abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156225625
Na enkele goede verhalen te hebben gelezen over de shop Dafen Oushi Oil Painting die hand geschilderde canvas schilderijen verkoopt op Aliexpress heb ik uiteindelijk een "klein" test schilderij besteld om te kijken hoe de kwaliteit is en om te zien of het wel echt hand geschildert is.

Na wat rond gekeken te hebben in hun shop, die echt heel veel aanbod heeft, heb ik uiteindelijk voor dit schilderij gekozen:

Dit leek me wel een grappig test schilderij

De shipping heeft 27 dagen geduurt (besteld op 23 augustus). Het doek was opgerold en goed verpakt, misschien iets te goed zelfs... Zat bijna een halve rol tape op :')

Hier een paar self-shot foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het exemplaar dat ik heb gekregen ziet er mooi uit, iets minder dan hun eigen foto maar dat was te verwachten. Het doek is ook echt hand geschilderd, of het moet wel echt heel goede namaak zijn :*

Het is bij deze shop ook mogelijk om een eigen foto naar de seller te sturen, ze zullen dan je foto naschilderen! Aangezien dit schilderij me wel bevalt zal er zo meteen een nieuwe order komen van mij met een eigen foto, hiervan hopelijk over een maand een update ^O^

Al met al een mooi canvas doek voor een zacht prijsje!
Ik ben geil
pi_156225677
Wat is een zacht prijsje precies?
Ik ben niet echt onder de indruk, het ziet eruit als haastwerk.

Nieuw is dit concept ook niet, een paar jaar terug heb ik een website gemaakt voor iemand die precies hetzelfde deed maar dan vanuit Vietnam.
pi_156225771
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:21 schreef Nemephis het volgende:
Wat is een zacht prijsje precies?
Ik ben niet echt onder de indruk, het ziet eruit als haastwerk.

Nieuw is dit concept ook niet, een paar jaar terug heb ik een website gemaakt voor iemand die precies hetzelfde deed maar dan vanuit Vietnam.
Voor dit doek van 50x50cm heb ik $15,34 betaald.. nu kost het $17.55. Ziet er inderdaad iets gehaast uit, dat zal ik bij mijn volgende order ook aan hun doorgeven en zal dan hopen op het beste :)
Ik ben geil
pi_156228390
Niet perfect maar voor 17 dollar lang niet slecht.
pi_156228402
Toffe review en leuk artikel om eens iets over te horen uit China. En de prijs valt me ook alles mee. Ben heel benieuwd naar je update.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_156233997
Ik kende dit concept nog niet, super interessant!
Zelf vond ik net een setje van 2 schilderijen van 50x50 cm voor 27 dollar. Voor dat geld durfde ik de gok wel te nemen.
Als ze binnen zijn, zal ik ze hier showen :)
pi_156234070
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 00:49 schreef piglet het volgende:
Ik kende dit concept nog niet, super interessant!
Zelf vond ik net een setje van 2 schilderijen van 50x50 cm voor 27 dollar. Voor dat geld durfde ik de gok wel te nemen.
Als ze binnen zijn, zal ik ze hier showen :)
Leuk om te horen! Heb je ze besteld uit de zelfde Shop als ik? Of bij 1 van de duizenden andere :P ?
Ik ben geil
pi_156234215
quote:
99s.gif Op zondag 20 september 2015 00:55 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Leuk om te horen! Heb je ze besteld uit de zelfde Shop als ik? Of bij 1 van de duizenden andere :P ?
Bij dezelfde shop als jij. Ik ging daar het assortiment bekijken en vond toevallig vrij snel iets wat ik er leuk uit vond zien :D
pi_156235478
Valt me best mee. Natuurlijk geen meesterwerk voor dat geld, lijkt me logisch.

Laten opspannen is helaas heel prijzig, of je moet het zelf doen.

Misschien, maar weet niet of dat echt strak wordt is om het in een posterlijst achter glas doen.. kost je de kop niet en misschien is het effect nog leuk ook.

*gaat naaktfoto van de vrouw opsturen als verrassing [leuk boven de haard lol]*
  zondag 20 september 2015 @ 10:18:52 #10
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_156236574
Heb je het schilderij al hangen?
ben erg benieuwd naar het eindresultaat :)
Starbucks, waar blijf je
  zondag 20 september 2015 @ 10:41:50 #11
442545 Paraiia
Stille lezer
pi_156236894
Ik heb er een tijdje geleden ook een besteld voor mijn moeder. Vond het resultaat erg verrassend voor dat geld. Eenmaal gespannen hangt er een mooi schilderij.

http://i.imgur.com/hOEf35Q.jpg

Heb er verder geen verstand van maar vond het er niet heel erg haastig uit zien. Er zitten veel kleine bloemetjes in waar toch wel aandacht aan is besteed.
  zondag 20 september 2015 @ 12:42:50 #12
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_156239120
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 10:18 schreef doctor.starbucks het volgende:
Heb je het schilderij al hangen?
ben erg benieuwd naar het eindresultaat :)
Ik probeer van de week een canvas te kopen... En zal het doek dan proberen vast te maken met een Niet pistool ;( :D
Ik ben geil
pi_156262868
[quote]0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:19 schreef defokkingfoker het volgende:
Het doek is ook echt hand geschilderd, of het moet wel echt heel goede namaak zijn [ afbeelding ] :*

kan bevestigen dat die doeken gewoon handgeschilderd worden.
Dafen is een bekende buurt in Shenzhen waar heel veel kleine ateliers zitten.
Die zijn vooral gericht op het naschilderen van origineel werk of foto's.
Dat gaat aardig rap maar ze doen het dan ook echt al jaren. Best leuk om ze aan het werk te zien. (het wordt door de overheid ook neergezet als toeristische attractie :) )
pi_156270837
Waar kan je zoiets laten spannen? En wat zijn de kosten daarvan ongeveeR?
  maandag 21 september 2015 @ 15:11:31 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_156271125
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 03:24 schreef Kenzi het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 19 september 2015 19:19 schreef defokkingfoker het volgende:
Het doek is ook echt hand geschilderd, of het moet wel echt heel goede namaak zijn [ afbeelding ] :*

kan bevestigen dat die doeken gewoon handgeschilderd worden.
Dafen is een bekende buurt in Shenzhen waar heel veel kleine ateliers zitten.
Die zijn vooral gericht op het naschilderen van origineel werk of foto's.
Dat gaat aardig rap maar ze doen het dan ook echt al jaren. Best leuk om ze aan het werk te zien. (het wordt door de overheid ook neergezet als toeristische attractie :) )
Thanks, had er nog nooit van gehoord maar zal volgende keer dat ik er ben zeker eens langs gaan :)
  FOK!fotograaf zondag 4 oktober 2015 @ 12:11:04 #16
13368 NiGeLaToR
pi_156589205
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:58 schreef bierjoost het volgende:
Waar kan je zoiets laten spannen? En wat zijn de kosten daarvan ongeveeR?
Een lijstenmakerij, maar ik zou haast verwachten dat materiaal om op te spannen erbij zit of uitleg hoe je het moet doen. In principe zijn het een paar latten en nietjes, dus ook prima te doen.
pi_156802366
Het halen van handgeschilderd werk is inderdaad al tijden bekend.
Toch leuk om eens een reviewtje er weer van te zien.

Ik vind zelf ook wel jammer dat ze niet iets meer tijd hebben genomen om het een en ander te laten mengen. Ondanks ik het schilderij wel leuk vind hadden ze wel meer details kunnen aanbrengen.
Met name zijn 'kin' het paarse gedeelte is erg slordig als je kijkt naar het origineel. Verder ook wat details dat mist bij de ogen (gaaspatroon zeg maar). Maargoed goede prijs! al had ik voor wat netheid wel en paar dollar meer overgehad :P.

Ik ben benieuwd naar je eigen foto :)! ik heb er ook altijd over nagedacht om zelf wat te laten schilderen maar ik zou niet weten wat en waar ik het moet hangen :P...

[ Bericht 2% gewijzigd door Downstar op 13-10-2015 14:15:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')