Dan moet je geen contact zoeken met het andere jong.quote:Op donderdag 10 september 2015 11:22 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Ik heb ergens de hoop dat er nog een kans is dat het goed gaat komen. Hij heeft het ook niet compleet afgeschreven, hij zegt tijd te willen. Of het is slechts ijdele hoop, I don't know.
Omdat ze pijnlijk waar zijn?quote:Op donderdag 10 september 2015 11:25 schreef Fotolijstjes het volgende:
Hoe kan je het niet gek vinden? Je weet niets van onze relatie. Ik lieg niet als ik zeg dat in dat ene topic onze eerste heftige ruzie was. En daarna is het niet beter gegaan, maar het ligt niet alleen maar aan mij. Ik kan verder niks met reacties als deze.
Met die kwaadaardig ijzige manier waarop je hem steeds weg joeg is het echt niet gek dat hij eieren voor zijn geld koos.quote:Op donderdag 10 september 2015 11:25 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Hoe kan je het niet gek vinden? Je weet niets van onze relatie. Ik lieg niet als ik zeg dat in dat ene topic onze eerste heftige ruzie was. En daarna is het niet beter gegaan, maar het ligt niet alleen maar aan mij. Ik kan verder niks met reacties als deze.
Oh ja. Ff de OP quoten voordat hij weg is.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:15 schreef Fotolijstjes het volgende:
Ik heb de hele dag getwijfeld of ik mijn verhaal moet plaatsen. En toen dacht ik heel zeker dat ik het zeker NIET ging doen. Gewoon leuk meeschrijven in topics waar ik iets aan heb, dat was mijn idee, want ik vind de mensen hier leuk en sommige topics leerzaam. En nu wel. Ik ben wellicht herkenbaar, maar so be it.
Ongeveer 1,5 week geleden is mijn relatie stukgelopen. Het is niet eens met veel woorden gegaan, maar mijn vriend (ik typ nog vriend, ik bedoel EX) heeft tijd nodig en wil nu niet meer. Plotseling, 'het is beter als we elkaar even met rust laten, dat we ermee stoppen, ik moet nadenken' en dat was het. Sindsdien hebben we helemaal niet gepraat. Misschien twee maanden geleden waren er scheurtjes. Het liep wat moeizaam (allemaal mijn schuld) en nu is er iets voorgevallen, ik wil niet teveel in details treden, met als gevolg dat mijn ex tijd voor zichzelf wil terwijl we twee jaar lang een relatie hebben gehad en er nooit ruzies zijn geweest. Nu: de bom is gebarsten.
Ik voel me ontzettend machteloos, verdrietig en labiel, want ik weet dat het helemaal geen goede zaak is. Ik wil helemaal niet alleen zijn, dus dat ben ik niet - tot vandaag. Ik heb veel steun van vriendinnen en familie, maar ik blijf ontzettend verdrietig. En boos, we hebben twee jaar lang helemaal geen gezeur gehad. En nu is er iets voorgevallen en voelt het alsof hij het meteen opgeeft, want we hebben nu niks meer. Hij heeft opgegeven min of meer. Ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan, ik haat het om geconfronteerd te worden met verdriet. Als ik met mensen ben, dan is het goed en gezellig, is het luchtig, kan ik nog redelijk lachen. Nu ik alleen ben, en dat was ik vanmiddag ook, dan overheerst het akelige gevoel. Ik wil contact zoeken met hem, maar ik doe het niet. Maar steeeeeds wil ik het bijna doen. Ik doe het niet.
Maandag geflirt met iemand, nummer gegeven, nu praten we veel. Vond ik hem leuk? Vind ik hem leuk? Ja, dat wel, aantrekkelijk en leuk, maar ik wil het helemaal niet. Alleen wil ik toch ook wel aandacht, horen dat ik leuk/mooi ben en gewoon dat stukje aandacht vind ik fijn. Maar waarom doe ik het? Ik zit toch met mijn exvriend in mijn hoofd en ik wil hem, geen ander. Weet dat ik nergens naar op zoek ben. Ik had nooit helemaal verwacht dat het echt over zou kunnen gaan, alsof de wereld aan mijn voeten lag en ik alles kon maken. Heb zin om een vriendin te bellen en daar te slapen, maar weet dat ik ook eens ALLEEN moet kunnen zijn. En dat wil ik niet, maar weet dat het eens moet. Ik wil schreeuwen, ben in de war. Nog steeds, wanneer gaat het gevoel eens over.
Toen ik 16 was heb ik ook wel eens verdriet gehad om een liefde, maar nooit zo intens.
Weet niet waaaat ik wil. Ja. Gelukkig zijn en niet verdrietig. Liefste met mijn exvriend. Maar wat doe ik aan dit klote gevoel
Dan had je gewoon eerlijk met hem moeten praten over je gevoelens toen hij een keertje te lang op een vrijdagmiddagborrel bleef met zn net nieuwe collega's (die hij net leerde kennen in zn eerste baan) en dronken thuiskwam..quote:Op woensdag 9 september 2015 21:15 schreef Fotolijstjes het volgende:
Weet niet waaaat ik wil. Ja. Gelukkig zijn en niet verdrietig. Liefste met mijn exvriend. Maar wat doe ik aan dit klote gevoel
Overigens, het staat je nog altijd vrij om wél de telefoon op te pakken en hem oprecht je excuses aan te bieden voor je gedrag na die tijd en te erkennen dat jij het was die alles kapotgemaakt hebt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Lijkt me overigens 100% wegjaag-gedrag... Initieel heeft TS best gelijk om goed boos te zijn, maar als ze dit gaat uitnutten om de stemming tussen hen enkel nóg slechter te maken en hem zo 'schuldig' mogelijk te doen voelen, acht ik de kans groot dat hij volgend weekend liever weer met zn collega's wat gaat drinken dan met haar een gezellige avond leuk praten.
Op basis van wat je hier wel postte hebben een aantal mensen toch prima in kunnen schatten wat er ging gebeuren. Misschien ken je zelf jullie relatie niet zo goed als je dacht en heb je gewoon niet in willen zien wat de impact van die heftige ruzie op je ex en jullie relatie heeft gehad?quote:Op donderdag 10 september 2015 11:25 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
ik ook...quote:Op donderdag 10 september 2015 13:19 schreef the85mc het volgende:
Ik kan alleen voor mezelf praten, maar als ik zeg dat ik tijd nodig heb, dan wil ik eigenlijk tijdje geen contact om emotioneel los te komen van iemand.
Misschien heeft die ruzie je ex wel laten inzien wat er wel niet zou moeten gebeuren als er een keer ECHT iets is om ruzie om te maken. Ik snap wel dat hij zijn conclusies heeft getrokken.quote:Op donderdag 10 september 2015 11:25 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Bam. Spijker. Kop.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ook in dit topic geeft ze wel aan dat haar acties uiteindelijk grond ervoor waren dat hij niet verder meer wil, maar legt vervolgens de 'schuld' bij hem neer: "Hij heeft opgegeven min of meer."
Daar ben ik dus ook bang voor.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:19 schreef the85mc het volgende:
Ik kan alleen voor mezelf praten, maar als ik zeg dat ik tijd nodig heb, dan wil ik eigenlijk tijdje geen contact om emotioneel los te komen van iemand.
Met als doel om even afstand te kunnen nemen en helder na te kunnen denken. Meestal leidde het wel tot breuk van mijn kant...
Die ruzie staat hier los van, ruzie is naar de achtergrond. Het is alles bij elkaar. Binnen een paar maanden was er trammelant. Onze relatie veranderde.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:28 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Op basis van wat je hier wel postte hebben een aantal mensen toch prima in kunnen schatten wat er ging gebeuren. Misschien ken je zelf jullie relatie niet zo goed als je dacht en heb je gewoon niet in willen zien wat de impact van die heftige ruzie op je ex en jullie relatie heeft gehad?
Wil je überhaupt wat kunnen met deze reacties eigenlijk? Het klinkt namelijk eerder alsof je verontwaardigt en gekwetst bent dat dit zo is gelopen (ondanks waarschuwingen) en wil je eigenlijk alleen maar weer dat het "goed" komt als weer in een relatie stappen. Maar daarmee ga je echt voorbij aan het probleem en hoe je ex zich gevoeld moet hebben en alles, want dit los je niet zo maar even op met een sorry en zand erover..
Ik had mijn excuses aangeboden, snapte zelf ook dat ik te ver ging in mijn boosheid. Hoewel ik van mening ben dat boosheid terecht was, ging ik te ver en had ik moeten accepteren dat hij zijn excuses had aangeboden. Maar dat is het probleem niet meer.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik ook...
Maar het gaat niet om ons beiden, maar om de vriend of ex-vriend van TS.
en de vraag of zijn melding dat hij 'tijd voor zichzelf nodig had' ; ook werkelijk zo gemeend is dat hij geen contact wil.
óf dat hij gewoon genoeg had van het doorzeuren, het 'steken van TS die boos was nadat hij een keertje dronken thuiskwam van een vrijmibo bij zn nieuwe baan.
Gezien het vorige topic denk ik dat het er gewoon om draait dat TS weigert ook zelf haar excuses aan te bieden over het zo lang doorgaan over zijn fout (die hij inderdaad gemaakt heeft, maar ook toegegeven en zn excuses aangeboden).
Ik heb een sterk idee dat met alle drama en 'zichzelf-zielig-voelen' dat iets is dat TS pertinent weigert... Haar excuses voor haar gedrag bij haar partner aanbieden.
Mogelijk dat ze nog steeds bezig was met 'boos-zijn' over zijn fout;
Ook in dit topic geeft ze wel aan dat haar acties uiteindelijk grond ervoor waren dat hij niet verder meer wil, maar legt vervolgens de 'schuld' bij hem neer: "Hij heeft opgegeven min of meer."
En weer gaat het om jou, jou, jou...quote:Op donderdag 10 september 2015 18:26 schreef Fotolijstjes het volgende:
En hier word ik dan (terecht?) boos om, want hij is ook vaag in zijn bedoelingen.
Nou,quote:Op donderdag 10 september 2015 18:32 schreef Detroit het volgende:
Nou ja, ik snap wel waarom jij boos wordt om dat zogenaamde drama. Dat is niets anders dan het feit dat hij het in jouw aanwezige drama reflecteert. En blijkbaar ben je daar niet zo blij mee.
Daarnaast vraag ik me af hoe jouw toonzetting was richting hem. Op een of andere manier geloof ik nu niet meer dat hij sec reageert zoals jij hier stelt..
Nou ja, de interactie heeft de boel ook wel dusdanig verziekt dat normaal reageren blijkbaar niet meer lukt. Zo'n trits aan rare berichten aan hem sturen maakt de situatie er ook niet beter op.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:21 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Nou,
> Hij zegt er klaar mee te zijn
> Hij laat 1,5 week niks horen, want hij heeft tijd nodig
> Ik zeg dat het handig is om huissleutels terug te geven en spullen op te halen
> Hij vindt dat ik een drama maak en dat het onnodig is
Volgens mij heb ik hierin wel gelijk dat het redelijk apart is om zo te reageren.
Spreekt jezelf een beetje tegen, want eerst was alles zogenaamd goed en dan ineens is het uit. Waar lag dan het keerpunt als het niet die ruzie betrof?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:16 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Die ruzie staat hier los van, ruzie is naar de achtergrond. Het is alles bij elkaar. Binnen een paar maanden was er trammelant. Onze relatie veranderde.
Gelijk krijgen is wel heel erg belangrijk voor je hè?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:21 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Nou,
> Hij zegt er klaar mee te zijn
> Hij laat 1,5 week niks horen, want hij heeft tijd nodig
> Ik zeg dat het handig is om huissleutels terug te geven en spullen op te halen
> Hij vindt dat ik een drama maak en dat het onnodig is
Volgens mij heb ik hierin wel gelijk dat het redelijk apart is om zo te reageren.
Wat wil je horen?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:35 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Gelijk krijgen is wel heel erg belangrijk voor je hè?
Als hij tijd nodig heeft dan moet je vooral een definitieve sleuteloverdracht op de spits gaan drijven binnen anderhalve week. Vanwaar die haast? Redelijk apart ook dat je hem niet kwijt zou willen, maar dan wel zo een signaal af gaan geven dat je het dan maar wil afhandelen. En dan hem van opgeven betichten ook..
Dat zou je echt aan je reet moeten roesten. Wat zou je vriend willen horen? Of hebben jullie alleen geconstateerd dat een en ander niet lekker verliep tot hij er "ineens" de stekker uit trok zonder concreet samen hierover te praten?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |