quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:33 schreef ingee het volgende:
I, ga gewoon slapen 's nachts!
Dat helpt vast.
Ik heb niks te melden verder, gooi er maar weer eens een Rapley foto in.Dan die ik ook aan RapleySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Doekjes, boekjes, speelgoed, mama's vingers. Gaan allemaal zo in de mond.
Alleen het eten nietdat heb ik toch echt fijn gemaakt.
quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:33 schreef ingee het volgende:
I, ga gewoon slapen 's nachts!
Dat helpt vast.
Ik heb niks te melden verder, gooi er maar weer eens een Rapley foto in.
Ik denk niet dat ze daar stuk van zou gaan. Maar je hebt een afspraak of zo? Dan zou ik haar gewoon thuislaten geloof ik.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:49 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zit echt te twijfelen wat te doen... dinsdag moet ik de hele dag weg, naar Brussel, van 7 tot 23 uur.
Waarschijnlijk is het veel handiger om. N. thuis te laten, mijn man kan prima voor haar zorgen, er zit genoeg melk in de vriezer enzo. Maarja, mijn gevoel wil haar veel liever bij me houden. N. en man zouden mee kunnen gaan, maar is het verstandig om zo'n kleintje (6 weken) met de trein mee te nemen, hele dag in een vreemde stad doorbrengen, enz...
Pfff....ik weet het niet meer
Lijkt mij niets, maar L zou ook nooit slapen in een omgeving vol prikkels. Die zou de hele dag over de zeik zijn. Los daarvan, ik weet niet wat je gaat doen, maar is het voor jou niet veel relaxter als je je niet om N hoeft te bekommeren? En gewoon af en toe een kolft?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:49 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zit echt te twijfelen wat te doen... dinsdag moet ik de hele dag weg, naar Brussel, van 7 tot 23 uur.
Waarschijnlijk is het veel handiger om. N. thuis te laten, mijn man kan prima voor haar zorgen, er zit genoeg melk in de vriezer enzo. Maarja, mijn gevoel wil haar veel liever bij me houden. N. en man zouden mee kunnen gaan, maar is het verstandig om zo'n kleintje (6 weken) met de trein mee te nemen, hele dag in een vreemde stad doorbrengen, enz...
Pfff....ik weet het niet meer
Ja, sollicitatie. Maar dat duurt maar 3 uur, dan kan man op haar passen. De rest van de dag kunnen we met z'n allen doorbrengen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze daar stuk van zou gaan. Maar je hebt een afspraak of zo? Dan zou ik haar gewoon thuislaten geloof ik.
Mjah.. ik zou als ik het zelf was haar toch thuislaten geloof ik (maar ik herken je gevoel van bij je willen houden wel heel goed hoor!!) En dat met kolven zal heus goed gaan, dat wil ze na een dag echt nog wel, heel graag zelfs waarschijnlijk, lekker bij mamaquote:Op zaterdag 19 september 2015 10:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, sollicitatie. Maar dat duurt maar 3 uur, dan kan man op haar passen. De rest van de dag kunnen we met z'n allen doorbrengen.
Kolven onderweg heb ik nooit gedaan, dat zou dan idd moeten. Maarja, dan heb ik weer van die stomme ideeen dat ze mijn borst niet meer wil als ik eindelijk thuis ben.
Dat zal echt niet zo'n vaart lopen in 1 dag hoor, en ze is nu zo'n 6 weken oud, toch? Dan is ze dat echt niet in 1 dag verleerd.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, sollicitatie. Maar dat duurt maar 3 uur, dan kan man op haar passen. De rest van de dag kunnen we met z'n allen doorbrengen.
Kolven onderweg heb ik nooit gedaan, dat zou dan idd moeten. Maarja, dan heb ik weer van die stomme ideeen dat ze mijn borst niet meer wil als ik eindelijk thuis ben.
Ja, eens hoor! Gisteren las ik mijn berichtje hier later nog eens terug en toen realiseerde ik me wel dat ik echt behoorlijk betweterig overkwam. Zou me zelf doodergeren als iemand zo tegen me deed.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk niet om wie er gelijk heeft, of wat in theorie het handigst of beste is... Het is vooral zo belangrijk dat jullie allebei, los van elkaar, een band opbouwen met jullie kind. En dat gaat het beste als je hem alleen laat met haar, zodat het echt even 1op1 is. En dan ontwikkelt hij misschien en hoogstwaarschijnlijk andere routines, die voor hem werken en wat hij het fijnste vindt. En dat is dan prima, want daar went zij ook aan, dat het met papa zo gaat en met mama zo.
Ik vond en vind het ook lastig hoor, dat loslaten. Dat gaat het beste als ik echt fysiek afstand neem. Dus ik ga dan naar een andere ruimte, of in bad/onder de douche. Of het huis uit..
.
Nora heeft nog een broek van maat 62 aanquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Doorgaans valt Hema groot... zo heeft mijn muppet nu 80/86 maar kan ze vd hema nog een bodywarmer maat 68 aan
Daar zal jouw beer wel snel uitgegroeid zijn dan.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:47 schreef Mariposas het volgende:
Dat poezenpakje valt idd klein.Maar hema truitjes vallen wel behoorlijk groot.
Ja en in maat 50 (quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:54 schreef LuDann het volgende:
[..]
Daar zal jouw beer wel snel uitgegroeid zijn dan.Jij had hem toch in maat 56, dat pakje?
Jij hebt gewoon geen verstand van mode!quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:58 schreef SaskiaR het volgende:
Hema maten zijn sowieso raar... N. heeft nu een overslagtruitje maat 56 aan, waarvan de mouwen over haar handen komen, maar het lijfje maar tot haar navel komt. Hoe lang denkt de Hema dat babyarmen zijn??
Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, de seksualisering van vrouwen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:08 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon geen verstand van mode!![]()
[ afbeelding ]
I noticedquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:34 schreef LuDann het volgende:
[..]
Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, de seksualisering van vrouwen.
Kloptquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:08 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon geen verstand van mode!![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat snap ikquote:Op zaterdag 19 september 2015 18:27 schreef Mariposas het volgende:
L lacht hooguit 1 keer per dag. Ik vind dat zo jammer. Ook omdat hij natuurlijk niet lacht omdat hij zich het gros van de dag niet fijn voelt, zou zo graag willen dat hij zich beter ging voelen...
Helaas nog niet echt verbetering. Het enige verschil is dat hij zich iets beter laat troosten, dat betekent wel dat ik 'm op sommige dagen bijna de hele dag in de draagdoek heb. Daar word ik regelmatig wel echt gek van, het benauwd me. Vandaag heeft hij vanaf 10:00 uur niet meer geslapen, behalve 1 uurtje op mij, en ben ik alleen maar met 'm in de weer. En ik zou ook wel een met de kinderwagen op pad willen, maar hij houdt het daarin gemiddeld gezien een half uur vol, en stilstaan is sowieso huilen. De nachten gaan gelukkig redelijk, 1 a 2 keer per nacht wakker. Maar eerlijk gezegd kijk ik uit naar de dag dat hij naar de opvang gaat, wat ik tegelijk ook heel teleurstellend vind, want ik was niet voor niets 4 weken van tevoren pas met verlof gegaan en heb nog 2 vakantie weken aan m'n bevallingsverlof vastgeplakt...quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikhoe gaat het nu met jullie?
Ach, wat ontzettend rot..quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas nog niet echt verbetering. Het enige verschil is dat hij zich iets beter laat troosten, dat betekent wel dat ik 'm op sommige dagen bijna de hele dag in de draagdoek heb. Daar word ik regelmatig wel echt gek van, het benauwd me. Vandaag heeft hij vanaf 10:00 uur niet meer geslapen, behalve 1 uurtje op mij, en ben ik alleen maar met 'm in de weer. En ik zou ook wel een met de kinderwagen op pad willen, maar hij houdt het daarin gemiddeld gezien een half uur vol, en stilstaan is sowieso huilen. De nachten gaan gelukkig redelijk, 1 a 2 keer per nacht wakker. Maar eerlijk gezegd kijk ik uit naar de dag dat hij naar de opvang gaat, wat ik tegelijk ook heel teleurstellend vind, want ik was niet voor niets 4 weken van tevoren pas met verlof gegaan en heb nog 2 vakantie weken aan m'n bevallingsverlof vastgeplakt...
30 september is zijn wen-dag. Afhankelijk hoe het gaat kan hij daarna snel fulltime voor 3 dagen (quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:08 schreef SaskiaR het volgende:
Ah Mari, dat is echt zo naar voor jullie allebei! Het gaat vast ooit over, maar als je er midden in zit, lijkt dat nog heel lang te duren...
Wanneer gaat L. naar de opvang?
L krijgt toch ranitidine? Dat had N ook eerst en dat hielp niet. Ze heeft nu omeprazol en ik heb een ander kind! Ze speelt nu, huilt bijna niet meer, lacht, kraait etc. Zo'n verschil.quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas nog niet echt verbetering. Het enige verschil is dat hij zich iets beter laat troosten, dat betekent wel dat ik 'm op sommige dagen bijna de hele dag in de draagdoek heb. Daar word ik regelmatig wel echt gek van, het benauwd me. Vandaag heeft hij vanaf 10:00 uur niet meer geslapen, behalve 1 uurtje op mij, en ben ik alleen maar met 'm in de weer. En ik zou ook wel een met de kinderwagen op pad willen, maar hij houdt het daarin gemiddeld gezien een half uur vol, en stilstaan is sowieso huilen. De nachten gaan gelukkig redelijk, 1 a 2 keer per nacht wakker. Maar eerlijk gezegd kijk ik uit naar de dag dat hij naar de opvang gaat, wat ik tegelijk ook heel teleurstellend vind, want ik was niet voor niets 4 weken van tevoren pas met verlof gegaan en heb nog 2 vakantie weken aan m'n bevallingsverlof vastgeplakt...
Ik heb ook 2 Maxomorra pakjes (waren de eerste pakjes, eentje voor een jongen en eentje voor een meisje, al draagt ze ze natuurlijk beiden) en die passen hier ook nog goed. Zijn wel echt mijn favo outfitjes.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:04 schreef Selvaria het volgende:
Hema wisselt inderdaad wel enorm ja! N. paste het poezenpakje maar heel kort, maar ik heb nu die trui met die vos voor haar en die is echt huge! De onesie met die vosjes (zelfde maat, 62) is haar al bijna weer te klein. Van Maxomorra past ze haar boxpakje maat 50/56 trouwens nog steeds.![]()
Klopt, tot gisteren, want ik had idd niet het idee dat het echt hielp, en het was tot gisteren houdbaar. Maar ik ben bang dat het toch 'gewoon' darmkrampjes zijn, want hij laat veel winden als hij zo huilt of onrustig is en ik voel vaak ook z'n buikje rommelen... Het is wel zo dat als hij erg overstuur is gaat gloepen etc, maar primair is de oorzaak van zijn gehuil toch die darmkrampjes.quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:41 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
L krijgt toch ranitidine? Dat had N ook eerst en dat hielp niet. Ze heeft nu omeprazol en ik heb een ander kind! Ze speelt nu, huilt bijna niet meer, lacht, kraait etc. Zo'n verschil.
pun intended?quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
In de zon te drogen hangen, cocci! Voor het wassen ossengalzeep erop, dan gewoon wassen zoals je normaal doet, en dan buiten hangen. Vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Shout vlekkenspray. Goud waard!quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:50 schreef coccinelle het volgende:
Over hema poezenpakjes gesproken. S. had net weer een kakjepakje en zijn witte poezenbroekje is niet geheel wit meer.
Hoe krijg ik de vlekken eruit?
Ik heb het nu te weken in vanish, maar zijn vorige kakjepakje is niet geheel schoon geworden met deze methode.
Vervelend zeg! Hopelijk wordt het snel beter. Snap dat je dan uitkijkt naar de dag dat hij naar het KDV gaat. Ik had het toen N zoveel huilde. Dan was ik blij als J thuis kwam uit zijn werk. Ik ben ook blij dat L er geen last van had, anders was ik gillend gek geworden. 2 huilende baby's.quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:58 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Klopt, tot gisteren, want ik had idd niet het idee dat het echt hielp, en het was tot gisteren houdbaar. Maar ik ben bang dat het toch 'gewoon' darmkrampjes zijn, want hij laat veel winden als hij zo huilt of onrustig is en ik voel vaak ook z'n buikje rommelen... Het is wel zo dat als hij erg overstuur is gaat gloepen etc, maar primair is de oorzaak van zijn gehuil toch die darmkrampjes.
Het wisselt een beetje, maar over het geheel genomen durf ik wel te zeggen dat het verbeterd is. Het spugen is een heel stuk minder, de reflux is nu meer verborgen heb ik het idee.quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:01 schreef Mariposas het volgende:
LuDann, Wolk is toch ook niet erg makkelijk? Jullie hadden daarom toch dat schommelwipstoeltje gekocht? Of gaat het inmiddels een heel stuk beter?
Wij hadden er één gekocht, eigenlijk meer voor een jongetje omdat we toch meer dat gevoel hadden. Ze rockt hem overigens wel hoor.quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:56 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb ook 2 Maxomorra pakjes (waren de eerste pakjes, eentje voor een jongen en eentje voor een meisje, al draagt ze ze natuurlijk beiden) en die passen hier ook nog goed. Zijn wel echt mijn favo outfitjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Ooooooh jongens, mijn baby stond vandaageen hand aan de tafel, en in de andere hand een waterflesje.. Opperste concentratie, want om zo'n fles vast te houden heb je eigenlijk 2 handjes nodig
dus hop, hand van tafel en.. ZE BLEEF GEWOON STAAN.
Maar toen begon mama te gillen en daar schrok ze van
direct weer afgeleerd dus, dat los staan
denkt ze wel niet, ze is gewoon nog een baby hoor
quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Ooooooh jongens, mijn baby stond vandaageen hand aan de tafel, en in de andere hand een waterflesje.. Opperste concentratie, want om zo'n fles vast te houden heb je eigenlijk 2 handjes nodig
dus hop, hand van tafel en.. ZE BLEEF GEWOON STAAN.
Maar toen begon mama te gillen en daar schrok ze van
direct weer afgeleerd dus, dat los staan
denkt ze wel niet, ze is gewoon nog een baby hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
dasty vlekkenspray van de wibra. Tip van de kraamverzorgster bij Luc. Werkt altijd hier.quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:50 schreef coccinelle het volgende:
Over hema poezenpakjes gesproken. S. had net weer een kakjepakje en zijn witte poezenbroekje is niet geheel wit meer.
Hoe krijg ik de vlekken eruit?
Ik heb het nu te weken in vanish, maar zijn vorige kakjepakje is niet geheel schoon geworden met deze methode.
Mijnes is een kleumpje iddquote:Op zaterdag 19 september 2015 22:05 schreef kwakz0r het volgende:
Oh zo cute!!
Dat truitje heb ik ook naar gekeken voor Melbamaar jouwes is een koukleumpje he? Hier lopen we nog in mouwloze rompers met lange mouwen tshirts...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onthouden dat boze vingertje voor als hij pubertquote:Op zondag 20 september 2015 09:26 schreef kwakz0r het volgende:
Goedemorgen! Wij hadden vanochtend weer een enooorme vieze poepluier en uitslag en ik mocht ein.de.lijk in zijn mondje voelen.... Tand zeven is al een flinke rand door blijkt dus ik denk dat nummer acht nu onderweg is...
Dingen die eigenlijk niet mogen zijn hier ook favorieten verschonen is echt een ramp. Gisteravond werd ik echt een beetje boos en legde ik hem goed stil terwijl ik met boze stem iets zei, opgeheven vinger erbij, en ik zag zo 'ping' traantjes in zijn ogen springen...trillipje en wheeeee...
hij schrok er echt van... Dat wil ik helemaal niet
(het hielp ook maar tien seconden dus dat is geen reden om het te herhalen). Meh.
Ik ben blij om te horen dat er meer baby's zo een moeite hebben met 3 tellen stil liggen. Ik vind verschonen en aan en uitkleden echt een ramp. Ze wil geen sec stilliggen en doet alsof ik dr vermoord. Ook ik ben wel eens uit mn slof geschotenquote:Op zondag 20 september 2015 09:26 schreef kwakz0r het volgende:
Goedemorgen! Wij hadden vanochtend weer een enooorme vieze poepluier en uitslag en ik mocht ein.de.lijk in zijn mondje voelen.... Tand zeven is al een flinke rand door blijkt dus ik denk dat nummer acht nu onderweg is...
Dingen die eigenlijk niet mogen zijn hier ook favorieten verschonen is echt een ramp. Gisteravond werd ik echt een beetje boos en legde ik hem goed stil terwijl ik met boze stem iets zei, opgeheven vinger erbij, en ik zag zo 'ping' traantjes in zijn ogen springen...trillipje en wheeeee...
(het hielp ook maar tien seconden dus dat is geen reden om het te herhalen). Meh.
Dat doet Saar ook vaak als ze iets niet mag... die is echt dramaqueen to the max... ook zo weer over.quote:Op zondag 20 september 2015 09:26 schreef kwakz0r het volgende:
Het wordt al een poosje steeds ergerquote:Op zondag 20 september 2015 09:41 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ik ben blij om te horen dat er meer baby's zo een moeite hebben met 3 tellen stil liggen. Ik vind verschonen en aan en uitkleden echt een ramp. Ze wil geen sec stilliggen en doet alsof ik dr vermoord. Ook ik ben wel eens uit mn slof geschoten
Ik weet niet of jij wel eens met je vinger voor de neus van een puber hebt gezwaaid, maar die lacht je keihard uit hoorquote:Op zondag 20 september 2015 09:35 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Onthouden dat boze vingertje voor als hij pubertvoor nu nog een beetje te heftig
![]()
Leuk truitje op de arm bij hallo papa gezien (baby ook hoor)
IMA met een uitgetelde dwarse scheet in een leuke uilen outfit
Lang slapende twix (mag dat al zo lang tussen de voedingen door? 5 uurtjes. Niet om met een vingertje te wijzen hoorHier hebben wij er 3,5 uur tussen gelaten. Wurm melde zichzelf ook hiervoor, maar dat is met bv. En kwam goed aan ^^, Ik was benieuwd hoe dat bij jullie al ging
)
en ik ben het verder even kwijt terwijl ik dit typgeheugen als een zeef.
Weet ik wel, maar ik wil niet op die manier opvoeden als het even kan. Zeker omdat het ook helemaal niet helpt, hij is nu nog te klein om er conclusies aan te verbinden...quote:Op zondag 20 september 2015 09:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat doet Saar ook vaak als ze iets niet mag... die is echt dramaqueen to the max... ook zo weer over.
Ja dat ook. Hij wil PER SE het dopje van de billenspray ovan het flesje happenquote:Op zondag 20 september 2015 09:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kan A alleen nog fatsoenlijk verschonen met een heel arsenaal dingenomvasttehouden ernaast. Die ze dan over haar hoofd de kamer door kan smijten. Favoriet zijn: tube bepanthen, borstel, sokken, badeendje. Succes absoluut niet gegarandeerd
.
Herkenbaarquote:Op zondag 20 september 2015 10:46 schreef Crumpette het volgende:
Oh ja nee W lacht dan heel ondeugend naar me en begint te kletsen![]()
hij weet inmiddels echt wel dat hij niet aan de stereo mag likken, als hij er naar toe gaat en ik zeg 'W...' draai hij zich al lachend om en schud zelf zijn hoofd
Melba gaat meestal zeurend piepen als iets niet mag.quote:Op zondag 20 september 2015 10:43 schreef Sicilia het volgende:
Die traantjes en heel verdrietig kijken en huilen doet K. dus zodra hem nee gezegd wordt. Hoe lief je ook zegt "Nee, K.iron je mag niet door het kattenluikje naar buiten" of "Nee K.iron niet aan de haren van zus trekken" hij trekt meteen zijn allerverdrietigste gezicht en begint te huilen. Maarrrr hij lijkt het wel te snappen, want hij stopt altijd wel direct met hetgeen hij doet wat dus niet mag. Stiekem moet ik er altijd een beetje om lachen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |