Ik heb een trage stofwisseling. Dat is echt geen excuus, dat weet ik. Ik loste dat altijd op met wielrennen en andere sporten. Vandaar dat ik zichtbare buikspieren had, massieve bovenbenen en algeheel gespierd was. Dat ging goed, tot anderhalf jaar geleden, toen ik in redelijk korte tijd twee knie operaties kreeg. Het duurde voor mij te lang voordat ik mijn voeding had omgeschakeld naar iemand die fanatiek sport naar iemand die niet eens naar de voordeur kon lopen. Ik kan nog steeds nauwelijks fietsen. Ik eet behoorlijk gezond. Ik probeer rond de 1800kcal te zitten per dag, wat aardig lukt. Soms drink ik in het weekend een biertje in de kroeg. Dat zijn er misschien wel 5 op een avond. Ik heb geen cola, frisdrank, sappen of wat dan ook in huis. Ik drink voornamelijk groene en witte thee (ok, soms s'ochtends een enkel glaasje halfvolle melk). Ik ben dan ook niet de persoon die je met een flesje cola of andere troep ziet rondlopen en ik werk ook geen mars of snickers naar binnen. Ik probeer, als de tijd het toe laat, om minimaal een half uur 'iets' te doen per dag. Rondje fietsen, wandelen op redelijk tempo en probeer 2 keer in de week naar de sportschool te gaan. Nu zijn er inderdaad veel mensen die gewoon zeiken dat ze dik zijn of er niets om geven, maar ik probeer tenminste om terug te gaan naar mijn oude (bijna niet bestaande) vetpercentage.
Ieder lichaam reageert anders, sommige moeten op hun gewicht letten, andere hoeven dat niet. TS zal waarschijnlijk 3 keer in de maand in de McDonalds zitten en dan klagen over de dikke mensen terwijl ik in Mei voor het laatst in de McDonalds ben geweest, omdat het hard regende en ik een bakkie koffie wilde.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.