Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Deze keer wel bij het perron gelukkigquote:Op donderdag 17 september 2015 16:02 schreef Houtenbeen het volgende:
En de volgende trein is gearriveerd
Etnische Duitsers zijn na de oorlog o.a. massaal Polen uitgeschopt.. niet geheel onbegrijpelijk.quote:
Die afkortingen zeggen mij niksquote:Op donderdag 17 september 2015 16:04 schreef karton2 het volgende:
[..]
Etnische Duitsers zijn na de oorlog o.a. massaal Polen uitgeschopt.. niet geheel onbegrijpelijk.
Echter, tot op de dag van vandaag is de invloed van het Duitse Keizerrijk nog steeds zeer goed zichtbaar tijdens verkiezingen in Polen.
Vraag me niet waarom dat dit zo is, daarvoor is mijn Polenkennis te beperkt.
[ afbeelding ]
PO is de partij van Donald Tusk. Conservatief-liberaal.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die afkortingen zeggen mij niks
Het valt idd op..... i.p.v huis & haard te verdedigen gaan ze Europa terroriseren.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:06 schreef VASND het volgende:
Het zijn wel voor 95% mensen met zowel een X als een Y chromosoompje he.
Dat jochie net in de rij haha, geeft een peuk aan zo'n kerel die er al in staat en mag in ruil voor 'm aansluiten.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef MCH het volgende:
Ze staan wel netjes in de rij, hoezo potentieel tuig?
Ze gaan niet eens liggen op het spoor inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef MCH het volgende:
Ze staan wel netjes in de rij, hoezo potentieel tuig?
Ik ben wel voor een 50-50 verdeling. Of enkel gezinnen doorlaten. Of eventueel wel vrouwen die alleen zijn, kinderen en gezinnen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef theNull het volgende:
[..]
Het valt idd op..... i.p.v huis & haard te verdedigen gaan ze Europa terroriseren.
quote:Op donderdag 17 september 2015 16:10 schreef LTVDK het volgende:
Kroatische politie pakt dit toch wel erg goed aan, de menigte controleren en netje rijen laten vormen voordat ze de trein in mogen
Groot deel zal toch wel familie importeren zo gauw ze een plek toegewezen krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:09 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een 50-50 verdeling. Of enkel gezinnen doorlaten. Of eventueel wel vrouwen die alleen zijn, kinderen en gezinnen.
Dat die jonge mannen die alleen op schok zijn voor grote problemen kunnen zorgen hebben we wel gezien in ieder geval.
Oranje = christendemocraten / liberaal conservatief / zeer pro-euquote:Op donderdag 17 september 2015 16:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die afkortingen zeggen mij niks
Fout aanpak als je het mij vraagt. Of je komt allemaal, of niet. Zo kan de instroom beter gecontroleerd worden.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:11 schreef VASND het volgende:
[..]
Groot deel zal toch wel familie importeren zo gauw ze een plek toegewezen krijgen.
Thnx.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:12 schreef karton2 het volgende:
[..]
Oranje = christendemocraten / liberaal conservatief / zeer pro-eu
Blauw = nationaal conservatief / populistisch / beetje eurosceptisch
Hier op deze wikipedia.
Vluchten is niet altijd voor iedereen een optie, ik begrijp het opzich wel. Maar dat zijn dan ook weer vaak grensgevalletjes migrant. Blijft lastig.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Fout aanpak als je het mij vraagt. Of je komt allemaal, of niet. Zo kan de instroom beter gecontroleerd worden.
Daarnaast moet het demografisch evenwicht gewoon in de gaten gehouden worden. Dus niet te veel mannen binnenlaten.
Ze hebben hun telefoon toch al?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:12 schreef LTVDK het volgende:
Wel opvallend dat iedereen die met een grote camera voorbij komt rennen niet eens wordt aangekeken door de agenten. Als die vluchtelingen slim zijn scoren ze gewoon ergens een camera
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |