abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156155273
Ik moest lachen, maar eigenlijk valt er weinig meer te lachen hoor denk ik als je zoveel wegtikt als sommige zeggen.

Het is vaak een middel om de ellende weg te stoppen.
Je hebt 3 keuzes zegen ze
1. Je gaat kapot aan de lichamelijke klachten
2. Je gaat psychisch ten onder
3. Je stopt

Leuker wordt het niet wel beter
Hell To The Liars
  woensdag 16 september 2015 @ 21:52:40 #77
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_156155577
TS, wat voor problemen ondervind je er door in het dagelijks leven? Kan je je werk niet goed doen? Of heeft je gezin er last van? Wat is de reden dat je zou willen stoppen?

Overigens snap ik verslaving niet goed... ik heb jarenlang stevig gerookt en gedronken. Nu al weer een hele tijd van het roken af en een enkele x in het weekend een glaasje wijn of een borrel. Dan waardeer je het ook meer dan wanneer het een gewoonte is.
pi_156162876
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:40 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik zie dat paleisje al helemaal voor me

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
Oeh, alleen niet gekoeld denk ;(
pi_156162884
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:46 schreef Droopie het volgende:
Ik moest lachen, maar eigenlijk valt er weinig meer te lachen hoor denk ik als je zoveel wegtikt als sommige zeggen.

Het is vaak een middel om de ellende weg te stoppen.
Je hebt 3 keuzes zegen ze
1. Je gaat kapot aan de lichamelijke klachten
2. Je gaat psychisch ten onder
3. Je stopt

Leuker wordt het niet wel beter
of
4. Je gaat lekker zo door :)
  donderdag 17 september 2015 @ 09:12:18 #80
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_156162968
quote:
4s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:07 schreef Leonos het volgende:

[..]

of
4. Je gaat lekker zo door :)
4 staat gelijk aan 1 & 2.
pi_156163513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef Blowmewhistle het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk op de ervaring van een alcoholist die het afkicktraject heeft afgelopen. Iemand die mij kan vertellen wat hem aanzienlijk heeft geholpen
Om hierop dan even te reageren....

Ik ken inderdaad iemand die daar jaren mee bezig is geweest. Elke keer opnieuw dat traject in omdat het toch niet gelukt was. Eenmaal thuis, toch de verleiding weer te groot. Drank is goedkoop, vrij verkrijgbaar en makkelijk. Ik gok dat het haar 7 jaar heeft geduurd om het traject echt goed af te ronden.

We praten dan over een traject waar je gesloten zit, in een huisje met andere verslaafden. Waar je dagtherapie moet volgen en gesprekken met de arts. Maar we praten ook over iemand die al jarenlang dronk, die dronk om te vergeten, die een aardige psyschische lijst met aandoeningen/stoornissen heeft en iemand die vroeg uit huis gegaan is.

Dat traject is niet makkelijk, de verleiding is er constant. Ik heb meegemaakt dat zij verschillende keren thuis in haar eigen poep en plas lag. Dat ze een delirium had. Dingen horen en zien die er niet zijn, maar niemand kreeg haar dat uitgelegd. Dan kwam de dienst van de verslavingszorg weer. Haar ophalen, maar zonder rechterlijk bevel oid mag je niet gesloten zitten. Het heeft lang geduurd voordat ze dat bevel kreeg en wel gesloten zat. Maar achteraf weet ik ook niet of dat hielp. Uiteindelijk kwam ze ook in het ziekenhuis met een klaplong en de doktoren zeiden dat ze niet meer mocht drinken want dit was kantje boord.

Nu is ze 5/6 jaar nuchter. Maar de schade zie je nog elke dag, waarschijnlijk wordt ze niet heel oud en ze is veel kwijtgeraakt. En ik? Ik ben haar dochter en grijp ook snel naar de drank. Verslavingsgevoeligheid kan je meekrijgen vanuit je familie en dat is verdomd lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tamashii op 17-09-2015 09:48:55 ]
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_156163556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:33 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Als ze zoveel drinkt zal ze wel problemen hebben. Niet aan beginnen. :N
En dit, dit is dus niet waar. Ik kan mijzelf gerust geen verslaafde noemen want ik drink soms ook dagen niet. Maar alcohol maakt alles mooier, ook mooie dingen maakt het nog mooier. Bovendien is het zo onwijs maatschappelijk verankerd. Het hoort er vaak gewoon bij. Even borrelen voor het eten. Drankje bij het eten. Drankje savonds. Het is ook gewoon lekker en mensen worden er losser van.
pi_156163586
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:52 schreef Redster1984 het volgende:
TS, wat voor problemen ondervind je er door in het dagelijks leven? Kan je je werk niet goed doen? Of heeft je gezin er last van? Wat is de reden dat je zou willen stoppen?

Overigens snap ik verslaving niet goed... ik heb jarenlang stevig gerookt en gedronken. Nu al weer een hele tijd van het roken af en een enkele x in het weekend een glaasje wijn of een borrel. Dan waardeer je het ook meer dan wanneer het een gewoonte is.
Die problemen hoeven er nog helemaal niet te zijn, ook al denk/weet je dat je verslaafd bent. De lever/fysieke problemen kunnen bijvoorbeeld pas na 10/20 jaar komen. Maar dan ook goed komen, dus je gaat er gewoon kapot aan.

Als je verslavingen niet snapt moet je daar misschien wat meer over lezen. Het is sowieso best een groot probleem in Nederland.
  donderdag 17 september 2015 @ 09:55:09 #84
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_156163709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:47 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Die problemen hoeven er nog helemaal niet te zijn, ook al denk/weet je dat je verslaafd bent. De lever/fysieke problemen kunnen bijvoorbeeld pas na 10/20 jaar komen. Maar dan ook goed komen, dus je gaat er gewoon kapot aan.

Als je verslavingen niet snapt moet je daar misschien wat meer over lezen. Het is sowieso best een groot probleem in Nederland.
Ik snap verslavingen wel goed, maar snap niet goed waarom mensen de wilskracht niet hebben om dit zelf te verslaan...
pi_156163813
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:46 schreef Tamashii het volgende:

[..]

En dit, dit is dus niet waar. Ik kan mijzelf gerust geen verslaafde noemen want ik drink soms ook dagen niet. Maar alcohol maakt alles mooier, ook mooie dingen maakt het nog mooier. Bovendien is het zo onwijs maatschappelijk verankerd. Het hoort er vaak gewoon bij. Even borrelen voor het eten. Drankje bij het eten. Drankje savonds. Het is ook gewoon lekker en mensen worden er losser van.
Het is een logische aanname dat er vaak wel problemen zijn met verslaafde mensen. Echter kan het twee kanten op, je hebt problemen en je gaat problematisch drinken of andersom je gaat drinken en je krijgt problemen.
Voorbeeld relatieproblemen, heb je ze en ga je drinken of ga je drinken en krijg je relatieproblemen. Financiën, werk etc, noem het maar op.

Ik vind dit verhaal alcohol heel herkenbaar https://www.ted.com/talks(...)t_addiction_is_wrong

Spijker op de kop vind ik, maar je moet wel al iets over het onderwerp weten voor je het kijkt.
Hell To The Liars
pi_156163871
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:55 schreef Redster1984 het volgende:

[..]

Ik snap verslavingen wel goed, maar snap niet goed waarom mensen de wilskracht niet hebben om dit zelf te verslaan...
Omdat wat mij betreft mensen hun wilskracht niet als een hondje op kunnen roepen. Sterker nog, ik wist niet dat ik zulke krachten bezat tot ik niet dieper kon vallen en ik er wel beroep op moest doen.
Wat eindelijk mijn voordeel bleek, ik denk dat ik redelijk makkelijk door het traject qua stoppen kwam omdat er geen andere keuze was.

Nu het traject waarom ik ben gaan drinken en dat is voor mij eens stuk pittiger

Lees jij dit stukje van Marnix, mooi verhaal.
let op mij woorden hij gaat binnenkort behoorlijk beroemd worden in Nederland

https://medium.com/@marni(...)t-maakt-68a8c723cb23
Hell To The Liars
pi_156163888
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het is een logische aanname dat er vaak wel problemen zijn met verslaafde mensen. Echter kan het twee kanten op, je hebt problemen en je gaat problematisch drinken of andersom je gaat drinken en je krijgt problemen.
Voorbeeld relatieproblemen, heb je ze en ga je drinken of ga je drinken en krijg je relatieproblemen. Financiën, werk etc, noem het maar op.

Ik vind dit verhaal alcohol heel herkenbaar https://www.ted.com/talks(...)t_addiction_is_wrong

Spijker op de kop vind ik, maar je moet wel al iets over het onderwerp weten voor je het kijkt.
Het is een aanname ja, logisch weet ik niet. Volgens mij drinken er heel veel mensen en de vraag is dan wanneer je een probleemdrinker bent. Het gebruik van alcohol staat niet meteen in relatie tot problemen, volgens mij is dat pas als je als vrouw meer dan 12 drankjes doet per week en als man meer dan 18. Gezond is anders, dan kom je hier op uit: https://www.jellinek.nl/v(...)e-als-14-op-een-dag/
pi_156163904
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:55 schreef Redster1984 het volgende:

[..]

Draai hem eens om naar de wilskracht om iets wel te doen. Sporten bijvoorbeeld. Hoeveel mensen willen wel niet afvallen, flink trainen maar lukt hun niet?
pi_156163987
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:05 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Het is een aanname ja, logisch weet ik niet. Volgens mij drinken er heel veel mensen en de vraag is dan wanneer je een probleemdrinker bent. Het gebruik van alcohol staat niet meteen in relatie tot problemen, volgens mij is dat pas als je als vrouw meer dan 12 drankjes doet per week en als man meer dan 18. Gezond is anders, dan kom je hier op uit: https://www.jellinek.nl/v(...)e-als-14-op-een-dag/
Voor een alcoholist is 1 glas teveel en 10 te weinig.

Wanneer heb je trouwens een probleem met roken?
Pas als je longkanker krijgt?
Hell To The Liars
pi_156164011
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Voor een alcoholist is 1 glas teveel en 10 te weinig.
Ja dat ben ik met je eens. Zelfs een kersenbonbon is teveel. Maar wanneer ben je een alcoholist. Dat hoeft niet pas zo te zijn als je in de shit zit.
pi_156164194
Moeilijke vraag.
Wanneer ben je verslaafd aan tv?
Probeer maar eens een week zonder tv.

Alcoholist ben je volgens mij als je lichaam en hoofd gaan protesteren als je niet gebruikt. Trillende handen als je nuchter bent en rode vlekken in je gezicht.

Als je drinkt en achter een stuur stapt, maakt het niet uit of je een alcoholist bent of niet. Dan ben je gewoon een klootzak
Hell To The Liars
  donderdag 17 september 2015 @ 12:47:10 #92
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_156167526
Vannacht bij m´n moeder gelogeerd en gisteren geen alcohol gedronken (wel vandaag ergens cappuccino gedronken waar je er een heel klein laagje likeur bij kreeg), vandaag nog 1 nachtje logeren en drink ik verder ook niks dus dat is iig 2 dagen zonder. :+
pi_156167763
Hoe gaat het nu, TS?
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 17 september 2015 @ 12:59:36 #94
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_156167808
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:20 schreef Droopie het volgende:
Alcoholist ben je volgens mij als je lichaam en hoofd gaan protesteren als je niet gebruikt. Trillende handen als je nuchter bent en rode vlekken in je gezicht.

Ik heb vannacht bijna niet geslapen door een eng en trillend gevoel in m'n bovenlichaam. Misschien toch maar eens serieus proberen te minderen dan.
pi_156167962
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik heb vannacht bijna niet geslapen door een eng en trillend gevoel in m'n bovenlichaam. Misschien toch maar eens serieus proberen te minderen dan.
Ook zonder fysieke verslaving is het verstandig de mentale afhankelijkheid aan te pakken. Maar las eerder in dit topic dat je dat eigenlijk ook wel erkent doordat je jezelf wel ziet als alcoholist in plaats van het te bagatelliseren.
pi_156168166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Serieuse tip!! Overleg dit ook met je huisarts!!!! Wil je niet bang maken, maar weet jouw details niet.
Vanaf mijn intake tot opname mocht ik niet zelf stoppen, maar dat moest onder toezicht.

Kan bij jou anders zijn, maar er zitten soms risico's aan.

Mocht je vragen hebben gooi ze hier neer of stuur maar berichtje.

Ik vind je nu al een kanjer dat je het iig gaat proberen
Hell To The Liars
  donderdag 17 september 2015 @ 13:33:06 #97
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_156168603
Ik ken het hele traject. Mijn ex-vrouw was verslaafd en heeft het 12 stappen plan gevolgd.
Van aanmelding bij de kliniek tot opname heeft ongeveer 2 weken geduurd.
Ze moest eerst 10 dagen "detoxen" in een gesloten afdeling van de Brijderstichting in Hoofddorp en is na ontslag daar, rechtstreeks naar Zuid-Afrika gevlogen en heeft daar 3 maanden gezeten.
Ze is nu bijna 3 jaar clean, maar gaat nog regelmatig naar bijeenkomsten en volgt ook nog wekelijks therapie.

Overigens dronk zij ongeveer een liter Bacardi per dag/anderhalve dag.
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_156196281
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:33 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik ken het hele traject. Mijn ex-vrouw was verslaafd en heeft het 12 stappen plan gevolgd.
Van aanmelding bij de kliniek tot opname heeft ongeveer 2 weken geduurd.
Ze moest eerst 10 dagen "detoxen" in een gesloten afdeling van de Brijderstichting in Hoofddorp en is na ontslag daar, rechtstreeks naar Zuid-Afrika gevlogen en heeft daar 3 maanden gezeten.
Ze is nu bijna 3 jaar clean, maar gaat nog regelmatig naar bijeenkomsten en volgt ook nog wekelijks therapie.

Overigens dronk zij ongeveer een liter Bacardi per dag/anderhalve dag.
Moest voor Afrika zelf betaald worden, bij onze groep zitten ook paar mensen die daar geweest zijn.
Toevallig zijn dat ook mensen die allemaal terugval gehad hebben.
Hell To The Liars
pi_156196342
Het probleem is denk ik bij zo'n traject ergens, dat je volledig weg bent van je eigen omgeving. Dat is leuk voor even en dan wellicht vol te houden, maar zodra je thuis bent verval je toch weer in oude patronen.
pi_156196463
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:31 schreef Tamashii het volgende:
Het probleem is denk ik bij zo'n traject ergens, dat je volledig weg bent van je eigen omgeving. Dat is leuk voor even en dan wellicht vol te houden, maar zodra je thuis bent verval je toch weer in oude patronen.
Opzich kan het toeval zijn hoor.
Lijkt mij meer het geval van slechte nazorg.

Ik ben na mijn opname half jaar bij mijn ouders ga wonen, ik voelde zelf al aan dat ik na thuiskomst dat niet zou trekken.
Na een half jaar ziet de drankloze wereld er een stuk aangenamer uit ipv net na je ontslag.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')