abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 november 2002 @ 19:47:05 #1
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6854635
Tja even een inleiding;

Ik speel al 16 jaar gitaar en heb dus in diverse bands gespeeld en regelmatig op het podium gestaan.

Met veel plezier ging ik altijd naar het oefenkot en naar optredens maar omdat ik eigenlijk steeds minder zin in het gitaarspelen kreeg ben ik met m'n laatste band gestopt.

Nu zit ik te piekeren wat ik zal doen,

1 gitaar aan de wilgen hangen en de hele zooi verkopen
2 thuis nog verder gaan met home recording
3 weer een andere band oprichten ( heb ik eigenlijk geen zin in
4 een andere band zoeken
5 even wachten en zien of ik over een half jaar wel weer zin heb ??

ps soms mis ik het in een band zijn wel maar ja het grote voordeel zonder band is toch wel dat je veel meer vrije tijd hebt en dat is ook zeer belangrijk.

hmmmm iemand ervaring met dit soort dingen ???

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_6854649
Welke gitaren heb je, verkoop je ze? .

-edit-

ik zou persoonlijk even voor nummer 5 gaan trouwens

zondag 17 november 2002 @ 19:51:33 #3
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6854748
Neem gewoon ff rustig de tijd om alles op een rijtje te zetten voordat je dingen gaat doen waar je later spijt van krijgt.
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6854824
5

laat het ff rusten en kijk of het weer gaat kriebelen, misschien bevalt het je wel zonde gitaar of juist helemaal niet.

zondag 17 november 2002 @ 20:06:08 #5
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6855101
quote:
Op zondag 17 november 2002 19:51 schreef amnesiac het volgende:
Neem gewoon ff rustig de tijd om alles op een rijtje te zetten voordat je dingen gaat doen waar je later spijt van krijgt.
Of een band vinden die je hele andere stijl als jou speelt, dat is "weereens wat anders". Zie het als een fris briesje. Wat techniek betreft zal er weinig uitdaging meer voor je zijn (denk ik) maar muziekaal wel.
pi_6855136
quote:
Op zondag 17 november 2002 19:54 schreef erikh het volgende:
5

laat het ff rusten en kijk of het weer gaat kriebelen, misschien bevalt het je wel zonde gitaar of juist helemaal niet.

Juist en in de tussentijd lekker thuis in je studio je eigen herrie maken
pi_6855214
Je bent aardig gek als je 16 jaar persoonlijke ontwikkeling zomaar wegflikkerde.

Ik speel zelf pas 3 jaar en erger me groen en blauw aan het feit dat ik niet zo goed kan spelen als ik zou willen. Tja... gitaar spelen is toch veel willen en niet kunnen he, vooral als je continu bezig bent met beter worden.

Jij met je 16 jaar bent waarschijnlijk eindeloos veel beter dan ik. Ik wou dat ik zo'n niveau al had. Lijkt me fantastisch.

Anyway... ondanks mijn kleine beetje ervaring kan ik je toch al wel verklappen dat je liefde voor de gitaar weer terugkeert als je hem maar lang genoeg laat staan. Ik laat hem ook wel eens een paar dagen, of soms zelfs een paar weken staan. Als ik hem daarna weer oppak, ben ik toch beter geworden, dankzij de rust. Dan voel ik me weer helemaal lekker ermee. :-)

Laat het allemaal effe bezinken. Maar doe je spullen niet weg in een vage bui.

Ga effe een periode videogames spelen of zo!

zondag 17 november 2002 @ 20:14:28 #8
35759 bohrap
bommen-sjaak
pi_6855287
Ik heb zelf 13 jaar actief in een band gezeten, overal gespeeld, 6 cd's mogen maken, veel van mijn idolen mogen ontmoeten........
op een gegeven moment was het bij mij op, de inspiratie was weg...er kwam geen noot of tekst meer uit mijn pen........
ik heb het nog een beetje gerekt voor de eh tja eh fans....maar heb uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid, met dezelfde twijfels......andere band?solo? gewoon lekker thuis?
Ik heb niets van dat alles gedaan en ben nu, op de slaapliedjes voor mijn kinderen op mijn dochters gitaar, compleet muziekloos.......
erg? nee, ik ben de muziek aan het herontdekken, kan veel objectiever naar muziek luisteren nu....spaar ook daadwerkelijk muziek...zeg maar een beetje de andere kant van muzikant zijn, muziekconsument...
Ik zie mezelf over een jaar of 10 wel covers spelen in een of andere garage met wat collega oude zakken (jaren80 synth pop met onze computers )....maar voorlopig heb ik geen spijt van mijn keuze....
de wereld is lelijker dan ik dacht......(f.boeijen)
pi_6855400
Ik ben een maand geleden gestopt met alle bands waar ik in speelde. Ik oefende met drie verschillende bands elke week, maar ik was het gewoon even helemaal zat. Ik vond de muziek niet uitdagend meer en zeker als je al een paar jaar in dezelfde band speelt kun je op een gegeven moment echt gewoon moe worden van weer hetzelfde nummer voor de 100e keer spelen. Ik speel inmiddels ook al meer dan tien jaar maar muziek maken op zich vind ik nog steeds geweldig.

Het was meer dat ik het met die bands niet erg meer zag zitten. Het is nu eenmaal erg moeilijk om muzikanten te vinden die op precies dezelfde golflengte zitten. Meestal zijn muzikanten ook heel erg gefocused op het spelen van een enkele muziekstijl: alleen maar metal of alleen maar blues of alleen maar jazz etc., terwijl ik zelf meer een muzikale alleseter ben.

Maar goed, voorlopig heb ik me ook maar meer op home recording gestort en als er binnenkort weer eens een interessante band langskomt, dan zie ik wel weer verder...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 17 november 2002 @ 20:20:54 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6855441
Ej Zander, onze bassist speelt in de maanden december & januari niet (z'n vrouw krijgt een kind). Zin om in te vallen?

Magoed, on-topic, persoonlijk zou ik absoluut voor 5 gaan. Muziekmaken is iets wat je je levenlang blijft doen. Van je gitaren verkopen krijg je 100% zeker spijt. Zet het gewoon op een laag pitje en stort je op andere zaken. Je vingers gaan vanzelf weer jeuken

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 17-11-2002 20:22]

zondag 17 november 2002 @ 20:22:07 #11
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6855472
Punt 5!!!
Al moet ik zeggen dat ik er ook al een tijdje geen zin meer in heb. Ik zoek naar een impuls, naar inspiratie...een nieuwe band. Niet dat ik zo actief zoek. Ik bekijk niet meer elke week het bord in de bieb bijv.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_6855529
quote:
Op zondag 17 november 2002 20:20 schreef Tijn het volgende:
Ej Zander, onze bassist speelt in de maanden december & januari niet (z'n vrouw krijgt een kind). Zin om in te vallen?
Ja, da's goed. Het gaat na een maand stilzitten ook wel weer een beetje jeuken... mail maar ff naar plink_plonk@hotmail.com
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 17 november 2002 @ 20:30:04 #13
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6855647
quote:
Op zondag 17 november 2002 20:24 schreef Zander het volgende:

[..]

Ja, da's goed. Het gaat na een maand stilzitten ook wel weer een beetje jeuken... mail maar ff naar plink_plonk@hotmail.com

Whaha je mail klinkt als Les Claypool
"Censuur is de dood van de democratie"
pi_6855749
tjee meen je dat nou dat je er geen plezier meer in hebt? Dan doe je iets toch echt niet goed. Volgens mij raak je met gitaarleren nooit echt uitgeleerd, er valt nog zoveel in te ontdekken en te leren...al die toonladders, snelheid..ga eens jimi hendrix luisteren en ontdek wat hij allemaal doet met nummers, en akkoorden.
Ga anders op les om nieuwe dingen te leren?!
En misschien heb je niet de juiste mensen gevonden om in een band mee te spelen. Lijkt mij juist het einde zoiets..maarja ik heb geen band

als je gitaren gaat verkopen, welke heb je?!

pi_6855929
Ik zou de boel iig niet gaan verkopen, krijg je misschien later spijt van... 5) zou ik zelf doen..
pi_6856174
Doe maar 6: stop ermee en verkoop al je gitaren voor een eurootje of tien aan mij.
pi_6856380
Luister ook maar Steve Vai, Joe Satriani enzo. Dan denk ik wel dat je weer inspiratie krijgt
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  zondag 17 november 2002 @ 21:19:20 #18
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6856601
quote:
Op zondag 17 november 2002 20:22 schreef Witchfynder het volgende:
Punt 5!!!
Al moet ik zeggen dat ik er ook al een tijdje geen zin meer in heb. Ik zoek naar een impuls, naar inspiratie...een nieuwe band. Niet dat ik zo actief zoek. Ik bekijk niet meer elke week het bord in de bieb bijv.
Als jij nou eens dichtbij woonde kon je misschien es langskomen, of andersom. Of gewoon een hele FOK-jam sessie. Ik zit eigenlijk al een jaar met het idee, maarja...

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-11-2002 21:20]

pi_6856621
quote:
Op zondag 17 november 2002 20:22 schreef Witchfynder het volgende:
Punt 5!!!
Jou je van triphop/jazz ? .
  zondag 17 november 2002 @ 21:22:53 #20
12221 Tijn