Zijn er nog meer schaatsfans hier?
Ben benieuwd wat dit seizoen weer brengt. Wordt Romme weer wereldkampioen? Kan 't nog weer sneller allemaal dan vorig seizoen? Hoe snel is de Olympische baan in Salt Lake City (waar in maart de WK-afstanden alvast verreden worden). Is Gerard van Velde op de weg terug (daar leek 't gister wel op)? Het wordt vast weer een boeiend seizoen. Ik heb er in elk geval zin in!
Zie het al weer voor me, Studio Sport, zondagmiddag, en dan de hele dag wereldbeker wedstrijden uitzenden vanuit rot baantjes in Italie, Oostenrijk etc, waar misschien 100 man publiek op afkomt en dat dan vrijwel elk weekend
slaapverwekkend gewoon.
Laar ze liever wat meer aandacht besteden aan andere wintersporten als biathlon, bobsleeen, (freestyle)skieen etc want dat Schaatsen is echt een overkill geworden.
quote:Als er iemand is van wie ik nog een béétje support had verwacht, dan ben jij 't wel. Ook al niet dus!
Op 05 november 2000 19:43 schreef DIGGER het volgende:
Afgezien van de 500 en 1000 meter (en dan met name bij de mannen, daar de concurrentie daar gewoon groter is) vind ik schaatsen maar saai.
quote:Vervelend, hè? Weet je ook wat voetbalhaters doormaken, die 't hele jaar tegen dat saaie groene kutveld aan moeten kijken op TV. Tevens één van de redenen waarom schaatsten zo gaaf is: even een paar maand niet dat overloze gezeik over voetbal. Héérlijk!
Zie het al weer voor me, Studio Sport, zondagmiddag, en dan de hele dag wereldbeker wedstrijden uitzenden vanuit rot baantjes in Italie, Oostenrijk etc, waar misschien 100 man publiek op afkomt en dat dan vrijwel elk weekend
quote:Nou niet helemaal juist gezien. Ik vind schaatsen dus wel aardig, maar ik vind een 500 en 1000 meter dus leuk en een 10.000 meter oersaai. Beetje de Amerikaanse blik op Schaatsen zeg maar.
Op 05 november 2000 19:49 schreef Arcee het volgende:
Als er iemand is van wie ik nog een béétje support had verwacht, dan ben jij 't wel. Ook al niet dus!
Erbij zijn is overigens wel veel gaver, leukste keer was nog wel op de (onoverdekte) Uithof in 1988 meen ik, dat Gustafson daar Europees kampioen werd en desalniettemin de sfeer supper relaxed en uitgelaten was.
quote:Er zit wel een verschil tussen al die Europacupwedstrijden door de weeks live (waar veel publiek naar kijkt, bij aanwezig is etc) en een Wereldbekerwedstrijd schaatsen in Bazelga live uitzenden waar ca 100 toeschouwers langs de baan staan. Maar wees gerust: AL dat vriendschappelijke voetbalgeneuzel zegt me ook niks en ik kijk niet eens elke zondagavond naar Studio Sport hoor.
Vervelend, hè? Weet je ook wat voetbalhaters doormaken, die 't hele jaar tegen dat saaie groene kutveld aan moeten kijken op TV.
quote:Dan zie ik toch liever Free style skieen, Free style ski springen, Biathlon, Bobsleeen, skien in het algemeen, IJshockey etc
Tevens één van de redenen waarom schaatsten zo gaaf is: even een paar maand niet dat overloze gezeik over voetbal. Héérlijk!
quote:Da's toch nog iets idd. Een WK-sprint zal je dan dus nog wel aanspreken.
Op 05 november 2000 21:09 schreef DIGGER het volgende:
Nou niet helemaal juist gezien. Ik vind schaatsen dus wel aardig, maar ik vind een 500 en 1000 meter dus leuk en een 10.000 meter oersaai. Beetje de Amerikaanse blik op Schaatsen zeg maar.
quote:Mwoah, ik vermaak me ook altijd uitstékend voor de buis hoor. Je moet altijd zo lang wachten als je erbij bent. Die dweilpauzes lijken veel langer te duren dan op TV.
Erbij zijn is overigens wel veel gaver
quote:Idd, want die wereldbekerwedstrijd vind ik 100x interessanter dan een suffe Europacupwedstrijd.
Er zit wel een verschil tussen al die Europacupwedstrijden door de weeks live (waar veel publiek naar kijkt, bij aanwezig is etc) en een Wereldbekerwedstrijd schaatsen in Bazelga live uitzenden waar ca 100 toeschouwers langs de baan staan.
quote:Heel verstandig
Maar wees gerust: AL dat vriendschappelijke voetbalgeneuzel zegt me ook niks en ik kijk niet eens elke zondagavond naar Studio Sport hoor.
quote:Skiën vinnik ook nog wel aardig, de rest eik niet.
Dan zie ik toch liever Free style skieen, Free style ski springen, Biathlon, Bobsleeen, skien in het algemeen, IJshockey etc
(schaatsen was folklore in de tijd van mijn landgenoot Gomez, met rondjes 45 en 9 minuten op de 5 km.. maar wel in het mooiste pak van allemaal! plus: hij kon achteruitschaatsen)
[Dit bericht is gewijzigd door Perico op 07-11-2000 02:19]
quote:Leuk! Eindelijk een fan
Op 07 november 2000 02:15 schreef Perico het volgende:
Ik ben eigenlijk mijn hele leven al schaatsfan.
quote:Behalve die in Calgary, terwijl ik die juist altijd heel graag wil zien. Zal wel te duur zijn.
Vroeger betekende dat vooral het Ek en WK allround, klassementen bijhouden, maar nu is elke worldcup live erop
quote:Ja, dat is wel erg wazig geworden. Maar goed, in de wedstrijden zul je daar maar weinig van terugvinden.
en zijn we met 6 commerciele ploegen echt totaal overspannen geworden
quote:Qua sportman vond ik hem ook altijd zeer indrukwekkend. Jammer dat we nooit zullen weten welke tijden hij op klapschaatsen gereden zou hebben.
Eerlijk gezegd, was ik altijd fan van Johan Olav Koss, omdat die het altijd weer flikte de Nederlandse overmacht te snel af te zijn.
quote:Dat is waar. Ik vind het echter nog altijd wel interessant. Zeker nu de afstandskampioenschappen steeds meer aanzien krijgen. Voelen echt aan als een soort mini-Olympische Spelen.
Nu is er eigenlijk alleen maar een onderlinge strijd om de podiumplekken, want die verdwaalde toevalstreffer van de buitenlandse oude vos zal er weer niet komen... En dat vind ik jammer, want het niet van deze planeet zijnde schaatsen van Romme (exact even oud als ik, tot op het uur) verliest zo wat van zijn waarde, vind ik (het korfbalsyndroom).
Ben benieuwd wat 't wordt dit weekend op 't NK-afstanden. 's Kijken hoe iedereen er voor staat. Bob de Jong vertelde dat-ie Romme wel 's zou kunnen verslaan dit seizoen. Geloof ik niet zo in. Een Romme in goede doen lijkt mij nog altijd onverslaanbaar op de 5 en de 10.
Mooiste rijder was voor mij Leo Visser, prachtige stijl op de 10 km.
Prachtig met die hand.
Japanners die onder de schaatsrace hun veters strikken.
Mannen die zwabberbenen krijgen.
Geweldig, zelfs het vrouwenschaatsen is tegenwoordig wel om aan te zien.
quote:Hoi hoi! Nog één
Op 09 november 2000 21:04 schreef yvonne het volgende:
Eindelijk een fan?
Hier nog eentje.
quote:Ik ook! Naja, vrijdagmiddag iets eerder weg betekent dat dus meestal. Maar bijvoorbeeld van de Olympische Winterspelen van 1998 heb ik alles live gezien. Ontzettend van genoten trouwens. Zonder meer één van de mooiste sportevenementen ooit.
Ieder jaar plan ik vrij op m'n werk om het te schaatsen te volgen
quote:Ik weet nog dat-ie in 't prille begin van Thialf een W.R. op de 5.000km reed (6'47'01 volgens mij). Gewèldig was dat. Eén van de gaafste races wel.
Mooiste rijder was voor mij Leo Visser, prachtige stijl op de 10 km.
Prachtig met die hand.
quote:Om aan te zien was 't altijd wel hoor *denkt aan die strakke schaatspakken
Geweldig, zelfs het vrouwenschaatsen is tegenwoordig wel om aan te zien.
quote:Alsof jij gaat schoonmaken
Op 09 november 2000 21:04 schreef yvonne het volgende:alles gaat aan de kant
quote:Jaja , liplezen ipv commentaar luisteren ?
Op 09 november 2000 21:22 schreef Arcee het volgende:*denkt aan die strakke schaatspakken
.
Ik heb tot op heden alles gevolgd, behalve die keren in Alma Ata, vlak na de winterspelen, hadden ze geen beelden van.
,88 was dat, werd Sighel daar geen wereldkampioen?
Ik niet nee,
Maar Iteejer en de kids gaan maar een weekendje naar de Ardennen ofzo
quote:Alles beter dan naar Ria Visser luisteren!
Op 09 november 2000 21:26 schreef Guus Muisarm het volgende:
Jaja , liplezen ipv commentaar luisteren ?
quote:Nee, dat was in 1992, na de Spelen, dat Sighel kampien werd (in Calgary trouwens).
Op 09 november 2000 21:28 schreef yvonne het volgende:
Ik heb tot op heden alles gevolgd, behalve die keren in Alma Ata, vlak na de winterspelen, hadden ze geen beelden van.
,88 was dat, werd Sighel daar geen wereldkampioen?
In 1988 werd Eric Flaim volgens mij kampioen in Alma Ata.
maarjah, ik kijk bijvoorbeeld ook graag wielrennen...
quote:Dan was het Flaim, maar daaar heb ik dus nooit beelden van gezien.
Op 09 november 2000 21:40 schreef Arcee het volgende:
Nee, dat was in 1992, na de Spelen, dat Sighel kampien werd (in Calgary trouwens).In 1988 werd Eric Flaim volgens mij kampioen in Alma Ata.
Wennemars benadert WR op 1.500 m
Erben Wennemars heeft bij wedstrijden in Calgary het wereldrecord op de 1.500 meter tot op 0'76" benaderd. Wennemars zegevierde op de Olympic Oval in 1.45'96". De Zuid-Koreaan Kyu-Hyuk Lee is sinds 16 maart houder van het wereldrecord met 1.45'20". De Canadees Jeremy Wotherspoon won de 1.000 m in 1.09'35" en Gianni Romme was de snelste op de 3000 m: 3.45'67". Bij de dames won Ljoedmilla Zjoerova de 500 m in 38'57". Catriona LeMay (Can) noteerde 1.58'62" op de 1.500 m.Daarmee was ze ruim een seconde te snel voor Annamarie Thomas (1.59'85"). Marja Vis won de 3.000 m in 4.08'03".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |