Ik neem gewoon de oude van zolder. dat is ten minste gratisquote:Op donderdag 3 september 2015 17:29 schreef Scuidward het volgende:
Je hebt zowaar nog ergens lege cassettebandjes gevonden?
Zo is dat. En je zit met je walkman op de brommert? Lekker vintage hoor.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:31 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Ik neem gewoon de oude van zolder. dat is ten minste gratis
Uiteraardquote:
Ze zouden radio met irritante mensen moeten verbiedenquote:Op donderdag 3 september 2015 17:33 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Zouden ze moeten verbieden.
Is het ook, alleen heeft TS die memo niet gekregen.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
De radio opnemen en vervolgens luisteren op je brommertje. Dacht dat die bezigheid zo'n beetje wel was uitgestorven.
Of als één van je favoriete bandjes brak dat ding open schroeven en het losse eindje weer vastmaken. Had je een bandje wat nog maar een kwartier duurde maar je was blijquote:Op zaterdag 5 september 2015 01:32 schreef Remqo het volgende:
Cassettebandjes, altijd mooi, als ze uit de slinger liggen de boel terugdraaien met een potloodje
Hoezo nog maar een kwartier?quote:Op zaterdag 5 september 2015 01:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of als één van je favoriete bandjes brak dat ding open schroeven en het losse eindje weer vastmaken. Had je een bandje wat nog maar een kwartier duurde maar je was blij
Ja als hij alleen gebroken was maar als de helft als spaghetti uit je cassettedeckie trok ging dat niet meer en zeker als je hem al een keer geplakt had was dat het gevalquote:Op zaterdag 5 september 2015 01:47 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Hoezo nog maar een kwartier?
Je kon ze bij de breuk ook weer voorzichtig aan elkaar plakken met een plakbandje aan de onderkant v/d tape als je de cassette open maakte. En dan zo min mogelijk de tape afwikkelen of kreukelen, dan hoorde je het bijna niet meer dat er een breuk was geweest
Dat plakken had ik vroeger best vaak gedaan, werd er steeds handiger in destijds
En het heen en terugspoelen om bij het begin van een bepaald liedje te komenquote:Op zaterdag 5 september 2015 01:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of als één van je favoriete bandjes brak dat ding open schroeven en het losse eindje weer vastmaken. Had je een bandje wat nog maar een kwartier duurde maar je was blij
Nou dat was toch tobben, zeg.quote:Op zaterdag 5 september 2015 01:51 schreef Remqo het volgende:
[..]
En het heen en terugspoelen om bij het begin van een bepaald liedje te komen
Maar dat vastlopen gebeurde niet zo vaak, tenzij er iets mis was met de cassettespelerquote:Op zaterdag 5 september 2015 01:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja als hij alleen gebroken was maar als de helft als spaghetti uit je cassettedeckie trok ging dat niet meer en zeker als je hem al een keer geplakt had was dat het geval
Ja walkmansquote:Op zaterdag 5 september 2015 02:05 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar dat vastlopen gebeurde niet zo vaak, tenzij er iets mis was met de cassettespelerVaak kon je met wat geduld de tape nog wel terugrollen en zo, maar hoorde je daarna bij het afspelen van die kreukel-geluiden
Wat ook wel eens de oorzaak van vastlopen was, was dat de tape-spoelen v/e vaak afgespeelde cassette steeds zwaarder gingen draaien, waardoor op een gegeven moment dat ding (heette volgens mij de "capstan" i.c.m. dat rubberen wieltje) naast de afspeelkop wel op de juiste snelheid de tape kon trekken, maar de spoel die de tape weer op moest rollen, niet snel genoeg draaide doordat het het zwaar ding. Dan hoopte de tape helemaal op bij de "captan"+rubberwieltje en liep dus vast en kreukeldeDat zwaar draaien kon soms worden verholpen door de tape 1 of meerdere keren van eind tot eind door te spoelen
En wat vooral bij Walkmans kon gebeuren, was dat er teveel druk zat op het deksel (bijv. zwaar voorwerp erop of erin zitten knijpen), dan draaide de tape ook niet snel genoeg en gebeurde hetzelfde met vastlopen
Hmmm... de batterij-levensduur vond ik destijds nog best meevallenquote:Op zaterdag 5 september 2015 02:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja walkmanswaren je batterijen natuurlijk snel leeg en dan zat je naar de muziek op lagere snelheid te luisteren
Leek ?quote:Op zaterdag 5 september 2015 02:16 schreef Fien1989 het volgende:
Het leek trouwens wel dat hoe beter het merk walkman, hoe langer de batterijduur
Ik voelde me helemaal het mannetje toen ik zo'n dubbel cassettedeck had waarmee je op dubbele snelheid kon opnemen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 02:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Hmmm... de batterij-levensduur vond ik destijds nog best meevallenEn muziek op lage snelheid bij bijna lege batterijen... dat klopt... dat vond ik soms best grappig toen
Afspeelsnelheid was trouwens ook wel verschillend tussen apparaten onderlingDe dure apparaten als een echte Sony Walkman of de stereotoren in de huiskamer, die draaiden het traagst. En dan dan je die goedkopere portable radio/cassette (later ook CD) dingen, die draaiden sneller. Als je dan dus een bandje opnam met zo'n portable en dan afspeelde in je Sony Walkman, liep de muziek altijd iets trager
En dan had je nog die speelgoed-walkman's bij de Blokker enzo voor max. 30 tientjes, die draaiende het snelst
Het leek trouwens wel dat hoe beter het merk walkman, hoe langer de batterijduur
Dubbele snelheid was inferieur omdat de kopie dan doffer klonk.quote:Op zaterdag 5 september 2015 02:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik voelde me helemaal het mannetje toen ik zo'n dubbel cassettedeck had waarmee je op dubbele snelheid kon opnemen.
Zo'n eentje hadden alleen klasgenoten van mequote:Op zaterdag 5 september 2015 02:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik voelde me helemaal het mannetje toen ik zo'n dubbel cassettedeck had waarmee je op dubbele snelheid kon opnemen.
Je had ze volgens mij ook met 4-voudige snelheid. Dat zou dan nog slechter kunnen klinkenquote:Op zaterdag 5 september 2015 02:22 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Dubbele snelheid was inferieur omdat de kopie dan doffer klonk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |