abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 december 2002 @ 21:05:25 #226
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7109840
quote:
Op maandag 2 december 2002 21:02 schreef Pukkemans het volgende:

Nou hij is wel wat slimmer dan Janmaat hoor. Waarom nemen ze deze jongen niet serieus. Ze zijn doodsbang voor hem. Terwijl hij wel degelijk een punt heeft als het om de politie gaat.

Dan is de oplossing toch zo voor de hand liggend? Discussie. Zo'n man moet je met woorden bestrijden.
En of hij slimmer is dan Janmaat? Mwoah, discussie in SC dan maar?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7109870
quote:
Op maandag 2 december 2002 21:05 schreef robh het volgende:

[..]

Dan is de oplossing toch zo voor de hand liggend? Discussie. Zo'n man moet je met woorden bestrijden.
En of hij slimmer is dan Janmaat? Mwoah, discussie in SC dan maar?

Hij is zeker slimmer dan Janmaat, zeker in het mobiliseren van de achterban. Hij is meer een soort Fortuyn denk ik, maar dan iets minder gevaarlijk.
  maandag 2 december 2002 @ 21:10:25 #228
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7109942
quote:
Op maandag 2 december 2002 21:06 schreef Pukkemans het volgende:

Hij is zeker slimmer dan Janmaat, zeker in het mobiliseren van de achterban. Hij is meer een soort Fortuyn denk ik, maar dan iets minder gevaarlijk.

Janmaat moest het hebben van economische onvrede, Jahja moet het hebben van economische onvrede. Het verschil is marginaal, maargoed raar vind ik ze allebei.
Alleen de angst die die man de mensen inboezemt. Als er niets te verbergen valt dan zou er misschien niet zo gereageerd zijn. M.a.w. heeft die man écht ergens gelijk?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7110211
quote:
Op maandag 2 december 2002 21:00 schreef Amina het volgende:

[..]

Mannen zoals Jahjah zijn precies wat ik niet wil om mij te vertegenwoordigen. Hij is agressief, weet niets van de islam af en misbruikt die slechts voor eigen gewin. Hij is een moordenaar die gevlucht is voor zijn vorige leiders.

Hij wil niets anders dan met geweld de islam verspreiden (om er zelf beter van te worden), terwijl dat een religie van liefde is.

Precies, de man gebruikt de Marokkaamse jongeren voor eigenbelang, hitst hen op door het woord racisme te pas en te onpas te gebruiken, en maakt de kloof al doende alleen maar groter.

Hem vergelijken met Fortuyn zoals Pukkemans doet, slaat nergens op.
Fortuyn had kritiek op niet integrerende allochtonen en wilde wat doen uit de daaruit (onder andere) ontstane criminaliteit onder allochtone jongeren, door dus eerst orde op zaken te stellen binnen de grenzen, vooraleer die grenzen weer helemaal open te gooien.
Terugsturen van criminele allochtone jongeren vond hij dus onzin, in tegenstelling tot een Nawijn nu, het zijn tenslotte "onze allochtone schoffies".

Deze Jahjah zet juist zijn achterban tegen de maatschappij op, wat weer (misschien overtrokken) reacties uitlokt, hetgeen precies zijn bedoeling is, zo kan hij namelijk roepen ZIE JE WEL om zo weer...etc etc.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_7110301
quote:
Op maandag 2 december 2002 21:10 schreef robh het volgende:

Alleen de angst die die man de mensen inboezemt. Als er niets te verbergen valt dan zou er misschien niet zo gereageerd zijn. M.a.w. heeft die man écht ergens gelijk?

Tja, dat vind ik dus ook zo typisch. Bovendien vraag ik me af wat er van steun voor de AEL overblijft als die partij daadwerkelijk wat zou winnen bij een verkiezing. Dan hebben ze namelijk wel iets waar te maken, en of dat ze gaat lukken is natuurlijk ook maar vers twee. Lukt het niet, en blijhkt de partij gewoon een moslim-LPF variant, dan denk ik dat ze net zo'n roemloos einde tegemoet gaan.
  maandag 2 december 2002 @ 23:39:32 #231
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7113595
quote:
Op maandag 2 december 2002 23:33 schreef Amina het volgende:

[..]

Ik vind Jahjah eerder vergelijkbaar met Arafat.
Beiden appeleren aan een zogenaamde moslimeenheid, die feitelijk niet bestaat. Dat Jahjah als Arabier de belangen van de Berbers die door diezelfde Arabieren in Marokko onderdrukt worden zogenaamd verdedigd is helemaal lachwekkend.

En hij heeft zich totaal niet aan de voorschriften en gedachten van de Ramadam gehouden, door zo agressief te doen tijdens deze tijd. Een goede moslim is hij ook al niet, hij zou zich beter daarop kunnen richten en dan beweren voor moslims op te komen, in plaats van heibel en tweestrijd te stichten.

pi_7113760
Ja en PF was een ijdele man die genoot van aandacht, maar dus niet enkel en alleen ter meerdere eer en glorie van hemzelf handelde, zoals Gelly dat zo graag ziet.

Hem vergelijken met een Jahjah is echt idioot, je kan wel de reacties op de beide heren vergelijken.

Fortuyn was wel degelijk oprecht begaan ,met ALLE Nederlanders en Nederland.

Jahjah is begaan met Jahjah en simuleert begaan te zijn met enkel Arabische Belgen... Marokkanen zijn geen Arabieren, maar vooruit...

De man schreeuwt racisme, wetende dat dit weer allerlei jongeren op de been krijgt, hij gooit olie op het vuur door zogenaamde protestacties voor de Palestijnen, echter alleen bedoeld om het uit te laten draaien op onrust om zo weer met de vinger te kunnen wijzen naar de politie...

pi_7114376
quote:
'Wij zijn meer Belg dan de Vlaams-Blokkers'
Klopt, Vlaams Blokkers zijn voornamelijk Vlamingen.
pi_7114400
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 00:10 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Klopt, Vlaams Blokkers zijn voornamelijk Vlamingen.

Dus VB'ers willen niet integreren ? Wat een domper zeg.
pi_7114526
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 00:11 schreef gelly het volgende:
Dus VB'ers willen niet integreren ? Wat een domper zeg.
Er wordt van niemand verwacht dat ie in zijn eigen gemeenschap integreert, dus waarom VBers wel?

om je voor te zijn: dat wil niet zeggen dat er geen groepen zijn die wel moeten integreren.

pi_7138506
quote:
Op maandag 2 december 2002 23:45 schreef milagro het volgende:
Marokkanen zijn geen Arabieren, maar vooruit...
Er zijn zat Arabische Marokkanen hoor.
[b][url=http://forum.bimeiden.net/viewtopic.php/294/15]Mooie meiden uit eigen bodem[/url] (nieuw) [url=http://forum.bimeiden.net/viewtopic.php/60/120]Lekker wijf geeft zich bloot.[/b][/url]
  vrijdag 6 december 2002 @ 11:12:45 #237
272 R@b
No-nonsens
pi_7174382
Abu Jahjah, een held in Amsterdam-West

Wat wij nodig hebben is een Nederlandse Jahjah. Iemand die níet vergeet waar hij vandaan komt en opkomt voor zijn mensen: de migranten die worden behandeld als stront! Zeggen Aki en Driss, beiden van Marokkaanse afkomst.

Van politiek weten wij hier niets, dus rot op met je vragen, zeiden ze eerst. Maar als de naam Jahjah valt, raken de 18-jarige jongens geïnteresseerd. Hebben ze ineens wel degelijk een mening en willen ze die ook graag delen met een journalist. ,,Als-ie komt, ga ik op 'm stemmen!''

Het is duidelijk. De charismatische Belgische Libanees Dyab Abu Jahjah maakt met zijn Arabisch-Europese Liga (AEL) niet alleen in Antwerpen veel los onder de migranten. Alles wat deze dagen in België gebeurt, volgen de migranten in Amsterdam-West op de voet. Jahjah is ook hier een held. En zijn plannen om AEL-afdelingen op te zetten in Rotterdam en Amsterdam kunnen rekenen op veel sympathie.

Hij is agressief, maar op en top democraat, het Arabische antwoord op Fortuyn eigenlijk, zegt Djoel Abdullatif in eethuis Fathi. En dat wil de 33-jarige koerier best uitleggen. ,,Nederlanders zeiden steeds: `Pim zei wat wij dachten'. Nou, Jahjah zegt wat wij denken. Hij kan hier voet aan de grond krijgen, geen twijfel over mogelijk.'' Abdullatif vertolkt de mening van veel Marokkaanse immigranten in Amsterdam-West, een serie wijken met grote hoeveelheden nieuwkomers. Een weinig toegankelijke buurt, maar wie het onderwerp Belgische politiek aansnijdt, die mag deze dagen nog even blijven.

Ze spreken hier graag over Jahjah, want de politiek laat de Marokkanen in de steek, zegt ook Ali Ahdoudou. Begin dit jaar deed hij namens de Arabische Democratische Partij mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. Ook hij heeft gemerkt dat het onderwerp AEL leeft in Amsterdam. ,,Als de partij naar Nederland komt, maken ze goeie kansen om heel snel veel aanhang te winnen.''

Dat hebben de gevestigde partijen aan zichzelf te danken, vindt Ahdoudou. Volgens hem voelen met name jonge migranten van de tweede en derde generatie zich totaal niet aangesproken door de politiek. ,,Niemand neemt het op voor onze belangen. In de politiek moet je toch ook een beetje denken aan je eigen volk. Anders gaan mensen zich ervan afkeren.''

Aki en Driss, die niet met hun achternaam in de krant willen, moeten niets hebben van de politici van Marokkaanse afkomst. Ze kennen ze ook niet. Maar Aki wil er wel iets over zeggen: ,,Marokkaanse politici in Nederland zijn foppers.'' Driss noemt ze zelfs bounty's: bruin van buiten, maar van binnen witter dan wit. ,,Ze willen hogerop komen en dat lukt alleen als je je afzet tegen de allochtonen.''

Toch is het nog maar de vraag of Jahjah vaste voet kan krijgen in Nederland. Volgens hoogleraar multiculturele samenleving Han Entzinger is de Belgische situatie niet zonder meer te verplaatsen naar de Nederlandse. Marokkanen in Nederland doen het relatief veel beter dan hun voormalige landgenoten in België, zegt hij. ,,Ze hebben meer kansen. Hier zitten ze in de lift, daar staan ze een beetje stil aan de onderkant van de samenleving.''

Toch mogen we ons niet rijk rekenen, zegt Entzinger. Als er volgens hem een charismatische leider opstaat, zou die zomaar een heleboel aanhang kunnen krijgen. ,,Een hoge werkloosheid is een klassieke voedingsbodem voor zijn ideeën. Maar nogmaals, als de jongeren in Amsterdam-West zeggen dat ze gaan stemmen op de AEL, dan moet ik dat eerst nog zien.''

Onzin, zegt Abdellatif. ,,Nederland voert de druk op ons op. Wij móeten integreren, wij móeten Nederlands spreken. Maar we mógen niets! Vind je het gek dat we kwaad worden? Dáár heeft Jahjah het over!''

Door Marc Kruyswijk.
======

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_7174715
[ontken modus]
Nee hoor; in Nederland is zoiets niet mogelijk. Hier is de politie veel lolliger, hebben we geen VB en is alles anders geregeld.

Jahjah maakt hier geen kans met zijn 'arab pride, aangwakkerd door de stokpaardjes van de arabieren, nl Palestina, rascisme en discriminatie.
[/ontken modus]

FOK!fotograaf vrijdag 6 december 2002 @ 11:47:06 #239
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7174927
Tja, ze zeuren dat ze het zo slecht hebben, terwijl het hun eigen schuld is hoor. Als je gewoon nederlands spreekt en een opleiding hebt is er niet aan de hand. Dan kan je gewoon een baan krijgen. Maar het is makkelijker om steun te trekken en te roepen dat je gediscimineerd wordt...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_7180932
quote:
Op maandag 2 december 2002 23:45 schreef milagro het volgende:
Hem vergelijken met een Jahjah is echt idioot, je kan wel de reacties op de beide heren vergelijken.
Als je ze nou eens niet vergelijkt op hun standpunten, maar op een wat bredere manier. Bijvoorbeeld als spreekbuizen van een groep mensen die het idee hebben dat hun klachten en frustraties niet gehoord worden, dat ze zelfs 'onderdrukt' worden, spreekbuizen die op een charismatische, confronterende en ongenuanceerde manier uiting geven aan de onvrede van die groepen, en tegen een al dan niet zelfverzonnen establishment aantrappen. Je kunt ze bijna perfect vergelijken, het is zelfs heel erg interessant, omdat er in deze post-11 september tijd blijkbaar behoefte is aan charismatische sterke leiders. De standpunten en deels de werkwijze van Fortuyn en Jahjah staan natuurlijk haaks op elkaar, maar dat staat een vergelijking niet in de weg. Ik ga niet oordelen over de persoonlijke motieven van Jahjah, ik heb ook nooit beweerd dat Fortuyn uit was op persoonlijk gewin. Zoiets is altijd makkelijk roepen en moeilijk onderbouwen.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_7182680
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:16 schreef Meneer_Aart het volgende:
Bijvoorbeeld als spreekbuizen van een groep mensen die het idee hebben dat hun klachten en frustraties niet gehoord worden, dat ze zelfs 'onderdrukt' worden, spreekbuizen die op een charismatische, confronterende en ongenuanceerde manier uiting geven aan de onvrede van die groepen, en tegen een al dan niet zelfverzonnen establishment aantrappen.
Hier heb je wel een punt, maar als we ervan uitgaan dat dat waar is, wat betekent dat dan ?
  vrijdag 6 december 2002 @ 20:53:09 #242
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_7184640
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 11:12 schreef R@b het volgende:
Onzin, zegt Abdellatif. ,,Nederland voert de druk op ons op. Wij móeten integreren, wij móeten Nederlands spreken. Maar we mógen niets!
Wat een domme lulkoek.
  vrijdag 6 december 2002 @ 21:00:38 #243
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_7184745
Die Jahjah is weer zo'n typischs "machtig door de media" geval, waaar maken we ons eigenlijk druk om?

1 immigrant met 1000 aanhangers in een land met 10.000.000 inwoners...

Boeiend! Gewoon doodzwijgen dat soort gasten, zijn "roem" geeft hem macht, wat die eigenlijk niet heeft.

En over de AEL in Nederland, AEL klaagt over gelijke rechten, als er 1 land in de wereld is dat iedereen gelijke rechten geeft is het ons land wel.

Iedere immigrant heeft hier het recht op een degelijke opleiding, en kan dus worden wat hij wil, sterker, we importeren zelfs allochtonen voor de ziekenzorg en zelfs artsen.

Gelijke rechten argument is dus hier bullshit, als iemand in ons land zijn opleiding niet afmaakt is het eigen schuld.

Het aantal afhakers onder allochtonen in het onderwijs is groter dan het aantal afhakers onder autochtonen, en dus is het aantal allochtonen zonder baan (1 van de AEL's voornaamste strijdpunten) ook groter, niet meer als logisch, niks discriminatie.

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  vrijdag 6 december 2002 @ 21:07:47 #244
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_7184852
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 21:00 schreef lawsuit het volgende:
Die Jahjah is weer zo'n typischs "machtig door de media" geval, waaar maken we ons eigenlijk druk om?

1 immigrant met 1000 aanhangers in een land met 10.000.000 inwoners...

Mooi gegoochel met cijfers. Ga eens naar een wijk als Amsterdam-West zoals besproken in het Artikel, of sommige wijken in Antwerpen... dan liggen de percentages toch wel heel anders. Een gevaar voor de samenleving hoeft niet per sé te betekenen dat het een gevaar voor héél de samenleving is.
  vrijdag 6 december 2002 @ 21:22:29 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7185068
men (zowel de "Nederlandse als Marokkaanse" gemeenschap) zou het wel als een signaal kunnen oppikken en dan niet gaan discussieren dat hun gevoel misschien niet terecht is, maar het is er wel en we mogen ons kopje niet meer in de klei stoppen hoor ik altijd

met een simpel "onzin" kom je er niet mee

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 6 december 2002 @ 21:38:39 #246
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_7185275
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 21:07 schreef Lithion het volgende:

[..]

Mooi gegoochel met cijfers. Ga eens naar een wijk als Amsterdam-West zoals besproken in het Artikel, of sommige wijken in Antwerpen... dan liggen de percentages toch wel heel anders. Een gevaar voor de samenleving hoeft niet per sé te betekenen dat het een gevaar voor héél de samenleving is.

Gechoochel? vooruit dan, 1000 aanhangers op 450.000 antwerpenaren, indrukwekkend!

Ik wil het probleem niet baggetaliseren maar overdrijven is ook een vak, de AEL is gewoon een een kleine groep relschoppers, die keihard aangepakt moet worden door de politie, en in proportie gebracht moet worden door de pers.

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  vrijdag 6 december 2002 @ 21:41:35 #247
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_7185320
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 21:38 schreef lawsuit het volgende:
Gechoochel? vooruit dan, 1000 aanhangers op 450.000 antwerpenaren, indrukwekkend!
Zoom eens verder in op bepaalde wijken. Bovendien heb je verschillende gradaties van aanhangers. Directe leden, maar ook sympathisanten... als je alleen de leden rekent heb je nog maar het topje van de ijsberg.
quote:
Ik wil het probleem niet baggetaliseren maar overdrijven is ook een vak, de AEL is gewoon een een kleine groep relschoppers
Een kleine groep relschoppers met een charismatische leider die veel jongeren aanspreekt... een slechtere situatie kun je je bijna niet voorstellen. Bovendien is het niet de grootte die telt, maar de impact die de groep heeft op de maatschappij en als je gaat kijken naar de uitslagen van de Belgische verkiezingen, dan is het een grotere groep dan de aantallen doet vermoeden.
  vrijdag 6 december 2002 @ 22:17:38 #248
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_7185854
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 21:41 schreef Lithion het volgende:
Een kleine groep relschoppers met een charismatische leider die veel jongeren aanspreekt... een slechtere situatie kun je je bijna niet voorstellen. Bovendien is het niet de grootte die telt, maar de impact die de groep heeft op de maatschappij en als je gaat kijken naar de uitslagen van de Belgische verkiezingen, dan is het een grotere groep dan de aantallen doet vermoeden.
Dat deel over slechtere situatie is onzin, eigenlijk is het hele gezeik over de AEL veroorzaakt door linkse media exposure.

Oudere Marocs in Antwerpen zijn het volstrekt niet eens met de rebellerende puber zoontjes, maarja, rebel zijn hoort nu eenmaal bij tiener zijn.

Die Jahjah stelt volstrekt nix voor, laat hem maar gerust hier komen en aan Belgische verkiezingen meedoen.

Een voorspelling: verkiezingen in Belgie, 0 zetels

In Nederland: Een hondertal aanhangers....

pi_7186301
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:02 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Hier heb je wel een punt, maar als we ervan uitgaan dat dat waar is, wat betekent dat dan ?

Wat mij betreft dat er wel iets zorgvuldiger mag worden gekeken naar de beweegredenen van Jahjah en de redenen voor sommigen om zich in zijn aanhang te scharen. Ook al heeft de AEL maar weinig leden, de aanhang en daaromheen de mensen die sympathie koesteren voor de beweging is ongetwijfeld groot; in plaats van alleen maar negatieve dingen te willen horen en Jahjah en zijn volgelingen te verketteren als criminelen, extremisten of fundamentalisten zou er gekeken moeten worden waarom mensen er eigenlijk achteraan lopen. De vergelijking met Fortuyn gaat dan op, omdat hij en zijn aanhang eerst ook verketterd werden, maar nu wordt er al met meer respect over hem gesproken en is in de hele samenleving van links tot rechts erkend dat hij geen charlatan of wat dan ook was, maar echt iets verwoordde.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_7187759
Is ook zo, in die zin gaat de vergelijking op, Jahjah geeft de onvrede een stem.. maar hij gaat daarin verder door die onvrede zelf op de spits te drijven door die jeugd op te fokken en dat in zekere zin te versterken door en passant de Midden Oosten problematiek erbij te halen..misschien zelfs een vergelijking te willen trekken "laat jou hier niet gebeuren, wat hen daar overkomt".....en ja dat spreekt die gasten aan natuurlijk... ik mag het misschien niet zo stellen, maar het lijkt er soms op of sommigen derol van outcast ambieert, juist door die (misplaatst gesuggereerde) vergelijking, maar ook als excuus en om zich te kunnen verschuilen achter "zie je, ik wil wel, maar het wordt me onmogelijk gemaakt".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')