abonnement Unibet Coolblue
pi_156263502
quote:
Maakt dat wat uit dan? Lijkt me sterk als ze als zelf zouden bedenken bij de eerste en laatste opdracht, gezien het feit dat ze thuis al mogen oefenen.
pi_156263577
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 08:00 schreef Unites het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit dan? Lijkt me sterk als ze als zelf zouden bedenken bij de eerste en laatste opdracht, gezien het feit dat ze thuis al mogen oefenen.
Oefenen betekent in jouw ogen per definitie dat je een op een het recept van een ander uit je hoofd gaat leren?
pi_156263627
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 08:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

Oefenen betekent in jouw ogen per definitie dat je een op een het recept van een ander uit je hoofd gaat leren?
Dat kan zo zijn ja. Ze oefent 'm om vervolgens onder tijdsdruk en spanning te maken in een keukentje waar het net weer even wat anders is als thuis.

Ik kan me niet voorstellen dat iederee deelnemer alles helemaal zelf bedenkt. Alles is vast wel eens een keer eerder bedacht (smaak combinaties, opmaak, etc.) Sommige zullen het hier en daar nog wat veranderen en/of verschillende recepten met elkaar combineren, maar dat is niet bijster veel creatiever dan iets letterlijk overnemen, vind ik persoonlijk.

:)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 08:15:29 ]
pi_156263772
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 08:15 schreef Unites het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn ja. Ze oefent 'm om vervolgens onder tijdsdruk en spanning te maken in een keukentje waar het net weer even wat anders is als thuis.

Ik kan me niet voorstellen dat iederee deelnemer alles helemaal zelf bedenkt. Alles is vast wel eens een keer eerder bedacht (smaak combinaties, opmaak, etc.) Sommige zullen het hier en daar nog wat veranderen en/of verschillende recepten met elkaar combineren, maar dat is niet bijster veel creatiever dan iets letterlijk overnemen, vind ik persoonlijk.

:)
Is dat ook je indruk bij de deelnemers van GBBO?
pi_156264185
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 08:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is dat ook je indruk bij de deelnemers van GBBO?
Nee en dat kan zelfs niet daar, want vooraf krijgen de deelnemers de thema's te zien en dan moeten ze dan al hun plannen doorgeven zodat de artiest die tekeningen kan maken.

Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat de deelnemers blijkbaar dit niveau hebben zelfs nadat ze blijkbaar trainingen hebben gevolgd. Hoe erg was het daarvoor dan wel niet? :X
  maandag 21 september 2015 @ 09:05:43 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156264209
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 09:03 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Nee en dat kan zelfs niet daar, want vooraf krijgen de deelnemers de thema's te zien en dan moeten ze dan al hun plannen doorgeven zodat de artiest die tekeningen kan maken.

Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat de deelnemers blijkbaar dit niveau hebben zelfs nadat ze blijkbaar trainingen hebben gevolgd. Hoe erg was het daarvoor dan wel niet? :X
Die tekeningen worden volgens mij achteraf gemaakt en worden pas bij de montage gebruikt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_156264224
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 09:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die tekeningen worden volgens mij achteraf gemaakt en worden pas bij de montage gebruikt.
Dan heb ik dat vast verkeerd gelezen :Y
pi_156265619
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:10 schreef SV-tje het volgende:

Ik weet wel dat degene die daar nu staan een of meerdere cursusdagen hebben bij Robert.
Woah, dat vind ik nogal iets! :o }:| Waaróm cursusdagen? Ze horen toch hun eigen bakkunsten te laten zien!?
Let me see you stripped down to the bone
pi_156265836
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Woah, dat vind ik nogal iets! :o }:| Waaróm cursusdagen? Ze horen toch hun eigen bakkunsten te laten zien!?
Ja, daar sta ik ook van te kijken. Moesten ze soms bijles krijgen van Robert om het vereiste niveau te halen?
mag het weten
pi_156265981
Ik vind het niveau wel erg laag als je het vergelijkt met the great british bake off, die technische opdracht zag er bijvoorbeeld wel erg makkelijk uit, daar kon toch weinig aan misgaan volgens mij.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 september 2015 @ 11:35:46 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_156266443
stomphorst twitterde op maandag 21-09-2015 om 11:32:49 Heel Holland Schrikt. Martine Bijl heeft een hersenbloeding gehad. Inmiddels een week aan het herstellen in het ziekenhuis reageer retweet
http://www.nu.nl/achterkl(...)-hersenbloeding.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_156267510
Aiii godver, sterkte Martine !!!! Veel beterschap !!! :{ :* :* :*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_156268361
Niet leuk Martine! Beterschap.
pi_156269528
:o Martine :o
pi_156269943
Dat is schrikken zeg -O- Hopelijk komt alles goed!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_156276544
Hopelijk komt ze er helemaal bovenop, wat heftig zeg! ;(
pi_156276621
Bah, schrikken idd.. Hopen op volledig herstel.
pi_156277770
Hopelijk herstelt ze volledig.
mag het weten
pi_156289566
quote:
Miljoenen kijkers zagen haar in ’Heel Holland bakt’, maar
Martine Bijl in coma gehouden

Bange dagen om MARTINE BIJL (67) die, terwijl ruim twee miljoen kijkers genoten van HEEL HOLLAND BAKT, vocht voor haar leven in een Amsterdams ziekenhuis. Sinds Prinsjesdag is Martine daar in een kunstmatige coma gehouden, nadat echtgenoot BEREND BOUDEWIJN (79) haar na een hersenbloeding vond in hun huis. Waarom moest dat eerst zolang geheim blijven?

Het nieuwe seizoen van Heel Holland bakt is opnieuw zo’n succes als in de twee voorgaande jaren. Zondag zagen 2,3 miljoen kijkers haar weer op haar eigen, ironische wijze een aflevering van de Omroep MAX-hit presenteren. Maar wat niemand wist: Martine Bijl lag op dat moment zelf in het AMC, waar zij na een hersenbloeding in een kunstmatige coma werd gehouden. Of zij nu nog in coma ligt is onbekend.
Bloeding

Thuis in Maarssen werd Martine op Prinsjesdag getroffen door een subarachnoidale bloeding (SAB), een plotselinge bloeding in de ruimte net boven de hersenen. Echtgenoot Berend Boudewijn belde onmiddellijk 112. Bij het huis moeten zich chaotische taferelen hebben afgespeeld omdat 112-meldingen laten zien dat niet alleen een ambulance maar ook brandweerwagens op deze levensgevaarlijke situatie afkwamen.

Om in alle rust te kunnen afwachten hoe een en ander zich zou ontwikkelen, spraken Berend en, onder andere, Martines broer af eerst geen ruchtbaarheid aan de dramatische gebeurtenis te geven. Een week lang lukte het vertrouwelingen van de schrijfster, vertaalster comédienne, tv-ster en reclamemaakster dit nieuws geheim te houden. Pas gisteren kwam Stage van JOOP VAN DEN ENDE met een verklaring. De laatste jaren werkte Martine veel voor het theaterbedrijf, zij vertaalde onder andere de succesmusicals Aida, The lion king, Mary Poppins en Billy Elliot.

De terughoudendheid in de berichtgeving geeft aan hoe broos de situatie rond haar geweest is, en hoe zeer haar geliefden in angst zijn geweest om Martine.
'Uit het niets'

„De medewerkers van Heel Holland bakt zijn natuurlijk heel erg geschrokken”, vertelt een van hen, die weer met bijzonder veel plezier, met haar, het derde seizoen van het hoog scorende programma heeft gemaakt. „Nee, niets aan haar gemerkt. Maar zijzelf waarschijnlijk ook niet… Dit moet uit het niets zijn gekomen. Zij lijkt altijd zo gezond als een vis. Zelfs tijdens de opnamen van dit jaar, die plaatsvonden tijdens de heetste dagen.”

„Iedereen had het warm, en iedereen werd het in die baktent wel eens te veel. Vooral toen we, uitgerekend, de kerstafleveringen aan het opnemen waren heb ik haar wel met een fles water de schaduw van een boom zien opzoeken. Maar vind je het gek? Het is een enorm bewerkelijk programma. We nemen in één uur gemiddeld maar één minuut op. Een aflevering is meerdere dagen werk maar zij was steeds onvermoeibaar. Ach, wie had dit kunnen denken? Wat een verschrikkelijk nieuws.”

Op dringend verzoek van de familie, die eerst immers geen ruchtbaarheid aan Martines medische situatie wilde schenken, kwam die uitzending gewoon op tv zonder een toespeling te maken op de ernstige gezondheidsproblemen van de ster van het programma. Ook de volgende uitzendingen blijven, zoals de situatie nu is, gewoon in de schema’s staan.
Moeite

Televisiebaas Jan Slagter (61) vertelde onlangs op deze pagina nog hoeveel moeite hij destijds had moeten doen om Martine over te halen en als gezicht van Heel Holland bakt te strikken. Het lag niet zozeer aan het format, dat zich bij de BBC al sinds 2010 bewijst, maar Martine wilde gewoon helemaal niets meer. Zij was erg gelukkig met haar huidige leven, samen met haar twaalf jaar oudere voormalig quizmaster Berend Boudewijn, met wie zij onlangs precies 25 jaar samen was. Ze moest helemaal niet meer denken aan een groot programma en de daarbij komende extra aandacht voor haar persoon. Slagter: „Maar gelukkig hebben we haar kunnen overhalen.”

Na de twee eerste succesvolle seizoenen heeft Martine de smaak kennelijk zo te pakken dat zij zich dit jaar ook meer dan de voorgaande jaren wilde inzetten voor de promotie ervan. Heel Holland bakt is een van de grootste kanshebbers voor de felbegeerde Gouden Televizier-Ring op 15 oktober. En medewerkers aan het programma hoorden haar deze zomer een paar keer zeggen dat het toch wel heel erg leuk zou zijn als zij dit jaar met zijn allen met die eer zouden gaan strijken. Voor Martine zou het dan zelfs de tweede keer zijn dat zij de Ring zou winnen. Precies 35 jaar geleden, in 1980, versloeg zij alle andere kanshebbers met haar Martine Bijl-shows voor de TROS, die zij maakte met haar toenmalige man en ontdekker Henk van der Molen (1920-1992).

„Gaandeweg de opnamen kreeg zij er steeds meer plezier in”, vertelt een ingewijde, die tot zijn niet geringe verbazing zag dat zijn presentatrice, die eerst bijna niets wilde, zelfs ging meewerken aan de promotiecampagne voor het derde seizoen. Over een vierde wil voorlopig niemand nadenken. „Eerst afwachten hoe Martine uit haar kunstmatige slaap komt en dan afwachten hoelang het zal duren voordat zij er weer bovenop is”, zegt de PRIVÉ-bron, die stille hoop heeft dat haar uitstekende conditie Martine de komende maanden zal helpen.
bron
pi_156290888
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 08:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

Oefenen betekent in jouw ogen per definitie dat je een op een het recept van een ander uit je hoofd gaat leren?
Je kan niet meer zelf een recept bedenken he? Alles is al een keer gedaan.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_156293639
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:43 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Bah, hoop dat ze er weer bovenop komt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_156296402
Ocherm :{

Hopelijk hersteld ze weer volledig!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_156296904
Ach die Martine toch -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 22 september 2015 @ 15:36:12 #199
202348 Susi
Temple of Love
pi_156297589
Het lijkt mij voornamelijk bizar dat dit wordt uitgezonden en je haar daar ziet lopen en leuk in alle gezondheid, terwijl ze op dat moment in coma gehouden wordt.

[ Bericht 27% gewijzigd door Susi op 22-09-2015 15:46:03 ]
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:07:42 #200
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_156298392
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:36 schreef Susi het volgende:
Het lijkt mij voornamelijk bizar dat dit wordt uitgezonden en je haar daar ziet lopen en leuk in alle gezondheid, terwijl ze op dat moment in coma gehouden wordt.
Ja, dat kan gebeuren. Wanneer ze zou zijn overleden hadden ze de uitzendingen wel geannuleerd/verplaatst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')