Is er iemand die toevallig kort geleden zo'n reparatie heeft laten uitvoeren? Iemand enig idee wat het gaat kosten?
quote:Rond de 300 euro ongeveer ... ligt een beetje aan de ligging van de motor (of ze er makkelijk bij kunnen)
Op zondag 17 november 2002 16:01 schreef Dixidito het volgende:
Mijn Clio'tje heeft het begeven, althans, de koppakking van de motor. Ik weet al dat het een hele dure reparatie wordt, want de wegenwacht zei al dat ik moest rekenen op 1000 gulden. Dat zal dus sowieso wel 500 euro zijn.Is er iemand die toevallig kort geleden zo'n reparatie heeft laten uitvoeren? Iemand enig idee wat het gaat kosten?
quote:ligt eraan wat er allemaal beschadigd is in de motor. Alleen de pakking vervangen is op zich niet duur , al is het arbeidsloon vaak veel, omdat het veel werk is. Als je kleppen krom zijn en er van alles IN de motor is beschadigd, kun je rekenen op wel meer dan 500 euro, reken maar op minstens het dubbele dan.
Mijn Clio'tje heeft het begeven, althans, de koppakking van de motor. Ik weet al dat het een hele dure reparatie wordt, want de wegenwacht zei al dat ik moest rekenen op 1000 gulden. Dat zal dus sowieso wel 500 euro zijn.Is er iemand die toevallig kort geleden zo'n reparatie heeft laten uitvoeren? Iemand enig idee wat het gaat kosten?
quote:Had "duur geintje" ook een prijskaartje? Want daar ben ik juist benieuwd naar.
Op zondag 17 november 2002 16:05 schreef gelly het volgende:
Ik had het laatst ook, en toen was de kop ook nog krom.. duur geintje.
en idd zeer prijzig geintje
quote:Ik heb een redelijk oude auto, dus heb hem naar een particuliere monteur gebracht. Kostte nog 400 euro. Bij een garage ben je het dubbele kwijt denk ik. Hij kon de kop nog vlak maken, als er een nieuwe in moet ben je nog duurder uit.
Op zondag 17 november 2002 16:13 schreef Dixidito het volgende:[..]
Had "duur geintje" ook een prijskaartje? Want daar ben ik juist benieuwd naar.
Hoe meer reacties hoe beter. Auto staat bovendien al bijna 2 maanden stil, das ook niet echt goed voor hem denk ik.
quote:Ik hoop dat je een handige beun hebt, anders kun je het wgentjke wellicht beter naar de sloop brengen, tis de vraag of het nog loont voor zo'n oud beestje.
quote:Wees maar gerust, als jij hem naar de sloop brengt zal de één of andere handige harry er wel een ander blok inzetten. Het gaat erom of de kosten van zo'n reparatie lonend tov de waarde van de auto. Als het je bijvoorbeeld 800 euro kost en de auto is voor de rest nog hardstikke goed en kan nog jaren probleemloos mee kan het de moeite zijn, als er straks ook nog andere kosten aankomen, kan het beter zijn het te laten.
Op zondag 17 november 2002 18:08 schreef Dixidito het volgende:
Het is een Renault Clio 1.2 RL U9 (de zogenaamde Night&Day versie) uit oktober 1992. Het kan toch niet zijn dat precies na 10 jaar dit autootje al op de sloop moet belanden?
Ik weet niet precies wat de dagwaarde is van zo'n clio, maar veel meer dan 1000 euro zal het niet zijn.
ik hoor hier wel eens wat van maar wat is het?
Ik heb al behoorlijk wat reparaties achter de rug en de laatste 2 beurten waren de ene keer 550 euro en de tweede keer ruim 600 euro. Dus vandaar de twijfel. Aan de ene kant is het weggegooid geld als ik hem nu van de hand doe (hij zal weinig tot niets opbrengen in deze staat), aan de andere kant kun je je afvragen wat er allemaal nog komen gaat aan kosten.
quote:een 1.2 uit '92? dan gaan de kosten behoorlijk meevallen , dat kan ik je nu al zeggen.
Op zondag 17 november 2002 18:08 schreef Dixidito het volgende:
Het is een Renault Clio 1.2 RL U9 (de zogenaamde Night&Day versie) uit oktober 1992. Het kan toch niet zijn dat precies na 10 jaar dit autootje al op de sloop moet belanden?
Maar als de kop krom is is het al vaak een terminaaltje.
dan goed !!!!! kijken wat er aan de hand is
prijs opgave laten doen
als het een terminaaltje blijkt te zijn
ben je in het ergste geval 1 uur uurloon kwijt ongeveer 40-45 euro
quote:doe jij het voor dat bedrag voor de topicstarter?
Op maandag 18 november 2002 02:19 schreef mafkees100 het volgende:
uurtje werk om het spulletje er af te halendan goed !!!!! kijken wat er aan de hand is
prijs opgave laten doen
als het een terminaaltje blijkt te zijn
ben je in het ergste geval 1 uur uurloon kwijt ongeveer 40-45 euro
Gaat veel tijd en geld kosten, vooral bij een beetje auto. Bij die bmw is het waarschijnlijk even duur als waarvoor ik de auto kon kopen (rond de 10000 euro), aangezien daar een v12 in ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |