quote:Pro Evolution Soccer 2016 preview
Elk jaar gaan de footies van EA en Konami weer de strijd met elkaar aan en sinds de vorige consolegeneratie is het elk jaar weer FIFA dat als winnaar uit de bus komt. Het lijkt er echter op dat daar dit jaar verandering in komt, want met Pro Evolution Soccer 2016 maakt Konami een ontzettend sterke comeback.
Doeltreffend verbeteren
Vorig jaar legde Konami al de basis door terug te gaan naar de roots van de franchise, maar tegelijkertijd een voetbalgame te af te leveren die anno 2015 zijn mannetje staat. Dit jaar wil de ontwikkelaar die sterke basis verbeteren en dat doet het onder andere door ruim duizend nieuwe animaties toe te voegen. Het resultaat mag er zeker zijn, want de spelers bewegen ongelooflijk realistisch en dit zorgt ervoor dat het voetbalspektakel op het veld echt tot leven komt.
Ook de A.I. van doelmannen is verbeterd. Niet alleen reageren ze accurater dan in PES 2015, ook heeft voortaan elke goalkeeper zijn eigen persoonlijkheid. Weet je ondanks deze slimmere A.I. toch een goal te maken, dan kun je door het indrukken van knoppen zelf kiezen hoe je jouw euforie tot uiting brengt. Het zijn kleine details, maar wel het type gameplay-functies dat typisch is voor PES en de serie een eigen gezicht geeft.
Het kan vriezen...
Eén van de belangrijkste nieuwe toevoegingen in PES 2016 is het dynamische weersysteem. Niet langer zijn weersveranderingen vooraf vastgelegd: onweer of stortregen kan nu op elk moment uitbarsten en dat zorgt voor een constante spanning. Hiermee heeft PES plotseling een grote voorsprong op FIFA, waar een dergelijk systeem nog altijd schittert door afwezigheid.
De laatste opvallende vernieuwing is de dynamische camera. Deze past zich automatisch aan op basis van de balpositie, waardoor je nog meer het idee krijgt te kijken naar een voetbalwedstrijd op tv. Hoewel ik PES 2016 niet ontzettend uitgebreid heb mogen spelen, leek de camera tot dusver goed te werken en te zorgen voor een toffere spelervaring.
Toch is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. De PES-games worden al jaren geteisterd door een gebrek aan licenties en dat is in deze game niet anders. Nog steeds mist Konami enkele belangrijke internationele licenties, wat voor veel voetbalfans een groot gemis zal zijn. Tegelijkertijd heeft het wel de UEFA Champions League en UEFA Europa League, twee licenties die FIFA nog niet heeft.
Voorlopige conclusie
Met Pro Evolution Soccer 2016 presenteert Konami zijn beste footie sinds jaren en voor het eerst lijkt EA serieuze concurrentie te hebben. De nieuwe animaties komen geweldig tot hun recht, de verbeterde A.I. van doelmannen is zeer welkom en de dynamische camera zorgt voor veel spektakel. Bovendien heeft PES met het dynamische weersysteem en de UEFA-licenties twee belangrijke voorsprongen op FIFA. Wordt EA dit jaar dan eindelijk van zijn troon gestoten? In september weten we het.
Niet?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Maar een option file is helemaal niet mogelijk op de PS4.
Nee.quote:
Jammer, toch speelt PES lekkerder, en voor mij gaat het daar uiteindelijk om. Was vroeger de Master League ook niet met een team vol nep-spelers?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:34 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee.
Je kunt wel images importeren maar niet met 1 file alles in 1 keer aanpassen.
Een option file is dat laatste, maar dat ondersteunt de PS4 dus niet.
Je kunt wel de echte teams/kits/emblemen in PES krijgen op de PS4 dit jaar hoor, alleen moet je het dus per team zelf aan gaan passen en dan ben je wel een paar uur kwijt.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:36 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Jammer, toch speelt PES lekkerder, en voor mij gaat het daar uiteindelijk om. Was vroeger de Master League ook niet met een team vol nep-spelers?
Zal er ook niet iets komen waardoor alles in 1x te doen is?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je kunt wel de echte teams/kits/emblemen in PES krijgen op de PS4 dit jaar hoor, alleen moet je het dus per team zelf aan gaan passen en dan ben je wel een paar uur kwijt.
Hier trouwens een megapack :
http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=98407
Nope.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:51 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zal er ook niet iets komen waardoor alles in 1x te doen is?
Stomquote:Op woensdag 16 september 2015 11:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nope.
Want de PS4 ondersteunt geen savefile import.
Volgens mij pas vanachtquote:Op woensdag 16 september 2015 11:18 schreef Eejit het volgende:
Heb de oude OP gepakt, maar reviews tot nu toe erg positief:
http://www.metacritic.com(...)volution-soccer-2016
Iemand die weet hoe laat hij beschikbaar is op Steam?
Uhm wtf? Ik d8 dat was bevestigd dat de pc en ps4 versie deze x option files ondersteunen???quote:Op woensdag 16 september 2015 11:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nope.
Want de PS4 ondersteunt geen savefile import.
Wie is deze man?quote:Op woensdag 16 september 2015 12:17 schreef MMaRsu het volgende:
https://mobile.twitter.com/adam_bhatti/status/621817421549015040
Nee, image import is bevestigd.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:16 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Uhm wtf? Ik d8 dat was bevestigd dat de pc en ps4 versie deze x option files ondersteunen???
De community manager van Konami/PES.quote:
quote:
Die komt vrijdag als het goed is.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:09 schreef The_Verve het volgende:
[..]![]()
Online werkt nog niet overigens. Dus (?) ook nog geen datapack voor de transfer updates.
Online werkt nog niet? Wat is dat nu weer voor onzin....quote:Op woensdag 16 september 2015 15:09 schreef The_Verve het volgende:
[..]![]()
Online werkt nog niet overigens. Dus (?) ook nog geen datapack voor de transfer updates.
Dat is erg jammer, had gehoord dat het weer terug zou keren maar het is dus slechts afbeeldingen importeren. In PES 2015 ben je echt uren bezig als je een paar nepteams wil vervangen met echte en dan nog lijken de shirts nergens op.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Maar een option file is helemaal niet mogelijk op de PS4.
Jaloersquote:Op woensdag 16 september 2015 16:51 schreef venomsnake het volgende:
Zo, net opgehaald. (Anniversary edition)
Ff eten en dan spelen
Hier precies hetzelfde..quote:Op woensdag 16 september 2015 14:39 schreef gniffie het volgende:
Iemand hem al binnen? Via gamedumper besteld maar DHL is nog niet langs geweest, zelfs geen update dat de bezorger onderweg is
Was bij 2015 ook.uiteindelijk kon je de supercup spelen terwijl er nog 20 gb werd gedownload.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:20 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Weird, de PES download is maar 2.4 GB
Zal daarna wel terwijl je in het spel zit verder moeten downloaden ofzo...
Vreemd, net nog eens goed nagekeken, maar ik kan die optie (PS3) echt nergens vinden. Iemand die me uit de brand kan helpen?quote:
Morgen ga ik de ML doen met AS Roma.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:45 schreef venomsnake het volgende:
Heerlijk. Lekker met Inter de masterleague spelen (like the good old days).
Die mooie shirts van Roma zonder reclamequote:Op woensdag 16 september 2015 20:48 schreef TvhN het volgende:
[..]
Morgen ga ik de ML doen met AS Roma.
Met welke editie?quote:Op woensdag 16 september 2015 21:04 schreef perro. het volgende:
jullie ook een kekke pes-sjaal erbij gekregen?
day one. gamemania.quote:Op woensdag 16 september 2015 21:27 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Met welke editie?
Ik heb hem al binnen, net uit de verpakking gehaald, ik dacht even dat ze me per ongeluk 2x PES hadden gegeven
Maar uiteraard zat er niks in het gouden case
ik had het kunnen weten, is bij fifa idd ook altijd. alleen staat die update in mijn ervaring wel al klaar bij de release.quote:Op woensdag 16 september 2015 21:37 schreef Eejit het volgende:
Inderdaad vrijdag een option file. Heeft te maken met de tijd wanneer de final build wordt gedrukt op de schijfjes, daar gaan al snel 2 week overheen. Vandaar dat ze altijd vrijwel meteen de transfers in één keer patchen.
PES heeft dat helaas nooit, ik wacht jammer genoeg nog met BAL en ML..quote:Op woensdag 16 september 2015 21:43 schreef perro. het volgende:
[..]
ik had het kunnen weten, is bij fifa idd ook altijd. alleen staat die update in mijn ervaring wel al klaar bij de release.
jammer dat dat bij pes niet het geval is. maar dat drukt de pret niet.
Ik flikker dat commentaar op spaans denk ikquote:Op woensdag 16 september 2015 22:06 schreef Doublepain het volgende:
Gruwelijk, Huntelaar kreeg een publiekswissel..
Commentator is wel annoying, schreeuwt bij elke kans
Dat was ook al in Fifa 15quote:Op donderdag 17 september 2015 00:25 schreef venomsnake het volgende:
Haha, ik ben uefa cup aan het spelen op superstar. Sta ik met 1-0 achter en is het blessuretijd, loopt de computer heel droog met een speler naar de hoekvlag en gaat daar al stilstaand de bal afschermen om zo irritant te zijn en de tijd uit te laten lopen. Hoe awesome.
Ik moet slapen, vroeg weer op morgen.
Ik had precies hetzelfdequote:Op woensdag 16 september 2015 23:47 schreef Doublepain het volgende:
FIFA heeft toevallig een trailer uitgebracht vandaag.
Wel een leuke, maar als ik die gameplay zie
Ben echt blij dat PES een groter stap heeft gemaakt. Vooral dat Ultimate Team helemaal vertyft is er niks leuks aan fifa.
Slecht verhaalquote:Op donderdag 17 september 2015 08:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Niemand nog, in de EU dan.
Ik las net dat het sinds gisteravond 12 uur kan maar er nu onderhoud is aan de servers.quote:Op donderdag 17 september 2015 08:36 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Slecht verhaal
Iemand enig idee wanneer wel? Morgen pas?
En, wat zei die?quote:Op donderdag 17 september 2015 08:39 schreef MMaRsu het volgende:
Ik had die Adam gast een tweet gestuurd dat ie ff de servers online moet gooien en die transfer patch ook..
Game is toch gewoon vandaag uit, doe ff normaal man Konami. Wat een pauperbedrijf is dat zeg.
Idd, ik heb om twaalf uur gewoon een uurtje online gespeeld.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik las net dat het sinds gisteravond 12 uur kan maar er nu onderhoud is aan de servers.
Hoe werken die contracten?quote:Op donderdag 17 september 2015 09:47 schreef Lastpost het volgende:
M'n MyClub team begint vorm te krijgen. Nog geen geweldenaren buiten Neymar en Neuer maar toch ...
Wel even wennen als FUT speler en de manier waarop contracten hier werken.
Top Player.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:24 schreef TvhN het volgende:
Heb 'm ook binnen. Snelheid is wat lager dan in de demo en de graphics zien er beter uit.
Op welk niveau spelen jullie eigenlijk?
Ik speelde demo op een na hoogste niveau.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:24 schreef TvhN het volgende:
Heb 'm ook binnen. Snelheid is wat lager dan in de demo en de graphics zien er beter uit.
Op welk niveau spelen jullie eigenlijk?
Ik wilde gisteren zo graag spelen dat ik alle hulp heb doorgeklikt, gaande weg leer ik t wel. Hoe werken de contracten? Korte uitleg misschien.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:47 schreef Lastpost het volgende:
M'n MyClub team begint vorm te krijgen. Nog geen geweldenaren buiten Neymar en Neuer maar toch ...
Wel even wennen als FUT speler en de manier waarop contracten hier werken.
Dat snap ik echt niet.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:53 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Twijfel nog steedsIk vind Pes mooier en speelde leuker maar al dat gedoe met die files en licenties houd me gewoon tegen.
Vroeger speelde ik altijd PES 3 t/m 6. Vanaf 2008 was PES ineens heel erg slecht en pas sinds vorig jaar (2015) kan het me weer bekoren. 2016 speelt nog weer lekkerder en ik heb echt dat oude PES-gevoel terug.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:53 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Twijfel nog steedsIk vind Pes mooier en speelde leuker maar al dat gedoe met die files en licenties houd me gewoon tegen.
Jah, alleen is dat importeren zo gigantisch veel werk heb ik hier gelezen. Verder heb ik al een snel op internet gekeken hoe je dat moet doen, want heb altijd Fifa gehad. Weinig kunnen vinden daarover, iemand misschien een goede site met duidelijke uitleg?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vroeger speelde ik altijd PES 3 t/m 6. Vanaf 2008 was PES ineens heel erg slecht en pas sinds vorig jaar (2015) kan het me weer bekoren. 2016 speelt nog weer lekkerder en ik heb echt dat oude PES-gevoel terug.
Absoluut voor PES gaan als je gameplay het belangrijkste vindt, de juiste namen en licenties kun je heel makkelijk downloaden en installeren.
http://www.gameinformer.c(...)ion-soccer-2016.aspxquote:Op donderdag 17 september 2015 12:03 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Jah, alleen is dat importeren zo gigantisch veel werk heb ik hier gelezen. Verder heb ik al een snel op internet gekeken hoe je dat moet doen, want heb altijd Fifa gehad. Weinig kunnen vinden daarover, iemand misschien een goede site met duidelijke uitleg?
Thanks. Het gaat mij voornamelijk om Eredivisie, Premier League en dan Real Madrid en Barcelona. Verder speel ik toch nooit Bundesliga en andere competities, en al die andere Spaanse teams speel ik toch nooit.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
http://www.gameinformer.c(...)ion-soccer-2016.aspx
Als je het bij de Premier League houdt ben je zo'n 2 uur bezig las ik.
Dan hoef je alleen bpl toe tevoegen.Eredivisie en Spaanse comp. zit er gewoon in.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:12 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Thanks. Het gaat mij voornamelijk om Eredivisie, Premier League en dan Real Madrid en Barcelona. Verder speel ik toch nooit Bundesliga en andere competities, en al die andere Spaanse teams speel ik toch nooit.
Dus ben dan wel een paar uurtjes druk.
Oke, dat valt nog mee danquote:Op donderdag 17 september 2015 12:24 schreef lel86 het volgende:
[..]
Dan hoef je alleen bpl toe tevoegen.Eredivisie en Spaanse comp. zit er gewoon in.
quote:Hi everyone, we´re aware of fans asking about the roster update coming for PES2016.
We are working very hard to implement them ASAP, however we are currently focusing on ensuring the best possible online experience.
We will update you early next week on the roster updates as well as the upcoming new teams and stadium's future availability.
We would like to thank you all for your patience and support! We hope you enjoy PES2016 as much as we do! Love The Past, Play The Future !
Dan maar blijven oefenen met exhibition matches voor ik aan de ML begin.quote:
Fuck man, hoe kan dat altijd? Heeft EA een exclusief contract dat zij mogen openen met de meeste recente transferupdates, want anders is dat zoals al jaren echt onacceptabelquote:
Ik weet vrijwel zeker dat vorig jaar de day 1 update ook de transfers goed had bij PES 2015.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:50 schreef gniffie het volgende:
[..]
Fuck man, hoe kan dat altijd? Heeft EA een exclusief contract dat zij mogen openen met de meeste recente transferupdates, want anders is dat zoals al jaren echt onacceptabel
Volgens mij is dat inderdaad het geval.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:50 schreef gniffie het volgende:
[..]
Fuck man, hoe kan dat altijd? Heeft EA een exclusief contract dat zij mogen openen met de meeste recente transferupdates, want anders is dat zoals al jaren echt onacceptabel
Dat sowieso, de gameplay maakt vrijwel alles goed.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:54 schreef Saekerhett het volgende:
PES speelt zoveel lekkerder dan FIFA.
Absoluut, vermaak me er verder prima mee.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:54 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar kom op jongens, PES speelt zoveel lekkerder dan FIFA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |