abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 september 2015 @ 17:08:57 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156174024


Omdat het centrale quadcopter topic over van alles en nog wat gaat en er volgens mij behoefte was aan specifieke topics per quadcopter. Heb ik (in overleg met modjes) besloten een centraal topic te starten voor de JJRC X6. Dit is een 4 kanaals r/c quadcopter van redelijk formaat en begint een redelijk populair beestje te worden onder de quadcopters.



De X6 heeft vele namen waaronder hij benoemd kan worden zijn officiële code naam, de bijnamen en combinaties hiervan. Zo gaat hij ook door als “Yizhan Tarantula” omdat hij er met propguards en zijn poten best wel spin-achtig uitziet. Maar vanuit de fabrikant JJRC kan je hem weer vinden onder de “X6” serie. Uiteindelijk komt het allemaal neer op hetzelfde type met soms een wat andere set-up. Op de site van JJRC wordt hij als “Proffesional aangeduid” maar het zit een beetje tussen toy en proffesional in.


De main features van deze quadcopter zijn natuurlijk de vier rotor bladen met krachtige motoren het minimale gewicht van de plastic body en mogelijkheid om de (in sommige types) bijgeleverde camera te gebruiken voor luchtbeelden en of foto’s. Dit model is ongeveer geschikt binnen een range van 300m en bij een matige wind. Het formaat en de krachtige motoren zorgen ervoor dat dit model echt een buiten quadcopter is of je moet natuurlijk een heel groot huis hebben! Naast de standaard vliegeigenschappen heeft deze quad ook een acrobatiek modus waarin je met een druk op de knop je quadcopter een salto/flip kan laten maken, maar dat is echt een gimmic. De vlucht tijd is per volle accu ongeveer 7 a 8 minuten.

En de algemene specificaties van deze quadcopter zijn als volgt:
• Merk: YIZHAN/JJRC
• Ingebouwde gyro stabilisatie
• Led richting indicatie (voor nachtvlucht)
• Materiaal: Plastic
• Controller frequentie: 2.4GHz
• Kanalen: 4
• Maximale afstand: 300m (ongeveer)
• Accu: 7.4V 1200mAh li – po battery

Afmetingen en gewicht:
• Pakket gewicht : 1.282 kg
• Pakket formaat (L x B x H) : 41 x 33 x 10 cm
• Quadcopter gewicht: 300 g (inc batterij)
• Quadcopter formaat (B x H): 475 x 158 mm (inc propguards)

Voor meer specificaties en informatie kan je op de site van JJRC kijken hier.


Van de JJRC X6 zijn verschillende versies op de markt met een bijbehorend verschillend prijskaartje. Er is een versie zonder camera en er zijn drie versies met camera. Bij de drie camera versies zijn verschillende camera modules mee-geleverd.






Mijn exemplaar heb ik net binnen en ik zal binnenkort ook een preview en later volledige review in dit topic plaatsen. Er zijn ook een paar andere Fokkers! Die hem onderweg hebben (oa via de Allbuy give-a-way) en die zullen hier ook hun ervaring kwijt kunnen. Daarnaast is het topic bedoelt voor vragen en opmerkingen in relatie tot deze quadcopter.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156175544
Heb er eentje in gebruik sinds een week. Zal morgen eens mijn ervaringen posten als ik in HK aankom.
  donderdag 17 september 2015 @ 20:31:55 #3
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156180377


In samenwerking met Allbuy hier een preview van de JJRC X6. Later zal er ook nog een review komen maar daar heb ik iets meer tijd en speeltijd voor nodig. Ik heb de X6 sinds vanmiddag dus het is echt een vroege preview met vooral de eerste indrukken.



De X6 kwam in een redelijk grote doos (40x30x10cm) en deze doos woog z’n 1,5 Kg. Een redelijk pakket dus, en bij het openmaken bleek dat hij ook echt helemaal goed vol zat. De quad zelf was al volledig in elkaar gezet alleen de propgaurds en landingsgestel moest je zelf nog installeren. Maar wel met een heleboel ini-mini schroefjes. Gelukkig leveren ze zelf al een schroevendraaier die magnetisch is bij de doos dus je kan meteen aan de slag. Een half uur later ben je dan klaar voor het vliegen!



