abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156146541
Voor zover ik weet is hier nog geen actueel topic over, anders had ik daar wel gepost.

Het probleem is: ik slaap bijna niet. Al drie dagen niet. Ik heb daarvoor één goede nacht gehad, dankzij melatonine. Daarvoor sliep ik ook slecht en wilde ik het liefst de melatonine buiten spel houden. Ik heb enorme stress gehad doordat dingen niet zo lekker liepen. Daar heb ik over gepiekerd, maar de laatste drie nachten pieker ik niet.

Ik slaap niet in (ook niet met melatonine). Ik weet niet waarom. Ik heb een avondritueel, drink alleen 's morgens één kopje espresso, lees 's avonds een boek en ik zit niet meer nog uren achter het beeldscherm. Overdag ben ik actief bezig. Ik zit geen seconde stil, omdat ik dat simpelweg gewoon niet kan.

En die slapeloze nachten maken het er niet beter op; ik heb steeds minder zin in de dag en ik heb wallen van hier tot Tokio.
  woensdag 16 september 2015 @ 17:42:07 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156146590
Als je wel slaapt, droom je dan nog specifieke dingen?
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 16 september 2015 @ 17:56:29 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156146999
Probeer eens een voorstelling van Herman van Veen te kijken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_156147306
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:42 schreef RingBewoner het volgende:
Als je wel slaapt, droom je dan nog specifieke dingen?
Ja, meestal over achtervolging en labyrinten.
pi_156147503
Misschien moet je Pauw gaan kijken. Slaap je direct.
pi_156147530
Vervelend is dat, slapeloosheid. Zelf ook een tijdje gehad (bijna iedereen krijgt zo'n episode wel minstens 1 keer in z'n leven) en dat verschrikkelijke naar het plafond staren... :(
I feel kinda Locrian today
pi_156147682
quote:
11s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:40 schreef Opoefiets het volgende:
Voor zover ik weet is hier nog geen actueel topic over, anders had ik daar wel gepost.

Het probleem is: ik slaap bijna niet. Al drie dagen niet. Ik heb daarvoor één goede nacht gehad, dankzij melatonine. Daarvoor sliep ik ook slecht en wilde ik het liefst de melatonine buiten spel houden. Ik heb enorme stress gehad doordat dingen niet zo lekker liepen. Daar heb ik over gepiekerd, maar de laatste drie nachten pieker ik niet.

drie dagen niet slapen is wel veel.. heb je deze wel eens geprobeerd?

http://www.valdispert.nl/(...)cht-extra-sterk.aspx
pi_156147814
Vervelend!

Ik slaap meestal heel erg slecht als ik teveel koffie drink en te lang en te veel achter een beeldscherm heb gezeten.

Maar dat is in jouw geval niet zo.

Heb je wel ritme?

Ik heb wel eens begrepen dat psychiaters aanraden om 24 uur lang wakker te blijven en vervolgens weer een ritme op te pakken.
pi_156151966
Ik ben een tijdje aan de 'normale' Valdispert geweest, maar dat is inmiddels een jaar geleden. Ik wist niet dat die sterke variant er ook was. Meestal combineer ik melatonine van Sleepzz met een flinke sloot valeriaanthee. En ik ga tussen 23.00u en 0.00u naar bed. Ik heb alleen geen vast tijdstip om op te staan. Mijn biologische klok wekt me meestal tussen negen en half tien (even ter informatie; ik heb geen baan). Als ik naast m'n vriend lig is dat half acht.

Ik ben jarenlang een nachtbraker geweest, maar steeds vaker merk ik het dat ik het na 01.00u 's nachts gewoon niet meer trek (behalve tijdens het uitgaan, maar dan let je ook gewoon niet op de tijd).
  woensdag 16 september 2015 @ 21:15:30 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_156153673
Lastig, slapeloosheid. Kan veel vormen en oorzaken hebben. Ik ben er wel bekend mee, heb er ook eens een therapie voor gevolgd, waar ik achteraf niet zo veel aan had (goedbedoeld maar een beetje de bekende weg allemaal qua uitleg)

Ik ben zelf een fan van melatonine, maar ik ben traditioneel een nachtmens en een biologische-klok-opschuiver, dus misschien dat melatonine daardoor perfect bij mij past en minder bij anderen. Ik ken ook veel mensen die claimen er totaal niks aan te hebben.

Sleepzz bevat een heel lage hoeveelheid melatonine (0.1mg). Ik geloof dat tabletten met grotere hoeveelheden sinds kort over-the-counter verkocht mogen worden, dus het kan de moeite lonen om daar eens naar te vragen bij de apotheek. Ik haal het bij de apotheek (5mg) op recept, al neem ik nu al een tijdje halfjes (2.5mg) wat in mijn ervaring geen verschil maakt met 5mg.

Ik gebruik de volgende ademhalingstechniek uit de yoga-hoek ook regelmatig (bijvoorbeeld als ik na 5 minuten nog steeds lig te staren, wat me sinds melatonine zelden voorkomt). Ik weet het, het klinkt misschien zweverig, maar je voelt je hartslag praktisch naar beneden gaan en de relaxatie opkomen. Dit werkt bij mij ook heel goed als ik tussendoor wakker word. Probeer het!

In volgorde van potentiële kansloosheid kan ik een joint een uurtje voor je naar bed gaat ook goed aanraden.

Heb je tenslotte een korte streak van slapeloosheid dan zou je ook een keer een "reset" kunnen proberen met een slaapmiddel om je even één nacht totaal te knockouten. Die hebben een slechte reputatie, maar als je 3 nachten niet slaapt heb je ook wel een beetje een urgente situatie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_156158027
Misschien is deze thee ook waard om te proberen: https://zonnatura.nl/producten/goede-nachtrust/
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_156295546
Wat bij mij werkte in het begin, momenteel niet echt niet meer door andere omstandigheden.

Rond 22.00 ging ik dan een kwartier fietsen, heel hard en aangezien ik geen conditie heb was mijn lichaam gesloopt. Warme douche nemen,
Dan kan je nog best even tv kijken op bed, maar dan bv. Comedy Central of ander doelloze programma's. Geen Pauw of humberto want daar zitten soms nogal vervelende verhalen in. Slecht voor je dromen.

Maar je kan ook je wekker bv, om zes uur smorgens je wekker zetten.
Dat blijven doen voor een periode van 3 weken en proberen je bioritme te veranderen. Nu ben ik een ochtendmens ipv. nachtbraker

Ps. Wat let je om naar de huisarts te gaan en 2x per week een slaappil te gebruiken.
Hell To The Liars
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:11:06 #13
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_156295905
Begin eens met lekker je wekker op 7 uur te zetten en een beetje ritme op te bouwen.
Zal je ook van pas komen als je weer werk hebt.
Dan komt de rest vanzelf.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_156341459
Oké, ik ben blijkbaar dom of blind :')
Vroeg net in FB of er al een centraal topic over slapeloosheid bestond

Ik post zo m'n voorgeschiedenis wel en heel toepasselijk ook weer, ik ben sinds ongeveer 1:30 op (dus 3 kwartier geleden), was rond 20u ingestort op de bank.

Meestal slaap ik wel in bed, maar ook daar slaap ik gemiddeld de laatste maanden een uur of 5 (lig voor het slapen en direct na het wakker worden wel langer in bed tegenwoordig (want wie weet slaap ik toch weer in)), vroeger ging ik naar bed en was gewoonlijk binnen 5 minuten weg en werd een uur of 8 a 9 later weer wakker.

edit: Ik heb maanden terug een topic geplaatst met vragen over het veranderen van het bioritme (ik werd steeds eerder wakker, maar was me die tijd nog niet van bewust dat het om slapeloosheid ging)
LIF / Van avondmens naar ochtendmens
Denk dat dit topic maar dicht laat, er kwam op een gegeven moment erg veel slowchat in terecht samen met een heeeele zooi tips waarvan ik de meesten toch al kende :P
pi_156341489
quote:
11s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:40 schreef Opoefiets het volgende:

Ik slaap niet in (ook niet met melatonine). Ik weet niet waarom. Ik heb een avondritueel, drink alleen 's morgens één kopje espresso, lees 's avonds een boek en ik zit niet meer nog uren achter het beeldscherm. Overdag ben ik actief bezig. Ik zit geen seconde stil, omdat ik dat simpelweg gewoon niet kan.

En die slapeloze nachten maken het er niet beter op; ik heb steeds minder zin in de dag en ik heb wallen van hier tot Tokio.
Misschien is vetgedrukte juist de oorzaak! :o
Ik doe dit exact ook _O-
Enne...je had me rustig DM kunnen sturen over dit topic hoor opoe :P
pi_156341773
Heb je de 4 7 8 ademtechniek al eens geprobeerd?

dan adem je door je neus helemaal in in 4 tellen
dan houd je je adem 7 tellen in
dan adem je uit in 8 tellen

Probeer dit 5 keer achterelkaar te doen, en in je hoofd in fluistertoon te tellen.
🐱
pi_156345649
Ik moet zeggen dat ik een vrij positieve update heb :D

Tot en met zaterdagmorgen geen oog dichtgedaan. Ik moest zaterdag vroeg op om dingen te regelen. Ik heb meer dan twaalf uur gewerkt en uiteindelijk kwam ik 's avonds doodmoe thuis. Om elf uur ben ik uit mezelf (zonder melatonine of zweverige theeën) in slaap gevallen. Tot half zeven doorgeslapen. Weer veel fysiek werk verricht en helemaal stuk. Ik kon niet eens meer helder nadenken door de vermoeidheid.

Heerlijk geslapen deze week, meestal opgestaan om half acht. Behalve vandaag dan. Maar ik ben gisteravond zelfs in slaap gevallen na het sporten, wat ik nooit heb. Ik lig meestal gewoon wakker, omdat mijn lichaam actief wil zijn.

Ik hoop dat ik dit volhoud. Ik ben veel minder snel overprikkeld, veel oplettender en minder snel afgeleid.
pi_156348991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:18 schreef Opoefiets het volgende:

Tot en met zaterdagmorgen geen oog dichtgedaan. Ik moest zaterdag vroeg op om dingen te regelen. Ik heb meer dan twaalf uur gewerkt en uiteindelijk kwam ik 's avonds doodmoe thuis. Om elf uur ben ik uit mezelf (zonder melatonine of zweverige theeën) in slaap gevallen. Tot half zeven doorgeslapen. Weer veel fysiek werk verricht en helemaal stuk. Ik kon niet eens meer helder nadenken door de vermoeidheid.

Heerlijk geslapen deze week, meestal opgestaan om half acht. Behalve vandaag dan. Maar ik ben gisteravond zelfs in slaap gevallen na het sporten, wat ik nooit heb. Ik lig meestal gewoon wakker, omdat mijn lichaam actief wil zijn.

Ik hoop dat ik dit volhoud. Ik ben veel minder snel overprikkeld, veel oplettender en minder snel afgeleid.
oh......... opgelost dus, gewoon harder werken dus :P
pi_156350758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:18 schreef Opoefiets het volgende:

^O^ Fijn om te horen. Hopelijk ga je langzaamaan weer een goed slaapritme opbouwen.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_156391330
Je zou sint janskruid kunnen proberen voordat je gaat slapen. Dat kan je in pilvorm kopn. Het helpt tegen depressies en het maakt ook melatomin aan in je hersenen en je valt er beter van in slaap. Sommige mensen krijgen er wel lucide dromen van.

Ook zou het mogelijk de werking van andere medicijnen kunnen beinvloeden.
Andere natuurlijke remedies zijn bijvoorbeld Hop. Je kan gedroogde hop bloemen in je kussen doen dat helpt. Je kan er ook thee van zetten. Mensen die hop moesten oogsten daar is het van bekend dat ze op hun werk in slaap vielen met grote regelmaat. Komt door die hop bloemen.

Verder zou je nog kratom kunnen proberen. En dan een "red vein" variant, zoals bijvoorbeeld Red Borneo kratom. Kratom zijn bladeren van bomen uit borneo. De red vein varianten geven een zeer ontspannende werking, het wordt o.a. gebruikt als natuurlijke remedie voor chronische pijn, depressie, slapeloosheid en nog een aantal dingen.

Je kan het kopen op internet of bij de smartshop. Als je intresse hebt kan ik je een linkje sturenb waar je het goedkoop kan bestellen en wordt gratis bezorgt.

Wat bij mij ook helpt als ik pieker dan moet ik mijn hoofd op een ander spoor zetten. Dus lees dan een boek ofzo, kijk een filmpje of tv serie. Wat bij mij ook helpt om mijn gedachte te verbannen is koken dat werkt als een soort meditatie voor mij. Is aleen beetje rar om om twaalf uur snacht te gaan koken natuurlijk dus dat zal wel geen optie zijn.

Het is onder andere
pi_156391747
Van Sint Janskruid kun je ook slechter gaan slapen, dat is een veel voorkomende bijwerking.
Dus zou dat niet aanraden als 1ste keus in ieder geval.
I feel kinda Locrian today
pi_156392181
Bij mij werkt sint janskruid goed om t slapen. Maar ik gaf al meerdere methodes aan dusje moet net zo lang dingen uitproberen tot je wat hebt gevonden dat werkt. Wat voor de een als een tierelier werkt kan voor een ander averechts effect hebben. heeft ook te maken met je interne chemie van je lichaam.

Maar ik zou beginnen met een hop kussen en eventueel hop thee of tabletten, eventueel at valeriaanpillen erbij.
pi_156393017
Slapeloosheid is een hele grote ergernis.
Heb er zelf laatste tijd veel mee te maken.
Het breekt je uiteindelijk op.
In mijn geval is het te verklaren,
Heb 1 nieuwe en 1 slechte heup.
Die slechte is bot op bot totaal geen kraakbeen meer over,
Dus in mijn beleving zenuwpijn.
Zelfs met morfine heb ik bijna de hele dag pijn.

FF wat geks,
Maar jaren terug als ik niet kon slapen dan gaf ik der even een rukje aan(weet natuurlijk niet of dat het zelfde effect bij een vrouw geeft.
Maar je komt daarna in een soort van sleepy state.

Wens je een vollesige nachtrust toe.
Sterkte O~) ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door ausweiss op 26-09-2015 02:53:41 ]
pi_156394040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 02:45 schreef ausweiss het volgende:
Slapeloosheid is een hele grote ergernis.
Heb er zelf laatste tijd veel mee te maken.
Het breekt je uiteindelijk op.
In mijn geval is het te verklaren,
Heb 1 nieuwe en 1 slechte heup.
Die slechte is bot op bot totaal geen kraakbeen meer over,
Dus in mijn beleving zenuwpijn.
Zelfs met morfine heb ik bijna de hele dag pijn.

FF wat geks,
Maar jaren terug als ik niet kon slapen dan gaf ik der even een rukje aan(weet natuurlijk niet of dat het zelfde effect bij een vrouw geeft.
Maar je komt daarna in een soort van sleepy state.

Wens je een vollesige nachtrust toe.
Sterkte O~) ^O^
Heb de indruk dat dit meer een mannending is idd :P
Maar wie weet werkt het voor bepaalde vrouwen ook wel. En het is supermakkelijk, kost niks, alleen is dit lastiger toe te passen als er anderen in je nabijheid slapen of zomaar binnen zouden kunnen stormen :+
pi_156445532
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 01:04 schreef _Newman_ het volgende:
Je zou sint janskruid kunnen proberen voordat je gaat slapen. Dat kan je in pilvorm kopn. Het helpt tegen depressies en het maakt ook melatomin aan in je hersenen en je valt er beter van in slaap. Sommige mensen krijgen er wel lucide dromen van.
Liever niet als mensen medicijnen hebben. Je medicatie raakt er niet betrouwbaarder door. En de thee die je ervan kunt trekken is echt walgelijk :r

Ik had ook best wel een jointje willen roken in die periode dat ik niet goed sliep, maar dat is echt uit den boze met mijn medicijnen. Ik heb wel gelezen dat CBD-olie (dat spul zonder de THC) bevorderlijk is voor je slaap. Het spul is alleen achterlijk duur!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')