Idem hier. Zo moeilijk of vreemd is dat mijns inziens niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:55 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik heb best veel nieuwe mensen leren kennen op de sportschool (maar goed, ik ging niet om die reden, ik kom daar om te sporten). Aangezien ik altijd dezelfde dagen/tijd ga kom ik ook regelmatig dezelfde mensen tegen, dus op een gegeven moment zeg je iedereen wel gedag en maak je af en toe een praatje.
quote:Op woensdag 9 september 2015 10:02 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ja, het ligt allemaal aan je leeftijdsgenoten die steeds minder sociaal zijn.
Je maakt het zelf awkard. Als je gewoon open bent en mensen begroet / normale gesprekjes begint zullen andere mensen dat gewoon accepteren.
Zit je echter als een creep naar meisjes te staren zal niemand met je geassocieerd willen worden.
En dat dus.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:03 schreef Copycat het volgende:
Dat vind ik zo bizar, dat je mensen geregeld in dezelfde setting tegenkomt, maar dat er dan nog geen 'hallo' van af kan.
Maar ja, ik groet ook wildvreemden op straat. En die groeten bijna altijd terug.
Het is ook leuk om soms een ietwat verbaasde reactie, te zien. 'Ken ik haar?' Soms hou ik het ook bij een vriendelijke glimlach en hoofdknik. Want wat je zegt: het stemt vrolijk, volgens mij geldt dat voor alle partijen. Mooi toch!quote:Op woensdag 9 september 2015 10:10 schreef KennisIsMacht het volgende:
Oké. Ik heb juist de ervaring dat het bij mn ouders (in een dorp) veel meer gebeurd dan hier in de stad. Ik probeer wel steeds meer naar mensen te glimlachen, maakt mezelf ook vrolijker
Ik had het over vreemden, niet over bekenden.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:18 schreef SilentChaos het volgende:
Ach, steden zijn ook net dorpen. Alleen bestaat een stad uit heel veel dorpen (wijken). Bij mij in de buurt kent ook iedereen elkaar. Toen ik nog in DH woonde was dat hetzelfde. Denk alleen dat het in het centrum misschien wat minder/anoniemer is, maar zelfs daar kom ik altijd dezelfde mensen tegen
Ja meestal doe ik dat wel, maar in geval van leuke meisjes lukt dat niet al te bestquote:Op woensdag 9 september 2015 10:03 schreef Copycat het volgende:
Dat vind ik zo bizar, dat je mensen geregeld in dezelfde setting tegenkomt, maar dat er dan nog geen 'hallo' van af kan.
Maar ja, ik groet ook wildvreemden op straat. En die groeten bijna altijd terug.
Te lang single, gebrek aan zelfvertrouwen en simpelweg weinig aandacht van het andere geslacht is geen goede combi, of ik herken die aandacht blijkbaar niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:10 schreef yats het volgende:
[..]
Idem hier. Zo moeilijk of vreemd is dat mijns inziens niet.
[..]
[..]
En dat dus.
Ik vraag me echt af wat jij allemaal doet deezer, dat het blijkbaar altijd aan anderen ligt, niemand oog voor jou heeft en zelfs gesprekjes er niet af kunnen?
Wat wil je verder met je leven, behalve een relatie?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Te lang single, gebrek aan zelfvertrouwen en simpelweg weinig aandacht van het andere geslacht is geen goede combi, of ik herken die aandacht blijkbaar niet.
Het simpelweg leuk hebben lijkt me. Ik studeer dus wil blijkbaar een diploma, baan en geld verdienen. Of nou ja, dat is nodig om te overleven want de maatschappij draait op/om geld dus heb je dat nodig.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat wil je verder met je leven, behalve een relatie?
Dus werk is bittere noodzaak en gewoon leuk hebben zegt niks. Leuk is sowieso het nietszeggendste woord. Maar wat wíl je?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:29 schreef Deezertje het volgende:
Het simpelweg leuk hebben lijkt me. Ik studeer dus wil blijkbaar een diploma, baan en geld verdienen. Of nou ja, dat is nodig om te overleven want de maatschappij draait op/om geld dus heb je dat nodig.
Je kan er ook voor kiezen in te trekken bij een of andere stam waar geld geen rol speelt. Back to basic. Fuck de geciviliseerde samenleving!quote:Op woensdag 9 september 2015 10:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het simpelweg leuk hebben lijkt me. Ik studeer dus wil blijkbaar een diploma, baan en geld verdienen. Of nou ja, dat is nodig om te overleven want de maatschappij draait op/om geld dus heb je dat nodig.
Met je peniskoker door de jungle rennen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:37 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Je kan er ook voor kiezen in te trekken bij een of andere stam waar geld geen rol speelt. Back to basic. Fuck de geciviliseerde samenleving!
Wat maakt het leven voor jou dan leuk?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Goede vraag. wanneer is je leven leuk? Kijk daarom ook veel series en films om toch maar een beetje het leven te 'proeven' wat ik blijkbaar wil nastreven. Wat maakt jouw leven dan leuk Straw?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat maakt het leven voor jou dan leuk?
Waar ligt dat aan denk je? Heeft het een met het ander te maken?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Te lang single, gebrek aan zelfvertrouwen en simpelweg weinig aandacht van het andere geslacht is geen goede combi, of ik herken die aandacht blijkbaar niet.
Normale gesprekken voeren gaat wel goed, alleen het opstarten van zo'n gesprek niet altijd. Soms is de timing simpelweg verkeerd of verkeerde locatie. Simpelweg bij neerleggen dat het zo is wil ik ergens niet...quote:Op woensdag 9 september 2015 10:47 schreef yats het volgende:
[..]
Waar ligt dat aan denk je? Heeft het een met het ander te maken?
Ik vind het ergens wel vreemd dat zelfs gewone gesprekken niet echt lukken als ik jou zo hoor. Als ik naar mezelf kijk, ik ben echt geen bijzondere man ofzo, ben nu ook alweer drie jaar vrijgezel, maar heb toch genoeg gesprekken, zowel met mannen als vrouwen, zowel bloedmooi als doodnormaal.
Wellicht moet je eerst eens beginnen wel gewoon die normale gesprekjes te voeren, contacten op te doen etc en pas als je een goed sociaal leven hebt aan een vriendin te denken. En geloof me, ik weet dat dat moeilijk is (ik baal ook dat ik vrijgezel ben en 'mis' vrouwelijke aandacht ook maar ben nu ik e daar bij neergelegd heb een stuk gelukkiger), maar er zo verkrampt mee om gaan als jij doet en er zo naar zoeken werkt niet. Ontspan gewoon, doe andere leuke dingen en hou op met (gefrustreerd) zoeken.
Is het niet veelzeggend dat je het een lastige vraag vindt om te beantwoorden? Zoek je daarom misschien de oplossing van zingeving en plezier in een relatie, zodat je niet verder hoeft te kijken naar wat voor jou belangrijk/leuk is?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Goede vraag. wanneer is je leven leuk? Kijk daarom ook veel series en films om toch maar een beetje het leven te 'proeven' wat ik blijkbaar wil nastreven. Wat maakt jouw leven dan leuk Straw?
Films/series zijn GEEN goede maatstaf voor een leuk/actief leven. Totaal onrealistisch ook nog eens.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Goede vraag. wanneer is je leven leuk? Kijk daarom ook veel series en films om toch maar een beetje het leven te 'proeven' wat ik blijkbaar wil nastreven. Wat maakt jouw leven dan leuk Straw?
Ga op zoek naar dingen die je echt leuk vindt. Series, sportschool, gamen etc zijn leuk als tijdopvulling, maar zijn niet iets wat je leven leuk maakt. Ga op zoek naar een passie, dat betekent een hoop verschillende dingen uitproberen en erachter komen dat het niets is. Gaandeweg doe je ervaringen op, verzamel je leuke verhalen en maak je ook nog eens vrienden. win win situatie.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Constructief. Een geromantiseerd ideaalbeeld nastreven en via films daarvan proeven. Proef het echte leven ipv een synthetisch placebo.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef Deezertje het volgende:
Goede vraag. wanneer is je leven leuk? Kijk daarom ook veel series en films om toch maar een beetje het leven te 'proeven' wat ik blijkbaar wil nastreven.
Ik keek laatst Mission Impossible. Politie en AIVD vonden het geen goed idee dat ik aan vliegtuigen hing en met pistolen rondliep.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
synthetische placebo'squote:Op woensdag 9 september 2015 10:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Constructief. Een geromantiseerd ideaalbeeld nastreven en via films daarvan proeven. Proef het echte leven ipv een synthetisch placebo.
Oh, daarom stonden ze dus aan mijn deur, omdat ik dat aan jou geleverd had. Damnit, nu moet ik weer verhuizen om onder de radar te blijven.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:55 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik keek laatst Mission Impossible. Politie en AIVD vonden het geen goed idee dat ik aan vliegtuigen hing en met pistolen rondliep.
Duh, dat weet ik ook wel. Zijn niet voor niks acteursquote:Op woensdag 9 september 2015 10:53 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Films/series zijn GEEN goede maatstaf voor een leuk/actief leven. Totaal onrealistisch ook nog eens.
Nee.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Duh, dat weet ik ook wel. Zijn niet voor niks acteursMaar ze geven wel een beeld hoe een relatie er uit kan zien in zowel voor als tegenspoed.
Ja, een Hollywood-beeld. Godverdomme. Echt.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:00 schreef Deezertje het volgende:
Duh, dat weet ik ook wel. Zijn niet voor niks acteursMaar ze geven wel een beeld hoe een relatie er uit kan zien in zowel voor als tegenspoed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |