Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Ik kan niet vinden waar de trein precies is gestopt. Ik denk dat de controles tussen Kroatië en Hongarije dermate soepel zijn dat een trein gewoon ongehinderd door kan rijden. Pas na enige tijd zal ontdekt worden dat een trein illegaal de grens over is gegaan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 23:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar waarom heeft Hongarije die trein dan al niet bij hun grens tegengehouden, maar door laten rijden tot het binnenland?
Hier naartoe schijnbaar, is niet eens zo ver van de grens nee: https://www.google.nl/map(...)fb:0x400c4290c1e7ba0quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik kan niet vinden waar de trein precies is gestopt. Ik denk dat de controles tussen Kroatië en Hongarije dermate soepel zijn dat een trein gewoon ongehinderd door kan rijden. Pas na enige tijd zal ontdekt worden dat een trein illegaal de grens over is gegaan.
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:09:39BREAKING: #Hungary arrested 40 #Croatia|n policemen, said Orban’s spokesman http://t.co/mfMqgyWyGq reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:29:45#Croatia|n policemen were in buses with refugees, #Hungary police disarmed them:http://t.co/CJx7FBJ1lT reageer retweet
twitter:zoltanspox twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:25:39Major violation of intrntl law at the HUN/HR: train with over 1000migrants with 40 armed HR policemen crosses the border without permission reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:48:08#Croatia policemen will be sent back after earlier incident https://t.co/uvjGxneoR4 reageer retweet
twitter:zoltanspox twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:40:03At the spot in Magyarboly train station; HR police wait to be transported back to Croatia after border incident. http://t.co/fJKVOgs3JJ reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:44:43BREAKING: #Slovenia|n army is mobilised to control border to #Croatia, @Origo_hu writes.Via @otmarianna reageer retweet
Prachtig! Zand in de immigratie-machine.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:18 schreef Houtenbeen het volgende:
Wow, net thuis van me werk en dan lees ik dit op twittertwitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:09:39BREAKING: #Hungary arrested 40 #Croatia|n policemen, said Orban’s spokesman http://t.co/mfMqgyWyGq reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:29:45#Croatia|n policemen were in buses with refugees, #Hungary police disarmed them:http://t.co/CJx7FBJ1lT reageer retweet
twitter:zoltanspox twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:25:39Major violation of intrntl law at the HUN/HR: train with over 1000migrants with 40 armed HR policemen crosses the border without permission reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:48:08#Croatia policemen will be sent back after earlier incident https://t.co/uvjGxneoR4 reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:zoltanspox twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:40:03At the spot in Magyarboly train station; HR police wait to be transported back to Croatia after border incident. http://t.co/fJKVOgs3JJ reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:44:43BREAKING: #Slovenia|n army is mobilised to control border to #Croatia, @Origo_hu writes.Via @otmarianna reageer retweet
Ik heb wel een vermoeden. De Hongaren hebben de Kroaten vanmiddag een -eenmalige- helpende hand uitgestoken. Kroatië kon het niet meer aan. Als Hongarije vandaag geen bussen had ingezet, dan was de horde asielzoekers illegaal over de Hongaarse grens gesneakt. Hongarije heeft daar nog geen hekquote:Op zaterdag 19 september 2015 00:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier naartoe schijnbaar, is niet eens zo ver van de grens nee: https://www.google.nl/map(...)fb:0x400c4290c1e7ba0
Wat ik dan niet snap is dat vanmiddag Hongaarse agenten bij de grens mensen in bussen lieten om die vervolgens Hongarije in te rijden.
Oost-Europa is het nieuwe Europa.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een enorme baas, een burgemeester met ballen![]()
quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een enorme baas, een burgemeester met ballen![]()
Wat een streek, willen ze oorlog met elkaar of zo?quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:05 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Woordvoerder Hongaarse regering over de Kroatische smokkeltrein met asielzoekers.
Hou jij t lekker bij hersenschetenquote:Op zaterdag 19 september 2015 01:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Even een hersenscheet:
Is het niet zo dat je eigenlijk kunt stellen dat alle asielzoekers hier in Nederland economische vluchtelingen zijn?
Weet niet hoor, maar ik zie geen enkele reden waarom je hier terecht moet komen anders dan dat je gevlucht bent met een boot en toevallig hier op het strand bent aangespoeld.
In elk ander geval moet je gewoon door een veilig land heen. We grenzen niet aan een land met oorlog...
Dan zouden er eigenlijk hooguit een paar aanspoelers en een aantal opgehaalden tussen moeten zitten, elke doorreizer is eigenlijk aan het doorreizen met een economisch belang...
Heb ik ongelijk dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:45 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Hou jij t lekker bij hersenscheten
Ja, het gebrek daaraan vooral helaas.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij woont alleen maar in Neferland om het geld
In Nederland worden alleen maar hoog opgeleide echte vluchtelingen toegelaten. Die gaan de ICT tekorten oplossen. En zijn een echte verrijking voor onze samenleving!!! Lees jij geen nieuws of wat?!?!?!?!?!quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Even een hersenscheet:
Is het niet zo dat je eigenlijk kunt stellen dat alle asielzoekers hier in Nederland economische vluchtelingen zijn?
Weet niet hoor, maar ik zie geen enkele reden waarom je hier terecht moet komen anders dan dat je gevlucht bent met een boot en toevallig hier op het strand bent aangespoeld.
In elk ander geval moet je gewoon door een veilig land heen. We grenzen niet aan een land met oorlog...
Dan zouden er eigenlijk hooguit een paar aanspoelers en een aantal opgehaalden tussen moeten zitten, elke doorreizer is eigenlijk aan het doorreizen met een economisch belang...
Ah dat bedoelen ze met economisch vluchteling. Goed voor onze economie, hoe kon ik daar misgrijpen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
In Nederland worden alleen maar hoog opgeleide echte vluchtelingen toegelaten. Die gaan de ICT tekorten oplossen. En zijn een echte verrijking voor onze samenleving!!! Lees jij geen nieuws of wat?!?!?!?!?!
wil je een tweede smartphone kopen? Zo'n prachtig exemplaar zoals al die geldbeluste asielzoekers hebbenquote:Op zaterdag 19 september 2015 01:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja, het gebrek daaraan vooral helaas.
Ja dat zou ik erg graag willen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wil je een tweede smartphone kopen? Zo'n prachtig exemplaar zoals al die geldbeluste asielzoekers hebben
Eigenlijk is dit gewoon een soort Operation Paperclip waar landen zoals Zweden, Nederland en Duitsland onderling strijd voeren om deze Nobelprijswinnaars in spé te mogen verwelkomen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
In Nederland worden alleen maar hoog opgeleide echte vluchtelingen toegelaten. Die gaan de ICT tekorten oplossen. En zijn een echte verrijking voor onze samenleving!!! Lees jij geen nieuws of wat?!?!?!?!?!
Ik word er kotsmisselijk van.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:19 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit gewoon een soort Operation Paperclip waar landen zoals Zweden, Nederland en Duitsland onderling strijd voeren om deze Nobelprijswinnaars in spé te mogen verwelkomen.
Klopt. Voor Japan geldt hetzelfde. Omdat zij alle aanvragen van mensen die vanuit veilige landen komen afwijzen - wat toegestaan is conform de verdragen - hadden ze vorig jaar slechts 11 asielzoekers toegelaten. Wij kunnen precies hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Even een hersenscheet:
Oh heb jij ook niet net als ik zo'n ontzettende zin in de toekomst?!quote:
Stel, jij bent een vluchteling. Je hebt een baan en een huis achtergelaten in Syrië, en je vlucht naar Europa voor IS of het regime van Assad. Je verwacht niet dat de oorlog binnen enkele jaren is afgelopen, en je hebt een vrouw en kinderen die je meeneemt, danwel over wilt laten komen vanuit de regio.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Even een hersenscheet:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |