abonnement Unibet Coolblue
pi_156356274
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:53 schreef drakin het volgende:

[..]

Zo'n jasje is tegenwoordig ook verplicht bij pech.

Brandblusser? EHBO koffer? Noodpakket?
In nederland toch nog niet? Dat jasje tenminste. Volgens mij zijn lampen ook al niet meer verplicht in nederland tegenwoordig. EHBO was het wel volgens mij, maar of dat nog is.

Er zijn wel landen waar het hesje wel verplicht is. Maar in Frankrijk is ook een blaastest verplicht...

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:54 schreef wyccie het volgende:
Ok, dat hendeltje heb ik dus gemist. Dan zal ik ook maar werkhandschoenen halen.
Ik zou wel een cursus willen volgen om de basale dingen zelf te kunnen doen.
Handschoenen? Ben je bang om vieze handen te krijgen?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156356281
Oh ja, hesje ligt er al in. Flesje water ook.
EHBO nog niet eens aan gedacht. :') Brandblusser wil ik bij de Ikea halen. Noodkoffer ook wel handig, met fleece/thermodekentje.
pi_156356316
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:56 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

In nederland toch nog niet? Dat jasje tenminste. Volgens mij zijn lampen ook al niet meer verplicht in nederland tegenwoordig. EHBO was het wel volgens mij, maar of dat nog is.

Er zijn wel landen waar het hesje wel verplicht is. Maar in Frankrijk is ook een blaastest verplicht...

[..]

Handschoenen? Ben je bang om vieze handen te krijgen?
Hesje is al wel verplicht hoorde ik, niet officieel gelezen dan want ben al ruim 10 jaar zonder auto nu.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_156356337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:56 schreef dyonvbaal het volgende

Handschoenen? Ben je bang om vieze handen te krijgen?
Wel zo handig om niet met smeer aan je handen rond te lopen, aangezien ik geen water en zeep in de auto heb.
pi_156356341
https://blog.allsecur.nl/autorijden/verplicht-in-auto-nederland/

Volgens deze website van een autoverzekeraar is het niet verplicht dat vestje
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156356376
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:58 schreef wyccie het volgende:

[..]

Handschoenen? Ben je bang om vieze handen te krijgen?
Wel zo handig om niet met smeer aan je handen rond te lopen, aangezien ik geen water en zeep in de auto heb.
[/quote]

Dan kun je beter een doosje met van die latex handschoenen in de auto leggen. Van die veel te grote, lompe handschoenen kun je niks mee doen. Geen schroefje of dop verdraaien
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156356381
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:56 schreef wyccie het volgende:
Oh ja, hesje ligt er al in. Flesje water ook.
EHBO nog niet eens aan gedacht. :') Brandblusser wil ik bij de Ikea halen. Noodkoffer ook wel handig, met fleece/thermodekentje.
Altijd je jas bij je hebben is ook handig, je weet maar nooit ook al ga je maar heel even weg of is het warm.

En vergeet een goed boek niet terwijl je op hulpdiensten moet wachten, voor als het niet zelf lukt.

En misschien meteen ook maar een plasgoot dan voor als het echt lang duurt.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_156356384
Hesje en gevarendriehoek is verplicht in het buitenland, niet in Nederland.
Check wel ff goed dat je de goede olie koop (staat in je onderhoudsboekje). Meeste benzineauto's luste 5W40, andere oliedichtheden zijn meer voor zwaardere diesels.
pi_156356423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:00 schreef JayHovah het volgende:
Hesje en gevarendriehoek is verplicht in het buitenland, niet in Nederland.
Check wel ff goed dat je de goede olie koop (staat in je onderhoudsboekje). Meeste benzineauto's luste 5W40, andere oliedichtheden zijn meer voor zwaardere diesels.
Wij hebben er zo'n dingetje liggen van Mobil. En daar word op nieuwe auto's na iedereen 10w 40 aangeraden... als je auto ouder is dan 7 jaar. Gooi er maar 10 w 40 in
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156356454
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:59 schreef drakin het volgende:

[..]

Altijd je jas bij je hebben is ook handig, je weet maar nooit ook al ga je maar heel even weg of is het warm.

En vergeet een goed boek niet terwijl je op hulpdiensten moet wachten, voor als het niet zelf lukt.

En misschien meteen ook maar een plasgoot dan voor als het echt lang duurt.
Straks heb je een aanhanger nodig om de dingen die eventueel handig zijn mee te kunnen krijgen :P
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156356476
OW ja, en als je een lifehammer plaats, zorg ervoor dat je erbij kan als je strak in de gordels zit. Niemand heeft er wat aan als je op de kop in de sloot ligt en je kan die lifehammer niet bereiken.
Mijnen heb ik tegen m'n middenconsole ter hoogte van m'n bovenbeen. Uit het zicht en toch bereikbaar...
pi_156356480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:02 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Straks heb je een aanhanger nodig om de dingen die eventueel handig zijn mee te kunnen krijgen :P
Een damestasje is voldoende
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_156356514
Mijn kofferbak is inderdaad niet zo groot.
pi_156356544
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:04 schreef wyccie het volgende:
Mijn kofferbak is inderdaad niet zo groot.
Als ik mijn mini ooit af krijg dan is de hele auto niet groot genoeg :P Kofferbak pas net iets meer dan een krat bier in O-)
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156356557
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:02 schreef JayHovah het volgende:
OW ja, en als je een lifehammer plaats, zorg ervoor dat je erbij kan als je strak in de gordels zit. Niemand heeft er wat aan als je op de kop in de sloot ligt en je kan die lifehammer niet bereiken.
Mijnen heb ik tegen m'n middenconsole ter hoogte van m'n bovenbeen. Uit het zicht en toch bereikbaar...
Ik heb het aan de passagierszijde geplaatst zodat ik er niet tegen aan kom, maar ik kijk morgen of ik er wel bij kan!
pi_156356564
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:01 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Wij hebben er zo'n dingetje liggen van Mobil. En daar word op nieuwe auto's na iedereen 10w 40 aangeraden... als je auto ouder is dan 7 jaar. Gooi er maar 10 w 40 in
Daarom zeg ik ook check je onderhoudsboekje wat de fabrikant adviseert (en wat er de vorige keren in ging).
Bijna 10 jaar in de auto's gewerkt en zo pik je nog wat handige tips op... Hoewel het soms lastig is als je voor de hele familiekring de navigatie moet instellen :+
pi_156356590
Ik heb geen hamer in de auto...

Ik vind het geweldig als mensen binnenkomen bij de pomp en dan zeggen. Ehh... jij daar. Wat voor olie moet er in mijn auto
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156356639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:06 schreef dyonvbaal het volgende:
Ik heb geen hamer in de auto...

Ik vind het geweldig als mensen binnenkomen bij de pomp en dan zeggen. Ehh... jij daar. Wat voor olie moet er in mijn auto
En dan laat je ze proeven welke de lekkerste is? Of zeg je tegen Alfa rijders Extra Virgine Olijfolie?
pi_156356701
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:08 schreef JayHovah het volgende:

[..]

En dan laat je ze proeven welke de lekkerste is? Of zeg je tegen Alfa rijders Extra Virgine Olijfolie?
Meestal zeg ik dan: Geen idee meneer/mevrouw.
Aangezien ik dan meestal niet eens weet wat voor auto ze hebben. Dat zeggen ze er niet bij. De mensen die dan reageren met, ja het die auto en dan iets zeggen of aanwijzen. Die vraag ik hoe oud de auto is en kijk ik op het kaartje.
Maar er zijn ook mensen die bij Geen idee meneer/mevrouw al boos op mij worden dat ik niet voor alle auto's in de wereld weet wat voor olie erin moet :)
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156356777
Gelukkig komen er meer mensen bij ons met de vraag/cq die eis: Doe mij een pakje sigaretten (geen merk/smaak/formaat of wat dan ook erbij)
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156359246
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:43 schreef wyccie het volgende:
Wat zijn handige dingen om in de auto te hebben (o.a. vloeistoffen)?
Een man.
pi_156360132
Ik vond het al goed van mezelf dat ik de banden op kon blazen tot de goede spanning :+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_156360162
quote:
3s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:07 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Waaghals, step up!
_O- >:)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_156360272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:53 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik vond het al goed van mezelf dat ik de banden op kon blazen tot de goede spanning :+
Ik krijg bij de pomp genoeg mannen binnen die komen vragen hoe het moet. Ik krijg ook zo af en toe mensen binnen die zeggen dat het apparaat niet werkt. Dan loop je mee, hebben ze de dopjes op de ventielen laten zitten :')
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_156360385
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:57 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Ik krijg bij de pomp genoeg mannen binnen die komen vragen hoe het moet. Ik krijg ook zo af en toe mensen binnen die zeggen dat het apparaat niet werkt. Dan loop je mee, hebben ze de dopjes op de ventielen laten zitten :')
_O- geniaal
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')