abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 september 2015 @ 19:16:36 #1
448188 JSSL
Fiscale Economie
pi_155929241
Beste Fok leden,

Op het moment heb ik alleen nog mijn scriptie open staan. Echter is een goed (en ook interessant) onderwerp niet makkelijk te vinden. Vandaar de oproep of iemand een goed master scriptie onderwerp weet voor Fiscaal Recht / Economie. Het onderwerp moet onder de Omzetbelasting vallen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Met vriendelijke groet,
JSSL
WO Fiscale Economie
pi_155931614
Lees wat artikelen over een interessant onderwerp en haal daar iets uit. Je moet affiniteit hebben met het onderwerp.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155937448
Geen idee of je er uberhaupt een scriptie over kan schrijven en het is meer een verhoging van de accijns dan omzetbelasting maar verhoging van het btw-tarief op water en vruchtensappen dacht ik aan?
pi_155941336
Kan je niet iets schrijven over wat de verhoging van 6 naar 21 procent voor bepaalde gebieden (bijv. Kappers enzo) voor effect hebben op die economie?
  donderdag 10 september 2015 @ 00:14:11 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155963392
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:14 schreef Jaarsma93 het volgende:
Kan je niet iets schrijven over wat de verhoging van 6 naar 21 procent voor bepaalde gebieden (bijv. Kappers enzo) voor effect hebben op die economie?
Daar zijn al hele rapporten over van instituten met beduidend meer slagkracht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 10 september 2015 @ 00:17:13 #6
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155963449
TS: probeer een Europeesrechtelijk onderwerp te vinden: daar is het grootste grijze gebied en ook een academische uitdaging. Je kan bijvoorbeeld een scriptie schrijven over de op handen zijnde wijzigingen in de wet Vpb naar aanleiding van de aanpassing van de moeder dochtertichtlijn. Moet je even wachten tot Prinsjesdag, maar dan heb je een zeer actueel onderwerp. Grensoverschrijdende arbeid is ook altijd een parel. Hoe sterk moet de economische invalshoek zijn?

Edit: moet over omzetbelasting gaan zie ik nu. Wat dacht je van de zorgsector en ondernemerschap? Reikwijdte van de vrijstelling voor medische diensten?

Of fondsbeheer en BTW? Houdsters en fiscale eenheden OB?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_155973440
Carrouselfraude en de EU wetgeving daarover?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')