Liefde is toch veel meer waard, dan materialisme?quote:Op zondag 6 september 2015 13:08 schreef hoas het volgende:
Je hebt te vreten, een dak boven je hoofd en cadeaus, maar jij wil meer?
quote:Op zondag 6 september 2015 13:08 schreef hoas het volgende:
Weinig tijd voor dingen, vaak bezig met werk. Met mij praten ze sowieso niet graag.quote:Op zondag 6 september 2015 13:10 schreef Evertjan het volgende:
moet wel van 2 kanten komen natuurlijk je heb het nu over je vader hoe is de relatie met je moeder?
quote:Op zondag 6 september 2015 13:08 schreef hoas het volgende:
Ik denk toch dat je het anders moet gaan zien, je ouders kun je niet op 1 niveau met je evt partner of goede vriend zien, je hebt sowieso met een generatiekloof te maken, zo te lezen hebben je ouders aan hun verplichtingen voldaan.quote:Op zondag 6 september 2015 13:13 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Weinig tijd voor dingen, vaak bezig met werk. Met mij praten ze sowieso niet graag.
Met kerstmis aan de familietafel bijvoorbeeld, zit ik er wat bij. Praten ze over ditjes en datjes, en als ik ergens eens op in ga begint iedereen te zuchten, omdat ik erg introvert ben, zoek ik altijd meer diepgang. En trek ik het gesprek automatisch die kant op, als ik dan al wat zeg. Maar niemand vind het interessant wat ik te zeggen heb of las, ze vinden er geen zak aan. Als ik dus eens wil praten over het leven, vinden zij het onzin om over het leven na te denken.
Alles wat ik met mijn pa praat, is dat mijn pa klaagt over dingen, dan luister ik gewoon. Mijn ma, als ik al met haar praat gaat het over mijn zus of andere zus.
Je bent gewoon te filosofisch aangelegd voor je familie.quote:Op zondag 6 september 2015 13:13 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Weinig tijd voor dingen, vaak bezig met werk. Met mij praten ze sowieso niet graag.
Met kerstmis aan de familietafel bijvoorbeeld, zit ik er wat bij. Praten ze over ditjes en datjes, en als ik ergens eens op in ga begint iedereen te zuchten, omdat ik erg introvert ben, zoek ik altijd meer diepgang. En trek ik het gesprek automatisch die kant op, als ik dan al wat zeg. Maar niemand vind het interessant wat ik te zeggen heb of las, ze vinden er geen zak aan. Als ik dus eens wil praten over het leven, vinden zij het onzin om over het leven na te denken.
Alles wat ik met mijn pa praat, is dat mijn pa klaagt over dingen, dan luister ik gewoon. Mijn ma, als ik al met haar praat gaat het over mijn zus of andere zus.
Zelfde als ik, maar die hebben niet meer nodig, die vinden het goed om gewoon te praten over ditjes en datjes.quote:Op zondag 6 september 2015 13:25 schreef Evertjan het volgende:
en wat voor relatie hebben je zussen of broers met jullie ouders?
Je moet beseffen dat je ouders niet je vrienden zijn, die je uitkiest op gelijksoortige interesses.quote:Op zondag 6 september 2015 13:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Zelfde als ik, maar die hebben niet meer nodig, die vinden het goed om gewoon te praten over ditjes en datjes.
Dit.quote:Op zondag 6 september 2015 13:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je moet beseffen dat je ouders niet je vrienden zijn, die je uitkiest op gelijksoortige interesses.
soms kan die klik met je ouders pas op latere leeftijd ontstaan. Ik zou ook vooral niet al te kwaad of boos op je ouders worden.quote:Op zondag 6 september 2015 13:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Zelfde als ik, maar die hebben niet meer nodig, die vinden het goed om gewoon te praten over ditjes en datjes.
Hij heeft het altijd druk als ik wat wil doen. Breekt beloftes als ik hem zo ver krijg samen wat te doen. Het enige dat ik met hem kan doen is dat ik hem naar de winkel rij en we boodschappen doen. Omdat hij anders alles met de fiets moet doen.quote:Op zondag 6 september 2015 14:08 schreef probeer het volgende:
Ja, er komt een moment in je leven dat je ouders niet meer alleen 'jouw ouders' zijn, maar je ze ook steeds meer als eigen individu-en gaat zien.
En dan zul je flink moeten investeren in die relatie (net zoals bij alle andere mensen), iets wat volgens mij bij jou van beide kanten niet echt gebeurt.
Want "zijn interesses sluiten totaal niet aan bij de mijne, en daarom heb ik niets met die man" vind ik toch eigenlijk wel heel erg makkelijk. Klinkt alsof je er weinig moeite voor wil doen / tijd voor over hebt. En dat is prima, maar dan moet je dus niet echt zeuren dat je weinig met elkaar hebt. Dat heb je voor een groot deel helemaal zelf in de hand.
Mijn pa heeft ook compleet andere interesses. Hij is geboren in 1940, ik in 1987. Hij sloeg in zijn jeugd met een stok tegen een wiel, ik computerde. Hij uit vrijwel geen emoties, ik ben daar erg (misschien té) goed in. Maar omdat we daadwerkelijk moeite in elkaar steken, en voorbij onze eigen interesses willen kijken naar die van de ander, kunnen we desondanks de enorme generatiekloof toch echt goed met elkaar omgaan.
Ik hoop dat je een grapje maakt. Liefde en warmte zijn in de eerste plaats super belangrijk om van je ouders te krijgen.quote:Op zondag 6 september 2015 13:08 schreef hoas het volgende:
Dat is nou eenmaal zo vrees ik, dat ga je ook niet meer veranderen. Dus dan kun je wel blijven simpen hierover en je je daar over opwinden, maar dat ga je toch niet veranderen. Accepteren en je focusen op de dingen die je relatie met je ouers op z'n minst normaal houden en doorgaan met je leven: hun dingen respecteren, en je niet verheven voelen om welke reden dan ook.quote:Op zondag 6 september 2015 16:30 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Hij heeft het altijd druk als ik wat wil doen. Breekt beloftes als ik hem zo ver krijg samen wat te doen. Het enige dat ik met hem kan doen is dat ik hem naar de winkel rij en we boodschappen doen. Omdat hij anders alles met de fiets moet doen.
Verder heeft hij nooit tijd om eens wat leuks te doen heb nog nooit een activiteit met hem ondernomen waar we echt een leuke middag samen hadden. Nee zegt altijd dat hij het druk heeft, dus dan houdt het op.
Maar ik heb dus 0,0 met ze, in dat geval zet ik er liever een punt achter. Dan kan ik verder met mijn leven en worden verdere teleurstellingen te voorkomen. Hoewel dat nogal radicaal is, zie ik niet echt een manier waarop ik met hun een goeie band kan hebben. Nu ben ik ook wel bitter, omdat toen ik mijn ouders het hardste nodig had in mijn jeugd ze er niet voor me waren, mijn vader me een klap gaf. En meer investeerde in de kinderen van vrienden van hun omdat de vader van hun kanker had en doodging. Maar toch je werd mee gesleept als kind en mijn vader maar leuk met die kinderen doen, leuker dan hij met mij deed. Als kind kun je dat niet plaatsen. Zeker niet als je het gevoel hebt je ouders nodig te hebben die er niet zijn. En toen ik als kind deed protesteren daartegen kreeg ik een klap... Dat heeft me toch echt geraakt in mijn leven.quote:Op zondag 6 september 2015 18:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal zo vrees ik, dat ga je ook niet meer veranderen. Dus dan kun je wel blijven simpen hierover en je je daar over opwinden, maar dat ga je toch niet veranderen. Accepteren en je focusen op de dingen die je relatie met je ouers op z'n minst normaal houden en doorgaan met je leven: hun dingen respecteren, en je niet verheven voelen om welke reden dan ook.
drieëntwintig.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |