten voor die livesets, dus jij mag het voor eigen gebruik opnemen en draaien. Daarnaast betaal je kijk en luister geld.
En toch kun je ze zo rippen, niemand die het merkt Bij de radioomroep merken ze echt niet dat jij op het recordknopje drukt van je ingebouwde taperecorder Tenslotte verstuur je nix aan info naar stations, je ontvangt ze alleen maar (als we streaming er ff buiten laten).
pi_6856967
quote:
Op zondag 17 november 2002 21:12 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

En toch kun je ze zo rippen, niemand die het merkt Bij de radioomroep merken ze echt niet dat jij op het recordknopje drukt van je ingebouwde taperecorder Tenslotte verstuur je nix aan info naar stations, je ontvangt ze alleen maar (als we streaming er ff buiten laten).

En zodra ze hier staan haal ik ze weg.

Zie het maar als een soort bootleg.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')