abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155756870
Dank je voor de url Lienekien. Beste heer, mevrouw, is de winnaar.

Ik vind dat onpersoonlijke dus ook een struikelblok. Het liefst zou ik iedereen een persoonlijke mail sturen waarin een heel verhaal staat over de werkzaamheden die uitgevoerd zijn, of het alweer beter gaat met de schoonmoeder en en dat de koffie lekker was. Maar helaas is het niet anders.

Het is ook geen kwestie van eenmalig invoeren. Het is kiezen uit 2 kwaden. Of ons boekhoudprogramma de facturen laten versturen met een onpersoonlijke aanhef. Of elke mail handmatig schrijven met de juiste aanhef, de factuur printen als pdf en die bij elke mail voegen.
Spoilers!
  woensdag 2 september 2015 @ 13:31:09 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155756935
Mooi. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_155756982
Waarom zijn er zoveel bedrijven die hun CRM niet op orde hebben of daar geen prio voor hebben? No offence naar TS maar dit valt me gewoon op.

En het erge vind ik dan nog, dat ze de meest ingewikkelde oplossingen gaan verzinnen om, om te kunnen gaan met het halfbakken ingerichte CRM.

Natuurlijk snap ik dat het geld en tijd kost om je CRM opnieuw in te delen, maar je hebt er zoveel profijt van, nu en in de toekomst.
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_155757011
Zo, het is aangepast in alle templates. Dat er nu maar veel geld verdiend mag worden wat geinvesteerd kan worden in een boekhoudpakket op maat O-) Bovenstaande is helaas niet de enige ergernis die ik heb over die software.
Spoilers!
pi_155757015
Nieuwe of vaste klanten, wat voor bedrijf?

Edit: Ok, voor bekende klanten altijd een naam. Simpelweg data ff in Excel pleuren (exporteren?) met apart veld voor voor - en achternaam.

Bv business to business/ prospects:
Geachte heer Jansen, beste Peter,

Toeleveranciers / abonnees:
Beste Peter Jansen,

'Beste mevrouw/ meneer' voor vaste klanten komt tamelijk lui en oubollig over mi.

EDIT: opgelost dus, prima

[ Bericht 2% gewijzigd door Manono op 02-09-2015 14:01:25 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_155757125
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:27 schreef Arcee het volgende:
Beste relatie,
Beter dan Beste heer, mevrouw
Jusqu'ici tout va bien...
pi_155757366
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:33 schreef craftyvirus het volgende:
Waarom zijn er zoveel bedrijven die hun CRM niet op orde hebben of daar geen prio voor hebben? No offence naar TS maar dit valt me gewoon op.

En het erge vind ik dan nog, dat ze de meest ingewikkelde oplossingen gaan verzinnen om, om te kunnen gaan met het halfbakken ingerichte CRM.

Natuurlijk snap ik dat het geld en tijd kost om je CRM opnieuw in te delen, maar je hebt er zoveel profijt van, nu en in de toekomst.
Nou, tijd dus vooral. Mijn vriend en ik zijn slechts samen en runnen twee bedrijven. Klanten hebben sowieso bijna altijd voorrang op interne werkzaamheden, dan blijft er niet altijd tijd over. We hebben het afgelopen jaar al heel veel verbeteringen doorgevoerd om het werk op administratief gebied zo makkelijk mogelijk te maken, digitaal factureren is een van die verbeteringen. Daar is ongeveer een twintigtal uren in gaan zitten, uren die naast de normale werkzaamheden gedaan moeten worden. En lukt dus uiteindelijk wel, maar het is niet even binnen een dag geregeld en gestroomlijnd, daar gaat gewoon 2 maanden overheen. En zo kom je stapje voor stapje dichter bij je doel.

Volgende project: terugkerende facturen (bijvoorbeeld abonnementen) automatisch aanmaken. Leuk als het af is, een bitch om alles in te voeren. Kost me weken. Dat is het uiteindelijk waard natuurlijk en ik kan niet wachten tot ik klaar ben daarmee. En die weken kosten wel geld want ik verdien met dat werk niet direct iets. Dat heeft zich misschien over 1,5 jaar pas terugbetaald.
Spoilers!
pi_155757394
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:38 schreef Manono het volgende:

[..]

Beter dan Beste heer, mevrouw
Mja, ik ben het niet met je oneens. Ik ga het eens aan mijn vriend voorleggen.
Spoilers!
pi_155757579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou, tijd dus vooral. Mijn vriend en ik zijn slechts samen en runnen twee bedrijven. Klanten hebben sowieso bijna altijd voorrang op interne werkzaamheden, dan blijft er niet altijd tijd over. We hebben het afgelopen jaar al heel veel verbeteringen doorgevoerd om het werk op administratief gebied zo makkelijk mogelijk te maken, digitaal factureren is een van die verbeteringen. Daar is ongeveer een twintigtal uren in gaan zitten, uren die naast de normale werkzaamheden gedaan moeten worden. En lukt dus uiteindelijk wel, maar het is niet even binnen een dag geregeld en gestroomlijnd, daar gaat gewoon 2 maanden overheen. En zo kom je stapje voor stapje dichter bij je doel.

Volgende project: terugkerende facturen (bijvoorbeeld abonnementen) automatisch aanmaken. Leuk als het af is, een bitch om alles in te voeren. Kost me weken. Dat is het uiteindelijk waard natuurlijk en ik kan niet wachten tot ik klaar ben daarmee. En die weken kosten wel geld want ik verdien met dat werk niet direct iets. Dat heeft zich misschien over 1,5 jaar pas terugbetaald.
W.b. de automatische facturen. Flowmailer :)
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_155759966
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:27 schreef Arcee het volgende:
Beste relatie,
We have a winner, best of the worst eigenlijk. Mijn vriend vond dat ik niet moest zeuren en heeft toegegeven O-)
Spoilers!
  woensdag 2 september 2015 @ 18:48:16 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155766048
L.S.,
pi_155799504
Shalom klantrelatie
pi_155799825
L.S. kan ook :P

Edit wist dat dit kon dus, maar moest ook even googlen wat het ook weer betekende. :')
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lectori_salutem

heil aan de lezer, den lezer heil of de lezer gegroet
Klinkt best mooi en dat met twee letters :)
Do what you love, love what you do!
pi_155800618
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:34 schreef Manono het volgende:
Nieuwe of vaste klanten, wat voor bedrijf?

Edit: Ok, voor bekende klanten altijd een naam. Simpelweg data ff in Excel pleuren (exporteren?) met apart veld voor voor - en achternaam.

Bv business to business/ prospects:
Geachte heer Jansen, beste Peter,

Toeleveranciers / abonnees:
Beste Peter Jansen,

'Beste mevrouw/ meneer' voor vaste klanten komt tamelijk lui en oubollig over mi.

EDIT: opgelost dus, prima
Hier ben ik het ook mee eens, voor TS niet echt meer van toepassing, maar om het algemeen te houden.

Ik kan leven met.
Hoi/hallo (voornaam)
Als het gaat om informele communicatie, jonge doelgroep etc.

Meer serieus
Beste heer/mevr (achternaam)
Voor iets formelere zaken waarbij dus namen bekend zijn.

Geachte relatie / LS / Geachte heer/mevr.
Als er geen namen bekend zijn.

Geachte mevr/heer (achternaam)
Als namen bekend zijn/

Beste mevr/heer (achternaam)
Is wel een no-go
:)
Do what you love, love what you do!
pi_155800626
Het interesseert mij bijzonder weinig hoe mijn leveranciers mij benaderen.
Krijg alle vormen wel, maar let er eigenlijk nooit op.
Alleen als er niets staat dat vind ik dan wel weer raar :).
pi_155800749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:09 schreef velvetunder het volgende:
Het interesseert mij bijzonder weinig hoe mijn leveranciers mij benaderen.
Krijg alle vormen wel, maar let er eigenlijk nooit op.
Alleen als er niets staat dat vind ik dan wel weer raar :).
Als het mensen zijn waarmee regelmatig contact is dan volstaat voor mij alleen
(voornaam),
[bericht]

Niks erboven komt over als van hier is je bericht bla zoek het uit.
Dit kan dan weer wel als er een hele opeenvolging van mails enzo erboven is geweest.
Liever dat dan nog zeg maar om het duidelijk te houden.

Ow en mocht iemand dit lezen, dat geldt ook voor automatische handtekeningen met signatuur en bedrijfsinfo disclaimers etc.
Do what you love, love what you do!
pi_155801153
Grappig wel hoe veel verschillende manieren er zijn om iemand aan te spreken. En hoeveel voorkeuren mensen daar in kunnen hebben.

Ik vind het juist verschrikkelijk onbeschoft overkomen als ik met L.S., Hallo, Hoi of met mevr. aangesproken word.
Spoilers!
pi_155801265
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Grappig wel hoe veel verschillende manieren er zijn om iemand aan te spreken. En hoeveel voorkeuren mensen daar in kunnen hebben.

Ik vind het juist verschrikkelijk onbeschoft overkomen als ik met L.S., Hallo, Hoi of met mevr. aangesproken word.
Bij LS heb ik dat dan minder als bij de rest.
Maar dat komt vooral omdat ik geleerd heb dat het wel een soort van beleefdheidsvorm is.

Alleen Hoi of Hallo is wel onprofessioneel ja
Do what you love, love what you do!
pi_155801426
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:19 schreef kree het volgende:

[..]

Bij LS heb ik dat dan minder als bij de rest.
Maar dat komt vooral omdat ik geleerd heb dat het wel een soort van beleefdheidsvorm is.

Alleen Hoi of Hallo is wel onprofessioneel ja
Ik vind LS klinken alsof je geen zin hebt om tijd en letters aan me te besteden.
Spoilers!
pi_155801524
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind LS klinken alsof je geen zin hebt om tijd en letters aan me te besteden.
Nou ik niet echt, maar dan moet je het wel een soort van weten dat het voor beleefdheid staat.
Het is wel een beetje uit de tijd nu.

Maar ok voor de wat ouderen, denk ik dat het werkt.

Maar dan ga ik uit van dat er geen naam bekend is.
Het is altijd beter om die erbij te noemen namelijk, dat maakt het veel persoonlijker.
Do what you love, love what you do!
pi_155801770
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:23 schreef kree het volgende:

[..]

Nou ik niet echt, maar dan moet je het wel een soort van weten dat het voor beleefdheid staat.
Het is wel een beetje uit de tijd nu.

Maar ok voor de wat ouderen, denk ik dat het werkt.

Maar dan ga ik uit van dat er geen naam bekend is.
Het is altijd beter om die erbij te noemen namelijk, dat maakt het veel persoonlijker.
Ik weet ook niet precies wat ik heb tegen L.S., eigenlijk. Ik weet zeker wel dat het een van oudsher beleefde aanhef is maar toch stoort het me.
Spoilers!
pi_155801867
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik weet ook niet precies wat ik heb tegen L.S., eigenlijk. Ik weet zeker wel dat het een van oudsher beleefde aanhef is maar toch stoort het me.
Te ouderwets denk. :)

Wat ik ook nog wel eens doe als ik bv eerst een mail stuur naar iemand die ik niet echt ken een nette aanhef gebruiken zoals heer mevr.


Dan zien met hoe ze terug reageren en dat dan kopieren in de stijl daarvan.
(edit, kijk dan ook naar de groet en in hoeverre dat aangeeft van hebben we een formeel iets of kan het wat losser, ik kies altijd voor losser in dat geval)

Maar ok dat gaat in jouw situatie niet werken.
Is meer iets algemeens, tussen specifieke contacten individueel.
Do what you love, love what you do!
pi_155802249
Ik bedoel dus ook, na een paar keer contact te hebben gehad en mss elkaar persoonlijk te hebben gesproken.

Dan vindt ik t juist weer spreken ervoor als je begint met
voornaam,
(bericht)

Geeft iets weer van joh heej we vertrouwen elkaar en "cut the crap" ofzo :P
Do what you love, love what you do!
pi_155802322
Kree, ik zie jou meerdere malen mevrouw afkorten. Waarom is dat?
Spoilers!
pi_155802421
Ik heb goede contacten net onze verzekeringstussenpersoon, die schrijft mij aan met Goedemiddag Lucky_Strike, dat vind ik ook erg vriendelijk overkomen.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')