Een motor waar ik niet aan hoef te sleutelen ajb.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:12 schreef Piles het volgende:
Staat nog een TDM bij je om de hoek. Voor een goed bod mag ie weg. Moet alleen nog ff nieuwe spanningsregelaar op
Nope, pakt hem niet vast.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:07 schreef daNpy het volgende:
Kun je die koppen niet met de waterpomptang pakken??
Gaat die vervolgens ook nog stukquote:
Heb ik niet in huis, dus dat werd hem ook niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:12 schreef Erasmo het volgende:
En linkse tap kan die ook wel pakken zonder te boren meestal.
Harder knijpen.quote:
Zal wel mee vallen als je geen Aldi gereedschap hebt.quote:Gaat die vervolgens ook nog stuk
Fiets je ff langs de bouwmarkt of wellicht de action. Zo duur zijn ze niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:30 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Nope, pakt hem niet vast.
[..]
Gaat die vervolgens ook nog stuk
[..]
Heb ik niet in huis, dus dat werd hem ook niet.
echte winters hebben we niet meer in NL, koop een leuke allroad 1 cilinder met een kuip en handkappen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Vandaag trouwens naar Snel geweest om de motor op te halen. Tegen zijn advies in toch erop gereden. Had geen zin om nog eens vijf tientjes uit te geven om 'm thuis te krijgen.
Na welgeteld 2km hield ie ermee op. Gedurende die 2km reed ie duidelijk niet op 4 cilinders, op 8 duizend toeren ging ie met moeite 50kmh.
Pechhulp gebeld, en ben met motor en al thuisgebracht. Nu kan ik 'm echt slopen.
Ik twijfel... Zal ik een motor kopen of niet? Was eigenlijk van plan om in de winter door te rijden (behalve bij gladheid en sneeuwval).
Ik ben het OV een beetje beu, en wil eigenlijk wel weer op de motor naar mijn werk. Een simpele motor die het met weinig onderhoudskosten kan volhouden tot februari zou fijn zijn. Dan kan ik ondertussen wel op zoek naar een fatsoenlijke motor die mij in april naar Turkije zal brengen.
Met ronde en bolle koppen kun je knijpen wat je wil, daar krijg je geen grip op met een tangquote:
Oh vast, maar ik heb er niet genoeg vertrouwen in dat ik zo'n ding erin geramd zou krijgen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zal wel mee vallen als je geen Aldi gereedschap hebt.
Er kwam bezoek langs, die vent schepte nogal op dat hij het wel even los zou krijgen. 20 minuten later had 'ie de imbussleutel nog wat ronder en de bouten zelf helemaal rond, dus hebben we maar snel een setje boren gehaald en de boel er zo uitgehaald.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Fiets je ff langs de bouwmarkt of wellicht de action. Zo duur zijn ze niet.
Het is me wel eens gelukt, het is echt wel mogelijk.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:58 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Met ronde en bolle koppen kun je knijpen wat je wil, daar krijg je geen grip op met een tang
Het ligt dus meer aan jouw vaardigheden dan aan het materiaalquote:Oh vast, maar ik heb er niet genoeg vertrouwen in dat ik zo'n ding erin geramd zou krijgen.
Zonder twijfel. Ik ben niet voor niets programmeur geworden Ik heb iedere keer dat ik aan dat ding probeer te sleutelen de neiging om Ctrl-Z te doen, en aan het einde is het consistent Ctrl-F 'bouten'quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:06 schreef daNpy het volgende:
Het ligt dus meer aan jouw vaardigheden dan aan het materiaal
die r6 klonk lekker rauw zekerquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Vandaag trouwens naar Snel geweest om de motor op te halen. Tegen zijn advies in toch erop gereden. Had geen zin om nog eens vijf tientjes uit te geven om 'm thuis te krijgen.
Na welgeteld 2km hield ie ermee op. Gedurende die 2km reed ie duidelijk niet op 4 cilinders, op 8 duizend toeren ging ie met moeite 50kmh.
Inderdaad flashing relay even schoonmaken. Ik heb die van mij maar preventief vervangen omdat dat ding bleef kutten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:58 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Met ronde en bolle koppen kun je knijpen wat je wil, daar krijg je geen grip op met een tang
[..]
Oh vast, maar ik heb er niet genoeg vertrouwen in dat ik zo'n ding erin geramd zou krijgen.
[..]
Er kwam bezoek langs, die vent schepte nogal op dat hij het wel even los zou krijgen. 20 minuten later had 'ie de imbussleutel nog wat ronder en de bouten zelf helemaal rond, dus hebben we maar snel een setje boren gehaald en de boel er zo uitgehaald.
Uiteindelijk was het bij de snelheidsmeter in ieder geval gewoon het lampje zelf dat stuk is Knipperlicht heb ik nog niet bekeken, weet ook niet precies hoe ik dat moet aanpakken. Lampen branden wel gewoon, zowel op het dashboard als de knippers zelf, dus dat zal dan wel eens het relais ofzo kunnen zijn.
Dat ding klonk niet goed nee. Toen ik thuiskwam probeerde ik em te starten. Met volgas bleef ie wel draaien (op 1 cilinder denk ik, er kwam haast geen geluid uit ). Maar zodra ik het gas losliet viel de motor uit.quote:
Heb geen zin om in de winter (met pekel) rond te rijden op een fatsoenlijke motor.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:35 schreef Vinniiee het volgende:
Waarom geld uitgeven aan (2) crappy motoren, terwijl je beter dat geld in een goede kan investeren?
Was het nog gelukt met die safetytorx van je slot?quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Fiets je ff langs de bouwmarkt of wellicht de action. Zo duur zijn ze niet.
Ik heb de stofringen en de keerringen vervangen. Wat zijn fork seals?quote:Op zondag 20 september 2015 00:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Was het nog gelukt met die safetytorx van je slot?
Ennnn BL mag ook weer aan het werk. Eigenwijs geweest en niet de forkseals vervangen toen ik de vorkolie wisselde. Beide zijn inmiddels gaan lekken gvd
Keerringen, maar zo klinkt het fancier enzo.quote:Op zondag 20 september 2015 01:14 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb de stofringen en de keerringen vervangen. Wat zijn fork seals?
ach de hyperpro meneer heeft die van mij ook niet vervangen toen hij de veerring (see what i did there) deed.... al waren die van mij waarschijnlijk nog iets nieuwerquote:Op zondag 20 september 2015 02:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Keerringen, maar zo klinkt het fancier enzo.
Ik neem aan dat je met een allroad of iets in die richting naar Turkije gaat? Dat moet de winter hier prima kunnen overleven hoor.quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Heb geen zin om in de winter (met pekel) rond te rijden op een fatsoenlijke motor.
Of stel ik me nu aan?
Ze hebben wel wat torx bij de Action maar niet met gaatje. Losse bitjes zijn ook bij de bouwmarkt niet te vinden en ik weiger nog een dure set te kopen omdat ik vanaf 10 al voorzien ben.quote:Op zondag 20 september 2015 00:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Was het nog gelukt met die safetytorx van je slot?
Ennnn BL mag ook weer aan het werk. Eigenwijs geweest en niet de forkseals vervangen toen ik de vorkolie wisselde. Beide zijn inmiddels gaan lekken gvd
Ik denk dat ik op een motor zoals de Thundercat naar Turkije ga rijden. Nou ja, waarschijnlijk een iets sportievere uitvoering... Iets tussen de Thundercat en de R6 in, de R6 vind ik toch iets minder comfortabel bij lange ritten. Eigenlijk wil ik gewoon een Thundercat met meer power.quote:Op zondag 20 september 2015 08:38 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met een allroad of iets in die richting naar Turkije gaat? Dat moet de winter hier prima kunnen overleven hoor.
Er rijden hier volgens mij meerdere mensen gewoon door in de winter met hun 'goede' motor, en heb hun nog nooit over extra roest gehoord of zo.
Dat wordt een lange trip op zo'n motor.quote:Op zondag 20 september 2015 09:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik denk dat ik op een motor zoals de Thundercat naar Turkije ga rijden. Nou ja, waarschijnlijk een iets sportievere uitvoering... Iets tussen de Thundercat en de R6 in, de R6 vind ik toch iets minder comfortabel bij lange ritten. Eigenlijk wil ik gewoon een Thundercat met meer power.
Misschien dat ik na twee Yamaha's toch maar overstap op een Honda ofzo. Ik wil eigenlijk gewoon een CBR600F4i/CBR600rr. Vanwege mijn ongeduldigheid ben ik echter steeds voor de Yamaha gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |