abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2015 @ 12:55:52 #1
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_155971348
Er zijn een aantal drones op de markt met een camera erin, maar deze zijn vaak óf van slechte kwaliteit óf erg duur. Ik zat te denken, het moet toch ook mogelijk zijn om enkel voor het filmen je eigen camera erin te hangen? En dan bedoel ik een GoPro/Sjcam achtig ding.

Ik werd net al gewezen op een Cheerson CX20 welke ¤250,- kost. Zijn er andere modellen die uitblinken voor zover iemand weet?

http://hobbyking.com/hobb(...)y_EU_Warehouse_.html

En daarnaast, zijn er niet al te dure (+¤1000) drones of DIY setjes welke sterk genoeg zijn om een DSLR in de lucht te krijgen, of praat je dan over een hele andere prijsklasse?
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_155971416
Zonder gimbal wordt het schokkerige footage. Dan vlieg je er 2x mee en kom je erachter dat het zonde van je geld was.
pi_155972204
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_155986582
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:55 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Er zijn een aantal drones op de markt met een camera erin, maar deze zijn vaak óf van slechte kwaliteit óf erg duur. Ik zat te denken, het moet toch ook mogelijk zijn om enkel voor het filmen je eigen camera erin te hangen? En dan bedoel ik een GoPro/Sjcam achtig ding.........................
Voor stabiele opnames moet je gebruik maken van een gimbal met minstens 2 assen.
De goedkoopste drones zijn de mjx x101 die 400 gr kan tillen en de Tarantula X6 die 200 gr aankan.
Beide kunnen een Gopro (&lookalikes) icm met een lichtgewicht 2 axis gimbal (bv de kunststof Walkera G 2D) tillen. Deze drones vallen beide in de categorie speelgoed, maar daar is de prijs ook naar.
Op youtube zijn wat opnames te vinden van de X6, hieronder samen met de CX20 (eq. Quanum Nova)
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:23:02 #5
334225 Driftkikkerrrrr
pi_156001562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:34 schreef elinx het volgende:

[..]

Voor stabiele opnames moet je gebruik maken van een gimbal met minstens 2 assen.
De goedkoopste drones zijn de mjx x101 die 400 gr kan tillen en de Tarantula X6 die 200 gr aankan.
Beide kunnen een Gopro (&lookalikes) icm met een lichtgewicht 2 axis gimbal (bv de kunststof Walkera G 2D) tillen. Deze drones vallen beide in de categorie speelgoed, maar daar is de prijs ook naar.
Op youtube zijn wat opnames te vinden van de X6, hieronder samen met de CX20 (eq. Quanum Nova)
Dankje! Die 2 die je voorstelt zien er leuk uit om wat mee te proberen.

Wanneer je toch een stapje hoger wilt, en bijvoorbeeld gps e.d. wilt. Ga je dan naar de Cheerson CX20 of zit er nog iets tussenin?

De Gimbal is na wat onderzoek gedaan te hebben inderdaad nodig zoals MaGNeT zegt. :)
pi_156004003
De CX20 cq Quanum Nova is één van de bekenste. Walkera en WLtoys hebben soortgelijke drones, maar met GPS kom je al gauw in de ¤200+ klasse. Dat komt oa door het gebruik van betere/zwaardere materialen zoals grotere accu, de brushless motoren die veel prijziger zijn dan de brushed dc motoren van de eerdergenoemde x101 en x6. Daardoor zijn ze ook een stuk zwaarder.
De goedkoopste (en kleinste) GPS drone die ik ken is de Flying 3D X6 (ca ¤170), maar die kan mi geen actioncam tillen, zoals je had gevraagd.
Zelf bouwen zou de prijs nog wel enigszins kunnen beperken. Op internet staan diverse budget zelfbouwprojecten (bv hier en daar), maar dat heeft weer andere nadelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door elinx op 12-09-2015 13:00:29 ]
pi_156013170

Lily camera niet iets? iets prijziger maar dan heb je ook wat
I are Baboon
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:33:12 #8
334225 Driftkikkerrrrr
pi_156104658
Ik neig nu naar een Quanum Nova i.c.m. een Quanum Q-2D. Wat me nog niet helemaal duidelijk is: Kan je de gimbal direct aansluiten op de Nova, en dan vanaf de remote de pitch en roll regelen? Zo ja, gaat dit dan met die Aux 1 en Aux 2 knopjes op de afstandsbediening?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')