quote:Pirelli onthult oorzaak klapband Vettel
Pirelli heeft bekend gemaakt dat een uizonderlijke hoeveelheid sneden zijn ontdekt in de banden die gedurende het Belgische Formule 1-weekend zijn gebruikt. Tijdens het weekend werden Nico Rosberg en Sebastian Vettel slachtoffer van een spectaculaire klapband.
• Verder lezen • Meer F1-nieuws •
Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.quote:
Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden. Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
Eens!quote:Op donderdag 3 september 2015 21:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden.
Oneens. Als de band kapot wordt gesneden door een stuk debris wat op de baan ligt, kan de band klappen. Zeker bij die hoge snelheden. Daar is niets tegen te doen.quote:Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.
Dan kijk je toch niet meer.quote:Een blamage voor pirelli, de sport en de FIA. Ik ben volledig klaar met die kutbanden. Geen gezeik meer, gewoon banden van goede kwaliteit die lang mee gaan en niet zomaar alle grip verliezen als je een keer wat te laat remt.
Godverdomme zeg, de F1 maakt het bijna onmogelijk om het nog leuk te vinden.
ben je gek ofzo? voor hetzelfde geld had vettel kapot geweest, die banden mogen gewoon nooit zomaar kapot gaan, zeker niet bij een hoge snelheid. pirelli mag gewoon even zijn excuses aanbieden dat het aan de baan lag, wat een onzin.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
IJdele hoop. De mensen die het hards roepen dat ze F1 niks meer aan vinden of 'kapotgemaakt' vinden schreeuwen het weekend daarna weer net zo hard. En maar blijven kijken. En maar blijven klagen dat het niet meer leuk genoeg is om te kijken.quote:
quote:De Grand Prix van Maleisië is in 2016 de laatste race van het Formule 1-seizoen. Dat zegt Formule 1-baas Bernie Ecclestone tegen Autosport.
De race in Maleisië zal waarschijnlijk plaatsvinden op 4 of 11 december. Slechts drie keer eerder, in de jaren vijftig en zestig, eindigde het seizoen zo laat. Maleisië stond eerst voor 25 september op de kalender, een week na de Grand Prix van Singapore.
Daar wrong hem direct de schoen: de organisatoren van de wedstrijd in Singapore waren bang dat de race in het vlakbij gelegen Maleisië toeschouwers van hun evenement af zou snoepen. “In Maleisië waren ze tevreden, maar in Singapore niet”, aldus Ecclestone. “Dus daarom verschuiven we Maleisië naar december, weg van Singapore.”
Op de kalender die de FIA in juli presenteerde, prijkt het recordaantal van 21 Grands Prix. Het seizoen begint op 3 april in Australië, en zou eigenlijk op 27 november eindigen in Abu Dhabi. De Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe is voor het eerst gastheer van een race.
De ruimte op de F1-kalender die op de oorspronkelijke plek van de Grand Prix van Maleisië ontstaat, zou gebruikt kunnen worden om de zomerstop langer te maken. Die duurt nu slechts drie weken, tot onvrede van veel teams. Voor het teampersoneel, dat het hele jaar de wereld over reist, is de zomerstop een belangrijke gelegenheid om thuis tijd met familie en vrienden door te brengen. Mogelijk wordt de kalender dus nog op meer plaatsen gewijzigd.
Dat klopt, maar dat is iets totaal anders. Het gaat hier niet om stukjes die op de baan blijven liggen na een crash, Pirelli claimt dat de baan 'te vies' was en dat de FIA de baan maar beter moet schoonmaken vantevoren. Dat is natuurlijk een belachelijk statement, als de baan erg vies is moet de band er maar tegen kunnen. Dat er dan een klapt vooruit maar dan moet Pirelli gewoon de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ze er voor zorgen dat dit niet weer gebeurt op 'vieze' banen. Ze blijven maar de schuld afschuiven, keer op keer. Te beginnen met dat schaamteloze persbericht waar ze claimen in 2013 al geklaagd te hebben bij de FIA.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:55 schreef sasquatsch het volgende:
Oneens. Als de band kapot wordt gesneden door een stuk debris wat op de baan ligt, kan de band klappen. Zeker bij die hoge snelheden. Daar is niets tegen te doen.
Dan lees je mijn posts toch niet meer.quote:Dan kijk je toch niet meer.
http://www.crash.net/f1/n(...)ver-testing-ban.htmlquote:Paul Hembery says Pirelli is setting a 'condition' that it must be permitted opportunities to test its tyres in preparation for the proposed 2017 change in technical regulations, or it will walk away from Formula 1.
The Italian firm has repeatedly aired its frustrations at being disallowed from testing its tyres using current machinery, with Hembery saying it hasn't been given 'adequate support' to complete its development programme.
With its current contract in F1 expiring at the end of 2016, Pirelli is currently in contention with Michelin to secure Formula 1's control tyre supply tender from 2017 onwards.
However, with any new deal coinciding with a wholesale change in the technical regulations, Pirelli says it must start placing conditions on its involvement in the sport in order for it to be sufficiently prepared for the modifications.
“It is a condition,” he said. “We cannot continue in a scenario where we can't do our work. Without a testing programme we won't be able to stay in the sport.
“If we are to stay in F1, we need to have a much better working relationship and collaboration between all parties in the sport. We can't go through to 2017 with a dramatic change in tyre widths, for example, with the current regulations saying we can't test in any F1 car whatsoever.”
Though Hembery admits the practicalities of such a request will be difficult to determine, he stresses it is crucial to ensure Pirelli is effectively tailoring the development of the tyres for a new regulation framework.
“There are a couple of proposals that have been put forward, so once we have that how to fit it into a very intensive race calendar year next year with a car that also needs to be different to the current car, because it is a wider track with more downforce, so there are a huge number of factors involved in practically delivering what we are asking.
“We would need, I would suggest, six sessions of three days each for next year and then into 2017, then you have pre-season testing.”
Eindelijk weer eens een circuit dat een verrassende uitslag voor de laatste race kan brengen. Erg gebeurt altijd wel wat in/op Maleisië. Eigenlijk ben ik van mening dat Brazilië weer de afsluiter moet krijgen, zoals het zo vaak had, maar logistiek gezien gewoon niet handig.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:47 schreef sasquatsch het volgende:
'Maleisie sluit in 2016 het seizoen af in december'
[..]
Heel ver gezocht als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:35 schreef 4-elements het volgende:
Hoorde Olav Mol vandaag wat wauwelen over Renault op de radio. Zijn theorie was dat Renault expres slechte motoren levert aan Toro Rosso, omdat Lotus boven ze zou moeten eindigen in de constructeurstitel (want Renault wil Lotus overnemen en krijgt bij een hogere positie meer geld). Lijkt me een beetje vergezocht...
Dan moeten ze de deal wel vóór het einde van het seizoen rond hebben. Anders stijgt immers de waarde van de aandelen en moet Renault in feite dus ook de waarde van het prijzengeld gaan betalen aan de huidige eigenaren.quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:35 schreef 4-elements het volgende:
Hoorde Olav Mol vandaag wat wauwelen over Renault op de radio. Zijn theorie was dat Renault expres slechte motoren levert aan Toro Rosso, omdat Lotus boven ze zou moeten eindigen in de constructeurstitel (want Renault wil Lotus overnemen en krijgt bij een hogere positie meer geld). Lijkt me een beetje vergezocht...
quote:McLaren set to lose £20m in sponsorship next year
McLaren are facing the prospect of losing £20 million in sponsorship next year with two major brands poised to leave the team after one of the worst seasons in their history.
The Daily Telegraph understands that both Johnnie Walker, the whisky brand, and Santander, the banking group, are likely to walk away from McLaren with the team languishing ninth in the constructors’ championship.
Johnnie Walker have been with McLaren for a decade, bringing £15 million a season. Their expected departure will be all the more galling for Ron Dennis, the McLaren chairman, given they offered at the end of 2013 to become the team’s title sponsor in a £43 million-a-year deal.
Dennis turned it down because he believed the offer was too small. A Johnnie Walker spokesman said on Friday night they are in “ongoing conversations” with McLaren but refused to comment on “speculation”. Santander’s £5 million yearly sponsorship is also set to end. The team also lost Hugo Boss to Mercedes last season after a 33-year association.
With McLaren facing a massive loss in prize money due to their poor performance, the additional shortfall in sponsorship revenue could put Jenson Button’s career in further jeopardy. As per his current contract, Button’s salary is scheduled to rise from £8 million to £12 million a year.
Although Honda supply engines for free, pay half the drivers’ salaries and give £25 million in sponsorship, McLaren are eager to save money. The team’s option on Button expires at the end of this month.
[..]
Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.quote:
Dat denk ik ook wel. Manor lijkt mij dan nog het meest logische, al verliest Sauber ook gedeeltelijk fabriekssteun van Ferrari nu Haas erbij is gekomen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ben benieuwd welk team volgend jaar met Honda rijdt. Alleen McLaren gok ik zo.
Kan me inderdaad niet voorstellen dat er teams happig zijn om met Honda in zee te gaan op het moment.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ben benieuwd welk team volgend jaar met Honda rijdt. Alleen McLaren gok ik zo.
De positie van Ron Dennis zal nu toch ook wel onder druk staan. Zo'n deal weigeren van Johnnie Walker zal hem in ieder geval niet helpen gezien de huidige status. Zei Eddie Jordan ook niet zoiets een aantal races geleden?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.
Geen idee, maar ik denk wel dat Dennis weer eens groot moedig is geweest en te arrogant.. Ze zitten helemaal niet in de positie om meer te verlangen van hun sponsors. Dat hij die deal geweigerd heeft is echt een enorme fout !quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Kan me inderdaad niet voorstellen dat er teams happig zijn om met Honda in zee te gaan op het moment.
[..]
De positie van Ron Dennis zal nu toch ook wel onder druk staan. Zo'n deal weigeren van Johnnie Walker zal hem in ieder geval niet helpen gezien de huidige status. Zei Eddie Jordan ook niet zoiets een aantal races geleden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |