abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156195123
Beste l&g

Ik heb begin dit jaar voor het eerst contact gehad met mijn arts over enkele klachten die ik al jaren heb (depressies, sociale ongemak, en veel meer). Ik heb daar antidepressiva, propranolol en zelfs antipsychotica voor meegekregen. De thuis situatie is ook niet best en helpt duidelijk niet. Nu ben ik dus een jaar keihard aan het werk geweest, puur met de intentie om met dat gespaard geld een eigen huisje te huren. Wel particulier, omdat ik niet zo lang ingeschreven sta. Nu kom ik er dus achter dat particulier huren niet zo makkelijk is, het lukt me maar niet om een gepaste woning te vinden.

Mijn vraag is of een huisarts uberhaupt wat kan betekenen met het vinden van een woning? Is het gepast om een afspraak in te plannen met mijn huisarts en gewoon eerlijk te vragen naar de mogelijkheden?
pi_156195218
De mogelijkheden met je huisarts checken? Contact eerst even de woningbouw om überhaupt even de spelregels voor urgentie te checken. Dan weet je ook wat beter of je huisarts daar een rol in kan spelen, lijkt me. Vermoedelijk niet zoveel overigens, tenzij je echt in een nijpende situatie zit..
pi_156195645
Urgentie krijg je niet zomaar, en zeker niet bij particuliere huur omdat de vraag daar gewoon veel kleiner is dan bij sociale huurwoningen.

Maar ga eerst eens uitzoeken wat de regels mbt urgentie zijn bij de woningbouw in jouw gemeente, dan kun je daarna zelf wel beslissen of de huisarts iets kan betekenen.

Maar psychische problematiek is op zich geen reden voor urgentie...
S. 2014
J. 2016
pi_156224123
Nee, je komt niet in aanmerking voor urgentie. Je verkeerd niet in directe levensgevaar en je hebt nu onderdak.

Hoe oud ben je? Is begeleid wonen niet wat voor je?
pi_156224211
Ik heb destijds (2006) wel urgentie gekregen, brief van mijn psycholoog naar de woningvereniging gestuurd.
Uiteindelijk gelukkig zelf een woning gevonden (want met de urgentie moest ik wel alles accepteren wat ze aanboden, dus de kans dat ik met m'n sociale fobie in de asowijk terechtkwam was wel tamelijk groot :+ )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_156227859
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:03 schreef Syrena het volgende:
Ik heb destijds (2006) wel urgentie gekregen, brief van mijn psycholoog naar de woningvereniging gestuurd.
Uiteindelijk gelukkig zelf een woning gevonden (want met de urgentie moest ik wel alles accepteren wat ze aanboden, dus de kans dat ik met m'n sociale fobie in de asowijk terechtkwam was wel tamelijk groot :+ )
Er is een hoop veranderd in 9 jaar... en idd urgentie betekent weinig eigen keus..
S. 2014
J. 2016
pi_156238503
Dit is eerder een vraag voor de gemeente of woningbouwvereniging dan voor je huisarts. Zou dat eerst eens uitzoeken. Hangt er natuurlijk vanaf waar je woont en wat je wensen / budget zijn. Als je wat meer info DM't wil ik wel even voor je kijken, ik lig voorlopig toch met een verbrijzelde poot op bed :'(
pi_156260872
Ik weet niet waar je woont, maar ik ben ongeveer een jaar geleden via een makelaar aan een appartement gekomen waar ik rond de 500 euro exclusief G/W/L voor betaal. Weliswaar betaal je dan wel bemiddelingskosten van circa 500 euro, maar die makelaar biedt meestal woningen aan waar al een vloer in zit en wat ook geverfd is (wat dus heel veel geld scheelt uiteindelijk). Ik ga ervan uit dat als je goed zoekt, dat meerdere makelaars in verschillende steden dit hebben. En als je dus een huurprijs hebt van onder de 700 euro ontvang je ook nog eens huursubsidie, mits je daarvoor in aanmerking komt natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')