Dit is wel een optie voor mij, maar wil eerst alle opties goed doornemen.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:20 schreef Makrolon het volgende:
Zelf isoleren met voorzetwanden geen optie? Dat moet voor minder dan 1000 euro te realiseren zijn. Ligt vast een stuk lager dan dat de aannemer het voor je doet.
Later bouwen is voor mij geen optie. Te weinig verstand van en zie zo'n project ook niet zitten om later nog te doen. Zelf isoleren is wel een optie. Waarom zou ik hier spijt van krijgen, m.b.t. de deur en kou/tocht in de keuken of omdat het gewoon niet handig is met mogelijk vocht in de garage?quote:Op woensdag 16 september 2015 12:33 schreef ueberduitser het volgende:
Garage later pas bouwen, als je geld hebt voor een fatsoenlijke.
Een ongeïsoleerde garage/berging ga je hoe dan ook spijt van krijgen.
En is de garage aangemerkt als "Stallingsruimte voor voertuigen", m.a.w. hoe staat het op de bouwaanvraagtekening?
Zo ja, dan moet de deur 30 minuten brandwerend uitgevoerd worden.
Jij springt snel naar conclusies ;-) Even zonder dollen, zoals ik aangaf vind ik nog een buitendeur niet zo mooi als binnendeur. En de aannemer heeft nog maar een voorstel gedaan en zijn bedenkingen gemeld, verder zijn we nog niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:48 schreef Pfooh het volgende:
Je aannemer is een prutser. Je moet gewoon een buitendeur plaatsen, net zoals je voordeur, achterdeur, balkondeur, enzovoorts. Die trekken niet krom, in elk geval heb ik er een paar die al 100 jaar oud zijn en die zijn een stuk rechter dan de rest van het huis.
Wat voor deuren heb je nu binnen? En wat buiten? Het hoeft natuurlijk geen 'voordeur' te zijn, je kunt heel goed kijken naar tuindeuren of balkondeuren, of hoe ze die dingen ook maar noemen. Die zijn meestal wel in een bijpassende stijl als de rest van je deuren te vinden.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:13 schreef Luuk84 het volgende:
Jij springt snel naar conclusies ;-) Even zonder dollen, zoals ik aangaf vind ik nog een buitendeur niet zo mooi als binnendeur. En de aannemer heeft nog maar een voorstel gedaan en zijn bedenkingen gemeld, verder zijn we nog niet.
Ik snap je punt wel, wat ik dus eigenlijk zoek is een deur met de stevigheid van een buitendeur, en de look van een binnendeur. Echter heb ik geen verstand van deuren, dus tips zijn welkom.
Ongeveer dat heb ik dus als brandvertragende deur tussen mijn garage en woondeel. Het bestaat gewoonquote:Op woensdag 16 september 2015 13:18 schreef Luuk84 het volgende:
Een strakke ranke rechte deur zoals bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Geen idee of dit er ook is in een buitendeur, waarschijnlijk wel :-)
Vooral vochtquote:Op woensdag 16 september 2015 13:13 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
[..]
Later bouwen is voor mij geen optie. Te weinig verstand van en zie zo'n project ook niet zitten om later nog te doen. Zelf isoleren is wel een optie. Waarom zou ik hier spijt van krijgen, m.b.t. de deur en kou/tocht in de keuken of omdat het gewoon niet handig is met mogelijk vocht in de garage?
Je hebt gelijk! Ik was eigenlijk nog in de veronderstelling dat het nog wel moest. In Duitsland in ieder geval wel.quote:http://www.sbrcurnet.nl/p(...)wen-naast-een-woning - volgens mij val ik onder woonfunctie 3, dus geen brandvertragende deur nodig, natuurlijk is het misschien vanuit veiligheidsoogpunt wel verstandig, en zal ik dit toch meenemen.
[..]
Gezien het nieuwbouw is denk ik dat je gewoon vlakke deuren krijgt? Gewoon een deurplaat op maat laten zagen, beste neem je er een met aluminium lagen ertussen, die trekken echt niet krom of scheluw, en passen prima bij de andere deuren.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:51 schreef Luuk84 het volgende:
- Buitendeur gebruiken, liever niet, want dit is toch iets minder mooi als een binnendeur naar mijn mening
Inderdaad ongeisoleerde garage zou ik niet doen, en al helemaal niet met een binnendeurquote:Op woensdag 16 september 2015 12:33 schreef ueberduitser het volgende:
Garage later pas bouwen, als je geld hebt voor een fatsoenlijke.
Een ongeïsoleerde garage/berging ga je hoe dan ook spijt van krijgen.
Precies zo zou ik het aanpakken , multiplex dan nog met alu ertussen.gaat never nooit niet kromtrekken en strak af te werkenquote:Op woensdag 16 september 2015 17:55 schreef densmee het volgende:
Garage nu steens laten zetten, zorg wel dat je vloerplaat dik genoeg is kun je later altijd nog een binnenmuur met spouw en isolatie erop laten metsen.
En voor de deur nu een massieve 40 mm plaat multiplex plaat erin laten hangen, wel rondom netjes afwerken tegen het tochten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |