abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156257991
Hoe wordt hier gedacht over een fenomeen als vervloeking? Is zoiets mogelijk? En zo ja, hoe kom je van de vloek af?

Ik heb het sterke vermoeden dat ik door meedere personen in mij leven ben vervloekt. Ik denk dan aan drie personen. Een heeft me zelfs vervloekt toen ik nog in de buik van mijn moeder zat. Ik vraag mij af of de pech die ik in mjn leven ervaar misschien hierdoor veroorzaakt wordt?
pi_156260109
wat ik er van begrepen heb is dat alleen familie van de eerste graad je kunnen vervloeken. voornamelijk ouders. broers en zussen ook wel. maar moeten ouder zijn. dat heeft mijn oma ooit verteld.
pi_156268447
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:38 schreef cluelezz het volgende:
Hoe wordt hier gedacht over een fenomeen als vervloeking? Is zoiets mogelijk? En zo ja, hoe kom je van de vloek af?

Ik heb het sterke vermoeden dat ik door meedere personen in mij leven ben vervloekt. Ik denk dan aan drie personen. Een heeft me zelfs vervloekt toen ik nog in de buik van mijn moeder zat. Ik vraag mij af of de pech die ik in mjn leven ervaar misschien hierdoor veroorzaakt wordt?
Wat naar voor je. Ik ben zelf niet zo thuis in deze materie maar op google vond ik wel het een en ander wat je misschien zou kunnen helpen.
http://www.beliseheksenforum.com/viewtopic.php?f=4&t=255&start=10
http://camothsway.weebly.com/vloeken.html
Als je gelovig bent is dit misschien iets voor je,
http://www.bornagainminis(...)_vloekverbreking.pdf
There is only one religion
pi_156275300
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:36 schreef pipojansen het volgende:
wat ik er van begrepen heb is dat alleen familie van de eerste graad je kunnen vervloeken. voornamelijk ouders. broers en zussen ook wel. maar moeten ouder zijn. dat heeft mijn oma ooit verteld.
Volgens mij kunnen anderen dat ook, ongeacht leeftijd.
There is only one religion
pi_156323472
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:38 schreef cluelezz het volgende:
Hoe wordt hier gedacht over een fenomeen als vervloeking? Is zoiets mogelijk? En zo ja, hoe kom je van de vloek af?

Ik heb het sterke vermoeden dat ik door meedere personen in mij leven ben vervloekt. Ik denk dan aan drie personen. Een heeft me zelfs vervloekt toen ik nog in de buik van mijn moeder zat. Ik vraag mij af of de pech die ik in mjn leven ervaar misschien hierdoor veroorzaakt wordt?
Het is wel erg makkelijk om je pech wat je hebt te gooien dat het komt, omdat je vervloekt ben. Een nuchter persoon is pas gelukkig wanneer hij het geluk zelf wil en uitdenkt. Dus probeer het eea bij jezelf is te zoeken.
pi_156349472
Nope, lijkt me schier onmogelijk. Wat wel mogelijk lijkt is dat mensen die denken dat ze vervloekt zijn raar gedrag gaan vertonen en de vervloeking als het ware zo inleven dat het bijna een echte vervloeking lijkt :P
pi_156359102
Ik heb zelf ook het "gevoel" vervloekt te zijn (mogelijk in een vorig leven).
Dit heeft er meer mee te maken dat ik mensen afstoot door "afwijkend" gedrag te vertonen als gevolg van negatieve energie.
Hoe meer ik mijn best doe om mensen te (willen) helpen, hoe afstandelijker ze worden.
Tevens word ik tegengewerkt om te mediteren.
Het focussen op de chakra's wordt tegengehouden, waardoor ik nooit spiritueel "sterker" in mij schoenen kan staan.
Visualiseren wordt simpelweg vervangen door een soort-van donkere mist en schimmen.
Ook zijn er voornamelijk nachtmerries als ik mijn derde oog probeer te openen.
Allicht heeft TS hetzelfde meegemaakt.

Na er uitvoerig over nagedacht te hebben, heeft het mogelijk te maken met dat ik in een vorig leven (of misschien zelfs meerderen) slechte dingen heb gedaan (misschien wel moord?), wat weer doorwerkt in dit leven.
Hierdoor zal het erg lastig worden om een spiritueel balans te vinden, en negatieve invloeden te weren.
Onbewust voelen andere mensen dit aan, en gaan mij uit de weg.
Het selecte groepje mensen dat ik kan vertrouwen, geven mij weliswaar positieve energie.
Dit heeft echter een te kleine invloed om het negatieve af te wenden.
Het zorgt er eerder voor dat negatief/positief als een chaos verstrengeld raken, en het positieve als in een katapult weggeschoten wordt.
Alsof het niet is toegestaan om positieve energie te dragen.
Dat bedoel ik dan ook met vervloekt zijn, en begrijp TS dan ook :)
@luna
pi_156359397
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:19 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Wat naar voor je. Ik ben zelf niet zo thuis in deze materie maar op google vond ik wel het een en ander wat je misschien zou kunnen helpen.
http://www.beliseheksenforum.com/viewtopic.php?f=4&t=255&start=10
http://camothsway.weebly.com/vloeken.html
Als je gelovig bent is dit misschien iets voor je,
http://www.bornagainminis(...)_vloekverbreking.pdf
Dank je voor de tip, maar ik durf zelf eigenljk niet te gaan hocus pocussen, bang dat ik het missschien erger maak
pi_156360001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:25 schreef boempa het volgende:
Ik heb zelf ook het "gevoel" vervloekt te zijn (mogelijk in een vorig leven).
Dit heeft er meer mee te maken dat ik mensen afstoot door "afwijkend" gedrag te vertonen als gevolg van negatieve energie.
Hoe meer ik mijn best doe om mensen te (willen) helpen, hoe afstandelijker ze worden.
Tevens word ik tegengewerkt om te mediteren.
Het focussen op de chakra's wordt tegengehouden, waardoor ik nooit spiritueel "sterker" in mij schoenen kan staan.
Visualiseren wordt simpelweg vervangen door een soort-van donkere mist en schimmen.
Ook zijn er voornamelijk nachtmerries als ik mijn derde oog probeer te openen.
Allicht heeft TS hetzelfde meegemaakt.

Na er uitvoerig over nagedacht te hebben, heeft het mogelijk te maken met dat ik in een vorig leven (of misschien zelfs meerderen) slechte dingen heb gedaan (misschien wel moord?), wat weer doorwerkt in dit leven.
Hierdoor zal het erg lastig worden om een spiritueel balans te vinden, en negatieve invloeden te weren.
Onbewust voelen andere mensen dit aan, en gaan mij uit de weg.
Het selecte groepje mensen dat ik kan vertrouwen, geven mij weliswaar positieve energie.
Dit heeft echter een te kleine invloed om het negatieve af te wenden.
Het zorgt er eerder voor dat negatief/positief als een chaos verstrengeld raken, en het positieve als in een katapult weggeschoten wordt.
Alsof het niet is toegestaan om positieve energie te dragen.
Dat bedoel ik dan ook met vervloekt zijn, en begrijp TS dan ook :)
Interessant. Die gedachte is ook meerdere malen bij mij opgekomen, dat mijn pech en ellendige omstandigheden te wijten zou kunnen zijn aan een vorig leven, waar ik me slecht heb gedragen en momenteel voor boet. Dat zou bv kunnen verklaren waarom ik neergezet ben bij ouders, die nooit kinderen hadden moeten krijgen. Indien dit het geval is, valt hier uberhaupt wat aan te doen? Ik vermoed zelf van niet. Misschien is het dan wel onze lotsbestemming om het leed te doorstaan en is het positieve niet voor ons weggelegd.

Verder interessant wat je schrijft over het positieve//negatieve. In mijn leven ervaar ik dat het negatieve meer kracht heeft. Indien ik uit balans ben, verdrietig ben, snellen negatieve ervaringen me met grote snelheid toe. Bijvoorbeeld ik krijgt slechts nieuw te horen en/of maak iets naars mee op straat die zelfde dag nog. Wanneer ik me goed voel, kan ik hoogstens erin slagen neagtieve gebeurtenissen niet te doen plaatsvinden, maar een echte fijne gebeurtenis//interactie overkomt me niet. Vandaar mijn gevoel dat positiviteit maar geringe kracht heeft.
pi_156366066
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:50 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Interessant. Die gedachte is ook meerdere malen bij mij opgekomen, dat mijn pech en ellendige omstandigheden te wijten zou kunnen zijn aan een vorig leven, waar ik me slecht heb gedragen en momenteel voor boet. Dat zou bv kunnen verklaren waarom ik neergezet ben bij ouders, die nooit kinderen hadden moeten krijgen. Indien dit het geval is, valt hier uberhaupt wat aan te doen? Ik vermoed zelf van niet. Misschien is het dan wel onze lotsbestemming om het leed te doorstaan en is het positieve niet voor ons weggelegd.

Verder interessant wat je schrijft over het positieve//negatieve. In mijn leven ervaar ik dat het negatieve meer kracht heeft. Indien ik uit balans ben, verdrietig ben, snellen negatieve ervaringen me met grote snelheid toe. Bijvoorbeeld ik krijgt slechts nieuw te horen en/of maak iets naars mee op straat die zelfde dag nog. Wanneer ik me goed voel, kan ik hoogstens erin slagen neagtieve gebeurtenissen niet te doen plaatsvinden, maar een echte fijne gebeurtenis//interactie overkomt me niet. Vandaar mijn gevoel dat positiviteit maar geringe kracht heeft.
Aannemende dat het klopt (vervloekt/danwel negatief als gevolg van handelen vanuit een vorig leven), voelt het als een groot onrecht.
Jij kunt er nu immers niks aan doen wat er destijds gebeurt is.
Wat je echter wel kunt doen is een schild vormen, om negativiteit tegen te gaan.
Ik probeer op sommige dagen juist sterker te zijn, door te denken dat werkelijk niks belangrijk is, en er alleen wit licht om mij heen is.
Op dit soort dagen zijn er soms kleine lichtpuntjes.
Het kan zomaar zijn dat je dan goede mensen aantrekt.
Deze goede mensen zullen dan weer positieve energie uitstralen, wat je weer kan helpen om sterker te worden.
In mijn beleving zijn dat de mensen die niet zozeer met persoonlijk gewin/succes als in populariteit bezig zijn, maar spiritueler zijn ingesteld, en eerder tegenslagen zullen kunnen verwerken dan anderen.
Het lastigste is om tegen je gevoel in te gaan.
Datgene wat de vloek zou betekenen (negatieve gedachten sturen, energie vreten), dat is waar je tegen wilt vechten, en wat je al min of meer geaccepteerd hebt.
Het is als het ware een levenslang gevecht, waarin alleen jij, hoe zwaar en uitzichtloos ook, de uiteindelijke uitslag van zult bepalen.

Probeer eens een dag lang, als je gedachten af te wenden, en slechts wit licht te zien/positieve energie aan te trekken.
En misschien, gaat dit wel steeds makkelijker?
@luna
  zondag 27 september 2015 @ 10:58:23 #13
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156417212
Zit tussen je oren. Niet aanstellen en gewoon de dag plukken.
pi_156417412
Oké, dit valt wel eens beetje in de categorie 'vreemde overtuigingen', kenmerkend voor schizoptypische mensen. Ook huist er het risico in dat je je problemen als uitzichtloos en onoplosbaar gaat beschouwen. Plus het lijkt me ook niet zo bevorderlijk voor je verantwoordingsgevoel. Maar goed, buiten dat om: het is een beetje een karma-idee in feite. En ik heb het ook wel eens gedacht in m'n eigen leven. Maar ja, het probleem ermee is dat je het nooit zou kunnen bewijzen. Het bevindt zich totaal buiten je zich. Dat maakt het een nutteloze, en niet bepaalde helpende gedachte. Zo kun je nog duizenden ideeën bedenken die niet te bewijzen zijn maar waar je wel je hele leven in kunt geloven. Het is maar net waar je zin in hebt.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:18:59 #15
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_157150363
Het is mogelijk om verdoemd te zijn, niet zozeer vervloekt. Door bepaalde omstandigheden waar je zelf geen invloed op hebt kan je leven getekend zijn. Vervloekt zou wellicht ook kunnen, maar ik zou het dan eerder als pure pech definiëren.

Ik ben zowel vervloekt als verdoemd.
''Aquila non capit muscas.''
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:14:30 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157179426
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:38 schreef cluelezz het volgende:
Hoe wordt hier gedacht over een fenomeen als vervloeking? Is zoiets mogelijk? En zo ja hoe kom je van de vloek af?
Tegen de wind in pissen :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_157211037
Wat
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:18 schreef AQUILA. het volgende:
Het is mogelijk om verdoemd te zijn, niet zozeer vervloekt. Door bepaalde omstandigheden waar je zelf geen invloed op hebt kan je leven getekend zijn. Vervloekt zou wellicht ook kunnen, maar ik zou het dan eerder als pure pech definiëren.

Ik ben zowel vervloekt als verdoemd.
Wat is het verschil tussen verdoemd en vervloekt? Bedoel je met het eerste wellicht dat je aan het boeten bent voor misdaden gepeegd in een vorig leven zoals hierboven al aangekaart door iemand en dat een fenomeen als vervloeking je overkomt doordat iemand intense haatgevoelens jegens je koestert en in staat is deze negatieve energieen naar je toe te zenden?

Nieuwsgierig vraagje; waaarom zie jij jezelf als vervloekt en verdoemd?
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:53:40 #18
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157211103
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 10:58 schreef BadderHaring het volgende:
Zit tussen je oren. Niet aanstellen en gewoon de dag plukken.
Dit. Als er mensen uit je omgeving zijn die je haten en die je leven verzieken, mijd die mensen dan en ga je eigen leven leven *O*
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157211185
Probeer er achter te komen waardoor je verkeerde of slecht uitpakkende keuzes maakt, en doorbreek die als het je lukt..

Niet gemakkelijk.. Heb zelfs ook de kosmische loterij gewonnen wat dat betreft!
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_157211449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:25 schreef boempa het volgende:
Ik heb zelf ook het "gevoel" vervloekt te zijn (mogelijk in een vorig leven).
Dit heeft er meer mee te maken dat ik mensen afstoot door "afwijkend" gedrag te vertonen als gevolg van negatieve energie.
Hoe meer ik mijn best doe om mensen te (willen) helpen, hoe afstandelijker ze worden.
Tevens word ik tegengewerkt om te mediteren.
Het focussen op de chakra's wordt tegengehouden, waardoor ik nooit spiritueel "sterker" in mij schoenen kan staan.
Visualiseren wordt simpelweg vervangen door een soort-van donkere mist en schimmen.
Ook zijn er voornamelijk nachtmerries als ik mijn derde oog probeer te openen.
Allicht heeft TS hetzelfde meegemaakt.

Na er uitvoerig over nagedacht te hebben, heeft het mogelijk te maken met dat ik in een vorig leven (of misschien zelfs meerderen) slechte dingen heb gedaan (misschien wel moord?), wat weer doorwerkt in dit leven.
Hierdoor zal het erg lastig worden om een spiritueel balans te vinden, en negatieve invloeden te weren.
Onbewust voelen andere mensen dit aan, en gaan mij uit de weg.
Het selecte groepje mensen dat ik kan vertrouwen, geven mij weliswaar positieve energie.
Dit heeft echter een te kleine invloed om het negatieve af te wenden.
Het zorgt er eerder voor dat negatief/positief als een chaos verstrengeld raken, en het positieve als in een katapult weggeschoten wordt.
Alsof het niet is toegestaan om positieve energie te dragen.
Dat bedoel ik dan ook met vervloekt zijn, en begrijp TS dan ook :)
Ik begrijp je volkomen..

Maar elke actie heeft een evenredig tegengestelde reactie.. Des te meer jij positief wil zijn, des te meer negatief er op je pad komt!

Als het ware wordt je op de proef gesteld.. En er zijn maar weinigen die echt oprecht positief en non polair zijn.. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_157211976
:')
pi_157212070
Het lijkt me wel een keertje tof om gewoon in schubbekutteveen of eender welk ander klein teringdorpje op zondagmorgen tijdens de mis de kerk in te stormen als een malloot en naar het altaar te rennen schreeuwend dat je bezeten bent door de duivel en vervloekt en alles en beelzebub en weet ik wat al dies meer en dat meneer pastoor je moet helpen.

Gewoon om te kijken wat er gebeurd.

Klein beetje offtopic, maar het lijkt me een alleraardigst experiment. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157213562
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:02 schreef I-care het volgende:

[..]

Ik begrijp je volkomen..

Maar elke actie heeft een evenredig tegengestelde reactie.. Des te meer jij positief wil zijn, des te meer negatief er op je pad komt!

Als het ware wordt je op de proef gesteld.. En er zijn maar weinigen die echt oprecht positief en non polair zijn.. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Bedankt voor je reactie :)
Hoe meer ik erover nadenk en filosofeer, des te meer "het leven op zijn plek valt".
Als mens is er een bepaalde behoefte om een zekere kant opgestuurd te worden, positief danwel negatief.
Er lijkt een soort van weegschaal te bestaan, die alle beslissingen en welwillendheid danwel onwil probeert te neutraliseren naar een soort van midden-staat, een blanco ruimte in de ziel zonder vloer om op te staan.
Ook is er het besef dat er een zekere beschermer actief is, om te voorkomen dat erge dingen gebeuren.
Zo scheelde het gisterochtend een haartje, of ik kwam tegen de voorkant van een auto aan, waardoor ik mogelijk eronder belandde.
Het was een situatie waarin de automobilist had moeten stoppen, aangezien er haaientanden voor de auto's staan.
Wonder boven wonder had ik helemaal niks, de auto kreeg een lekker achterband, omdat de zijkant van de standaard erdoorheenging (vaag, maar is echt zo gebeurd).
Tevens kom ik de laatste tijd meer hoogsensitieve personen tegen, met een zekere binding met het ongrijpbare, alsof ik daarvoor een magneet ben.

Dat voelt aan als een beloning voor het willen helpen van mensen.

Hoe meer ik het besef heb van het belang van waardering, en het accepteren van tegenslagen, des te positiever mijn ervaringen met andere mensen zijn.

Zo was er onlangs een meneer, die mij vertelde dat ik zoveel goede energie uitstraal, dat was echt fijn om te horen.
Het geeft een indicatie, dat ik goed bezig ben.
Het willen loslaten van het belang van de ego, des te sterker het gevoel van positiviteit is.

Echter, des te harder de klap kan zijn bij tegenslagen, en misschien is dat wel het gevoel van vervloekt zijn, het gevoel dat je niet verder mag, maar in het veilige doch saaie midden moet blijven, om (spiritueel) verder te komen.

En misschien wil ik wel te grote stappen maken, en is het de bedoeling dat de stapjes heel klein zijn? 1 stap vooruit, klein stuk terug en weer wachten?

Het is vooral een grote zoektocht naar het ongrijpbare, wat is het juiste pad, wie moet ik helpen, waarom gebeuren bepaalde dingen.

Acceptatie is daarbij een erg krachtig iets, iets wat vanuit een persoon zelf kan komen.
Daar heb ik dan wel grip op, en dat kunnen negatieve entiteiten allicht niet uitstaan...
@luna
pi_157213737
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:19 schreef Geralt het volgende:
Het lijkt me wel een keertje tof om gewoon in schubbekutteveen of eender welk ander klein teringdorpje op zondagmorgen tijdens de mis de kerk in te stormen als een malloot en naar het altaar te rennen schreeuwend dat je bezeten bent door de duivel en vervloekt en alles en beelzebub en weet ik wat al dies meer en dat meneer pastoor je moet helpen.

Gewoon om te kijken wat er gebeurd.

Klein beetje offtopic, maar het lijkt me een alleraardigst experiment. :@
jaa dat heb ik altijd al eens willen doen met een zwaar gelovige lerares van mij.
pi_157214098
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:01 schreef boempa het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie :)
Hoe meer ik erover nadenk en filosofeer, des te meer "het leven op zijn plek valt".
Als mens is er een bepaalde behoefte om een zekere kant opgestuurd te worden, positief danwel negatief.
Er lijkt een soort van weegschaal te bestaan, die alle beslissingen en welwillendheid danwel onwil probeert te neutraliseren naar een soort van midden-staat, een blanco ruimte in de ziel zonder vloer om op te staan.
Ook is er het besef dat er een zekere beschermer actief is, om te voorkomen dat erge dingen gebeuren.
Zo scheelde het gisterochtend een haartje, of ik kwam tegen de voorkant van een auto aan, waardoor ik mogelijk eronder belandde.
Het was een situatie waarin de automobilist had moeten stoppen, aangezien er haaientanden voor de auto's staan.
Wonder boven wonder had ik helemaal niks, de auto kreeg een lekker achterband, omdat de zijkant van de standaard erdoorheenging (vaag, maar is echt zo gebeurd).
Tevens kom ik de laatste tijd meer hoogsensitieve personen tegen, met een zekere binding met het ongrijpbare, alsof ik daarvoor een magneet ben.

Dat voelt aan als een beloning voor het willen helpen van mensen.

Hoe meer ik het besef heb van het belang van waardering, en het accepteren van tegenslagen, des te positiever mijn ervaringen met andere mensen zijn.

Zo was er onlangs een meneer, die mij vertelde dat ik zoveel goede energie uitstraal, dat was echt fijn om te horen.
Het geeft een indicatie, dat ik goed bezig ben.
Het willen loslaten van het belang van de ego, des te sterker het gevoel van positiviteit is.

Echter, des te harder de klap kan zijn bij tegenslagen, en misschien is dat wel het gevoel van vervloekt zijn, het gevoel dat je niet verder mag, maar in het veilige doch saaie midden moet blijven, om (spiritueel) verder te komen.

En misschien wil ik wel te grote stappen maken, en is het de bedoeling dat de stapjes heel klein zijn? 1 stap vooruit, klein stuk terug en weer wachten?

Het is vooral een grote zoektocht naar het ongrijpbare, wat is het juiste pad, wie moet ik helpen, waarom gebeuren bepaalde dingen.

Acceptatie is daarbij een erg krachtig iets, iets wat vanuit een persoon zelf kan komen.
Daar heb ik dan wel grip op, en dat kunnen negatieve entiteiten allicht niet uitstaan...
Nee, er is geen winst in marginalisatie van het goede, er is slechts volharding, van welke kant dan ook..
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_157214368
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:18 schreef I-care het volgende:

[..]

Nee, er is geen winst in marginalisatie van het goede, er is slechts volharding, van welke kant dan ook..
Als ware het een eeuwige strijd, in welk leven ook. Lijkt mij geen prettig vooruitzicht.
Soms zou het fijn zijn, om demonen te kunnen vernietigen, zeg maar het kwaad stukje bij beetje uit te roeien.
Hopelijk komt er dan wat rust in deze wereld :)
@luna
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:41:01 #27
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_157222907
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:51 schreef cluelezz het volgende:
Wat

[..]

Wat is het verschil tussen verdoemd en vervloekt? Bedoel je met het eerste wellicht dat je aan het boeten bent voor misdaden gepeegd in een vorig leven zoals hierboven al aangekaart door iemand en dat een fenomeen als vervloeking je overkomt doordat iemand intense haatgevoelens jegens je koestert en in staat is deze negatieve energieen naar je toe te zenden?

Nieuwsgierig vraagje; waaarom zie jij jezelf als vervloekt en verdoemd?
Verdoemd zijn is mijns inziens een situatie waarbij een persoon om onverklaarbare, misschien zelfs wel mystieke redenen voorbestemd is om een aaneenschakeling van allerlei vormen van onheil over zich heen te krijgen, gedurende zijn hele leven. Ik geloof erin dat dit het resultaat kan zijn van misdaden die zijn gepleegd in een vorig leven waarvoor die persoon nu moet boeten.
Het kan ook met andere, onverklaarbare factoren te maken hebben waar mensen geen vat op hebben. Dat is het belangrijkste om te benoemen, je hebt er geen vat op wat je ook probeert. Je bent voorbestemd om onheil te ervaren. Het noodlot heeft hier ook mee te maken.

Vervloekt heeft meer betrekking op bepaalde gebeurtenissen die men gedurende het leven meemaakt, anders dan het voorbestemde verdoemd zijn. Als voorbeeld zou je het verhaal van de Vliegende Hollander kunnen nemen, maar het is ook tot meer wereldse proporties terug te brengen. Ook in dit geval kunnen het mystieke krachten zijn waar mensen geen vat op hebben, bijvoorbeeld zoals jij zei dat iemand intense haatgevoelens jegens je koestert en in staat is deze negatieve energieën naar te toe te zenden.

Op jouw vraag kom ik terug.
''Aquila non capit muscas.''
pi_157235186
Ik stuitte toevallig op dit artikel. Kennelijk reed James Dean in een vervloekte auto rond

http://jalopnik.com/51133(...)deans-little-bastard
pi_157766427
ok dus als ik het goed begreip dat wanneer als je zoveel mogelijk mensen op een positieve manier probeert te helpen en je daardoor alleen maar meer en meer negatieviteit op je pad krijgt zou dit dus verband kunnen houden met een vloek of komt het misschien gewoon omdat het niet de bedoeling is van bepaalde metselende personen dat we elkaar helpen en moeten we volgens hun alleen maar doodgaan en dit vooral niet bij elkaar voorkomen door elkaar te helpen en tot in hoeverre kunnen die twee weer met elkaar te maken hebben ivm metselmagie
pi_157769823
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:12 schreef cluelezz het volgende:
Ik stuitte toevallig op dit artikel. Kennelijk reed James Dean in een vervloekte auto rond

http://jalopnik.com/51133(...)deans-little-bastard
Je zou maar zo'n auto hebben :x
pi_157770142
Ik geloof er niet zo in. Maar mijn moeder weer wel. Mijn ouders kregen ooit voor zo'n 120k aan wajangpoppen (die poppen op stokje in fles met zand) in meseum kwaliteit. Enkele jaren later zijn mijn ouders gescheiden.

Mijn moeder haalde het in haar hoofd dat die poppen echt vervloekt moesten zijn en heeft ze samen met een aantal vriendinnen verbrand.

Zoals je al kunt raden heeft dat niks geholpen en heeft ze nu altijd geld tekort. Maar ze vind nog steeds dat ze de juiste keus gemaakt heeft....

Sindsdien als ik over vervloekingen hoor moet ik lachen maar ook bijna huilen.

Dus nee ik geloof er niet in.
pi_172655342
Beste mensen,

inmiddels is het twee jr later dat ik deze topic heb aangemaakt en raak ik er steeds sterker van overtuigd dat ik wellicht vervloekt ben.

Recente rare gebeurtenissen geven mij hier de aanleiding voor. Ik weet dat achter een van die vloeken mijn bloedeigen moeder zit, die mij zeer regelmatig de dood toewenst. Haar zuster, mijn tante, is bedreven in de zwarte magie.

De rare dingen die mij overkomen, is dat positieve gebeurtenissen steeds worden overschaduwd door negatieve gebeurtenissen. Om een voorbeeld te noemen, gebeurt er iets zeer positiefs op een dag, kan ik er gif op innemen dat er die dag iets zeer negatiefs gaat gebeuren.

En dat gebeurt dan inderdaad ook. Het lijkt wel alsof het positieve mijn leven niet mag intreden en meteen weer in balans moet worden gebracht door iets negatiefs.

Kan iemand zich hierin herkennen of wellicht helemaal beter, mij in contact brengen met een (betrouwbaar) medium?
pi_172655545
Ja, dat is mogelijk. Er zijn mensen die zich bezig houden met dit soort zaken en eventueel geld betalen (of aannemen) om andere mensen te vervloeken.

Of dit ook daadwerkelijk effect heeft is een tweede. Ik geloof er zelf totaal niet in. Ik geloof daarentegen wel in self-fulfilling prophecies.
pi_172659388
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 22:57 schreef cluelezz het volgende:
Beste mensen,

inmiddels is het twee jr later dat ik deze topic heb aangemaakt en raak ik er steeds sterker van overtuigd dat ik wellicht vervloekt ben.

Recente rare gebeurtenissen geven mij hier de aanleiding voor. Ik weet dat achter een van die vloeken mijn bloedeigen moeder zit, die mij zeer regelmatig de dood toewenst. Haar zuster, mijn tante, is bedreven in de zwarte magie.

De rare dingen die mij overkomen, is dat positieve gebeurtenissen steeds worden overschaduwd door negatieve gebeurtenissen. Om een voorbeeld te noemen, gebeurt er iets zeer positiefs op een dag, kan ik er gif op innemen dat er die dag iets zeer negatiefs gaat gebeuren.

En dat gebeurt dan inderdaad ook. Het lijkt wel alsof het positieve mijn leven niet mag intreden en meteen weer in balans moet worden gebracht door iets negatiefs.

Kan iemand zich hierin herkennen of wellicht helemaal beter, mij in contact brengen met een (betrouwbaar) medium?
Naar een pastoor gaan zou misschien wel kunnen helpen. Pastoren zijn goed in het uitdrijven van het kwade wat hierboven wordt gezegt. Hij legt zijn hand op jouw ziel en reinigt jou. Succes met het zoeken van een pastoor die jou wilt helpen. Graag feedback over hoe het gegaan is. Het heeft geen zin om hierover te klagen als je geen actie onderneemt, toch?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_172684847
Cirkel van zout om je bed strooien en even je hele huis zuiveren met brandende salie, en dan ben je weer helemaal het heertje (of het dametje of het geslachtje van eigen keus).
  woensdag 26 juli 2017 @ 10:37:21 #36
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172684892
Nee, dat is niet mogelijk. Het is wel mogelijk om ziek in je kop te zijn.

Er zijn pilletjes die wat verlichting brengen, maar doorgaans lost dat echte gekte niet op.
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 12:45:20 #37
441859 crew  Lenny77
pi_172711115
Los van het feit of het bestaat of niet, iemand die hier in deze materie thuis is heeft mij ooit gezegd: als je WEET dat je vervloekt ben dan heeft de vloek al geen macht meer over jou. Alleen jouw angst kan de vloek voeden.
Dus zeg tegen jezelf en de vloek dat je het doorhebt en dat het geen macht meer heeft.
Dan heb je natuurlijk ook nog al die rituelen zoals salie, personen binden etc. Maar dat is meer voor jezelf. Het weten en niet meer toelaten is eigenlijk genoeg.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_172720772
Ja, de meeste mensen zijn vervloekt door hun eigen ouders, opvoeders en vriendjes van vroeger en creëren vanuit het oordeel dat ze ooit in onwetendheid ontvingen als kind een negatief zelfbeeld en dus een negatief leven.

Gewoon door dat men is afgeleerd zijn natuurlijke, emotionele, creatieve, lieve, zelfverzekerde, spontane en krachtige zelf te zijn, omdat dat te confronterend was voor deze dode cultuur waarin iedereen probeert normaal te zijn, uit de onderbewuste evolutionaire angst om niet van de groep af gestoten te worden en te sterven, met alle geconditioneerde angstige ideeën daar weer omheen.

En zo saboteren we onszelf dus, we houden ons terug en oordelen over onszelf, wat in verschillende maten geflecteerd wordt door de andere (negatieve) mensen en wereld omdat wij zelf die energie afgeven.
Maar de natuurlijke staat van zijn is, zoals (jonge) kinderen nog vaak het best laten zien, een staat van geluk en vrede.

Je kan gedachtes wel van anderen voelen als je sensitief genoeg bent, als de intentie/emotie van de ander sterk genoeg is en als jij via relevantie op een zelfde soort golflengte zit, maar negativiteit projectie is überhaupt niet zo sterk, omdat het gebaseerd is op onwaarheid/projectie, en mocht je zo iets überhaupt opmerken hoeft het ook geen negatief effect te hebben, net zoals het geen negatief effect op je hoeft te hebben als iemand je uitscheldt o.i.d, jouw energie veld wordt bepaald door jou geest en je connectie met de liefde.

Dus leer je eigen zelf liefde weer te kennen door meditatie, mindfulness, positief denken.
Leer je oude gedachtes en emoties zo los te laten en leer kennen dat wie jij bent, namelijk het onpersoonlijke bewustzijn dat lichaam, geest en de wereld observeert, verheven is boven alles.
Zo zie je vanzelf ook dat het niet goed voelen alleen komt door je eigen gespannenheid.

Het kan een poosje duren voordat je helemaal vrij bent, of het kan heel snel gaan, maar je zal snel al resultaat zien als je hier serieus energie in steekt en het process zelf is een uiterst mooie verhelderende rit en de beloning is immens.
pi_172978302
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 08:46 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Naar een pastoor gaan zou misschien wel kunnen helpen. Pastoren zijn goed in het uitdrijven van het kwade wat hierboven wordt gezegt. Hij legt zijn hand op jouw ziel en reinigt jou. Succes met het zoeken van een pastoor die jou wilt helpen. Graag feedback over hoe het gegaan is. Het heeft geen zin om hierover te klagen als je geen actie onderneemt, toch?
Het probleem is alleen dat ik niet gelovig ben, alhoewel ik wel open sta voor het idee in de zin dat ik geloof dat mensen andere mensen kunnen gelezen dmv positive energieen uitsturen. Zou een pastoor het een probleem vinden dat ik niet gelovig ben?
pi_172978780
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:34 schreef LurkJeRot het volgende:
Cirkel van zout om je bed strooien en even je hele huis zuiveren met brandende salie, en dan ben je weer helemaal het heertje (of het dametje of het geslachtje van eigen keus).
Ik woon klein, dus ik kan helaas geen cirkel om mijn bed strooien. Brandende salie doe ik nu constant als ik thuis ben tot aan het moment dat ik ga slapen. De eerste 1,5 week, 2 weken verliepen prima.

Helaas heb ik nu weer terugkerende nachtmerries. Ik zal even wat uitleggen over die nachtmerries. Ze zijn angstaanjagend. Ik ben 30 en dit is de eerste keer in mijn leven dat ik terugkerende nachtmerries heb.

In die nachtmerries ben ik terug in het ouderlijk huis, waar mijn moeder de scepter zwaait. Zij is al een vreselijk boosaardig persoon op zich in real life maar in die dromen is ze werkelijk angstaanjagend. Een soort van demon. Alhoewel ik een eigen huis heb ben ik om een of ander reden gedwongen om in die dromen in het ouderlijk huis te verblijven. Ik heb geen keus Mijn moeder maakt me daar het leven zuur op sadistische wijze, haat mij tot het bot en maakt me duidelijk dat ik niet welkom ben. Ik ben doodsbang voor haar en volg haar regels of vlucht voor haar.

Maar zoals ik al zei, ik kan niet naar mijn eigen huis. Er is altijd een of andere reden, waar ik nu even niet op kom. Soms bezoek ik dat huisje dat van mij is, maar het is niet mijn eigen huis zoals in real life. Het is een somber, zeer dood aanvoelend huis dat ook in een totaal andere richting ligt dan mijn huis in real life en totaal niet op mijn echte huis lijkt, in geen enkel detail.

Het klinkt misschien raar, maar het voelt alsof mijn eigen huis in de droom een soort van milde hel is. Een hel zonder vuur en demonen, maar waar de spirit helemaal weg is. Een vergelijking die het beste in de buurt komt is de verfilmde film van Stephen King waarin mensen op een verlaten vliegveld terechtkomen en geen ziel daar is te bekennen. Dat vliegveld is als het ware 'dood' en vreselijk om er te zijn.

Hoe ik ook mijn best doe in mijn droom, ik weet dat mijn echte huis er heel anders uitziet maar ik kan er totaal niet opkomen, op geen enkel detail. Niet de straat, niet het bed, niet de woonkamer. Ik kan me gewoon totaal niets voor de geest halen. Ik raak dan vaak in paniek en realiseer me ergens, dit is maar een droom en ik probeer wakker te worden, dwing mijzelf hiertoe. Ik word dan ook wakker, doe mijn ogen open en schrik me rot. Ik lig dan gewoon in mijn kamer in het ouderlijk huis en besef dat alles nooit echt gebeurd is, dat ik nooit ben verhuisd.

Uiteraard is ook het wakker worden maar een droom. Op een gegeven moment word ik echt wakker ( vraag me niet hoe) en een grote gevoel van opluchting daalt over me neer wanneer ik besef dat ik in mijn eigen prettige huisje ben.

Dit is dus een droom die constant terugkeert. Mijn moeder en mijn huisje in die dromen zijn de meest angstaanjagende factoren. Ook het zogenaamd wakker worden, je ogen opendoen en de kamer van het ouderlijk huis zien vind ik angstaanjagend.
pi_172978861
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:14 schreef alwaysbenice het volgende:
Ja, de meeste mensen zijn vervloekt door hun eigen ouders, opvoeders en vriendjes van vroeger en creëren vanuit het oordeel dat ze ooit in onwetendheid ontvingen als kind een negatief zelfbeeld en dus een negatief leven.

Gewoon door dat men is afgeleerd zijn natuurlijke, emotionele, creatieve, lieve, zelfverzekerde, spontane en krachtige zelf te zijn, omdat dat te confronterend was voor deze dode cultuur waarin iedereen probeert normaal te zijn, uit de onderbewuste evolutionaire angst om niet van de groep af gestoten te worden en te sterven, met alle geconditioneerde angstige ideeën daar weer omheen.

En zo saboteren we onszelf dus, we houden ons terug en oordelen over onszelf, wat in verschillende maten geflecteerd wordt door de andere (negatieve) mensen en wereld omdat wij zelf die energie afgeven.
Maar de natuurlijke staat van zijn is, zoals (jonge) kinderen nog vaak het best laten zien, een staat van geluk en vrede.

Je kan gedachtes wel van anderen voelen als je sensitief genoeg bent, als de intentie/emotie van de ander sterk genoeg is en als jij via relevantie op een zelfde soort golflengte zit, maar negativiteit projectie is überhaupt niet zo sterk, omdat het gebaseerd is op onwaarheid/projectie, en mocht je zo iets überhaupt opmerken hoeft het ook geen negatief effect te hebben, net zoals het geen negatief effect op je hoeft te hebben als iemand je uitscheldt o.i.d, jouw energie veld wordt bepaald door jou geest en je connectie met de liefde.

Dus leer je eigen zelf liefde weer te kennen door meditatie, mindfulness, positief denken.
Leer je oude gedachtes en emoties zo los te laten en leer kennen dat wie jij bent, namelijk het onpersoonlijke bewustzijn dat lichaam, geest en de wereld observeert, verheven is boven alles.
Zo zie je vanzelf ook dat het niet goed voelen alleen komt door je eigen gespannenheid.

Het kan een poosje duren voordat je helemaal vrij bent, of het kan heel snel gaan, maar je zal snel al resultaat zien als je hier serieus energie in steekt en het process zelf is een uiterst mooie verhelderende rit en de beloning is immens.
Zou ik jou weleens kunnen pmen voor advies? Ik vind deze post zeer treffend. Ik heb vaak het gevoel dat door mijn opvoeding en omgeving de persoon is 'vermoord' die ik werkelijk had kunnen zijn. In jouw post lees ik dat terug. Ik ben ergens onderweg mijn echte ik verloren, ik denk heel heel vroeg al, als klein kind.
pi_172989623
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:59 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat ik niet gelovig ben, alhoewel ik wel open sta voor het idee in de zin dat ik geloof dat mensen andere mensen kunnen gelezen dmv positive energieen uitsturen. Zou een pastoor het een probleem vinden dat ik niet gelovig ben?
Gewoon proberen. Als het een probleem is bij een andere kerk proberen en doen alsof je gelovig bent. Jouw geluk voor alles. Boeit opzich niet als je even liegt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_172991514
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:19 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Zou ik jou weleens kunnen pmen voor advies? Ik vind deze post zeer treffend. Ik heb vaak het gevoel dat door mijn opvoeding en omgeving de persoon is 'vermoord' die ik werkelijk had kunnen zijn. In jouw post lees ik dat terug. Ik ben ergens onderweg mijn echte ik verloren, ik denk heel heel vroeg al, als klein kind.
Ja. ;)
  woensdag 16 augustus 2017 @ 18:15:19 #44
470598 Geestendans
Danst met geesten
pi_173189313
quote:
2s.gif Op zondag 20 september 2015 22:59 schreef Nemephis het volgende:
Nope, not possible :N
Klopt idd. Je kunt wel flinke pech hebben of met karma te maken krijgen, maar vervloekt worden of bezeten raken is onmogelijk.
Ik dans met humoristische plaaggeesten die mensen kwellen en treiteren. Ze vernietigen bijvoorbeeld vazen en TV's. En ze slaan ook mensen in elkaar.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 19:25:38 #45
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173191197
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 22:57 schreef cluelezz het volgende:
Beste mensen,

inmiddels is het twee jr later dat ik deze topic heb aangemaakt en raak ik er steeds sterker van overtuigd dat ik wellicht vervloekt ben.

Recente rare gebeurtenissen geven mij hier de aanleiding voor. Ik weet dat achter een van die vloeken mijn bloedeigen moeder zit, die mij zeer regelmatig de dood toewenst. Haar zuster, mijn tante, is bedreven in de zwarte magie.

De rare dingen die mij overkomen, is dat positieve gebeurtenissen steeds worden overschaduwd door negatieve gebeurtenissen. Om een voorbeeld te noemen, gebeurt er iets zeer positiefs op een dag, kan ik er gif op innemen dat er die dag iets zeer negatiefs gaat gebeuren.

En dat gebeurt dan inderdaad ook. Het lijkt wel alsof het positieve mijn leven niet mag intreden en meteen weer in balans moet worden gebracht door iets negatiefs.

Kan iemand zich hierin herkennen of wellicht helemaal beter, mij in contact brengen met een (betrouwbaar) medium?
Als je er van af wil komen, moet je het licht zoeken, het bestaan van de duisternis heb je mogelijk al ondervonden, de werkende kracht hierachter (zoals achter zwarte magie) zijn demonen, dat weten alle culturen die het kennen.
Die dromen zijn ook hun werk, negatieve hersenspinsels ook.
Maar volgens mij kunnen mensen of whatever niet vervloeken.

Het licht ga je vinden in de Bijbel. Je moet Jezus Christus vinden, het licht zelf.

Joh 1:4-5 HSV 4 In het Woord was het leven en het leven was het licht van de mensen. 5 En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen.
Joh 1:9-14 HSV 9 Dit was het waarachtige licht, dat in de wereld komt en ieder mens verlicht. 10 Hij was in de wereld en de wereld is door Hem ontstaan en de wereld heeft Hem niet gekend. 11 Hij kwam tot het Zijne, maar de Zijnen hebben Hem niet aangenomen. 12 Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven; 13 die niet uit bloed, niet uit de wil van vlees en ook niet uit de wil van een man, maar uit God geboren zijn. 14 En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid gezien, een heerlijkheid als van de Eniggeborene van de Vader), vol van genade en waarheid.
Joh 3:16 HSV Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Joh 14:6 HSV Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Als je dit gaat ontdekken en aanvaardt, krijg je zegen en bescherming:

Efe 1:3 HSV Gezegend zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten in Christus,
2Th 3:3-5 HSV 3 Maar de Heere is getrouw, Die u zal versterken en bewaren voor de boze. 4 En wij vertrouwen van u in de Heere, dat u doet en ook doen zult wat wij u bevelen. 5 En de Heere moge uw harten richten op de liefde van God en op de volharding van Christus.

Dan gaat het licht van jou stralen:

Luk 11:33-36 HSV 33 Niemand die een lamp aansteekt, zet die in het verborgene, en ook niet onder de korenmaat, maar op de standaard, opdat zij die binnenkomen, het licht kunnen zien. 34 De lamp van het lichaam is het oog. Wanneer dan uw oog oprecht is, is ook heel uw lichaam verlicht; maar als het kwaadaardig is, is ook heel uw lichaam duister. 35 Zie er dus op toe, dat het licht dat in u is, geen duisternis is. 36 Als dus uw lichaam helemaal licht is, en geen enkel deel ervan duister is, zal het net zo geheel licht zijn als wanneer de lamp het met zijn schijnsel verlicht.

en kunnen ze je niks meer maken. Vereiste is dat je ze van harte vergeeft.

Voor je je met pastoors oid inlaat, lees dit, want er is veel misleiding, bewust en onbewust.
http://www.verhoevenmarc.be/_gelovigebezeten.doc

Lees dit ook eens als je wil:
https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/johannes/1/
https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/johannes/3/

http://verhoevenmarc.be voor meer informatie over dit alles.

http://www.oudesporen.nl/Download/OS1536.pdf
http://www.oudesporen.nl/Download/OS1014.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door Manke op 16-08-2017 19:37:00 ]
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:42:05 #46
470634 Radhatanaya
Yoga is the way of life
pi_173210746
Je kunt vervloekt worden als je met verkeerde geesten te maken krijgt. Veel mediteren helpt bij je herstel. Misschien kun je ook contact opnemen met een sjamaan, dan kan hij misschien de vloek opheffen.
Open vandaag nog uw chakra's om een nieuw bewustzijn te ontwikkelen.
pi_173211131
Nee. Bestaat net zo min als paranormale shit of god enzo.
pi_173214927
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:25 schreef Manke het volgende:

[..]

Als je er van af wil komen, moet je het licht zoeken, het bestaan van de duisternis heb je mogelijk al ondervonden, de werkende kracht hierachter (zoals achter zwarte magie) zijn demonen, dat weten alle culturen die het kennen.
Die dromen zijn ook hun werk, negatieve hersenspinsels ook.
Maar volgens mij kunnen mensen of whatever niet vervloeken.

Het licht ga je vinden in de Bijbel. Je moet Jezus Christus vinden, het licht zelf.

Joh 1:4-5 HSV 4 In het Woord was het leven en het leven was het licht van de mensen. 5 En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen.
Joh 1:9-14 HSV 9 Dit was het waarachtige licht, dat in de wereld komt en ieder mens verlicht. 10 Hij was in de wereld en de wereld is door Hem ontstaan en de wereld heeft Hem niet gekend. 11 Hij kwam tot het Zijne, maar de Zijnen hebben Hem niet aangenomen. 12 Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven; 13 die niet uit bloed, niet uit de wil van vlees en ook niet uit de wil van een man, maar uit God geboren zijn. 14 En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid gezien, een heerlijkheid als van de Eniggeborene van de Vader), vol van genade en waarheid.
Joh 3:16 HSV Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Joh 14:6 HSV Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Als je dit gaat ontdekken en aanvaardt, krijg je zegen en bescherming:

Efe 1:3 HSV Gezegend zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten in Christus,
2Th 3:3-5 HSV 3 Maar de Heere is getrouw, Die u zal versterken en bewaren voor de boze. 4 En wij vertrouwen van u in de Heere, dat u doet en ook doen zult wat wij u bevelen. 5 En de Heere moge uw harten richten op de liefde van God en op de volharding van Christus.

Dan gaat het licht van jou stralen:

Luk 11:33-36 HSV 33 Niemand die een lamp aansteekt, zet die in het verborgene, en ook niet onder de korenmaat, maar op de standaard, opdat zij die binnenkomen, het licht kunnen zien. 34 De lamp van het lichaam is het oog. Wanneer dan uw oog oprecht is, is ook heel uw lichaam verlicht; maar als het kwaadaardig is, is ook heel uw lichaam duister. 35 Zie er dus op toe, dat het licht dat in u is, geen duisternis is. 36 Als dus uw lichaam helemaal licht is, en geen enkel deel ervan duister is, zal het net zo geheel licht zijn als wanneer de lamp het met zijn schijnsel verlicht.

en kunnen ze je niks meer maken. Vereiste is dat je ze van harte vergeeft.

Voor je je met pastoors oid inlaat, lees dit, want er is veel misleiding, bewust en onbewust.
http://www.verhoevenmarc.be/_gelovigebezeten.doc

Lees dit ook eens als je wil:
https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/johannes/1/
https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/johannes/3/

http://verhoevenmarc.be voor meer informatie over dit alles.

http://www.oudesporen.nl/Download/OS1536.pdf
http://www.oudesporen.nl/Download/OS1014.pdf
Mee eens, behalve dat je de bijbel moet vervangen met het Buddhisme en jezus moet vervangen met Buddha :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_173217940
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:42 schreef Radhatanaya het volgende:
Je kunt vervloekt worden als je met verkeerde geesten te maken krijgt. Veel mediteren helpt bij je herstel. Misschien kun je ook contact opnemen met een sjamaan, dan kan hij misschien de vloek opheffen.
ken je een bekwaam iemand? ik kom er graag mee in contact
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:05:21 #50
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173218438
Radhat = firefly trubnw troll




[ Bericht 84% gewijzigd door Manke op 17-08-2017 21:21:29 ]
pi_173325515
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:25 schreef boempa het volgende:
Ik heb zelf ook het "gevoel" vervloekt te zijn (mogelijk in een vorig leven).
Dit heeft er meer mee te maken dat ik mensen afstoot door "afwijkend" gedrag te vertonen als gevolg van negatieve energie.
Hoe meer ik mijn best doe om mensen te (willen) helpen, hoe afstandelijker ze worden.
Tevens word ik tegengewerkt om te mediteren.
Het focussen op de chakra's wordt tegengehouden, waardoor ik nooit spiritueel "sterker" in mij schoenen kan staan.
Visualiseren wordt simpelweg vervangen door een soort-van donkere mist en schimmen.
Ook zijn er voornamelijk nachtmerries als ik mijn derde oog probeer te openen.
Allicht heeft TS hetzelfde meegemaakt.

Na er uitvoerig over nagedacht te hebben, heeft het mogelijk te maken met dat ik in een vorig leven (of misschien zelfs meerderen) slechte dingen heb gedaan (misschien wel moord?), wat weer doorwerkt in dit leven.
Hierdoor zal het erg lastig worden om een spiritueel balans te vinden, en negatieve invloeden te weren.
Onbewust voelen andere mensen dit aan, en gaan mij uit de weg.
Het selecte groepje mensen dat ik kan vertrouwen, geven mij weliswaar positieve energie.
Dit heeft echter een te kleine invloed om het negatieve af te wenden.
Het zorgt er eerder voor dat negatief/positief als een chaos verstrengeld raken, en het positieve als in een katapult weggeschoten wordt.
Alsof het niet is toegestaan om positieve energie te dragen.
Dat bedoel ik dan ook met vervloekt zijn, en begrijp TS dan ook :)
Heeft allemaal niks met vloeken te maken, maar amusante gedachtegang ;)
pi_173325741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:15 schreef Geestendans het volgende:

[..]

Klopt idd. Je kunt wel flinke pech hebben of met karma te maken krijgen, maar vervloekt worden of bezeten raken is onmogelijk.
Leuk altijd hoe stellig sommige mensen zijn in hun idee dat de ene soort onbewezen nonsens wel klopt, maar de ander echt niet.
pi_173326545
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:16 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Ik woon klein, dus ik kan helaas geen cirkel om mijn bed strooien. Brandende salie doe ik nu constant als ik thuis ben tot aan het moment dat ik ga slapen. De eerste 1,5 week, 2 weken verliepen prima.

Helaas heb ik nu weer terugkerende nachtmerries. Ik zal even wat uitleggen over die nachtmerries. Ze zijn angstaanjagend. Ik ben 30 en dit is de eerste keer in mijn leven dat ik terugkerende nachtmerries heb.

In die nachtmerries ben ik terug in het ouderlijk huis, waar mijn moeder de scepter zwaait. Zij is al een vreselijk boosaardig persoon op zich in real life maar in die dromen is ze werkelijk angstaanjagend. Een soort van demon. Alhoewel ik een eigen huis heb ben ik om een of ander reden gedwongen om in die dromen in het ouderlijk huis te verblijven. Ik heb geen keus Mijn moeder maakt me daar het leven zuur op sadistische wijze, haat mij tot het bot en maakt me duidelijk dat ik niet welkom ben. Ik ben doodsbang voor haar en volg haar regels of vlucht voor haar.

Maar zoals ik al zei, ik kan niet naar mijn eigen huis. Er is altijd een of andere reden, waar ik nu even niet op kom. Soms bezoek ik dat huisje dat van mij is, maar het is niet mijn eigen huis zoals in real life. Het is een somber, zeer dood aanvoelend huis dat ook in een totaal andere richting ligt dan mijn huis in real life en totaal niet op mijn echte huis lijkt, in geen enkel detail.

Het klinkt misschien raar, maar het voelt alsof mijn eigen huis in de droom een soort van milde hel is. Een hel zonder vuur en demonen, maar waar de spirit helemaal weg is. Een vergelijking die het beste in de buurt komt is de verfilmde film van Stephen King waarin mensen op een verlaten vliegveld terechtkomen en geen ziel daar is te bekennen. Dat vliegveld is als het ware 'dood' en vreselijk om er te zijn.

Hoe ik ook mijn best doe in mijn droom, ik weet dat mijn echte huis er heel anders uitziet maar ik kan er totaal niet opkomen, op geen enkel detail. Niet de straat, niet het bed, niet de woonkamer. Ik kan me gewoon totaal niets voor de geest halen. Ik raak dan vaak in paniek en realiseer me ergens, dit is maar een droom en ik probeer wakker te worden, dwing mijzelf hiertoe. Ik word dan ook wakker, doe mijn ogen open en schrik me rot. Ik lig dan gewoon in mijn kamer in het ouderlijk huis en besef dat alles nooit echt gebeurd is, dat ik nooit ben verhuisd.

Uiteraard is ook het wakker worden maar een droom. Op een gegeven moment word ik echt wakker ( vraag me niet hoe) en een grote gevoel van opluchting daalt over me neer wanneer ik besef dat ik in mijn eigen prettige huisje ben.

Dit is dus een droom die constant terugkeert. Mijn moeder en mijn huisje in die dromen zijn de meest angstaanjagende factoren. Ook het zogenaamd wakker worden, je ogen opendoen en de kamer van het ouderlijk huis zien vind ik angstaanjagend.
Misschien erg bot om het zo neer te typen maar het ligt er wel erg dik op dat je heel erg geremd ben in je persoonlijke ontwikkeling.
Overduidelijk is de relatie met je moeder problematisch en heeft ze nogal een invloed op je, ondanks dat je nu je eigen prettige huisje hebt.
Geestelijk heb je echter nog veel te ontdekken, wie ben je zelf? daarom is wellicht dat 'eigen huisje' zo koud en kil in je droom.
Tip: je mag jezelf zijn en je bent goed zoals je bent, daar heb je de goedkeuring van je moeder niet voor nodig.
Misschien zit ik helemaal mis, indien niet, dan is het goed om te zorgen dat de macht die ze over je heeft/hebben gebroken word door jezelf te ontplooien zonder dat je je bekommert over hoe anderen daar over zullen denken of oordelen, wees wie je bent, verberg jezelf niet.
Over de cirkel, zie die maar om je heen, jij bent de kern van je cirkel (je omgeving) en omdat je de kern bent kun jij beslissen wat wel en niet is toegestaan in je cirkel, de negatieve invloeden kun je dus verwijderen waarmee hun macht over jou verloren gaat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173352438
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:41 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Misschien erg bot om het zo neer te typen maar het ligt er wel erg dik op dat je heel erg geremd ben in je persoonlijke ontwikkeling.
Overduidelijk is de relatie met je moeder problematisch en heeft ze nogal een invloed op je, ondanks dat je nu je eigen prettige huisje hebt.
Geestelijk heb je echter nog veel te ontdekken, wie ben je zelf? daarom is wellicht dat 'eigen huisje' zo koud en kil in je droom.
Tip: je mag jezelf zijn en je bent goed zoals je bent, daar heb je de goedkeuring van je moeder niet voor nodig.
Misschien zit ik helemaal mis, indien niet, dan is het goed om te zorgen dat de macht die ze over je heeft/hebben gebroken word door jezelf te ontplooien zonder dat je je bekommert over hoe anderen daar over zullen denken of oordelen, wees wie je bent, verberg jezelf niet.
Over de cirkel, zie die maar om je heen, jij bent de kern van je cirkel (je omgeving) en omdat je de kern bent kun jij beslissen wat wel en niet is toegestaan in je cirkel, de negatieve invloeden kun je dus verwijderen waarmee hun macht over jou verloren gaat.
Jeetje, ik wou hier eigenlijk niet op reageren maar ik voel me enigszins beledigd, dus ik doe het wel. Ten eerste ken je me niet, je bent een wildvreemde. Je 'medium kwaliteiten' of hoe ik het ook moet noemen slaan volledig de plank mis. Ik onbewust op zoek naar de goedkeuring van mijn moeder????!! Als ik ergens niets maar dan ook NIETS mee te maken wil hebben, is het wel met mijn moeder en haar verwrongen normen en waarden. Je weet niets over mij en mijn moeder.

Denk volgende keer even goed na over wat je post want je beledigt mensen hier mee. Ik doe hier serieus mijn verhaal en ik heb geen behoefte aan mensen die even voor mij gaan invullen wat ik denk, wil, wens etc vanuit de misplaatste gedachte te denken bovennatuurlijke kwaliteiten te bezitten. Die heb je namelijk niet. Sinds mijn 23e ben ik persoonlijk enorm gegroeid. Misschien heb ik geen verre reizen gemaakt en op rondreis geweest met de fiets in Azie of zo, maar ik heb mezelf, mijn intuitie en mijn grenzen steeds beter leren kennen en ik heb een zeer beklemmende religie achter me gelaten. Dat ik heel erg geremd ben in mijn persoonlijke ontwikkeling, wow, hoe durf je?
pi_173353856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:43 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Jeetje, ik wou hier eigenlijk niet op reageren maar ik voel me enigszins beledigd, dus ik doe het wel. Ten eerste ken je me niet, je bent een wildvreemde. Je 'medium kwaliteiten' of hoe ik het ook moet noemen slaan volledig de plank mis. Ik onbewust op zoek naar de goedkeuring van mijn moeder????!! Als ik ergens niets maar dan ook NIETS mee te maken wil hebben, is het wel met mijn moeder en haar verwrongen normen en waarden. Je weet niets over mij en mijn moeder.

Denk volgende keer even goed na over wat je post want je beledigt mensen hier mee. Ik doe hier serieus mijn verhaal en ik heb geen behoefte aan mensen die even voor mij gaan invullen wat ik denk, wil, wens etc vanuit de misplaatste gedachte te denken bovennatuurlijke kwaliteiten te bezitten. Die heb je namelijk niet. Sinds mijn 23e ben ik persoonlijk enorm gegroeid. Misschien heb ik geen verre reizen gemaakt en op rondreis geweest met de fiets in Azie of zo, maar ik heb mezelf, mijn intuitie en mijn grenzen steeds beter leren kennen en ik heb een zeer beklemmende religie achter me gelaten. Dat ik heel erg geremd ben in mijn persoonlijke ontwikkeling, wow, hoe durf je?
Ik schreef al dat het bot zou zijn.
Als het zo beledigend overkwam, dan bij deze mijn excuus want dat was zeker niet mijn bedoeling.
Ik bedoelde er ook niet mee dat je onbewust goedkeuring zoekt van je moeder, maar ik schreef het inderdaad onhandig neer.
Ik pleeg geen medium te zijn, je beschreef je dromen, daaruit ontstond dat beeld.

Ik heb zelf een behoorlijk traumatische kindertijd en jeugd gehad en was blij eenmaal verlost te zijn van mijn ouders.
Echter ga je dan zelf invulling moeten geven aan het leven wat niet gemakkelijk is omdat de psychische schade groot is en de wereld tegen me, ik ben immers maar een dom varken waar niemand wat van moet hebben.
Ondanks de vrijheid werkt het door, de woede en onbegrip, de vraag waarom... het moeten loskomen en leren om te vertrouwen op mezelf.
Op die wijze bedoelde ik dat hun invloed en macht nog levendig aanwezig is, er is immers sprake van grote angst en onzekerheid.
Soms kijk ik naar de kleintjes om me heen en ik vraag me dan af hoe iemand ooit zo gewelddadig kan zijn naar een kind van 4/5 jaar bijvoorbeeld.
Uiteindelijk kan ik geen ander antwoord vinden dan "ze wisten niet beter en hadden beter geen kinderen gekregen".

Nogmaals mijn excuus, beledigen is niet mijn bedoeling.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173374438
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:09 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik schreef al dat het bot zou zijn.
Als het zo beledigend overkwam, dan bij deze mijn excuus want dat was zeker niet mijn bedoeling.
Ik bedoelde er ook niet mee dat je onbewust goedkeuring zoekt van je moeder, maar ik schreef het inderdaad onhandig neer.
Ik pleeg geen medium te zijn, je beschreef je dromen, daaruit ontstond dat beeld.

Ik heb zelf een behoorlijk traumatische kindertijd en jeugd gehad en was blij eenmaal verlost te zijn van mijn ouders.
Echter ga je dan zelf invulling moeten geven aan het leven wat niet gemakkelijk is omdat de psychische schade groot is en de wereld tegen me, ik ben immers maar een dom varken waar niemand wat van moet hebben.
Ondanks de vrijheid werkt het door, de woede en onbegrip, de vraag waarom... het moeten loskomen en leren om te vertrouwen op mezelf.
Op die wijze bedoelde ik dat hun invloed en macht nog levendig aanwezig is, er is immers sprake van grote angst en onzekerheid.
Soms kijk ik naar de kleintjes om me heen en ik vraag me dan af hoe iemand ooit zo gewelddadig kan zijn naar een kind van 4/5 jaar bijvoorbeeld.
Uiteindelijk kan ik geen ander antwoord vinden dan "ze wisten niet beter en hadden beter geen kinderen gekregen".

Nogmaals mijn excuus, beledigen is niet mijn bedoeling.
O okay, als je het zo schrijft klinkt het inderdaad plausibel en zeker herkenbaar. Mijn reactie was misschien wat overtrokken. Ik zit zeker nog steeds met de schade en de invloed die mijn opvoeding teweeg heeft gebracht en ben er nog steeds niet van af. Met de nadruk op 'nog'. Het gaat me uiteindelijk lukken. Daar ben ik van overtuigd. De herinneringen en de gezichten worden wel steeds vager en ik probeer minder bij stil te staan bij wat er allemaal gebeurd is, dat helpt. Maar de reden dat ik in mijn leven best wel op een ontevreden punt sta is allemaal terug te voeren op mijn jeugd. En inderdaad, ook mijn ouders hadden absoluut geen kinderen moeten krijgen. Zeer incapabel!

Wat rot om te horen dat jouw jeugd zo vreselijk was. Zelfs fysiek geweld vermoed ik zo. Je hebt gelijk. Geen enkel kind verdient dat en jij zeker ook niet. Ik hoop dat je dat tot je door laat dringen. Ieder kind is prachtig, blanco en onschuldig. Dat mensen hun kinderen bepaalde dingen aandoen duidt op een zieke, beschadigde geest of zelfs een evil mind. Dat je daarmee je eerste levensjaren moet doorbrengen, brrr pure hel.

Als hulpverleners de waarheid zouden kennen over mijn ouders en 24 uur per dag rondom hen zouden zijn, zouden ze zeker ook een diagnose krijgen van een psychische ziekte. Maar ze waren erg goed in nepdoen. Heb jij je jeugd grotendeels verwerkt? Ik hoop op een positief antwoord.
pi_173383196
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:23 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Dat mensen hun kinderen bepaalde dingen aandoen duidt op een zieke, beschadigde geest of zelfs een evil mind.

Die beschadigde geest was er overduidelijk, ik heb ze niet anders dan zwaar depressief meegemaakt gedurende mijn kindertijd.
Zelfmoord poging, met ambulance afgevoerd worden om de maag leeg te pompen nadat een doosje valium in een keer naar binnen ging.
Onmacht, driftbuien, achterdocht, om en om opname voor langere perioden, na dreiging alle steekvoorwerpen verstoppen, zo ging dat.

quote:
Heb jij je jeugd grotendeels verwerkt? Ik hoop op een positief antwoord.
Alle kinderen zijn uit huis gehaald door de kinderbescherming, ik was 5 maanden oud toen ik van mijn ouders gescheiden werd.
Mijn broers en zussen waren al redelijk snel weer thuis maar ik en mijn 1 jaar oudere zus werden pas met onze ouders herenigd toen ik bijna 4 werd.
We konden niets, waren niet zindelijk en hadden ook vanzelfsprekend een enorme achterstand.
Het zal voor hen dus ook zeker niet gemakkelijk geweest zijn, eerst je gezin uit elkaar gescheurd zien worden en uiteindelijk na 3,5 jaar je laatste twee kinderen terug krijgen die zwaar verwaarloosd zijn.
Gezien hun toestand zoals boven beschreven is dat nogal onbegrijpelijk, de vraag die wel vaak door mijn hoofd speelt is waarom ik herenigd ben met mijn ouders en waarom (als je het over kinderbescherming hebt) waren wij zo verwaarloosd?
Mijn ouders en ik hebben hier best veel over gesproken als het ze weer te veel werd, dan was het altijd weer spiegelen, "kijk eens, hier zijn we en we zijn allemaal goed terecht gekomen".
Een diepe beleving in mijn jeugd heeft mij voorgoed getransformeerd, alle pijn en lijden zijn daarin getransformeerd tot een krachtige energie om verder te kunnen, zo heb ik 12/13 jaar geleefd zonder nog te hoeven vechten tegen die pijn en observeerde enorm terwijl ik mijn dagelijkse plicht vervulde.
Het verantwoordingsgevoel was en is nog steeds enorm, zie het maar als een omgekeerde wereld waarin het kind de ouder word en de ouder kind kan zijn.
Pas op mijn 27ste was de tijd rijp om op mezelf te gaan, toen kon het doordat ik met een kleine hypotheek een flatje kon kopen en mijn jongere broer en zusje meenemen uit het ouderlijk huis.
Mijn ouders gingen landelijk wonen en heb ze uit de hypotheek geld meegegeven voor de nieuwe start.
Natuurlijk was dit voor mijn ouders geen fijne gebeurtenis en ze waren ervan overtuigd dat we het niet zouden gaan redden, die opmerking gebruikte ik slechts als voeding voor wilskracht om het tegendeel te bewijzen.
Natuurlijk redde we het niet alleen, het ging ook heel erg goed en het waren natuurlijk mijn ouders die al snel weer in de problemen zaten.
Voor mij was dat een uitgerekend moment om voor het eerst echt tegen ze op te staan, ik heb toen aangegeven dat ik ze zou helpen op voorwaarde dat ze zich lieten uitschrijven uit het holland casino, zou ik de volgende morgen van beide een bewijs van uitschrijving op tafel vinden dan zouden ze wederom financieel geholpen worden door me.
Die bewijzen vond ik de volgende morgen en heb ze geholpen, dit was ook een echt keerpunt en ik vermoedt dat ze in plaats van op jacht gaan naar geld en luxe, heel veel hebben gecontempleerd want het werden echte ouders die omkeken naar hun kinderen ook al waren ze al dik volwassen.
omgekeerd was er natuurlijk veel wrok en woede, waar het voor broers en zussen een gesloten boek was leefde bij mij het verantwoordingsgevoel en ging om de maand wel met de trein richting de Duitse grens om te kijken hoe het ging want ook zij hebben iemand nodig die naar ze omziet.
Mooi was om te zien hoe ze daar opleefde en geaccepteerd werden door de buren in de straat toen ze eenmaal de stacaravan verruilde voor een normale woning.
Zo hebben ze toch nog een mooie levenskwaliteit gehad voor een aantal jaar, maar met ouderdom komen de gebreken, mijn vader kreeg tot drie keer toe een beroerte en bij mijn moeder werd een agressieve vorm van non hodgkin ontdekt, ze is daar een half jaar later aan overleden en mijn vader is daarna terug gekomen en woonde in zijn laatste jaren in een verzorgingstehuis zodat we hem de nodige zorg en aandacht konden geven tot zijn dood.

Dit is allemaal beknopt neergeschreven, ik zou zomaar twee boeken kunnen volschrijven als ik echt zou gaan uitweiden.
Voor mij persoonlijk is de schade enorm, ik had wellicht een gezin kunnen hebben maar ik heb mezelf lang verborgen vanuit de gedachte niet goed te zijn en mislukt.
Ook nu nog leef ik als kluizenaar al ben ik wel veel vrijer in mijn bewegen bemerk ik.
Wat vooral hard kan zijn en me diep beroert is hoe anders het had kunnen zijn waar ik nu slechts leegte tref.
Dat kan soms wel eens een tranendal zijn omdat ik door mijn geslotenheid veel aan me voorbij heb laten gaan, vooral een prachtige vrouw waar ik het heel goed mee kon vinden maar het gevoel niet goed te zijn overheerste waardoor ik nooit de moed had om me volledig te openen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173452989
Weer rare dromen. De afgelopen dagen werd ik echt angstig wakker met een OMG wat is dit-gevoel? Zodra ik het bed uitstap ben ik de droom vergeten maar van vandaag herinner ik me nog een vlaag. In het ouderlijk huis ( waar het volgens mijn moeder spookte) stond ze helemaal alleen in de keuken op de benedenverdieping af te wassen. Een 'demon' of hoe je het kunt noemen hield haar in de gaten terwijl ze dat deed. Ik zat een verdieping boven, wist dit ( het werd me als het ware getoond alsof het een filmscene betrof) en ik was doodsbang. De hele familie werd in de droom achternagezeten door demonen/slechte entiteiten. De details herinner ik me niet meer, behalve dat met de keuken.

Ik was overigens doodsbang in de droom. Werd uit angst midden in de nacht hierdoor wakker en viel weer in slaap om dezelfde soort droom te dromen. Rusteloze nacht gehad en uiteindelijk bijna mn bed uitgesprongen toen het ochtend werd, van nu is het over. Weg met die enge dromen.
Ik droom serieus nooit over positieve dingen, nooit over happy gebeurtenissen. Het is altijd angst, ellende, geesten, demonen, pech, ellende etc. Ben ik de enige die dat heeft?
pi_173473513
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:41 schreef Flammie het volgende:
Nope, lijkt me schier onmogelijk. Wat wel mogelijk lijkt is dat mensen die denken dat ze vervloekt zijn raar gedrag gaan vertonen en de vervloeking als het ware zo inleven dat het bijna een echte vervloeking lijkt :P
Je kan zeker wel vervloekt raken raken door mensen die met duistere krachten werken....en woorden zijn heel krachtig,helemaal als je nagaat dat al het leven en ons zonnestelsel in het leven is gekomen door sprekende woorden van God zelf...
  woensdag 30 augustus 2017 @ 17:24:56 #60
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173484893
Dromen word ik gek van, veel voorspellende ook.
  zaterdag 9 september 2017 @ 14:28:16 #61
470634 Radhatanaya
Yoga is the way of life
pi_173675332
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:05 schreef Manke het volgende:
Radhat = firefly trubnw troll

Ik ben niet Firefly, nee.
Open vandaag nog uw chakra's om een nieuw bewustzijn te ontwikkelen.
pi_173706703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:25 schreef boempa het volgende:
Ik heb zelf ook het "gevoel" vervloekt te zijn (mogelijk in een vorig leven).
Dit heeft er meer mee te maken dat ik mensen afstoot door "afwijkend" gedrag te vertonen als gevolg van negatieve energie.
Hoe meer ik mijn best doe om mensen te (willen) helpen, hoe afstandelijker ze worden.
Tevens word ik tegengewerkt om te mediteren.
Het focussen op de chakra's wordt tegengehouden, waardoor ik nooit spiritueel "sterker" in mij schoenen kan staan.
Visualiseren wordt simpelweg vervangen door een soort-van donkere mist en schimmen.
Ook zijn er voornamelijk nachtmerries als ik mijn derde oog probeer te openen.
Allicht heeft TS hetzelfde meegemaakt.

Na er uitvoerig over nagedacht te hebben, heeft het mogelijk te maken met dat ik in een vorig leven (of misschien zelfs meerderen) slechte dingen heb gedaan (misschien wel moord?), wat weer doorwerkt in dit leven.
Hierdoor zal het erg lastig worden om een spiritueel balans te vinden, en negatieve invloeden te weren.
Onbewust voelen andere mensen dit aan, en gaan mij uit de weg.
Het selecte groepje mensen dat ik kan vertrouwen, geven mij weliswaar positieve energie.
Dit heeft echter een te kleine invloed om het negatieve af te wenden.
Het zorgt er eerder voor dat negatief/positief als een chaos verstrengeld raken, en het positieve als in een katapult weggeschoten wordt.
Alsof het niet is toegestaan om positieve energie te dragen.
Dat bedoel ik dan ook met vervloekt zijn, en begrijp TS dan ook :)
Vroeger, had ik dit afgedaan als de meest zweverige onzin die er bestaat. Nu ik wat verder mezelf verdiept heb in spiritualiteit vind ik dit best een aardige theorie.

Ik denk alleen niet dat je vervloekt kan raken op die manier, of negatieve energie mee krijgt uit een vorig leven. Ik ben er vrij van overtuigd dat zodra je dood gaat, je ook echt dood gaat (jij, als persoon, met een naam), je bewustzijn zal zich weer toevoegen aan het collectieve bewustzijn, en zodra er een nieuwe "jou" geboren wordt, er gewoon puur bewustzijn gaat in de nieuwe persoon.

Geen reincarnatie, je zult geen herinneringen of wat dan ook meer hebben aan het leven wat je nu leidt.
Lambo of Rekt
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')