abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6850147
Mijn Clio'tje heeft het begeven, althans, de koppakking van de motor. Ik weet al dat het een hele dure reparatie wordt, want de wegenwacht zei al dat ik moest rekenen op 1000 gulden. Dat zal dus sowieso wel 500 euro zijn.

Is er iemand die toevallig kort geleden zo'n reparatie heeft laten uitvoeren? Iemand enig idee wat het gaat kosten?

zondag 17 november 2002 @ 16:03:41 #2
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_6850180
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:01 schreef Dixidito het volgende:
Mijn Clio'tje heeft het begeven, althans, de koppakking van de motor. Ik weet al dat het een hele dure reparatie wordt, want de wegenwacht zei al dat ik moest rekenen op 1000 gulden. Dat zal dus sowieso wel 500 euro zijn.

Is er iemand die toevallig kort geleden zo'n reparatie heeft laten uitvoeren? Iemand enig idee wat het gaat kosten?

Rond de 300 euro ongeveer ... ligt een beetje aan de ligging van de motor (of ze er makkelijk bij kunnen)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 17 november 2002 @ 16:04:18 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6850195
quote:

ligt eraan wat er allemaal beschadigd is in de motor. Alleen de pakking vervangen is op zich niet duur , al is het arbeidsloon vaak veel, omdat het veel werk is. Als je kleppen krom zijn en er van alles IN de motor is beschadigd, kun je rekenen op wel meer dan 500 euro, reken maar op minstens het dubbele dan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6850216
Ik had het laatst ook, en toen was de kop ook nog krom.. duur geintje.
pi_6850356
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:05 schreef gelly het volgende:
Ik had het laatst ook, en toen was de kop ook nog krom.. duur geintje.
Had "duur geintje" ook een prijskaartje? Want daar ben ik juist benieuwd naar.
pi_6850378
toen de koppakking van de auto van mn pa stuk was hadden ze de hele voorkant van de auto uit elkaar moeten halen om hem te vervangen, duurde 2 weken

en idd zeer prijzig geintje

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_6850424
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:13 schreef Dixidito het volgende:

[..]

Had "duur geintje" ook een prijskaartje? Want daar ben ik juist benieuwd naar.

Ik heb een redelijk oude auto, dus heb hem naar een particuliere monteur gebracht. Kostte nog 400 euro. Bij een garage ben je het dubbele kwijt denk ik. Hij kon de kop nog vlak maken, als er een nieuwe in moet ben je nog duurder uit.
pi_6850452
Ik wil hem ook laten maken door de vriend van mijn zus, die is automonteur, maar ik wil hem er wel wat voor betalen, daarvoor moet ik wel weten wat het normaal zou kosten. Dus vandaar.

Hoe meer reacties hoe beter. Auto staat bovendien al bijna 2 maanden stil, das ook niet echt goed voor hem denk ik.

pi_6850466
wat voor motor heb je, als je dat ff aangeeft heb ik morgenavond de precieze kosten voor je.
Talk to the duck caus he don't give a Fuck
Renovateur d'Automobiles
  zondag 17 november 2002 @ 16:21:18 #10
20594 DeBolle
Volgens mij ligt dat anders
pi_6850483
Nieuwe koppakking voor een Peugeot 204 van 13 jaar oud (= vergelijkbare kleine auto) kostte mij in het voorjaar van 2001 ongeveer Fl 950,-
Dat was wel bij een willekeurige garage, geen dealer.
pi_6850625
Ford sierra 2.0ltr uit '92:
-revise kop
-8 nieuwe kleppen
-boel arbeidsloon (motor uit elkaar en weer in elkaar)
-nog meer kleine rommel
Fl 3500pieken (1590 euro)
pi_6850708
Het is afhankelijk van het aantal kleppen wat krom is en wat er nog meer kapot is gegaan. Kijk anders eens op dit forum Hier zitten nl allemaal Renault-gekken, die kunnen je beter helpen dan hier.
Rotterdam is de wereldstad
  zondag 17 november 2002 @ 16:38:41 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6850770
quote:

Ik hoop dat je een handige beun hebt, anders kun je het wgentjke wellicht beter naar de sloop brengen, tis de vraag of het nog loont voor zo'n oud beestje.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6850832
je kan waarschijnlijk goedkoper een tweedehandsblok erin laten zetten. dat gaat iemand die ken ook doen. (ook een clio BTW)
Rotterdam is de wereldstad
  zondag 17 november 2002 @ 18:08:52 #15
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_6852524
Het is een Renault Clio 1.2 RL U9 (de zogenaamde Night&Day versie) uit oktober 1992. Het kan toch niet zijn dat precies na 10 jaar dit autootje al op de sloop moet belanden?
  zondag 17 november 2002 @ 18:14:12 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6852616
quote:
Op zondag 17 november 2002 18:08 schreef Dixidito het volgende:
Het is een Renault Clio 1.2 RL U9 (de zogenaamde Night&Day versie) uit oktober 1992. Het kan toch niet zijn dat precies na 10 jaar dit autootje al op de sloop moet belanden?
Wees maar gerust, als jij hem naar de sloop brengt zal de één of andere handige harry er wel een ander blok inzetten. Het gaat erom of de kosten van zo'n reparatie lonend tov de waarde van de auto. Als het je bijvoorbeeld 800 euro kost en de auto is voor de rest nog hardstikke goed en kan nog jaren probleemloos mee kan het de moeite zijn, als er straks ook nog andere kosten aankomen, kan het beter zijn het te laten.

Ik weet niet precies wat de dagwaarde is van zo'n clio, maar veel meer dan 1000 euro zal het niet zijn.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6854006
wat is een koppakking???

ik hoor hier wel eens wat van maar wat is het?

ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  zondag 17 november 2002 @ 21:01:57 #18
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_6856270
Een koppakking is voor zover ik weet iets wat tussen twee delen van de motor zit. Als een soort van rubber. Als dat kapot gaat komt er olie of koelvloeistof in de cilinders en gaat dat mee verbranden. In mijn geval gebeurt het met de koelvloeistof en geeft het grote witte dampen uit de uitlaat. Bovendien raakt de koelvloeistof dus op. Te lang er dan mee rijden en de motor raakt oververhit.

Ik heb al behoorlijk wat reparaties achter de rug en de laatste 2 beurten waren de ene keer 550 euro en de tweede keer ruim 600 euro. Dus vandaar de twijfel. Aan de ene kant is het weggegooid geld als ik hem nu van de hand doe (hij zal weinig tot niets opbrengen in deze staat), aan de andere kant kun je je afvragen wat er allemaal nog komen gaat aan kosten.

zondag 17 november 2002 @ 21:13:48 #19
36458 neonfreak
I Keed I keed
pi_6856489
quote:
Op zondag 17 november 2002 18:08 schreef Dixidito het volgende:
een 1.2 uit '92? dan gaan de kosten behoorlijk meevallen , dat kan ik je nu al zeggen.
Talk to the duck caus he don't give a Fuck
Renovateur d'Automobiles
pi_6857464
Het heeft ons 150 euro gekost, alleen dan niet de koppaking, want omdat de hele motor er zeg maar niet veel beter van is geworden hebben we maar een motor van de sloop gehaald, en die er in gehangen. Nu is de auto er motorisch ook nog op vooruit gegaan, en dat voor 150 euro Het gaat trouwens om een Ford Orion.
pi_6857600
Niet om het een of ander, maar is renault nogal zwak in de koppakking. Ik hoor het vrij vaak.

Maar als de kop krom is is het al vaak een terminaaltje.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_6861220
uurtje werk om het spulletje er af te halen

dan goed !!!!! kijken wat er aan de hand is

prijs opgave laten doen

als het een terminaaltje blijkt te zijn
ben je in het ergste geval 1 uur uurloon kwijt ongeveer 40-45 euro

waarom meteen nu, en niet zometeen
  maandag 18 november 2002 @ 08:57:10 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6861945
quote:
Op maandag 18 november 2002 02:19 schreef mafkees100 het volgende:
uurtje werk om het spulletje er af te halen

dan goed !!!!! kijken wat er aan de hand is

prijs opgave laten doen

als het een terminaaltje blijkt te zijn
ben je in het ergste geval 1 uur uurloon kwijt ongeveer 40-45 euro

doe jij het voor dat bedrag voor de topicstarter?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6976055
Het hangt ervan af wat voor blok je erin hebt Clio 16v of 8 kleppen voor 8klepper zal het ongeveer 400 euro kosten.
de ideale schoonzoon
pi_6976535
Zo was ik pas geleden gaan kijken voor een BMW 850.......... en die had ook een lekke koppakking. Ben er maar NIET aan begonnen.

Gaat veel tijd en geld kosten, vooral bij een beetje auto. Bij die bmw is het waarschijnlijk even duur als waarvoor ik de auto kon kopen (rond de 10000 euro), aangezien daar een v12 in ligt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')