Maar voordat je gaat vliegen natuurlijk even de bijgeleverde handleiding doorlezen waar verschillende talen ins taan, waaronder Engels (gelukkig). Belangrijkste wat je uit de handleiding moet halen is dat je de quad bij het syncen even stabiel neer moet zetten omdat hij zichzelf dan kalibreert. In het pakket zitten ook nog een set extra propellers en de oplader voor de accu.

In de handleiding moet je zelf nog even zes AA batterijen doen (even op voorraad hebben als je ‘m besteld dus!). En daarna ben je in principe klaar om te gaan vliegen.

Ik heb inmiddels twee vluchten en de unboxing achter de rug en tot nu toe heb ik qua vliegen een WOW en qua bouwkwaliteit een uhmmm? Want het vliegen is echt heerlijk, zorg er wel voor dat je genoeg ruimte hebt want deze quad die knalt er met zoveel kracht vandoor! Dus lekker buiten een veldje opzoeken en gaan, ook al staat er een windje met deze quad lijk je prima te kunnen vliegen. Mijn eerste indruk van de vliegkunsten is dus echt uitstekend te noemen.
Maar de bouwkwaliteit van de quad, daar weet ik nog niet echt je van het van. Het voelt allemaal een beetje licht en dun aan, al moet ik zeggen dat op dit moment nog niets kapot is gegaan en hij juist misschien wel zo goed vliegt omdat hij licht is. Mjah ik weet het nog niet… we gaan het ondervinden door nog heel wat testvluchten te maken en daarna kan ik hier echt pas wat goeds over zeggen.


De onderkant van de quadcopter, zoals je ziet is hij best wel groot van formaat voor een speeltje (banana for scale).

En dat was m’n preview alweer, heb je vragen over de quad, dingen die ik uit zou moeten proberen? Laat maar weten ik ga kijken wat ik kan doen. In de tussentijd kan je op de site van de manufacturer of verkoperkijken voor de specificaties etc.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  CHI shopkeeper vrijdag 18 september 2015 @ 05:28:38 #4
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_156190121
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 05:28 schreef Gearbest het volgende:
Very nice , but just only ¤60.74 at here http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_139651.html
http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_170054.html
99 dollars at Gearbest with HD camera, as shown above.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_156193060
Zie ook hier voor filmpjes
https://www.google.nl/search?q=x6+review&oq=x6+review&aqs=chrome..69i57j0l3.1727j0j4&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#q=x6+quadcopter+review&safe=off&tbm=vid
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:16:15 #7
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156195058
En met Coupon code:
/// Fok! coupon is meer korting ///


Oh en.. met deze van Fok! zelf heb je nog meer korting ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door rene90 op 18-09-2015 12:41:39 ]
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156197219
Ik heb deze quad vandaag binnengekregen. Geeft de indicator op de afstandsbediening aan hoelang je nog kan vliegen, m.a.w. kun je zien hoe vol de accu nog is? En hoelang duurt het ongeveer om de accu op te laden?
  vrijdag 18 september 2015 @ 16:30:32 #9
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156200691
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:07 schreef Kippenpak het volgende:
Ik heb deze quad vandaag binnengekregen. Geeft de indicator op de afstandsbediening aan hoelang je nog kan vliegen, m.a.w. kun je zien hoe vol de accu nog is? En hoelang duurt het ongeveer om de accu op te laden?
Volgens mij geeft de indicator op de controller weer hoeveel batterij die zelf nog heeft, niet van de quad. En opladen ben je toch wel echt 2 a 3 uur mee bezig ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  vrijdag 25 september 2015 @ 23:40:35 #10
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156388961

Van Allbuy kreeg ik de JJRC X6 4 kanaals quadcopter opgestuurd in ruil voor een objectieve review. Een heel aantal fokkers hadden dezelfde quadcopter gewonnen tijdens de give-a-way en ik ben benieuwd of zij dezelfde ervaring hebben als ik met deze quadcopter heb gehad. En natuurlijk kan deze review dienen voor de mensen die op zoek zijn naar een krachtige beginners quadcopter.


De JJRC X6 is een semi-professionele quadcopter. Qua uiterlijk en features is het nog echt speelgoed maar de dingen die je er mee kan doen beginnen op meer professionele quadcopter acties te lijken. Zo is de plastic body nog echt gemaakt om er leuk uit te zien (naast dat het licht is) en worden de propellers niet direct aangedreven maar gaat dit via een tandwiel overbrenging. Ondanks dit is het wel echt een ‘beest’ van een quadcopter met veel vermogen.



De X6 is zo groot en sterk en zit een beetje op de rand van speelgoed/professionele tools dat ik iedereen aanraad om even op de website van de overheid te kijken en je daar in te lezen. Zodat je ten minste op de hoogte bent van de regelgeving omtrent drones als je ermee gaat vliegen. Zo mag je bijvoorbeeld niet hoger dan 120m en moet je op veilige afstand van mensen en gebouwen vliegen.
De regels zijn te vinden op deze website: Rijksoverheid Drones particulier



De main features van deze quadcopter zijn natuurlijk de vier rotor bladen met krachtige motoren het minimale gewicht van de plastic body en mogelijkheid om de (in sommige types) bijgeleverde camera te gebruiken voor luchtbeelden en of foto’s (bij mij de 5D versie dus met 5Mp Wide-Angle camera). Dit model is ongeveer geschikt binnen een range van 300m en bij een matige wind. Het formaat en de krachtige motoren zorgen ervoor dat dit model echt een buiten quadcopter is of je moet natuurlijk een heel groot huis hebben! Naast de standaard vliegeigenschappen heeft deze quad ook een acrobatiek modus waarin je met een druk op de knop je quadcopter een salto/flip kan laten maken, maar dat is echt een gimmic. De vlucht tijd is per volle accu ongeveer 7 a 8 minuten.

En de algemene specificaties van deze quadcopter zijn als volgt:
• Merk: YIZHAN/JJRC
• Ingebouwde gyro stabilisatie
• Led richting indicatie (voor nachtvlucht)
• Materiaal: Plastic
• Controller frequentie: 2.4GHz
• Kanalen: 4
• Maximale afstand: 300m (ongeveer)
• Accu: 7.4V 1200mAh li – po battery

Afmetingen en gewicht:
• Pakket gewicht : 1.282 kg
• Pakket formaat (L x B x H) : 41 x 33 x 10 cm
• Quadcopter gewicht: 300 g (inc batterij)
• Quadcopter formaat (B x H): 475 x 158 mm (inc propguards)


Bij een quadcopter gaat het natuurlijk om hoe vliegt hij en wat kan je ermee tijdens het vliegen. Ik zal eerst wat vertellen over de algemene vliegeigenschappen van deze quad en in een later stuk over het vliegen met camera, en de resultaten daarvan in een video laten zien natuurlijk.

De X6 wordt bestuurt met een simpele witte controller met twee controller sticks, trim knoppen, een aantal functie knoppen en een LCD display. Met de twee controller sticks wordt de quad bestuurt, hoogte en richting (draaien) zitten op de linker stick en op de rechter stick zit het een kant op rollen. Met de trim-knoppen zorg je bij eerste gebruik ervoor dat de quadcopter stil in de lucht kan blijven hangen en niet ronddraait of een kant op zweeft, even lastig in het begin maar dit levert later een beter bestuurbare quadcopter op. Met de verschillende functie knoppen kan je vijf verschillende acties uitvoeren. Dit zijn de acrobaat-stand aanzetten, de verlichting aan/uit zetten, de noordrichting opnieuw instellen, een foto nemen of de camera activeren. Op het LCD scherm word weergegeven of deze functies geactiveerd zijn of niet, of de batterij van de controller nog voldoende is, of en hoe het bereik van de quadcopter is, hoeveel trim erg is en hoeveel gas er gegeven wordt.



Als je klaar bent met het trimmen van de X6 kan je echt gaan vliegen. Nouja je moet even de accu opladen en deze in de quadcopter plaatsen, dit kan via het luikje onderaan de quadcopter. Dit luikje zit met een schroef vast, en moet dus elke keer weer los/vast gemaakt worden als je gaat vliegen. Op zich geen probleem mocht het niet dat de quadcopter meteen aan gaat zodra de batterij geplaatst is. Dus een aan/uit schakelaar ontbreekt. Lichtelijk onhandig, maarja het werkt op zich nog wel. Hier op de gang heb ik wat getest met vliegen omdat het regenachtig was buiten. Maar deze gang is 3m breed en 20m lang (flat) en de ruimte die ik hier had bleek al snel te beperkt voor deze drone. De quadcopter zelf is al van redelijk formaat maar hij vliegt ook echt erg snel van A naar B. Dus voor het eerst heb ik een quad waar het écht nodig is om buiten te gaan vliegen omdat je binnen niet echt normaal kan vliegen.
In praktijk bestaat het vliegen met de controller vooral uit de hoogte bepalen en dan een kant op rollen/leunen om zo de quad te besturen. Het om de as draaien is een lastig iets wat de oriëntatie van de quadcopter verandert en dus een hoop vlieg-inzicht vraagt. Het is allemaal niet heel erg lastig maar vraagt toch wel wat oefening voordat je er precies mee kan doen wat je wilt.

De vliegeigenschappen van de quadcopter zijn over het algemeen echt top te noemen voor hoe groot hij is en hoeveel je er voor betaald hebt. Het vermogen wat de motoren leveren is meer dan ruim voldoende om dit speeltje alle trucjes te laten doen die je maar wilt. Door op de controller een van de 4 ‘power’ standen te kiezen kan je beïnvloeden hoe snel en hard de quadcopter op je instructies reageert. Bij honderd procent vliegt hij echt van hop naar her in enkele seconden, ga je naar de laagste stand kan je wat meer controle houden over hoe hij vliegt wat bijvoorbeeld bij het filmen voor een stuk rustiger beeld zorgt.
Ook bij een redelijke wind kan je nog goed vliegen met de X6, al merk je wel dat je constant aan het stoeien bent met de wind. Dus wil je dan filmen heb je echt een actieve gyro-stabilisator nodig. Maar het is geen beperking om even wat fun te hebben met de quad. Ga je op grote hoogte wil je nog wel eens wat meer last hebben van de wind en is het toch lastig in te schatten hoeveel je nou tegen moet sturen, kijk hier dus mee uit.

(Ohja, en tegen crashes kan hij ook redelijk zoals je ziet in ’t filmpje ;) )

Over het bereik van de quadcopter valt niet heel veel te zeggen dan dat het echt wel prima is. Volgens de regels binnen Nederland die gelden voor het gebruik van quadcopter onder de 25 Kg dat je niet hoger/verder dan 120m mag vliegen dit heb ik uiteraard ook niet gedaan. Ten eerste mag het niet en ten tweede voelt het toch een beetje ‘out of control’ als je de Drone nauwelijks meer ziet. Maar hij doet het dus nog prima iets verder weg.

Met de acrobatiek modus (die je kan activeren door de rechter boven knop op de remote in te drukken) kan je salto’s en rollen maken. Die kan met de meeste JJRC modellen wel. Het lijkt dus niet zo bijzonder dat dit model dat kan, alleen kan de X6 het wel erg goed. Bij bijna alle drones moet je hoog in de lucht zitten om een salto probleemloos te kunnen maken. Anders knalt hij halverwege op de grond wat niet echt goed is voor je drone uiteraard. Maar de X6 komt niet lager uit dan hij begon, ik heb dit getest tot op maximaal 1m hoogte en dan kan hij nog steeds prima de salto maken. Dit laat zien dat de vier motoren echt een goed vermogen kunnen leveren, relatief gezien een stuk meer dan veel andere drones.



De vlucht tijd varieert een beetje afhankelijk van de power instelling die je gebruik en hoe agressief/rustig je vliegt. Maar over het algemeen zal de vluchttijd ongeveer tussen de 6 en de 10 minuten liggen naar mijn ervaring. Het is dus aan te raden om een extra accu te kopen, deze zijn niet echt duur en vergroten het plezier echt wel. Of je nou alleen of met vrienden vliegt, naar 6 minuten al moeten stoppen is gewoon best jammer.
Na het vliegen moet de accu van de quad weer opgeladen worden. Dit kan je met de speciaal daarvoor bestemde oplader doen die je bijgeleverd krijgt. In mijn geval was deze uitgevoerd met een US plug maar over het algemeen krijg je eentje met een plug die bij jou past of een speciale adapter erbij. De laadtijd verschilt of je de quad helemaal leeg gevlogen hebt of niet, maar een volle lading duurt toch echt wel 2 a 2,5 uur. Als de batterij opgeladen wordt is een rode indicatie led zichtbaar en is hij voltooid springt deze over naar groen. Voor het opladen gebruik je een speciale kabel die aan je accu zit met 3 kabels in plaats van de 2 aderige kabel voor het gebruik in de quadcopter. Dit omdat je accu dan opgeladen kan worden via een specifiek proces en op tijd gestopt kan worden. Zodat de accu niet overladen wordt wat de levensduur verkort en mogelijk tot excessief warmte creatie kan leiden.




De X6 die ik is de 5D versie dus met 5MP Wide-Angle camera. Hij is ook nog te verkrijgen zonder camera, met een 2MP camera of een normale 5MP camera. De camera wordt geleverd in een apart doosje met de daarbij behorende accessoires. Deze accessoires is een 8Gb memory card en card reader en een ‘stabilisation system’ met bijbehorende schroefjes. Oh, en niet te vergeten de camera module zelf.



Het stabilisatie system, twee kunststof plaatjes die verbonden zijn met vier rubberen schok en trillingsdempers schroef je aan de onderkant van de quadcopter. De camera module klik je dan weer aan dit plaatje. Dit geheel moet er voor zorgen dat er weinig tot geen trillingen aan de camera doorgegeven worden. Maar in praktijk valt dit nogal tegen, in het onderstaande filmpje is duidelijk het effect van de trillingen te zien. Dit komt mede omdat de camera niet echt zwaar is en dus weinig massa-traagheid heeft om goed gebruik te kunnen maken van de rubber demping.

(En je ik weet dat er een haakje ontbreekt in de titel maar who cares..)

Maar wat gebeurt er nou als ik een iets zwaardere camera onder de quad hang, heeft deze dan ook veel last van trillingen? Nou natuurlijk heb ik dat geprobeerd! Met mijn (uiteraard chinese) actie camera, de SJ4000 ben ik aan de slag gegaan. Het stabilisatie-systeem heb ik zo veel mogelijk hergebruikt door de camera hier direct op te bevestigen met een mooi ductape constructie.



En nu blijken de beelden van de camera echt een stuk beter te zijn. Zoals je in het onderstaande filmpje kan zien zijn er een stuk minder trillingen en houd je goed bruikbare beelden over. Het enige wat je altijd zal blijven houden als je geen active gyro-stabilisatie gebruikt is dat zodra je tegen de wind in moet vliegen (of wat voor beweging dan ook maakt) het beeld meteen mee beweegt. Dus wil je video opnamen gaan maken van wat langere duur kan je beter ook investeren in een Gyro-stabilsator (dit gaat mijn volgende china aankoop zijn, en mocht er interesse zijn kan ik deze hier ook wel even onder proberen te schroeven).


De JJRC X6 is een prijzig speelgoed helikopter met professionele Quadcopter die mij blij verraste, en daardoor een goede prijs/kwaliteit ratio heeft. De vliegeigenschappen zijn uitstekend, het vermogen van de motoren is meer dan genoeg om de quad agressief of rustig te laten vliegen. Ook bij wind kan je lekker los gaan met deze quadcopter. De bijgeleverde camera heeft ondanks de passieve stabilisatie nog veel last van de trillingen wat duidelijk zichtbaar is in de video. Monteer je een andere actiecamera onder deze quad heb je hier al een stuk minder last van en dan krijg je ook echt prima beelden. Kortom het is een prima quadcopter om je actiecamera onder te hangen als je een beetje met dit concept wilt experimenteren. De enige grote flaw die er op de quad zit is dat er geen aan/uit knop zit als je de batterij geplaatst hebt, maar hier valt mee te leven als je naar de voordelen kijkt.


Mijn quadcopter komt van Allbuy, en kost nu in de aanbieding ¤89,41 (Link)
Meer informatie over de JJR/C X6 Tarantula kan je vinden op de website hier.

Disclaimer: Deze review is volledig objectief, en of er nou veel of weinig mensen naar kijken, of op linkjes klikken of niet, ik zal er niets aan verdienen. Ik doe het puur omdat ik het leuk vindt en andere mensen er wat aan kunnen hebben.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156391385
Erg leuke review! Zit er bijna aan te denken er zelf een te kopen :P
Heb een Parrot gehad, maar dat viel echt te erg tegen en die was ook heel snel kapot, ben bang dat dat bij deze hetzelfde zal zijn, dus zie toch af van de koop :P
Ik nuke jullie allemaal de moeder.
pi_156393332
Mooie review. Jammer van de lange oplaadtijd. Dan heb je wel een paar xtra batterijen nodig.
Helaas heeft deze ook geen headless mode volgens mij, al is dat voor ervaren vliegers geen probleem.

Ben benieuwd naar beelden met de gyro die je nog gaat aanschaffen.

Hoe kort is de vliegtijd met de camera eraan geplakt?

Weet je of de motors gesoldeerd zijn of dat ze een connector hebben?
Ik heb zelf slechte ervaringen met eachine motors. Snel kapot, dus dan is zo'n connector wel handig. Je hebt ook kans dat heg toevoegen van extra gewicht dmv en action cam ook nadelig is voor de levensduur van de motors.

'Disclaimer: Deze review is volledig objectief, en of er nou veel of weinig mensen naar kijken, of op linkjes klikken of niet, ik zal er niets aan verdienen. Ik doe het puur omdat ik het leuk vindt en andere mensen er wat aan kunnen hebben.'

Moet je die quadcopter terugsturen dan? Zo nee, dan verdien je er iig een quadcopter mee :) of je moet m naar mij opsturen voor een tweede review :)


Heb je nog douane kosten moeten betalen. Reden voor mij om bij een eu warehouse te bestellen namelijk.


De x6 is ook nog zonder camera te koop, bijv.
http://www.dx.com/p/jjrc-(...)te-light-blue-378800
https://www.allbuy.com/de(...)e--Light-Blue-147837
Handig als je er toch je eigen cam [met gyro] aan hangt.

[ Bericht 11% gewijzigd door eddepetfokt op 26-09-2015 17:39:20 ]
  zaterdag 26 september 2015 @ 17:13:36 #13
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156401688
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 05:03 schreef eddepetfokt het volgende:
Mooie review. Jammer van de lange oplaadtijd. Dan heb je wel een paar xtra batterijen nodig.
Helaas heeft deze ook geen headless mode volgens mij, al is dat voor ervaren vliegers geen probleem.

Ben benieuwd naar beelden met de gyro die je nog gaat aanschaffen.

Hoe kort is de vliegtijd met de camera eraan geplakt?

Weet je of de motors gesoldeerd zijn of dat ze een connector hebben?
Ik heb zelf slechte ervaringen met eachine motors. Snel kapot, dus dan is zo'n connector wel handig. Je hebt ook kans dat heg toevoegen van extra gewicht dmv en action cam ook nadelig is voor de levensduur van de motors.

Heb je nog douane kosten moeten betalen. Reden voor mij om bij een eu warehouse te bestellen namelijk.

Heb je nog douane kosten moeten betalen. Reden voor mij om bij een eu warehouse te bestellen namelijk.

De x6 is ook nog zonder camera te koop, bijv.
http://www.dx.com/p/jjrc-(...)te-light-blue-378800
https://www.allbuy.com/de(...)e--Light-Blue-147837
Handig als je er toch je eigen cam [met gyro] aan hangt.

Een van de motoren deed het na een crash niet goed meer en ik kon zien dat hij een beetje uit z'n behuizing gekomen was. Dus toen heb ik die nader bekeken en zijn gewoon verbindingen met connectors. ;) Dus prima te vervangen.

Met de JS4000 had hij nogsteeds wel een vliegtijd van 5+ minuten aangezien ik er best wat opnames mee gemaakt heb. De impact op het vlieg vermogen valt dus reuze mee.

Heb een geen import kosten over hoeven betalen ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156402157
Valt me zeker mee, 5 minuten met de sjcam.

Goed dat de motors connectors hebben. Zoveel handiger.

Weet je al welke gyro je wilt bestellen?
  zaterdag 26 september 2015 @ 17:46:19 #15
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156402264
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:39 schreef eddepetfokt het volgende:
Valt me zeker mee, 5 minuten met de sjcam.

Goed dat de motors connectors hebben. Zoveel handiger.

Weet je al welke gyro je wilt bestellen?
Budget :P
http://www.gearbest.com/rc-parts/pp_110479.html

Deze, dus wel brushless en ook compatible met andere cams dan alleen de Gopro.


Ben Eigenlijk ook op zoek naar een FPV setje. Dus camera op je quad en dan live mee-kijken. En dan op z'n budget natuurlijk.

Set met camera of zonder camera. Iemand tips?
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156402400
quote:
16s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:46 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Budget :P
http://www.gearbest.com/rc-parts/pp_110479.html

Deze, dus wel brushless en ook compatible met andere cams dan alleen de Gopro.
[ afbeelding ]

Ben Eigenlijk ook op zoek naar een FPV setje. Dus camera op je quad en dan live mee-kijken. En dan op z'n budget natuurlijk.

Set met camera of zonder camera. Iemand tips?
Heb je al naar de Syma x5sw gekeken? Kun je live meekijken. Weet alleen niet of deze sterk genoeg is om een cam te vervoeren.

Voor wat betreft de aan/uit knop die ontbreekt op de x6. Kun je er nieg met een beetje knutselen een schakelaartje tussenzetten?


Edit:ik zie dat die gyro 200gr weegt. Dst ga je niet redden met de x5sw
pi_156412415
quote:
16s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:46 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Budget :P
http://www.gearbest.com/rc-parts/pp_110479.html

Deze, dus wel brushless en ook compatible met andere cams dan alleen de Gopro.
[ afbeelding ]

Ben Eigenlijk ook op zoek naar een FPV setje. Dus camera op je quad en dan live mee-kijken. En dan op z'n budget natuurlijk.

Set met camera of zonder camera. Iemand tips?
De Tarantula X6 kan ongeveer 200 gr nog redelijk tillen. De goedkope 2 axis gimbal waar jij naar verwijst weegt ca. 220g. Met een actioncam komt daar 70 tot 90 gr bij. Grote kans dat opstijgen niet meer lukt. Deze versie is ongeveer gelijk maar weegt wat minder. Nog lichter is een plastic versie. Van beide versies zijn ook wat video's op youtube geplaatst icm met een Tarantula X6.
Een lichtgewicht en redelijk geprijste FPV set zou deze kunnen zijn.

en

[ Bericht 11% gewijzigd door elinx op 27-09-2015 00:19:03 ]
  maandag 28 september 2015 @ 11:48:04 #18
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_156445274
quote:
16s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:46 schreef tokko1 het volgende:

Ben Eigenlijk ook op zoek naar een FPV setje. Dus camera op je quad en dan live mee-kijken. En dan op z'n budget natuurlijk.

Set met camera of zonder camera. Iemand tips?
Ik heb een paar dagen terug onderstaand lijstje besteld waarmee ik mijn huidige SJ4000 op een computer aan kan sluiten. Jij zou eventueel de receiver kunnen vervangen door een monitor met ingebouwde receiver, dan heb je direct je beeld op een scherm ipv dat je nog een computer nodig hebt. Alles bij elkaar is het net geen ¤60,-



Edit: En ik gebruik in dit opzetje 9V batterijen voor de transmitter, maar die kan je ook op de accu van de quadcopter aansluiten waarschijnlijk. Scheelt in gewicht.
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  maandag 28 september 2015 @ 16:18:34 #19
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_156450707
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:48 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:

[..]

Ik heb een paar dagen terug onderstaand lijstje besteld waarmee ik mijn huidige SJ4000 op een computer aan kan sluiten. Jij zou eventueel de receiver kunnen vervangen door een monitor met ingebouwde receiver, dan heb je direct je beeld op een scherm ipv dat je nog een computer nodig hebt. Alles bij elkaar is het net geen ¤60,-

[ afbeelding ]

Edit: En ik gebruik in dit opzetje 9V batterijen voor de transmitter, maar die kan je ook op de accu van de quadcopter aansluiten waarschijnlijk. Scheelt in gewicht.
En een paar linkjes er ook bij:
http://www.banggood.com/F(...)Camera-p-967434.html
http://www.banggood.com/B(...)r-TS351-p-73198.html
http://www.banggood.com/F(...)r-RC805-p-73202.html
http://www.banggood.com/W(...)-Adapter-p-2758.html
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_156464823
Knoop doorgehakt en een WLToys v666n reciever besteld met barometer voor hoogte stabilisatie.
Nu nog een oplossing zien te vinden om de transmitter aan te passen, zodat ik twee gecentreerde sticks heb.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')