Nou, tijd dus vooral. Mijn vriend en ik zijn slechts samen en runnen twee bedrijven. Klanten hebben sowieso bijna altijd voorrang op interne werkzaamheden, dan blijft er niet altijd tijd over. We hebben het afgelopen jaar al heel veel verbeteringen doorgevoerd om het werk op administratief gebied zo makkelijk mogelijk te maken, digitaal factureren is een van die verbeteringen. Daar is ongeveer een twintigtal uren in gaan zitten, uren die naast de normale werkzaamheden gedaan moeten worden. En lukt dus uiteindelijk wel, maar het is niet even binnen een dag geregeld en gestroomlijnd, daar gaat gewoon 2 maanden overheen. En zo kom je stapje voor stapje dichter bij je doel.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:33 schreef craftyvirus het volgende:
Waarom zijn er zoveel bedrijven die hun CRM niet op orde hebben of daar geen prio voor hebben? No offence naar TS maar dit valt me gewoon op.
En het erge vind ik dan nog, dat ze de meest ingewikkelde oplossingen gaan verzinnen om, om te kunnen gaan met het halfbakken ingerichte CRM.
Natuurlijk snap ik dat het geld en tijd kost om je CRM opnieuw in te delen, maar je hebt er zoveel profijt van, nu en in de toekomst.
W.b. de automatische facturen. Flowmailerquote:Op woensdag 2 september 2015 13:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, tijd dus vooral. Mijn vriend en ik zijn slechts samen en runnen twee bedrijven. Klanten hebben sowieso bijna altijd voorrang op interne werkzaamheden, dan blijft er niet altijd tijd over. We hebben het afgelopen jaar al heel veel verbeteringen doorgevoerd om het werk op administratief gebied zo makkelijk mogelijk te maken, digitaal factureren is een van die verbeteringen. Daar is ongeveer een twintigtal uren in gaan zitten, uren die naast de normale werkzaamheden gedaan moeten worden. En lukt dus uiteindelijk wel, maar het is niet even binnen een dag geregeld en gestroomlijnd, daar gaat gewoon 2 maanden overheen. En zo kom je stapje voor stapje dichter bij je doel.
Volgende project: terugkerende facturen (bijvoorbeeld abonnementen) automatisch aanmaken. Leuk als het af is, een bitch om alles in te voeren. Kost me weken. Dat is het uiteindelijk waard natuurlijk en ik kan niet wachten tot ik klaar ben daarmee. En die weken kosten wel geld want ik verdien met dat werk niet direct iets. Dat heeft zich misschien over 1,5 jaar pas terugbetaald.
We have a winner, best of the worst eigenlijk. Mijn vriend vond dat ik niet moest zeuren en heeft toegegevenquote:
Hier ben ik het ook mee eens, voor TS niet echt meer van toepassing, maar om het algemeen te houden.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:34 schreef Manono het volgende:
Nieuwe of vaste klanten, wat voor bedrijf?
Edit: Ok, voor bekende klanten altijd een naam. Simpelweg data ff in Excel pleuren (exporteren?) met apart veld voor voor - en achternaam.
Bv business to business/ prospects:
Geachte heer Jansen, beste Peter,
Toeleveranciers / abonnees:
Beste Peter Jansen,
'Beste mevrouw/ meneer' voor vaste klanten komt tamelijk lui en oubollig over mi.
EDIT: opgelost dus, prima
Als het mensen zijn waarmee regelmatig contact is dan volstaat voor mij alleenquote:Op donderdag 3 september 2015 22:09 schreef velvetunder het volgende:
Het interesseert mij bijzonder weinig hoe mijn leveranciers mij benaderen.
Krijg alle vormen wel, maar let er eigenlijk nooit op.
Alleen als er niets staat dat vind ik dan wel weer raar.
Bij LS heb ik dat dan minder als bij de rest.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Grappig wel hoe veel verschillende manieren er zijn om iemand aan te spreken. En hoeveel voorkeuren mensen daar in kunnen hebben.
Ik vind het juist verschrikkelijk onbeschoft overkomen als ik met L.S., Hallo, Hoi of met mevr. aangesproken word.
Ik vind LS klinken alsof je geen zin hebt om tijd en letters aan me te besteden.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:19 schreef kree het volgende:
[..]
Bij LS heb ik dat dan minder als bij de rest.
Maar dat komt vooral omdat ik geleerd heb dat het wel een soort van beleefdheidsvorm is.
Alleen Hoi of Hallo is wel onprofessioneel ja
Nou ik niet echt, maar dan moet je het wel een soort van weten dat het voor beleefdheid staat.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind LS klinken alsof je geen zin hebt om tijd en letters aan me te besteden.
Ik weet ook niet precies wat ik heb tegen L.S., eigenlijk. Ik weet zeker wel dat het een van oudsher beleefde aanhef is maar toch stoort het me.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:23 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ik niet echt, maar dan moet je het wel een soort van weten dat het voor beleefdheid staat.
Het is wel een beetje uit de tijd nu.
Maar ok voor de wat ouderen, denk ik dat het werkt.
Maar dan ga ik uit van dat er geen naam bekend is.
Het is altijd beter om die erbij te noemen namelijk, dat maakt het veel persoonlijker.
Te ouderwets denk.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies wat ik heb tegen L.S., eigenlijk. Ik weet zeker wel dat het een van oudsher beleefde aanhef is maar toch stoort het me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |