abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156107587
Ik heb een tandemas aanhanger thuis staan en ik wil eigenlijk een vouwwagen hebben om volgend jaar mee op vakantie te gaan.
Zou het mogelijk zijn om zelf een kampeerunit te maken die ik op mijn aanhanger kan plaatsen wanneer ik wil gaan kamperen of zijn die te koop?
Ik ben al aan het googlen geweest maar ik kan niks vinden.
pi_156107919
Hoop dat je een beetje Engels kunt:
http://www.instructables.(...)op-Up-Trailer/#step1

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 15-09-2015 14:53:10 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_156108315
Jawel dat is geen probleem.
Bedankt voor de link, ik kan er wat ideeën uit halen.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:07:49 #4
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_156108366
Ouwe vouwwagen heb je voor een paar tientjes.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:11:12 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_156108445
Een beetje tweedehands vouwwagen koop je voor een paar honderd ¤. Ik betwijfel of je dat voor die prijs ook zelf kunt maken eerlijk gezegd.

Sowieso zul je een donor moeten hebben voor het tentdoek lijkt mij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:13:24 #6
68091 borbit
pi_156108507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:11 schreef sanger het volgende:
Een beetje tweedehands vouwwagen koop je voor een paar honderd ¤. Ik betwijfel of je dat voor die prijs ook zelf kunt maken eerlijk gezegd.

Ik denk niet dat TS menselijke huid als tentdoek wil gebruiken. Lijkt me ook niet dat dat mag. Het is ook een beetje pervers van je dat je daar gelijk van uit gaat.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:18:02 #7
65960 sanger
pi_156108649
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:13 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik denk niet dat TS menselijke huid als tentdoek wil gebruiken. Lijkt me ook niet dat dat mag. Het is ook een beetje pervers van je dat je daar gelijk van uit gaat.
Een donor kan ook wel iets anders zijn dan een mens...
pi_156108892
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:11 schreef sanger het volgende:

Ja klopt, het gaat mij meer om de ruimte.
Er staan nu al 2 auto's en een aanhanger in de tuin.
Er kan nog wel een vouwwagen bij maar dan word het zo rommelig.
Daarom wil ik een soort opzetstuk maken voor op m'n aanhanger.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:43:44 #9
65960 sanger
pi_156109531
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Als je nu een vouwwagen koopt en dan de hele bak overzet op dat andere onderstel, en demontabel houdt?

Overigens, veel vouwwagens kun je op de zijkant wegzetten. Bij Alpenkreuzers is er een speciale beugel voor zelfs. Dan nemen ze niet veel ruimte in. Zeker als je de velgen nog eens loshaalt bv.
  dinsdag 15 september 2015 @ 16:43:15 #10
68091 borbit
pi_156111162
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Dan heb je een houten bak in de tuin staan die je niet makkelijk kan verplaatsen en binnen no time gaat rotten. De basis blijft lijkt me ongeveer even groot als een vouwwagen lijkt me. Kun je anders niet een soort verhoging maken zodat je een vouwwagen boven je aanhangwagen kunt stallen? (aangenomen dat je de aanhangwagen vaker gebruikt)
pi_156113904
Ja dat zijn goede reacties.
Hier kan ik wat mee.
Wij gaan niet vaak op vakantie dus ik wil er volgend jaar iets leuks van maken voor de vrouw en kinderen.
Dat op z'n kant zetten lijkt mij het beste, dan kan ik hem tegen de schuur aan zetten.
Ik wist niet dat zo'n systeem bestond.
Bedankt voor het meedenken :)
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:59:09 #12
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156115551
Waarom moet het per se een vouwwagen zijn? In jouw situatie zou ik een knappe bungalowtent scoren. Die kan gewoon op zolder worden bewaard. Voor bagagevervoer en comfort zijn prima oplossingen te vinden.
pi_156117369
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:59 schreef Barrah het volgende:
Waarom moet het per se een vouwwagen zijn? In jouw situatie zou ik een knappe bungalowtent scoren. Die kan gewoon op zolder worden bewaard. Voor bagagevervoer en comfort zijn prima oplossingen te vinden.
We zijn met z'n 5en thuis en als we dan 2 weken op een camping staan lijkt mij een vouwwagen prettiger.
Ik heb er verder geen ervaring mee.
pi_156119964
Dan de bungalowtent en andere accessoires in de tandem-asser. Dekzeiltje erover en dan nog een fietsrekje bovenop en beter dan dat kun je bijna niet op vakantie. Enige nadeel dat de aanhangwagen een parkeerplekje moet hebben op de camping.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:10:40 #15
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_156128852
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:33 schreef Janar het volgende:
Dan de bungalowtent en andere accessoires in de tandem-asser. Dekzeiltje erover en dan nog een fietsrekje bovenop en beter dan dat kun je bijna niet op vakantie. Enige nadeel dat de aanhangwagen een parkeerplekje moet hebben op de camping.
Zorg voor een xxl tent waar de tandemasser in past. Lattenbodem in de tandemasser, matras erop, daar de overige troep op en zeiltje erover. Soort van vouwwagen en je slaapt ook nog eens goed.

Of doe zoals een maatje van me elk jaar doet. Die koopt een caravan / vouwwagen, gaat op vakantie en verpatst dat ding. Dit jaar 150 winst, vorig jaar 100 verlies. Volgend jaar een vouwwagen met alles wat hij er meer dan 100e voor betaald verlies aangezien ik een motortrailer wil bouwen en het zo al afgesproken is.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  woensdag 16 september 2015 @ 07:27:52 #16
65960 sanger
pi_156133141
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:42 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

We zijn met z'n 5en thuis en als we dan 2 weken op een camping staan lijkt mij een vouwwagen prettiger.
Met zo een grote club lijkt een vouwwagen ideaal inderdaad. Maar je vergeet dat je kastruimte e.d. gaat missen. Dan kun je beter kijken voor een grote gewone caravan, of inderdaad een grote bungalowtent. Vaak net wat praktischer :)

Vouwwagen is leuk voor kleinere gezinnen imo.
  woensdag 16 september 2015 @ 07:29:16 #17
65960 sanger
pi_156133148
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Zorg voor een xxl tent waar de tandemasser in past. Lattenbodem in de tandemasser, matras erop, daar de overige troep op en zeiltje erover. Soort van vouwwagen en je slaapt ook nog eens goed.

Of doe zoals een maatje van me elk jaar doet. Die koopt een caravan / vouwwagen, gaat op vakantie en verpatst dat ding. Dit jaar 150 winst, vorig jaar 100 verlies. Volgend jaar een vouwwagen met alles wat hij er meer dan 100e voor betaald verlies aangezien ik een motortrailer wil bouwen en het zo al afgesproken is.
Let je wel goed op de as last en stevigheid van het frame :) Een motor weegt nogal wat.

Een maat van me en ik hebben namelijk juist besloten geen vouwwagen als basis te nemen voor onze motortrailer.
pi_156133571
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Met zo een grote club lijkt een vouwwagen ideaal inderdaad. Maar je vergeet dat je kastruimte e.d. gaat missen. Dan kun je beter kijken voor een grote gewone caravan, of inderdaad een grote bungalowtent. Vaak net wat praktischer :)

Vouwwagen is leuk voor kleinere gezinnen imo.
Voor de opbergruimte had ik een grote skibox in gedachten die ik op de auto kan monteren.
pi_156133751
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:42 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Huur er dan eerst maar eens een.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:58:03 #20
65960 sanger
pi_156134031
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:19 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Voor de opbergruimte had ik een grote skibox in gedachten die ik op de auto kan monteren.
En daar wil je bv je kleding en etenswaren in bewaren?

Ik heb een vouwwagen gehad. 1 lang weekend. Toen weggedaan en een caravan gekocht. We werden gillend gek van de rommel in de tent, overal tassen etc. En toen hadden we pas 1 kindje...
pi_156134549
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:58 schreef sanger het volgende:

[..]

En daar wil je bv je kleding en etenswaren in bewaren?

Ik heb een vouwwagen gehad. 1 lang weekend. Toen weggedaan en een caravan gekocht. We werden gillend gek van de rommel in de tent, overal tassen etc. En toen hadden we pas 1 kindje...
Ik ga geen eten meenemen, hooguit een brood en een pot pindakaas voor onderweg.
Als ik op vakantie ben ga ik niet zelf koken en afwassen.
De bedoeling is om naar de Spaanse Pyreneeën te rijden niet te ver van het strand.
Dan een keer een dagje offroad rijden in de Pyreneeën en de andere dag naar het strand ofzo.
Zo duur is het eten niet in Spanje buiten de badplaatsen.
  woensdag 16 september 2015 @ 10:41:38 #22
65960 sanger
pi_156135881
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:37 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik ga geen eten meenemen, hooguit een brood en een pot pindakaas voor onderweg.
Als ik op vakantie ben ga ik niet zelf koken en afwassen.
De bedoeling is om naar de Spaanse Pyreneeën te rijden niet te ver van het strand.
Dan een keer een dagje offroad rijden in de Pyreneeën en de andere dag naar het strand ofzo.
Zo duur is het eten niet in Spanje buiten de badplaatsen.
Dus je gaat zowel ontbijt, lunch als avondeten buiten de caravan doen?
  woensdag 16 september 2015 @ 10:41:47 #23
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156135885
Als een bungalowtent niets voor je is, kun je ook op je vakantiebestemming een kant en klaar tenthuisje o.i.d. gaan. Je geeft zelf al aan dat je een vouwwagen maar eens per jaar zou gebruiken.

Meer comfort dan een tent of vouwwagen, je hoeft niets op te bouwen en je hoeft niet 3000 kilometer met een aanhanger heen en weer te rijden. Alleen al met de besparing op je brandstofkosten heb je een groot deel van de extra accommodatiekosten er al uit.
  woensdag 16 september 2015 @ 10:43:41 #24
65960 sanger
pi_156135919
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:41 schreef Barrah het volgende:
Als een bungalowtent niets voor je is, kun je ook op je vakantiebestemming een kant en klaar tenthuisje o.i.d. gaan. Je geeft zelf al aan dat je een vouwwagen maar eens per jaar zou gebruiken.

Meer comfort dan een tent of vouwwagen, je hoeft niets op te bouwen en je hoeft niet 3000 kilometer met een aanhanger heen en weer te rijden. Alleen al met de besparing op je brandstofkosten heb je een groot deel van de extra accommodatiekosten er al uit.
Brandstofkosten met een vouwwagen zijn niet echt hoog. Sowieso verdien je dat niet zomaar terug...

Met de caravan rijdt ik voor ¤ 235 per jaar naar Zuid Frankrijk. Zonder caravan zou dit misschien ¤ 125 zijn. Besparing is dus ¤ 110.

Een voledig ingerichte tent huren of een stacaravan is minimaal ¤1000 duurder per twee weken.
pi_156137765
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus je gaat zowel ontbijt, lunch als avondeten buiten de caravan doen?
Nee maar dat koop ik daar gewoon in de plaatselijke supermarkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')