abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155965900
Hoi Allemaal,

Ik zit met de volgende situatie waarin ik graag jullie mening zou horen.
Ik heb al ruim 3 jaar een relatie met de liefde van mijn leven. We hebben in het begin flink wat troubles gehad daarvan ik zelf de aanleiding ben geweest die er voor gezorgd hebben dat mijn vriend en ik bij de familie moeilijk van start zijn gegaan.

Nu gaat mijn zus binnen korte tijd trouwen en heeft ze zojuist te horen gekregen dat ze flink in de financiële problemen zit. Hierdoor gaat ze waarschijnlijk besluiten de bruiloft een stuk kleiner te doen om toch nog op kosten te besparen. Dit betekend dat alle aanhang waarschijnlijk niet meer ' welkom' is en ze het alleen met het het gezin van beiden kanten willen 'vieren'.

Nu heeft mijn vriend me voor de keuze gesteld. Of de bruiloft van mijn zus of hij.. Ook heeft hij er al bij genoemd dat mijn zus ziezo nooit meer welkom is bij ons.
Na een ruzie van gisteren heeft hij gezegd dat hij toe wil geven aan mij en dat ik alleen naar het stadhuis en de kerk mag.

Ik weet niet goed hoe om te gaan met deze situatie. Zoals ik al zij is hij de liefde van mijn leven maar het is en blijft ook mijn zus.
Volgens mijn vriend gaan de meeste mensen niet naar een bruiloft als de partner niet is uitgenodigd. Maar geldt dit ook voor als het je zus/broer is?

Wat vinden jullie?
pi_155965914
Te belachelijk voor woorden dat hij je zo iets verbied.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:11:27 #3
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_155965920
Te belachelijk voor woorden dat je alleen gaat.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 10 september 2015 @ 08:13:03 #4
27699 Ravage
thinking about you
pi_155965937
Wtf.. Zit hij je nou te chanteren? Als iemand tegen mij zou zeggen: Je moet kiezen: ... of anders ga ik, dan zou ik zeggen: doei!!!
i'm not living, i'm just killing time
pi_155965953
Je vriend is een debiel.

Kies voor je familie; je vriend 'geeft' je een belachelijk ultimatum.

Waarom gedraagt hij zich zo vijandig?

quote:
Nu gaat mijn zus binnen korte tijd trouwen en heeft ze zojuist te horen gekregen dat ze flink in de financiële problemen zit.
Huh? Zoiets weet je toch? Is er buiten haarzelf om iets gebeurd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2015 08:15:01 ]
pi_155965958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:13 schreef Ravage het volgende:
Wtf.. Zit hij je nou te chanteren? Als iemand tegen mij zou zeggen: Je moet kiezen: ... of anders ga ik, dan zou ik zeggen: doei!!!
Ik moet heel eerlijk zijn dat hij het niet letterlijk zo zegt maar als ik zeg aar komt het dus op neer zegt hij Ja.
pi_155965963
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:14 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk zijn dat hij het niet letterlijk zo zegt maar als ik zeg aar komt het dus op neer zegt hij Ja.
Wat zegt hij dan?
pi_155965969
Dit soort gedrag pik je toch zeker niet hé? Voor mij zou dat een gevalletje daar is de deur zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 10 september 2015 @ 08:17:10 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155965976
Belachelijk dat je zus aanhang niet uitnodigt. Ga je trouwen om je eigen relatie te bekrachtigen, moet je familie hun aanhang thuislaten. Bezuinig dan ergens anders op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155965977
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:14 schreef zarGon het volgende:
Je vriend is een debiel.

Kies voor je familie; je vriend 'geeft' je een belachelijk ultimatum.

Waarom gedraagt hij zich zo vijandig?

[..]

Huh? Zoiets weet je toch? Is er buiten haarzelf om iets gebeurd?
Hij gedraagt zich zo omdat hij zich altijd achtergesteld voelt door mijn familie. Zijn familie is heel close en de mijne houd hem op afstand (maar dat doen ze bij iedereen)

Mijn zus heeft haar studie niet op tijd weten af te roden waardoor ze nu een enorm gigantisch bedrag aan studieschuld heeft.
pi_155965979
Dumpen die gast. Wat een halve zool
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_155965984
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat zegt hij dan?
Dat hij met niet wil dwingen om te kiezen. Maar dat ik die dag maar beter mijn telefoon uit kan zetten want anders kan ik hele nare berichtjes verwachten. En dat zal er dus op uitdaaien dat hij het uit maakt.
Hij kan er wel mee leven als ik alleen naar het stadhuis en de kerk ga.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:18:37 #13
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_155965986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Mijn zus heeft haar studie niet op tijd weten af te roden waardoor ze nu een enorm gigantisch bedrag aan studieschuld heeft.
Is dat de reden ? :')
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_155965996
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:18 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Is dat de reden ? :')
Ik vermoed ook dat ze meer geld uitgegeven hebben dan ze hadden.
Ik vind het ook geen legitieme reden maar ik kan er niets anders van maken..
pi_155965997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Hij gedraagt zich zo omdat hij zich altijd achtergesteld voelt door mijn familie. Zijn familie is heel close en de mijne houd hem op afstand (maar dat doen ze bij iedereen)

Nou, dat gaat leuk worden in de toekomst. Bereid je maar voor op een stroeve toekomst vol gedoe, want dit (kies tussen hen en mij) zal altijd blijven terugkeren.
pi_155966000
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, dat gaat leuk worden in de toekomst. Bereid je maar voor op een stroeve toekomst vol gedoe, want dit (kies tussen hen en mij) zal altijd blijven terugkeren.
Daar ben ik ook heel bang voor ja.
pi_155966005
Vind beide een beetje gaar, want ik kan me niet voorstellen dat als je geen eten, taarten en wat dan ook doet en simpel trouwt dat de aanwezigheid van je vriend ze ook maar iets gaat kosten, die kerk en dat stadhuis, en officieel is een huwelijk altijd open als ik me niet vergis... Maar je vriend is ook een debiel imho, en die zou ik dumpen.
Ja doei.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:21:54 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155966006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:19 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat ze meer geld uitgegeven hebben dan ze hadden.
Ik vind het ook geen legitieme reden maar ik kan er niets anders van maken..
Ik denk dat ze met een kutsmoes je vriend niet uitnodigen. Afgezien van hoe hij ermee omgaat, zou ik ook boos zijn als ik hem was.

En als ik jou was, zou ik ook niet blij zijn met zo'n zus.

Eigenlijk word je nu van beide kanten gemanipuleerd.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:22:17 #19
27699 Ravage
thinking about you
pi_155966009
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef -AMG- het volgende:
Dumpen die gast. Wat een halve zool
Inderdaad.. Ik snap dat verliefdheid het logisch denken soms wat beïnvloedt, maar qua fatsoenlijkheid zijn er miljoenen betere mannen
i'm not living, i'm just killing time
pi_155966010
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef Lienekien het volgende:
Belachelijk dat je zus aanhang niet uitnodigt. Ga je trouwen om je eigen relatie te bekrachtigen, moet je familie hun aanhang thuislaten. Bezuinig dan ergens anders op.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het is (helaas) niet mijn keuze en niet mijn bruiloft.
pi_155966012
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:18 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Dat hij met niet wil dwingen om te kiezen. Maar dat ik die dag maar beter mijn telefoon uit kan zetten want anders kan ik hele nare berichtjes verwachten. En dat zal er dus op uitdaaien dat hij het uit maakt.
Hij kan er wel mee leven als ik alleen naar het stadhuis en de kerk ga.
Als je dit accepteert mag je niet meer jammeren over je vriend als hij hetzelfde doet in de toekomst; je kiest er nu willens en wetens zelf voor.

Ik vind het absoluut geen volwassen gedrag van hem. Des te meer omdat hij zijn woede tegen je zus op jou richt. Niet eerlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2015 08:22:47 ]
pi_155966020
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat ze met een kutsmoes je vriend niet uitnodigen. Afgezien van hoe hij ermee omgaat, zou ik ook boos zijn als ik hem was.

Ik moet wel even de kanttekening maken dat ik niet de enige broer/zus ben. Er zijn er nog 4 andere met mij. Alleen hun partners doen niet 'moeilijk'
  donderdag 10 september 2015 @ 08:25:50 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155966040
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:23 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik moet wel even de kanttekening maken dat ik niet de enige broer/zus ben. Er zijn er nog 4 andere met mij. Alleen hun partners doen niet 'moeilijk'
Hun partners komen ook niet? En dat zijn langdurige relaties?
pi_155966041
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als het alleen gold voor haar vriend, gaf ik je gelijk. Maar het geldt voor iedereen (dat aanhang niet gewenst is); het is niets persoonlijks.

Haar bruiloft, haar keuzes. Ze heeft geen verplichtingen of wat dan ook, je accepteert het maar. Doe lekker tof tegen het zusje, maar niet tegen je vriendin. Slaat echt nergens om je vriendin zo'n 'keuze' te geven.
pi_155966048
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hun partners komen ook niet? En dat zijn langdurige relaties?
Hun partners komen inderdaad ook niet. En die relaties zijn een rond de 15 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')