Gaat een flinke zoektocht worden, TS. Ik (liefhebber van een neutraal geluid zonder overheersende basdreun) zocht er vorig jaar een, nadat m'n destijds 10 jaar oude exemplaar was overleden, met een richtprijs van een euro of 70; dat was namelijk zo'n beetje de prijs van zowel die oude als een 2 jaar nieuwer, nog wel werkend exemplaar dat elders in huis ligt.
In 2004 en 2006 was het nog geen probleem om voor die prijs een goede te vinden, goed aanvoelend en met de juiste klank; keus genoeg. Vorig jaar, echter; alleen maar exemplaren die ófwel de vervloekte overheersende basdreun hadden (alsof er constant iemand op m'n hoofd zit te bonken, maar blijkbaar vindt de massa dat tegenwoordig een fijn gevoel...), ófwel een wat neutraler geluid maar dan wel weer een zwakke constructie, ófwel dat slechte geluid én die slechte constructie.
Uiteindelijk ben ik maar met een dubbel zo dure Denon Ah-340 naar huis gegaan. Deze klinkt heel neutraal. Probeer eens of je deze op
Marktplaats oid kunt vinden (of de Philips SHP8900, die oude die ik nog heb - is behoorlijk ideaal te noemen, maar: wees vanwege z'n leeftijd toch waakzaam wat betreft slijtage), of - als je alsnog bereid bent meer uit te geven - zoek naar een 'opvolger' van die Denon, qua typenummer.
Zowel die Denon als die oude Philips zitten trouwens zeer zacht op de oren. Ze hebben beiden ook een vervangbare kabel.