abonnement Unibet Coolblue
pi_157819028
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 13:41 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een helden daar in Veldhoven.
Gnorf.

Zo stonden de lessen Cambridge bij ons heel lang als 'Camebridge Engels' op het rooster. :|W .
  woensdag 25 november 2015 @ 21:51:03 #152
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_157822272
Ik had iets van 600 euro extra, maar snap maar weinig van mijn loonstrookje...
pi_157822868
600? wow...

netto was het hier obv 0,8 ongeveer 400 euro extra (maar heb eerste helft van het jaar nog minder gewerkt, dus minder inkomen met de verhoging erover zeg maar).
Kwak
  woensdag 25 november 2015 @ 22:09:29 #154
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_157822936
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:07 schreef kwakz0r het volgende:
600? wow...

netto was het hier obv 0,8 ongeveer 400 euro extra (maar heb eerste helft van het jaar nog minder gewerkt, dus minder inkomen met de verhoging erover zeg maar).
Ik werk 1fte en zit behoorlijk hoog in de LC-schaal, dat scheelt waarschijnlijk ook wel.
pi_157823054
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik werk 1fte en zit behoorlijk hoog in de LC-schaal, dat scheelt waarschijnlijk ook wel.
Ik zit in LD 8 ;) dus daar zal t niet aan liggen.

heb van januari tot februari 0,8 fte gehad, van februari tot maart volledig ouderschapsverlof 50% betaald, van maart tot juli 0,6fte+0,2 ouderschapsverlof 50% betaald gehad, en vanaf juli weer 0,8 fte... :') lekker ingewikkeld ook om voor de belasting mijn inkomen te schatten voor kinderopvangtoeslag enzo
Kwak
  woensdag 25 november 2015 @ 22:20:52 #156
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_157823348
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik zit in LD 8 ;) dus daar zal t niet aan liggen.

heb van januari tot februari 0,8 fte gehad, van februari tot maart volledig ouderschapsverlof 50% betaald, van maart tot juli 0,6fte+0,2 ouderschapsverlof 50% betaald gehad, en vanaf juli weer 0,8 fte... :') lekker ingewikkeld ook om voor de belasting mijn inkomen te schatten voor kinderopvangtoeslag enzo
Da's inderdaad nogal ingewikkeld... Bedenk me nu dat ik ook nog een bak overuren uitbetaald heb gekregen, dus daar zal die verhoging ook nog wel overheen gegaan zijn.
pi_157834848
Als beginnend docent merk ik wel dat het meest geliefde object van leerlingen toch hun smartphone is. Vandaag twee meisjes weer enorm boos gekregen door hem af te pakken tot het einde van de dag. Ach ja, in de tas is in de tas, dames! :Y)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2015 14:57:37 ]
pi_157837429
Hoi collega's,
Ik krijg net van de administratie een mailtje over dat ik nog niet mee doe aan de uitruilregeling (voormalige cafetariaregeling). Eerlijk gezegd snap ik echt helemaal niet waar dit over gaat :@
Ik ruil een gedeelte van mijn eindejaarsuitkering in voor mijn reiskosten. Betekent dat dan dat ik minder eindejaarsuitkering ontvang, maar meer loon (met die reiskosten) per maand?

Ik reis nu 28km op een dag met de auto, maar ga vanaf januari zo dichtbij werken dat ik met de fiets naar mijn werk kan
pi_157838974
werk tijdelijk (tot eind schooljaar) 1,0 fte ipv 0,92. Dus dat scheelt weer. Was een leuke maand dit keer. Volgende keer dus weer wennen aan wat minder.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_157841394
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik had iets van 600 euro extra, maar snap maar weinig van mijn loonstrookje...
Die uitkering was 500 bruto, op basis van je contract, dus meer dan 500 netto extra was dan in ieder geval niet van die uitkering :D
Je kreeg ook loonsverhoging met terugwerkende kracht hè?
Scheelt ook.
pi_157847295
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Als beginnend docent merk ik wel dat het meest geliefde object van leerlingen toch hun smartphone is. Vandaag twee meisjes weer enorm boos gekregen door hem af te pakken tot het einde van de dag. Ach ja, in de tas is in de tas, dames! :Y)
Ik pak zelden telefoons af, en als ik het doe meestal gewoon voor het lesuur. Ik snap niet zo goed dat sommige docenten zo lijken te genieten van het afpakken van dingen, alsof het een soort machtsspelletje is?

In mijn les mogen ze hun telefoon gebruiken voor lesdoeleinden als ik zeg dst het mag. Als ze hem gebruiken buiten die momenten vraag ik 1 keer om hem weg te doen, als dat niet gebeurt neem ik hem een lesuur in omdat ze blijkbaar niet kunnen omgaan met die vrijheden. Alleen als een leerlingvstennis schopt om het wegstoppen of inleveren ga ik over tot een strafmaatregel (inleveren bij de teamleider tot einde van de dag).

Gevolg: leerlingen weten waar ze aan toe zijn, ik pak per week misschien een of twee keer een mobieltje een uurtje af, en per les waarschuw ik gemiddeld 1 leerling. En leerlingen gebruiken hem voor kahoots, socrative en soms als woordenboek.
Kwak
  donderdag 26 november 2015 @ 23:12:30 #162
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_157850180
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik pak zelden telefoons af, en als ik het doe meestal gewoon voor het lesuur. Ik snap niet zo goed dat sommige docenten zo lijken te genieten van het afpakken van dingen, alsof het een soort machtsspelletje is?

In mijn les mogen ze hun telefoon gebruiken voor lesdoeleinden als ik zeg dst het mag. Als ze hem gebruiken buiten die momenten vraag ik 1 keer om hem weg te doen, als dat niet gebeurt neem ik hem een lesuur in omdat ze blijkbaar niet kunnen omgaan met die vrijheden. Alleen als een leerlingvstennis schopt om het wegstoppen of inleveren ga ik over tot een strafmaatregel (inleveren bij de teamleider tot einde van de dag).

Gevolg: leerlingen weten waar ze aan toe zijn, ik pak per week misschien een of twee keer een mobieltje een uurtje af, en per les waarschuw ik gemiddeld 1 leerling. En leerlingen gebruiken hem voor kahoots, socrative en soms als woordenboek.
De regel bij ons is in principe dat de telefoon moet worden ingenomen en tot het einde van de dag bij de teamleider ligt. Vind ik een beetje achterhaald, het kan inderdaad ook prima anders. Ik beperk me meestal tot 'of jij doet je telefoon weg, of ik doe je telefoon weg'. Volstaat 9 van de 10 keer. Als het niet volstaat neem ik 'm in met de boodschap dat als de eigenaar goed z'n best doet tijdens de les, hij/zij de telefoon aan het einde van de les terug krijgt. Ook dit volstaat in zo'n beetje alle gevallen.
  donderdag 26 november 2015 @ 23:45:12 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157851112
Zo werkt het toch ook? Als je ze voor lesdoelen kan gebruiken: natuurlijk doen. Ik laat ze een paar keer per schooljaar verplicht hun telefoon als rekenmachine gebruiken, omdat ze die altijd bij zich hebben en hun casio niet (als ze bijvoorbeeld bij de Praxis staan en verf moeten kopen), en ik heb ook wel eens opdrachten waarbij ze foto's of filmpjes moeten maken. Zo krampachtig ben ik daar heus niet in.

Maar zitten whatsappen in de les is even onwenselijk als boter-kaas-en-eieren spelen. Dat gaan we dus niet doen. De schoolregels zijn daar ook helder in: telefoons niet zichtbaar of hoorbaar in de les. Dat is een kwestie van consequent handhaven. In de herfst van vorig jaar had ik er misschien wel 15 in een week. Niet omdat ik daar nu zo veel voldoening uithaal, maar omdat het de les stoort en omdat ik duidelijk wil maken dat dat ongewenst is. Heeft effect gehad, want tot nu toe staat dit hele schooljaar de teller op 2. Leerlingen weten precies wat wel en niet mag en wanneer, en dat dat altijd zo is en voor iedereen, en dus houden ze zich daaraan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 27 november 2015 @ 06:19:27 #164
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_157853844
Ik pak nooit een telefoon af, het is ook nooit nodig. Ik zeg meestal "Of je telefoon weg, of jij weg." een keer woord bij daad gedaan en nooit meer problemen gehad. Ik laat ze hun telefoon ook vaak gebruiken tijdens de les.
pi_157853904
Ja weet je, vroeger had ii mijn schrift. Daar hield ik hele gesprekken op met mijn buurvrouw. En mijn agenda, totaal volgekalkt. Ik vind dus niet dat ik bij de moderne equivalent daarvan (een leerling die tijdens zelfstandig werk een keer zijn telefoon pakt) direct moet gaan handhaven. Even kijken naar ze of een kleine waarschuwing (doe je telefoon maar in je tas alsjeblieft) is dan echt genoeg voor de meesten.

Als het tijdens instructie gebeuet ben ik iets anders van toon en neem ik sneller af.
Kwak
pi_157853984
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik pak zelden telefoons af, en als ik het doe meestal gewoon voor het lesuur. Ik snap niet zo goed dat sommige docenten zo lijken te genieten van het afpakken van dingen, alsof het een soort machtsspelletje is?

In mijn les mogen ze hun telefoon gebruiken voor lesdoeleinden als ik zeg dst het mag. Als ze hem gebruiken buiten die momenten vraag ik 1 keer om hem weg te doen, als dat niet gebeurt neem ik hem een lesuur in omdat ze blijkbaar niet kunnen omgaan met die vrijheden. Alleen als een leerlingvstennis schopt om het wegstoppen of inleveren ga ik over tot een strafmaatregel (inleveren bij de teamleider tot einde van de dag).

Gevolg: leerlingen weten waar ze aan toe zijn, ik pak per week misschien een of twee keer een mobieltje een uurtje af, en per les waarschuw ik gemiddeld 1 leerling. En leerlingen gebruiken hem voor kahoots, socrative en soms als woordenboek.
In de bovenbouw zou ik maar weinig van dergelijke maatregelen treffen (daar mag je toch een iets volwassener met ze omgaan), maar ik merk toch dat het in de onderbouw en mavo een must is. Ik vraag ze één keer om hem weg te doen in de tas (vaak bij aanvang van de les), maar daarna is het gewoon inleveren en ophalen bij de receptie na het einde van het laatste lesuur. Dergelijke gedragsregels stel ik op bij de eerste kennismakingsles en daarna is het gewoon strak handhaven. Gebruiken voor lesdoeleinden leek mij vaak ook een mooi idee (Socrative inderdaad), maar het probleem bij dergelijke oplossingen is ook vaak weer dat 1) sommige leerlingen geen telefoon bij zich hebben en stoorzender gaan spelen of 2) dat de techniek je weer in de steek laat om uiteenlopende redenen waardoor weer wat leerlingen niet mee kunnen doen.
pi_157854091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 07:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ja weet je, vroeger had ii mijn schrift. Daar hield ik hele gesprekken op met mijn buurvrouw. En mijn agenda, totaal volgekalkt. Ik vind dus niet dat ik bij de moderne equivalent daarvan (een leerling die tijdens zelfstandig werk een keer zijn telefoon pakt) direct moet gaan handhaven. Even kijken naar ze of een kleine waarschuwing (doe je telefoon maar in je tas alsjeblieft) is dan echt genoeg voor de meesten.

Als het tijdens instructie gebeuet ben ik iets anders van toon en neem ik sneller af.
Een smartphone is voor mij iets behoorlijk anders dan een agenda of schrift waarmee je met je buurvrouw kletst. Op een smartphone zitten bijzonder veel functies, waaronder een camera en dictafoon. Zoiets kan een bedreiging vormen voor de veiligheid in de klas, in tegenstelling tot een eenvoudig schrift.

En even tussendoor kijken voor een berichtje is nooit zo'n punt (inderdaad bij zelfstandig werken). Het gaat er meer om dat die jongen linksachterin voor enkele minuten al verdacht intens naar z'n kruis aan het kijken is en dat dat niet de bedoeling is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2015 07:59:37 ]
pi_157854268
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 07:58 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Een smartphone is voor mij iets behoorlijk anders dan een agenda of schrift waarmee je met je buurvrouw kletst. Op een smartphone zitten bijzonder veel functies, waaronder een camera en dictafoon. Zoiets kan een bedreiging vormen voor de veiligheid in de klas, in tegenstelling tot een eenvoudig schrift.

En even tussendoor kijken voor een berichtje is nooit zo'n punt (inderdaad bij zelfstandig werken). Het gaat er meer om dat die jongen linksachterin voor enkele minuten al verdacht intens naar z'n kruis aan het kijken is en dat dat niet de bedoeling is.
Mwah, dan nog waarschuw ik eerst.

Dat het de veiligheid in de klas bedreigt vind ik echt kul, sorry. De wereld is echt niet zoveel veranderd, de middelen waarmee kinderen zich vermaken zijn alleen anders. Maar ik geef toe dat ik niet voor 3M sta. 4H is overigens ook geen vakantie hoor ;)

Maar goed, we zullen een andere stijl hebben, ik stel namelijk ook geen gedragsregels op aan het begin van het jaar.
Kwak
pi_157854774
quote:
5s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:59 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoi collega's,
Ik krijg net van de administratie een mailtje over dat ik nog niet mee doe aan de uitruilregeling (voormalige cafetariaregeling). Eerlijk gezegd snap ik echt helemaal niet waar dit over gaat :@
Ik ruil een gedeelte van mijn eindejaarsuitkering in voor mijn reiskosten. Betekent dat dan dat ik minder eindejaarsuitkering ontvang, maar meer loon (met die reiskosten) per maand?

Ik reis nu 28km op een dag met de auto, maar ga vanaf januari zo dichtbij werken dat ik met de fiets naar mijn werk kan
ja de reiskostenvergoeding zal (waarschijnlijk) aangevuld worden tot 19 cent per kilometer. Dit is belastingvrij

Over de eindejaarsbonus moet je speciaal tarief betalen (52% belasting).

Je krijgt minder eindejaarsbonus (en betaalt dus minder belasting)
maar je krijgt wel meer reiskostenvergoeding. Je bruto/netto salaris blijft hetzelfde alleen is de bonus iets lager omdat er al wat uitgekeerd is in de vorm van reiskostenvergoeding
pi_157854925
Bij een tijdelijk contract is het inwisselen van de reiskosten voor de eindejaarsuitkering geloof ik niet zo verstandig, aangezien dit van invloed is op je sv-loon (waarmee het UWV rekent voor de hoogte van uitkeringen). Maar dit weet ik niet honderd procent zeker.
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:35:10 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157854963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:19 schreef Silverdigger2 het volgende:
Over de eindejaarsbonus moet je speciaal tarief betalen (52% belasting).
Nee, tenzij je met je reguliere loon al boven de 54.000 euro bruto zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157856539
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 07:58 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Een smartphone is voor mij iets behoorlijk anders dan een agenda of schrift waarmee je met je buurvrouw kletst. Op een smartphone zitten bijzonder veel functies, waaronder een camera en dictafoon. Zoiets kan een bedreiging vormen voor de veiligheid in de klas, in tegenstelling tot een eenvoudig schrift.
Wij zijn anders wel eens geschorst vanwege een schrift, onder meer vanwege 'bedreiging voor de veiligheid in de klas'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 november 2015 @ 11:59:28 #173
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_157856933
Net Roos van Leary laten invullen. Meteen verwerkt en ik ben best wel tevreden over hoe ze over me denken! Vind het voor een beginnend docent een mooie roos, die al aardig de goede kant op gaat :).

Nu weer daarop reflecteren -gaap-.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_157857055
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij zijn anders wel eens geschorst vanwege een schrift, onder meer vanwege 'bedreiging voor de veiligheid in de klas'.
Jullie fantaseerden over enkele terroristische aanslagen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2015 12:18:09 ]
pi_157857165
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:06 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Jullie fantaseerde over enkele terroristische aanslagen?
Het had vooral met ontboezemingen ten aanzien van diefstal en softdrugs te maken. Daar deed ik vanzelfsprekend niet aan mee, want ik ben altijd al erg fatsoenlijk geweest, maar door erover te schrijven maakte ik mezelf medeplichtig.

Het Schrift was een machtig instrument.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')