Nou ja naar wat ik begrijp van internet zijn de kleuren vrij standaard: rood/blauw komt van een trafo af en rood/wit is van de deurbel. Denk ik tenminste want das allemaal netjes weggewerkt waar ik niet bij kanquote:Op woensdag 16 september 2015 14:44 schreef hottentot het volgende:
Wij hebben natuurlijk geen idee welke draad waar wegkomt
Hmm daar zit rood/blauw achter. Maaaar, in de meterkast hangt ook nog een zender voor een draadloze bel (volgens mij heb ik daar een ontvanger voor gezien ergens), en uit die zender komen de rode en de witte. Dus nu weet ik nog minderquote:Op woensdag 16 september 2015 14:48 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je kan natuurlijk even de beldrukker eraf schroeven om dat te controleren.
Ok. En nu?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:50 schreef Jordy-B het volgende:
Rood en blauw zijn de stroomtoevoer. De andere twee zijn van de beldrukker.
Volgens mij waren ze ooit allemaal aangesloten, dus niet doorgelust. Maar misschien wel met twee op hetzelfde schroefje?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wat ik denk:
Rode draad uit de trafo linksboven, rode draad naar de bel linksonder, blauw en wit doorlussen.
dus alles is zo onduidelijk als de neten maar je wilt het wel aansluiten?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:56 schreef DeltaBlast het volgende:
[..]
Hmm daar zit rood/blauw achter. Maaaar, in de meterkast hangt ook nog een zender voor een draadloze bel (volgens mij heb ik daar een ontvanger voor gezien ergens), en uit die zender komen de rode en de witte. Dus nu weet ik nog minder
[..]
Ok. En nu?
[..]
Volgens mij waren ze ooit allemaal aangesloten, dus niet doorgelust. Maar misschien wel met twee op hetzelfde schroefje?
Toch maar geprobeerd: de deurbel had geen effect. Ik heb de draadloze ontvanger ook maar aangesloten, die bleef continu maar doorrinkelen op deze manier...quote:Op woensdag 16 september 2015 14:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wat ik denk:
Rode draad uit de trafo linksboven, rode draad naar de bel linksonder, blauw en wit doorlussen.
Ja nou ja ik heb dus:quote:Op woensdag 16 september 2015 14:59 schreef kovenant het volgende:
[..]
dus alles is zo onduidelijk als de neten maar je wilt het wel aansluiten?
je weet te weinig om goed te kunnen bepalen.
maar wat ook kan is dat er twee bellen waren aangesloten op 1 deurbel om door hele huis de bel te kunnen horen.
maar je mist informatie om dat goed te kunnen beoordelen
Uche uche uche ik heb nu heel veel stof en dooie spinnen in mn gezichtquote:Op woensdag 16 september 2015 15:03 schreef DeltaBlast het volgende:
De blauwe en rode komen uit de muur en volgens mij lopen ze ergens boven de meterkast ofzo. Ik zal eens kijken of ik daar iets meer kan zien...
Het enige wat zichtbaar is is Friedland Type 4... Google geeft best wel wat hits maar niet iets waar ik iets mee kon, vandaar dat ik het hier kwam vragenquote:Op woensdag 16 september 2015 15:07 schreef hottentot het volgende:
Heb je geen betere type nummmers? Op een kap of de achterkant?
Ehh.. neequote:
Kun jij niet effe zeggen wat er precies waar zit?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:32 schreef DeltaBlast het volgende:
[..]
Ehh.. nee
Is ongeveer net zoiets als dit: http://www.diynot.com/diy/media/untitled.50619/full
Maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Heb ondertussen al veel combis geprobeerd..
Kan niemand gewoon ff zeggen welke kleur waar moet?
quote:Op woensdag 16 september 2015 15:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kun jij niet effe zeggen wat er precies waar zit?
Zit er bijvoorbeeld echt een trafo in je groepenkast? Of dien je batterijen te gebruiken, dat maakt namelijk al veel verschil.
Hij heeft gewerkt zonder batterijen. Ja er zit echt een trafo in de groepenkast, anders zou de draadloze zender niet werken want dan krijgt niks stroom. Edit: heb t nog even voor je gechecked: als ik beide draadjes tegen mn tong hou dan voel ik de stroomquote:Op woensdag 16 september 2015 15:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kun jij niet effe zeggen wat er precies waar zit?
Zit er bijvoorbeeld echt een trafo in je groepenkast? Of dien je batterijen te gebruiken, dat maakt namelijk al veel verschil.
Rood/wit is de draadloze bel. Die je nu aansluit als trafo..quote:Op woensdag 16 september 2015 16:32 schreef Jordy-B het volgende:
https://www.tlc-direct.co(...)ts/Friedland/117.pdf
Rood-wit op 0 en 1, rood-blauw op 1 en 3
Geen rekening houdend met de draadloze bel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |