abonnement Unibet Coolblue
pi_156219529
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:08 schreef daNpy het volgende:
Anders een torx erin meppen :7
Of gewoon aan mij vragen of ik het kan slopen. :+
pi_156219661
Vandaag trouwens naar Snel geweest om de motor op te halen. Tegen zijn advies in toch erop gereden. Had geen zin om nog eens vijf tientjes uit te geven om 'm thuis te krijgen. :')

Na welgeteld 2km hield ie ermee op. :+ Gedurende die 2km reed ie duidelijk niet op 4 cilinders, op 8 duizend toeren ging ie met moeite 50kmh. :D

Pechhulp gebeld, en ben met motor en al thuisgebracht. Nu kan ik 'm echt slopen. :Y)

Ik twijfel... Zal ik een motor kopen of niet? Was eigenlijk van plan om in de winter door te rijden (behalve bij gladheid en sneeuwval). :')

Ik ben het OV een beetje beu, en wil eigenlijk wel weer op de motor naar mijn werk. Een simpele motor die het met weinig onderhoudskosten kan volhouden tot februari zou fijn zijn. :P Dan kan ik ondertussen wel op zoek naar een fatsoenlijke motor die mij in april naar Turkije zal brengen. :Y
  zaterdag 19 september 2015 @ 14:05:47 #278
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156219695
CB als pekelfiets kopen, die heb je voor een paar honderd euro.
pi_156219814
Staat nog een TDM bij je om de hoek. Voor een goed bod mag ie weg. Moet alleen nog ff nieuwe spanningsregelaar op :')
pi_156219907
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:12 schreef Piles het volgende:
Staat nog een TDM bij je om de hoek. Voor een goed bod mag ie weg. Moet alleen nog ff nieuwe spanningsregelaar op :')
Een motor waar ik niet aan hoef te sleutelen ajb. :D :X
pi_156220073
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:07 schreef daNpy het volgende:
Kun je die koppen niet met de waterpomptang pakken??
Nope, pakt hem niet vast.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:08 schreef daNpy het volgende:
Anders een torx erin meppen :7
Gaat die vervolgens ook nog stuk :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:12 schreef Erasmo het volgende:
En linkse tap kan die ook wel pakken zonder te boren meestal.
Heb ik niet in huis, dus dat werd hem ook niet.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  zaterdag 19 september 2015 @ 15:13:46 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156220908
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:30 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Nope, pakt hem niet vast.

Harder knijpen.

quote:
Gaat die vervolgens ook nog stuk :')

Zal wel mee vallen als je geen Aldi gereedschap hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 19 september 2015 @ 15:22:33 #283
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156221076
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:30 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Nope, pakt hem niet vast.

[..]

Gaat die vervolgens ook nog stuk :')

[..]

Heb ik niet in huis, dus dat werd hem ook niet.
Fiets je ff langs de bouwmarkt of wellicht de action. Zo duur zijn ze niet.
pi_156221634
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Vandaag trouwens naar Snel geweest om de motor op te halen. Tegen zijn advies in toch erop gereden. Had geen zin om nog eens vijf tientjes uit te geven om 'm thuis te krijgen. :')

Na welgeteld 2km hield ie ermee op. :+ Gedurende die 2km reed ie duidelijk niet op 4 cilinders, op 8 duizend toeren ging ie met moeite 50kmh. :D

Pechhulp gebeld, en ben met motor en al thuisgebracht. Nu kan ik 'm echt slopen. :Y)

Ik twijfel... Zal ik een motor kopen of niet? Was eigenlijk van plan om in de winter door te rijden (behalve bij gladheid en sneeuwval). :')

Ik ben het OV een beetje beu, en wil eigenlijk wel weer op de motor naar mijn werk. Een simpele motor die het met weinig onderhoudskosten kan volhouden tot februari zou fijn zijn. :P Dan kan ik ondertussen wel op zoek naar een fatsoenlijke motor die mij in april naar Turkije zal brengen. :Y
echte winters hebben we niet meer in NL, koop een leuke allroad 1 cilinder met een kuip en handkappen.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_156223679
Waarom geld uitgeven aan (2) crappy motoren, terwijl je beter dat geld in een goede kan investeren?
pi_156230214
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Harder knijpen.
Met ronde en bolle koppen kun je knijpen wat je wil, daar krijg je geen grip op met een tang :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:13 schreef daNpy het volgende:
[..]

Zal wel mee vallen als je geen Aldi gereedschap hebt.
Oh vast, maar ik heb er niet genoeg vertrouwen in dat ik zo'n ding erin geramd zou krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Fiets je ff langs de bouwmarkt of wellicht de action. Zo duur zijn ze niet.
Er kwam bezoek langs, die vent schepte nogal op dat hij het wel even los zou krijgen. 20 minuten later had 'ie de imbussleutel nog wat ronder en de bouten zelf helemaal rond, dus hebben we maar snel een setje boren gehaald en de boel er zo uitgehaald.

Uiteindelijk was het bij de snelheidsmeter in ieder geval gewoon het lampje zelf dat stuk is :+ Knipperlicht heb ik nog niet bekeken, weet ook niet precies hoe ik dat moet aanpakken. Lampen branden wel gewoon, zowel op het dashboard als de knippers zelf, dus dat zal dan wel eens het relais ofzo kunnen zijn.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  zaterdag 19 september 2015 @ 23:06:25 #287
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156232040
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:58 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Met ronde en bolle koppen kun je knijpen wat je wil, daar krijg je geen grip op met een tang :P
Het is me wel eens gelukt, het is echt wel mogelijk.

quote:
Oh vast, maar ik heb er niet genoeg vertrouwen in dat ik zo'n ding erin geramd zou krijgen.
Het ligt dus meer aan jouw vaardigheden dan aan het materiaal :P

Met een beiteltje had ook nog gekund, zo heb ik ook al heel wat dolle bouten losgehaald.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156232183
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:06 schreef daNpy het volgende:
Het ligt dus meer aan jouw vaardigheden dan aan het materiaal :P
Zonder twijfel. Ik ben niet voor niets programmeur geworden ;) Ik heb iedere keer dat ik aan dat ding probeer te sleutelen de neiging om Ctrl-Z te doen, en aan het einde is het consistent Ctrl-F 'bouten' :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_156232735
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Vandaag trouwens naar Snel geweest om de motor op te halen. Tegen zijn advies in toch erop gereden. Had geen zin om nog eens vijf tientjes uit te geven om 'm thuis te krijgen. :')

Na welgeteld 2km hield ie ermee op. :+ Gedurende die 2km reed ie duidelijk niet op 4 cilinders, op 8 duizend toeren ging ie met moeite 50kmh. :D
die r6 klonk lekker rauw zeker :+
pi_156232792
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:58 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Met ronde en bolle koppen kun je knijpen wat je wil, daar krijg je geen grip op met een tang :P

[..]

Oh vast, maar ik heb er niet genoeg vertrouwen in dat ik zo'n ding erin geramd zou krijgen.

[..]

Er kwam bezoek langs, die vent schepte nogal op dat hij het wel even los zou krijgen. 20 minuten later had 'ie de imbussleutel nog wat ronder en de bouten zelf helemaal rond, dus hebben we maar snel een setje boren gehaald en de boel er zo uitgehaald.

Uiteindelijk was het bij de snelheidsmeter in ieder geval gewoon het lampje zelf dat stuk is :+ Knipperlicht heb ik nog niet bekeken, weet ook niet precies hoe ik dat moet aanpakken. Lampen branden wel gewoon, zowel op het dashboard als de knippers zelf, dus dat zal dan wel eens het relais ofzo kunnen zijn.
Inderdaad flashing relay even schoonmaken. Ik heb die van mij maar preventief vervangen omdat dat ding bleef kutten.

Ook een nieuwe tellerkabel gekocht voor 15 euro. Hoop dat die van de week ook klaar ligt bij de Ducati dealer want ik kon 'm nergens vinden :')

Nu wel binnen 5 minuten sinds ik weet dat die rotzooi een speedo cable heet ofzoiets.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156233101
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:33 schreef Maegrim het volgende:

[..]

die r6 klonk lekker rauw zeker :+
Dat ding klonk niet goed nee. :+ Toen ik thuiskwam probeerde ik em te starten. Met volgas bleef ie wel draaien (op 1 cilinder denk ik, er kwam haast geen geluid uit :D). Maar zodra ik het gas losliet viel de motor uit.

Ik ga hier geen cent meer aan uitgeven. :') Vandaar dat ik er gewoon mee ben gaan rijden ipv motortransport te regelen. Dat ik na die 2km alsnog transport heb moeten regelen tel ik even niet nee, want dat valt onder 'pechhulp'. :P
pi_156233124
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:35 schreef Vinniiee het volgende:
Waarom geld uitgeven aan (2) crappy motoren, terwijl je beter dat geld in een goede kan investeren?
Heb geen zin om in de winter (met pekel) rond te rijden op een fatsoenlijke motor. :@

Of stel ik me nu aan?
pi_156233592
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Fiets je ff langs de bouwmarkt of wellicht de action. Zo duur zijn ze niet.
Was het nog gelukt met die safetytorx van je slot?


Ennnn BL mag ook weer aan het werk. Eigenwijs geweest en niet de forkseals vervangen toen ik de vorkolie wisselde. Beide zijn inmiddels gaan lekken gvd :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_156234284
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 00:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Was het nog gelukt met die safetytorx van je slot?


Ennnn BL mag ook weer aan het werk. Eigenwijs geweest en niet de forkseals vervangen toen ik de vorkolie wisselde. Beide zijn inmiddels gaan lekken gvd :')
Ik heb de stofringen en de keerringen vervangen. Wat zijn fork seals?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_156235027
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 01:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb de stofringen en de keerringen vervangen. Wat zijn fork seals?
Keerringen, maar zo klinkt het fancier enzo.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_156235539
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 02:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Keerringen, maar zo klinkt het fancier enzo.
ach de hyperpro meneer heeft die van mij ook niet vervangen toen hij de veerring (see what i did there) deed.... al waren die van mij waarschijnlijk nog iets nieuwer :D
pi_156235732
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:54 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Heb geen zin om in de winter (met pekel) rond te rijden op een fatsoenlijke motor. :@

Of stel ik me nu aan?
Ik neem aan dat je met een allroad of iets in die richting naar Turkije gaat? Dat moet de winter hier prima kunnen overleven hoor.

Er rijden hier volgens mij meerdere mensen gewoon door in de winter met hun 'goede' motor, en heb hun nog nooit over extra roest gehoord of zo.
  zondag 20 september 2015 @ 09:08:17 #298
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156235887
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 00:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Was het nog gelukt met die safetytorx van je slot?

Ennnn BL mag ook weer aan het werk. Eigenwijs geweest en niet de forkseals vervangen toen ik de vorkolie wisselde. Beide zijn inmiddels gaan lekken gvd :')
Ze hebben wel wat torx bij de Action maar niet met gaatje. Losse bitjes zijn ook bij de bouwmarkt niet te vinden en ik weiger nog een dure set te kopen omdat ik vanaf 10 al voorzien ben.
Uiteindelijk op Ebay een torx schroevendraaier besteld voor drie kwartjes :')

Voorvork probleem is ondertussen ook opgelost met een katrolsysteem :P
pi_156236253
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 08:38 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met een allroad of iets in die richting naar Turkije gaat? Dat moet de winter hier prima kunnen overleven hoor.

Er rijden hier volgens mij meerdere mensen gewoon door in de winter met hun 'goede' motor, en heb hun nog nooit over extra roest gehoord of zo.
Ik denk dat ik op een motor zoals de Thundercat naar Turkije ga rijden. :+ Nou ja, waarschijnlijk een iets sportievere uitvoering... Iets tussen de Thundercat en de R6 in, de R6 vind ik toch iets minder comfortabel bij lange ritten. Eigenlijk wil ik gewoon een Thundercat met meer power. :P

Misschien dat ik na twee Yamaha's toch maar overstap op een Honda ofzo. Ik wil eigenlijk gewoon een CBR600F4i/CBR600rr. :Y Vanwege mijn ongeduldigheid ben ik echter steeds voor de Yamaha gegaan.
pi_156236412
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 09:54 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik denk dat ik op een motor zoals de Thundercat naar Turkije ga rijden. :+ Nou ja, waarschijnlijk een iets sportievere uitvoering... Iets tussen de Thundercat en de R6 in, de R6 vind ik toch iets minder comfortabel bij lange ritten. Eigenlijk wil ik gewoon een Thundercat met meer power. :P

Misschien dat ik na twee Yamaha's toch maar overstap op een Honda ofzo. Ik wil eigenlijk gewoon een CBR600F4i/CBR600rr. :Y Vanwege mijn ongeduldigheid ben ik echter steeds voor de Yamaha gegaan.
Dat wordt een lange trip op zo'n motor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')