Ja, foto's:quote:Op donderdag 17 september 2015 12:25 schreef FredvZ het volgende:
Je hebt hem wel op de component aansluiting aangesloten?
Kan je een foto posten hoe het is aangesloten?
Het kan zijn dat je bij de instellingen van je tv moet aangeven dat je een component signaal hebt aangesloten. Volgens de opschriften lijkt het of het mogelijk is om ook composiet aan te sluiten via dezelfde ingang. Composiet en Component zijn signalen die op elkaar lijken, maar wel van elkaar verschillen.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:54 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Ja, foto's:
De nieuwe tv (kabeltjes met groen, blauw, rood randje voor beeld, wit en rood kabeltje daaronder voor geluid).
[ afbeelding ]
De dvd-speler
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zet de tv steeds op Component via 'source'. Hij staat er dus wel tussen, maar het beeld blijft op 'no signal' staan. Kan het ook zijn dat deze dvd-speler gewoon niet compatibel is met de tv?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je bij de instellingen van je tv moet aangeven dat je een component signaal hebt aangesloten. Volgens de opschriften lijkt het of het mogelijk is om ook composiet aan te sluiten via dezelfde ingang. Composiet en Component zijn signalen die op elkaar lijken, maar wel van elkaar verschillen.
Dat zou ook nog kunnen, daarvoor kan je in handleiding van de dvd-speler kijken wat voor signaal hij uitstuurt (met name de resolutie is dan interessant) en in de handleiding van de tv kijken welke signalen de tv kan ontvangen.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:17 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Ik zet de tv steeds op Component via 'source'. Hij staat er dus wel tussen, maar het beeld blijft op 'no signal' staan. Kan het ook zijn dat deze dvd-speler gewoon niet compatibel is met de tv?
Ik heb de handleiding van je DVD speler erop nageslagen (hier) en zo te zien staan de instellingen van de DVD speler goed. Je moet inderdaad beginnen met interlaced output via component, alle TV's met component ingangen kunnen dat aan. Maar wellicht moet je via je oude TV nog even nakijken hoe de SCART uitgang op de speler is ingesteld (AV connector out). Als het goed is staat die nu op RGB aangezien dat de beste beeldkwaliteit oplevert via SCART en aangezien alle TV's van de afgelopen 20 jaar of zo RGB input accepteren via tenminste de eerste SCART ingang.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:23 schreef Evi90 het volgende:
Mijn pa heeft pas een nieuwe tv (Samsung) gekocht en wil daar zijn oude dvd-speler op aansluiten via een component kabel. Het probleem is nu dat alleen de audio het doet. Op het scherm staat 'geen signaal'; er wordt dus geen beeld doorgegeven.
De dvd-speler doet het nog prima, ik heb hem net op een oude tv aangesloten. In het menu van de dvd-speler staat bij video output onder andere 'component out', maar ik kan er niet op klikken omdat hij nu dus op die oude tv is aangesloten via scart. Bij 'component out' kun je kiezen uit 'interlace' of 'progressive', hij staat nu automatisch op interlace.
Heeft iemand enig idee waarom er geen signaal wordt doorgegeven naar de nieuwe tv?
Je bent een held, volgens mij is dit het inderdaad. Ga het gelijk even checken!quote:Op donderdag 17 september 2015 18:01 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik heb de handleiding van je DVD speler erop nageslagen (hier) en zo te zien staan de instellingen van de DVD speler goed. Je moet inderdaad beginnen met interlaced output via component, alle TV's met component ingangen kunnen dat aan. Maar wellicht moet je via je oude TV nog even nakijken hoe de SCART uitgang op de speler is ingesteld (AV connector out). Als het goed is staat die nu op RGB aangezien dat de beste beeldkwaliteit oplevert via SCART en aangezien alle TV's van de afgelopen 20 jaar of zo RGB input accepteren via tenminste de eerste SCART ingang.
Maar ... het zou kunnen dat de component output van de speler niet werkt wanneer voor de SCART aansluiting RGB output is geselecteerd. Bij mijn Humax PVR is dat namelijk ook zo. Sluit dus de speler weer even via SCART aan op je oude TV en selecteer in het setup menu dan bij AV connector out weer de (default) instelling Video. De beeldkwaliteit via je oude TV zal dan beslist slechter zijn, maar daar gaat het nu even niet om. Sluit daarna de speler weer via component aan op je nieuwe TV en kijk of je dan wel signaal krijgt.
Verder zou ik graag nog even het exacte typenummer van je nieuwe TV willen horen, zodat ik ook de handleiding van je nieuwe TV door kan nemen.
Graag gedaan, ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. RGB en Component zijn elektronisch gemakkelijk in elkaar om te zetten en om kosten te sparen wordt er intern meestal een eenvoudige omschakeling gebruikt zodat ze allebei mogelijk zijn, maar niet tegelijkertijd.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:52 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Hij doet het!! Heel erg bedankt!![]()
Stond inderdaad op RGB.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |