Ik heb nog nooit een les chinees gehad. Wel een bordje.quote:Op maandag 21 september 2015 15:26 schreef glasshole het volgende:
De Chinezen halen ons in, zijn er al fokkers die Chinees praten?
Op middelbare scholen wordt het al jaren gegeven, ze gaan zelfs op excursie naar Peking.
Zegt VWO extra je iets?quote:Op maandag 21 september 2015 15:34 schreef rene90 het volgende:
Welke middelbare scholen dan? Misschien als keuzevak ofzo maar ik heb er nog niet over gehoord.
Wij hadden deze week een gesprek op de kleuterschool over onze kleine die behoorlijk ver vooruit is en daar vertelden ze dat er in groepen 7 en 8 voor hoogbegaafde kinderen Spaanse les is en ze binnenkort ook met Chinees gaan beginnen.quote:Op maandag 21 september 2015 15:34 schreef rene90 het volgende:
Welke middelbare scholen dan? Misschien als keuzevak ofzo maar ik heb er nog niet over gehoord.
Zo toe maar, op zich wel tof dat ze die mogelijkheden nu hebben voor kids die daar wel een interesse in hebben.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:03 schreef Puntje013 het volgende:
[..]
Wij hadden deze week een gesprek op de kleuterschool over onze kleine die behoorlijk ver vooruit is en daar vertelden ze dat er in groepen 7 en 8 voor hoogbegaafde kinderen Spaanse les is en ze binnenkort ook met Chinees gaan beginnen.
*Buulvlouwquote:Op vrijdag 25 september 2015 08:24 schreef BlazingV2 het volgende:
Ik heb Chineze buren maar het enige wat ik kan is Nihau Nihau en dat ze Peking eend eten.
Ook treiterd mijn ma altijd de buurvrouw met "Buurvlouw" te zeggen.
Waarom moet je hoogbegaafd zijn om Chinees te leren? Elke Chinees kan het, van de meest domme tot de meest slimme.quote:Op maandag 21 september 2015 15:52 schreef glasshole het volgende:
[..]
Zegt VWO extra je iets?
Hoogbegaafde leerlingen die Chinees als keuzevak hebben.
gaafquote:
Een vriend van mij is net 1 jaar geleden begonnen met leren in NL, 27 jaar nu trouwens. Hij kan nu al simpele gesprekken voerenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom moet je hoogbegaafd zijn om Chinees te leren? Elke Chinees kan het, van de meest domme tot de meest slimme.
Dacht dat zo'n 90% van de Chinezen in NL Cantonees sprakquote:Op dinsdag 10 november 2015 00:54 schreef Yiwei het volgende:
Er zijn rijke lui in NL die chinese au pair nemen, die praten al chinees tegen de peuters/kleuters. Oer Hollandse kindertjes van 7 jaar kunnen al vloeiend Mandarijns spreken
Al minder, nieuwelingen komen niet meer uit die provincie. Sommige 2e en 3e generatie kunnen helemaal geen chinees meer praten. Halfbloedjes ook niet. Ik gok op 50-60%quote:Op dinsdag 10 november 2015 02:26 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Dacht dat zo'n 90% van de Chinezen in NL Cantonees sprak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |