Hoe lang zal de route nog bestaan?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:09 schreef Blistering het volgende:
Wil begin November misschien ook weer even een paar dagen Heathrow doen. Ik overweeg met Garuda te vliegen, want 777 op AMS > LGW
Wauwquote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:40 schreef Blistering het volgende:
[ link | afbeelding ]All Nippon Airways 787-8 by Daniel, on Flickr
Toch wel geinig wat je nog voor foto's kunt maken van vliegtuigen op dik 12km hoogte
Oeh, dat onthoud ik. Mocht ik es naar Londen gaanquote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:09 schreef Blistering het volgende:
Wil begin November misschien ook weer even een paar dagen Heathrow doen. Ik overweeg met Garuda te vliegen, want 777 op AMS > LGW
Gaat niet door. De slotcoordinator wegens "onvoldoende ruimte op de apron"....quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:55 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: ok, als dit doorgaat baal ik als de pest dat ik niet in de buurt van Schiphol Rotterdam woon:
EDIT: schijnt Rotterdam te worden.
Ofwel een 47 jaar oude McDonnell Douglas DC-8 van juli 1968.
Wat zou ik dat wel graag willen zien; dan zou ik überhaubt voor het eerst een DC-8 in het echt zien...
Van de 556 geproduceerde DC-8's (tussen 1958–1972) zijn er nog zo'n 13 stuks in service. Erg bijzonder dus.
Toestel was in april 2003 voor het laatst op Schiphol.
Deze kist komt wél naar Amsterdam; is al onderweg en vliegt op moment van posten boven China. Dit is de 3e rotatie voor deze kist.quote:En zoals het er nu uitziet komt ook B-HNR naar Schiphol; de spiksplinternieuwe 777-300ER voor Cathay Pacific die afgelopen zaterdag pas aan Cathay is geleverd.
Het is hun 70e 777, de 53e 777-300ER en wel de laatste 777 voorlopig.
Hun vloot bestaat nu uit 53 777-300ER's, 12 777-300 en 5 777-200.
Verder hebben ze 21 777-9X besteld.
De A380's waren al een ijdele hoop maar Boeing lijkt nu ook een probleem te krijgen; 2 v.d. 4 747-8i's zijn al gebouwd...quote:Russian Prime Minister Dmitry Medvedev has given the green light to begin bankruptcy proceedings for Transaero airlines, according to sources cited by online newspaper Gazeta.ru. Negotiations on a takeover of Russia's second-biggest carrier by Aeroflot have been deadlocked. According to sources, Aeroflot took a hard line refusing the Transaero consolidation.
“The process has taken the toughest turn,” the media cites a federal official present at the meeting as saying. "The bankruptcy will proceed according to Russian law,” he added.
The technical details of the bankruptcy procedure are currently being worked out, another source told the newspaper.
"There are two considerations: first, who will inherit Transaero's [$4 billion - Ed.] debts and how much of them, second, how it will affect the airline's smaller creditors, the passengers and airline employees," the source said.
Russia's federal aviation service has told Transaero to stop all ticket sales, TASS reports.
According to the Russian Interfax news agency, all the negotiators have acknowledged bankruptcy as the only possible way out. A source close to the deal told Interfax there are three reasons for that.
First, the airline's shareholders have not been able to consolidate 75 percent plus one share that were expected to be transferred to Aeroflot. Secondly, Transaero creditors refused a debt restructuring model, proposed by Sberbank that is overseeing the deal. An the final reason was the Russian Ministry of Finance’s reluctance to give state guarantees of 85 billion rubles ($1.3 billion) for the restructuring of Transaero, which was promised in the early stages of negotiations.
The banks are opposed to the bankruptcy, but Aeroflot says they should have better assessed the risk when they gave loans to Transaero. According to Aeroflot, the airline had an extremely risky strategy in staying afloat.
Transaero is in such financial straits that it can’t refuel its planes, which is now done by Aeroflot. It said it would stop refueling Transaero planes on September 30, but First Deputy Prime Minister Igor Shuvalov asked Aeroflot to move the deadline to midnight October 2, Russian business media RBC reported.
Shuvalov has promised the government would help the 10,000 Transaero employees who may lose their jobs as well as passengers that had pre-purchased tickets.
At the beginning of September, Aeroflot said it intended to acquire a 75 percent stake in Transaero, which has about a $4 billion debt. Aeroflot's main shareholder is the Russian state, which owns 51 percent stake in the carrier.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:40 schreef Blistering het volgende:
[ link | afbeelding ]All Nippon Airways 787-8 by Daniel, on Flickr
Toch wel geinig wat je nog voor foto's kunt maken van vliegtuigen op dik 12km hoogte
Blauw spuiten en opsturen naar Nederland, het liefst natuurlijk even verbouwen naar combi-versie.quote:De A380's waren al een ijdele hoop maar Boeing lijkt nu ook een probleem te krijgen; 2 v.d. 4 747-8i's zijn al gebouwd...
Als:quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:05 schreef mar456 het volgende:
[..]
Blauw spuiten en opsturen naar Nederland, het liefst natuurlijk even verbouwen naar combi-versie.
Ja, de AF A340 CDG-BKK die er altijd een uurtje langer over deed dan de KLM vlucht. En hele krappe BC stoelen, maar wel geweldige FB award ticket aanbiedingen. Gauwe tijdûh zijn voorbij, helaas.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 08:42 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij wordt keer op keer weer duidelijk dat Air France KLM harder nodig heeft/had dan andersom
Wist trouwens niet dat Air France ook A343's had, geinig Maar snel een keer mijn spottersvergunning voor CDG aanvragen, kan ik die ook nog eens platen voor ze weg zijn.
quote:KLM is cancelling service on Amsterdam – Fukuoka route, as the Skyteam member schedules last service on 03/04JAN16. For winter 2015/16 season, KLM operates this route twice a week with Boeing 777-200ER aircraft.
Operational schedule on/after 05JAN16 is removed and reservation is now closed.
KL869 AMS1435 – 0920+1FUK 772 37
KL870 FUK1105 – 1530AMS 772 14
Vond het ook een boeiend filmpje. Sowieso lijkt het mij tof om een keertje mee te kijken bij Airbus of Boeingquote:
Bij mij wel, maar ik ben de laatste dagen hier zoveel posts aan het neerzetten dat ik maar wat moest gaan schiften; anders wordt het veel te veel info van mijn kant wat uiteindelijk dan toch niet meer gelezen wordt.quote:
Denk dat voor Surinam die knakenbak sowieso een stuk efficienter is dan een -500 die gemaakt is voor ultra long haul afstanden...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:08 schreef flipsen het volgende:
Had Surinam niet beter een oude 340-500 van Emirates kunnen overnemen dan? Zou dat zó veel duurder zijn geweest dan die knakenbak die ze nu hebben?
Geen idee maar in ieder geval wel een stuk groter. Wie weet krijgen ze die niet gevuld?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:08 schreef flipsen het volgende:
Had Surinam niet beter een oude 340-500 van Emirates kunnen overnemen dan? Zou dat zó veel duurder zijn geweest dan die knakenbak die ze nu hebben?
En waarom denk je dat een A340-500 beter geschikt zou zijn voor Surinam Airways dan een nieuwere A340-500? (nieuwer voor Surinam that is...)quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:08 schreef flipsen het volgende:
Had Surinam niet beter een oude 340-500 van Emirates kunnen overnemen dan? Zou dat zó veel duurder zijn geweest dan die knakenbak die ze nu hebben?
Enige hoe KLM van Air France af kan kopen is dat Air France de KLM in de verkoop zet. Wat mij niet lijkt te gebeuren...tenzij aandeelhouders snel geld willen zien.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:47 schreef Ven1972 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cties_Fransen__.html
De KLM maakt meer zorgen voer de acties van Fransen, maar het is mij heel duidelijk dat KLM de band met Air France moet verbreken, en daarna snel op zoek gaan naar een nieuwe fusie partner. En KLM moet zichzelf proberen te redden als het nu kan, wellicht graag met een nieuwe partner die veel beter staat dan zo zo zo arrogante Franse maatschappij die alleen maar aan zichzelf denkt. En ik neem aan dat BA toch beter bij de KLM past dan bij Air France.
Is alweer een ouder filmpje, maar blijft mooi:)quote:
Denk het ook niet. Maar er zal wel een nieuwe maatschappij komen in plaats van de KLM als Air France verder KLM kapot wil maken en vandaar de KLM helemaal opgeslokt wordt door Air France.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:59 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Enige hoe KLM van Air France af kan kopen is dat Air France de KLM in de verkoop zet. Wat mij niet lijkt te gebeuren...tenzij aandeelhouders snel geld willen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |