Gnorf.quote:Op woensdag 25 november 2015 13:41 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een helden daar in Veldhoven.
Ik werk 1fte en zit behoorlijk hoog in de LC-schaal, dat scheelt waarschijnlijk ook wel.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:07 schreef kwakz0r het volgende:
600? wow...
netto was het hier obv 0,8 ongeveer 400 euro extra (maar heb eerste helft van het jaar nog minder gewerkt, dus minder inkomen met de verhoging erover zeg maar).
Ik zit in LD 8 dus daar zal t niet aan liggen.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik werk 1fte en zit behoorlijk hoog in de LC-schaal, dat scheelt waarschijnlijk ook wel.
Da's inderdaad nogal ingewikkeld... Bedenk me nu dat ik ook nog een bak overuren uitbetaald heb gekregen, dus daar zal die verhoging ook nog wel overheen gegaan zijn.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik zit in LD 8 dus daar zal t niet aan liggen.
heb van januari tot februari 0,8 fte gehad, van februari tot maart volledig ouderschapsverlof 50% betaald, van maart tot juli 0,6fte+0,2 ouderschapsverlof 50% betaald gehad, en vanaf juli weer 0,8 fte... lekker ingewikkeld ook om voor de belasting mijn inkomen te schatten voor kinderopvangtoeslag enzo
Die uitkering was 500 bruto, op basis van je contract, dus meer dan 500 netto extra was dan in ieder geval niet van die uitkeringquote:Op woensdag 25 november 2015 21:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik had iets van 600 euro extra, maar snap maar weinig van mijn loonstrookje...
Ik pak zelden telefoons af, en als ik het doe meestal gewoon voor het lesuur. Ik snap niet zo goed dat sommige docenten zo lijken te genieten van het afpakken van dingen, alsof het een soort machtsspelletje is?quote:Op donderdag 26 november 2015 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Als beginnend docent merk ik wel dat het meest geliefde object van leerlingen toch hun smartphone is. Vandaag twee meisjes weer enorm boos gekregen door hem af te pakken tot het einde van de dag. Ach ja, in de tas is in de tas, dames!
De regel bij ons is in principe dat de telefoon moet worden ingenomen en tot het einde van de dag bij de teamleider ligt. Vind ik een beetje achterhaald, het kan inderdaad ook prima anders. Ik beperk me meestal tot 'of jij doet je telefoon weg, of ik doe je telefoon weg'. Volstaat 9 van de 10 keer. Als het niet volstaat neem ik 'm in met de boodschap dat als de eigenaar goed z'n best doet tijdens de les, hij/zij de telefoon aan het einde van de les terug krijgt. Ook dit volstaat in zo'n beetje alle gevallen.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik pak zelden telefoons af, en als ik het doe meestal gewoon voor het lesuur. Ik snap niet zo goed dat sommige docenten zo lijken te genieten van het afpakken van dingen, alsof het een soort machtsspelletje is?
In mijn les mogen ze hun telefoon gebruiken voor lesdoeleinden als ik zeg dst het mag. Als ze hem gebruiken buiten die momenten vraag ik 1 keer om hem weg te doen, als dat niet gebeurt neem ik hem een lesuur in omdat ze blijkbaar niet kunnen omgaan met die vrijheden. Alleen als een leerlingvstennis schopt om het wegstoppen of inleveren ga ik over tot een strafmaatregel (inleveren bij de teamleider tot einde van de dag).
Gevolg: leerlingen weten waar ze aan toe zijn, ik pak per week misschien een of twee keer een mobieltje een uurtje af, en per les waarschuw ik gemiddeld 1 leerling. En leerlingen gebruiken hem voor kahoots, socrative en soms als woordenboek.
In de bovenbouw zou ik maar weinig van dergelijke maatregelen treffen (daar mag je toch een iets volwassener met ze omgaan), maar ik merk toch dat het in de onderbouw en mavo een must is. Ik vraag ze één keer om hem weg te doen in de tas (vaak bij aanvang van de les), maar daarna is het gewoon inleveren en ophalen bij de receptie na het einde van het laatste lesuur. Dergelijke gedragsregels stel ik op bij de eerste kennismakingsles en daarna is het gewoon strak handhaven. Gebruiken voor lesdoeleinden leek mij vaak ook een mooi idee (Socrative inderdaad), maar het probleem bij dergelijke oplossingen is ook vaak weer dat 1) sommige leerlingen geen telefoon bij zich hebben en stoorzender gaan spelen of 2) dat de techniek je weer in de steek laat om uiteenlopende redenen waardoor weer wat leerlingen niet mee kunnen doen.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik pak zelden telefoons af, en als ik het doe meestal gewoon voor het lesuur. Ik snap niet zo goed dat sommige docenten zo lijken te genieten van het afpakken van dingen, alsof het een soort machtsspelletje is?
In mijn les mogen ze hun telefoon gebruiken voor lesdoeleinden als ik zeg dst het mag. Als ze hem gebruiken buiten die momenten vraag ik 1 keer om hem weg te doen, als dat niet gebeurt neem ik hem een lesuur in omdat ze blijkbaar niet kunnen omgaan met die vrijheden. Alleen als een leerlingvstennis schopt om het wegstoppen of inleveren ga ik over tot een strafmaatregel (inleveren bij de teamleider tot einde van de dag).
Gevolg: leerlingen weten waar ze aan toe zijn, ik pak per week misschien een of twee keer een mobieltje een uurtje af, en per les waarschuw ik gemiddeld 1 leerling. En leerlingen gebruiken hem voor kahoots, socrative en soms als woordenboek.
Een smartphone is voor mij iets behoorlijk anders dan een agenda of schrift waarmee je met je buurvrouw kletst. Op een smartphone zitten bijzonder veel functies, waaronder een camera en dictafoon. Zoiets kan een bedreiging vormen voor de veiligheid in de klas, in tegenstelling tot een eenvoudig schrift.quote:Op vrijdag 27 november 2015 07:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ja weet je, vroeger had ii mijn schrift. Daar hield ik hele gesprekken op met mijn buurvrouw. En mijn agenda, totaal volgekalkt. Ik vind dus niet dat ik bij de moderne equivalent daarvan (een leerling die tijdens zelfstandig werk een keer zijn telefoon pakt) direct moet gaan handhaven. Even kijken naar ze of een kleine waarschuwing (doe je telefoon maar in je tas alsjeblieft) is dan echt genoeg voor de meesten.
Als het tijdens instructie gebeuet ben ik iets anders van toon en neem ik sneller af.
Mwah, dan nog waarschuw ik eerst.quote:Op vrijdag 27 november 2015 07:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een smartphone is voor mij iets behoorlijk anders dan een agenda of schrift waarmee je met je buurvrouw kletst. Op een smartphone zitten bijzonder veel functies, waaronder een camera en dictafoon. Zoiets kan een bedreiging vormen voor de veiligheid in de klas, in tegenstelling tot een eenvoudig schrift.
En even tussendoor kijken voor een berichtje is nooit zo'n punt (inderdaad bij zelfstandig werken). Het gaat er meer om dat die jongen linksachterin voor enkele minuten al verdacht intens naar z'n kruis aan het kijken is en dat dat niet de bedoeling is.
ja de reiskostenvergoeding zal (waarschijnlijk) aangevuld worden tot 19 cent per kilometer. Dit is belastingvrijquote:Op donderdag 26 november 2015 16:59 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoi collega's,
Ik krijg net van de administratie een mailtje over dat ik nog niet mee doe aan de uitruilregeling (voormalige cafetariaregeling). Eerlijk gezegd snap ik echt helemaal niet waar dit over gaat
Ik ruil een gedeelte van mijn eindejaarsuitkering in voor mijn reiskosten. Betekent dat dan dat ik minder eindejaarsuitkering ontvang, maar meer loon (met die reiskosten) per maand?
Ik reis nu 28km op een dag met de auto, maar ga vanaf januari zo dichtbij werken dat ik met de fiets naar mijn werk kan
Nee, tenzij je met je reguliere loon al boven de 54.000 euro bruto zit.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:19 schreef Silverdigger2 het volgende:
Over de eindejaarsbonus moet je speciaal tarief betalen (52% belasting).
Wij zijn anders wel eens geschorst vanwege een schrift, onder meer vanwege 'bedreiging voor de veiligheid in de klas'.quote:Op vrijdag 27 november 2015 07:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een smartphone is voor mij iets behoorlijk anders dan een agenda of schrift waarmee je met je buurvrouw kletst. Op een smartphone zitten bijzonder veel functies, waaronder een camera en dictafoon. Zoiets kan een bedreiging vormen voor de veiligheid in de klas, in tegenstelling tot een eenvoudig schrift.
Jullie fantaseerden over enkele terroristische aanslagen?quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zijn anders wel eens geschorst vanwege een schrift, onder meer vanwege 'bedreiging voor de veiligheid in de klas'.
Het had vooral met ontboezemingen ten aanzien van diefstal en softdrugs te maken. Daar deed ik vanzelfsprekend niet aan mee, want ik ben altijd al erg fatsoenlijk geweest, maar door erover te schrijven maakte ik mezelf medeplichtig.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jullie fantaseerde over enkele terroristische aanslagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |