Lessen > boek? Dan doe ik het dus fout. Heb twee colleges overgeslagen.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:54 schreef Teydelyk het volgende:
De lessen volgen
Alle begrippen in je wetboek schrijven met een flinterdun potlood. Ze gaan geen 3000 paginas doorspitten - dit doet bijna iedereen overigens.
Gewoon de begrippen kennen lijkt me een beter idee.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:54 schreef Teydelyk het volgende:
De lessen volgen
Alle begrippen in je wetboek schrijven met een flinterdun potlood. Ze gaan geen 3000 paginas doorspitten - dit doet bijna iedereen overigens.
Boek lezen, het boek samenvatten of/en colleges volgen? Wat is het beste?quote:Op donderdag 3 september 2015 21:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon de begrippen kennen lijkt me een beter idee.
Dat hoeft ook niet, gewoon de systematiek van de wet kennen. Inkomstenbelasting is heel logisch opgebouwd, bij loonheffingen staan de kernbegrippen in een paar artikelen, idem voor de vennootschapsbelasting.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:11 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Boek lezen, het boek samenvatten of/en colleges volgen? Wat is het beste?
En hoe te combineren met het wettenbundel? Ik zou echt geen 100 artikelen uit mijn hoofd kennen. Althans de getallen ervan zodat ik het kan opzoeken.
Welke begrippen? Die staan toch gewoon in de wet? Alle termen zijn zo'n beetje gedefinieerd in de wetten zelf.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:54 schreef Teydelyk het volgende:
De lessen volgen
Nee hoor. Privaat recht, publiek recht, welke wetten staan boven welke, korte samenvattingen van belastingrecht etc... Als jij dat allemaal op moet gaan zoeken in je wetboek kom je gewoon tijd te kort.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welke begrippen? Die staan toch gewoon in de wet? Alle termen zijn zo'n beetje gedefinieerd in de wetten zelf.
- Hogere regels gaan boven lagere regels (provincie boven gemeente, formele wet boven provinciale verordening etc.)quote:Op donderdag 3 september 2015 23:17 schreef eriksd het volgende:
En een wet die boven een wet staat vind ik ook fascinerend. Leg eens uit.
Fiscale Economie/Rechtquote:Op donderdag 3 september 2015 23:16 schreef eriksd het volgende:
Waar heb je het over? Het gaat over een fiscaal vak?
Aha. En dat is relevant voor fiscale wetgeving? De opcenten passeren daar de revue? Enig zicht op fiscale wetgeving?quote:Op donderdag 3 september 2015 23:19 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
- Hogere regels gaan boven lagere regels (provincie boven gemeente, formele wet boven provinciale verordening etc.)
- Jongere regels gaan boven oudere regels (meest recente gaat voor)
- Bijzondere regels gaan boven algemene regels (eerste wettelijke bepaling gaat voor tweede)
Dat heb ik nooit gezegd.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aha. En dat is relevant voor fiscale wetgeving? De opcenten passeren daar de revue? Enig zicht op fiscale wetgeving?
Dan snap ik niet dat je deze ruis creëert. ts krijgt naar alle waarschijnlijkheid een tentamen met opzoekvragen voor fiscale wetgeving. Daar komt nog bij dat dit soort leerstukken nauwelijks een rol spelen bij fiscaal recht.quote:
Het gaat hier over fiscale economie/recht, dus belastingrecht en gewoon recht. TS zit overduidelijk in het eerste jaar en bij geen enkele opleiding krijg je enkel belastingrecht.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat je deze ruis creëert. ts krijgt naar alle waarschijnlijkheid een tentamen met opzoekvragen voor fiscale wetgeving. Daar komt nog bij dat dit soort leerstukken nauwelijks een rol spelen bij fiscaal recht.
Fiscale economie/fiscaal recht lees ik er toch in. Die eerstejaarsfratsen van je spelen een marginale rol bij belastingrecht.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:40 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Het gaat hier over fiscale economie/recht, dus belastingrecht en gewoon recht. TS zit overduidelijk in het eerste jaar en bij geen enkele opleiding krijg je enkel belastingrecht.
Dat kun je er in lezen, maar zoals ik al zei, er is geen enkele opleiding - zelfs bedrijfseconomie niet - waar je alleen fiscaal recht in je eerste jaar krijgt.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Fiscale economie/fiscaal recht lees ik er toch in. Die eerstejaarsfratsen van je spelen een marginale rol bij belastingrecht.
Nee, dus is het een inleidend fiscaal vakje -zoals ik al aangaf- met opzoekvraagjes. Maargoed TS, ga je vooral stukbijten op de verhouding AWB en AWR op aanraden van teydelyk. Daar zouden de door hem aangehaalde leerstukken misschien een rolletje kunnen spelen. Kans dat het op een tentamen gevraagd wordt is om in fiscaal jargon te blijven nihil.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:42 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Dat kun je er in lezen, maar zoals ik al zei, er is geen enkele opleiding - zelfs bedrijfseconomie niet - waar je alleen fiscaal recht in je eerste jaar krijgt.
We horen het morgen van TS wel, of het een fiscaal vakje is.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, dus is het een inleidend fiscaal vakje -zoals ik al aangaf- met opzoekvraagjes. Maargoed TS, ga je vooral stukbijten op de verhouding AWB en AWR op aanraden van teydelyk. Daar zouden de door hem aangehaalde leerstukken misschien een rolletje kunnen spelen. Kans dat het op een tentamen gevraagd wordt is om in fiscaal jargon te blijven nihil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |