abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 16:00:30 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155787830
quote:
Pirelli onthult oorzaak klapband Vettel

Pirelli heeft bekend gemaakt dat een uizonderlijke hoeveelheid sneden zijn ontdekt in de banden die gedurende het Belgische Formule 1-weekend zijn gebruikt. Tijdens het weekend werden Nico Rosberg en Sebastian Vettel slachtoffer van een spectaculaire klapband.

Verder lezenMeer F1-nieuws
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 3 september 2015 @ 16:01:03 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155787844
Ik verwacht alsnog een shitstorm van mensen die Pirelli niet geloven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155796843
Het spenderen van tokens is begonnen. Mercedes komt met een nieuwe motor waarvoor alle 7 overgebleven tokens zijn opgebruikt. Ook Ferrari zal waarschijnlijk in Monza met een nieuwe verbeterde motor komen. Renault zal waarschijnlijk pas in Socchi of nog later met een nieuwe motor komen waarvoor alle 12 tokens gebruikt zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 september 2015 @ 21:15:31 #29
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155797215
Het zou wat zijn als straks in Sochi blijkt dat Renault net zo sterk is als Mercedes en Ferrari :D

Maar dat zal haast wel niet
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_155797415
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 16:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 3 september 2015 @ 21:46:51 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155799123
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden. Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.

Een blamage voor pirelli, de sport en de FIA. Ik ben volledig klaar met die kutbanden. Geen gezeik meer, gewoon banden van goede kwaliteit die lang mee gaan en niet zomaar alle grip verliezen als je een keer wat te laat remt.

Godverdomme zeg, de F1 maakt het bijna onmogelijk om het nog leuk te vinden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155799689
quote:
13s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden.
Eens!
quote:
Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.
Oneens. Als de band kapot wordt gesneden door een stuk debris wat op de baan ligt, kan de band klappen. Zeker bij die hoge snelheden. Daar is niets tegen te doen.
quote:
Een blamage voor pirelli, de sport en de FIA. Ik ben volledig klaar met die kutbanden. Geen gezeik meer, gewoon banden van goede kwaliteit die lang mee gaan en niet zomaar alle grip verliezen als je een keer wat te laat remt.

Godverdomme zeg, de F1 maakt het bijna onmogelijk om het nog leuk te vinden.
Dan kijk je toch niet meer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155803349
Het is een utopie om banden te ontwikkelen die met 300+ over scherpe stukken debris/kerbs kunnen rijden zonder dat daar wel eens een lekke band door kan ontstaan. Touchés met frontwings gaan ook nog steeds voor lekke banden zorgen.
pi_155804073
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
ben je gek ofzo? voor hetzelfde geld had vettel kapot geweest, die banden mogen gewoon nooit zomaar kapot gaan, zeker niet bij een hoge snelheid. pirelli mag gewoon even zijn excuses aanbieden dat het aan de baan lag, wat een onzin.
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:03:17 #35
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155811096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet meer.
IJdele hoop. De mensen die het hards roepen dat ze F1 niks meer aan vinden of 'kapotgemaakt' vinden schreeuwen het weekend daarna weer net zo hard. En maar blijven kijken. En maar blijven klagen dat het niet meer leuk genoeg is om te kijken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155816114
'Maleisie sluit in 2016 het seizoen af in december'
quote:
De Grand Prix van Maleisië is in 2016 de laatste race van het Formule 1-seizoen. Dat zegt Formule 1-baas Bernie Ecclestone tegen Autosport.

De race in Maleisië zal waarschijnlijk plaatsvinden op 4 of 11 december. Slechts drie keer eerder, in de jaren vijftig en zestig, eindigde het seizoen zo laat. Maleisië stond eerst voor 25 september op de kalender, een week na de Grand Prix van Singapore.

Daar wrong hem direct de schoen: de organisatoren van de wedstrijd in Singapore waren bang dat de race in het vlakbij gelegen Maleisië toeschouwers van hun evenement af zou snoepen. “In Maleisië waren ze tevreden, maar in Singapore niet”, aldus Ecclestone. “Dus daarom verschuiven we Maleisië naar december, weg van Singapore.”

Op de kalender die de FIA in juli presenteerde, prijkt het recordaantal van 21 Grands Prix. Het seizoen begint op 3 april in Australië, en zou eigenlijk op 27 november eindigen in Abu Dhabi. De Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe is voor het eerst gastheer van een race.

De ruimte op de F1-kalender die op de oorspronkelijke plek van de Grand Prix van Maleisië ontstaat, zou gebruikt kunnen worden om de zomerstop langer te maken. Die duurt nu slechts drie weken, tot onvrede van veel teams. Voor het teampersoneel, dat het hele jaar de wereld over reist, is de zomerstop een belangrijke gelegenheid om thuis tijd met familie en vrienden door te brengen. Mogelijk wordt de kalender dus nog op meer plaatsen gewijzigd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:05:27 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155820918
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:55 schreef sasquatsch het volgende:
Oneens. Als de band kapot wordt gesneden door een stuk debris wat op de baan ligt, kan de band klappen. Zeker bij die hoge snelheden. Daar is niets tegen te doen.

Dat klopt, maar dat is iets totaal anders. Het gaat hier niet om stukjes die op de baan blijven liggen na een crash, Pirelli claimt dat de baan 'te vies' was en dat de FIA de baan maar beter moet schoonmaken vantevoren. Dat is natuurlijk een belachelijk statement, als de baan erg vies is moet de band er maar tegen kunnen. Dat er dan een klapt vooruit maar dan moet Pirelli gewoon de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ze er voor zorgen dat dit niet weer gebeurt op 'vieze' banen. Ze blijven maar de schuld afschuiven, keer op keer. Te beginnen met dat schaamteloze persbericht waar ze claimen in 2013 al geklaagd te hebben bij de FIA.

Pirelli doet hier absoluut 0,0 goed.
quote:
Dan kijk je toch niet meer.
Dan lees je mijn posts toch niet meer.

Ik had beter verwacht van jou. Dat twiFight zo kinderachterig is begrijp ik inmiddels wel :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:28:39 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155824394
quote:
Paul Hembery says Pirelli is setting a 'condition' that it must be permitted opportunities to test its tyres in preparation for the proposed 2017 change in technical regulations, or it will walk away from Formula 1.

The Italian firm has repeatedly aired its frustrations at being disallowed from testing its tyres using current machinery, with Hembery saying it hasn't been given 'adequate support' to complete its development programme.

With its current contract in F1 expiring at the end of 2016, Pirelli is currently in contention with Michelin to secure Formula 1's control tyre supply tender from 2017 onwards.

However, with any new deal coinciding with a wholesale change in the technical regulations, Pirelli says it must start placing conditions on its involvement in the sport in order for it to be sufficiently prepared for the modifications.

“It is a condition,” he said. “We cannot continue in a scenario where we can't do our work. Without a testing programme we won't be able to stay in the sport.

“If we are to stay in F1, we need to have a much better working relationship and collaboration between all parties in the sport. We can't go through to 2017 with a dramatic change in tyre widths, for example, with the current regulations saying we can't test in any F1 car whatsoever.”

Though Hembery admits the practicalities of such a request will be difficult to determine, he stresses it is crucial to ensure Pirelli is effectively tailoring the development of the tyres for a new regulation framework.

“There are a couple of proposals that have been put forward, so once we have that how to fit it into a very intensive race calendar year next year with a car that also needs to be different to the current car, because it is a wider track with more downforce, so there are a huge number of factors involved in practically delivering what we are asking.

“We would need, I would suggest, six sessions of three days each for next year and then into 2017, then you have pre-season testing.”
http://www.crash.net/f1/n(...)ver-testing-ban.html

Doei :W!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 4 september 2015 @ 21:11:18 #39
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155826083
Eerst continu huilen dat een band absoluut niet mag exploderen en dat het schandalig is dat Pirelli zo'n band produceert.

Daarna, wanneer ze aangeven te moeten kunnen testen om banden beter te maken, ze de sport uit te wensen.

Superconsequent hoor. Heel volwassen ook!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155827336
quote:
Eindelijk weer eens een circuit dat een verrassende uitslag voor de laatste race kan brengen. Erg gebeurt altijd wel wat in/op Maleisië. Eigenlijk ben ik van mening dat Brazilië weer de afsluiter moet krijgen, zoals het zo vaak had, maar logistiek gezien gewoon niet handig.

Veel beter dan Abu Dhabi, Dubai of ander zandkasteel in iedergeval ^O^
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:35:48 #41
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_155828939
Hoorde Olav Mol vandaag wat wauwelen over Renault op de radio. Zijn theorie was dat Renault expres slechte motoren levert aan Toro Rosso, omdat Lotus boven ze zou moeten eindigen in de constructeurstitel (want Renault wil Lotus overnemen en krijgt bij een hogere positie meer geld). Lijkt me een beetje vergezocht...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2015 @ 22:41:39 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155829116
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:35 schreef 4-elements het volgende:
Hoorde Olav Mol vandaag wat wauwelen over Renault op de radio. Zijn theorie was dat Renault expres slechte motoren levert aan Toro Rosso, omdat Lotus boven ze zou moeten eindigen in de constructeurstitel (want Renault wil Lotus overnemen en krijgt bij een hogere positie meer geld). Lijkt me een beetje vergezocht...
Heel ver gezocht als je het mij vraagt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155829642
Renault wil gewoon zn goed mogelijke motor voor volgend jaar hebben dus die hebben er alleen maar profeit bij om nu een zo goed mogelijke motor te maken. Enige wat ik me wel kan voorstellen is dat ze er wat langzamer over doen om zo een net iets groter gat te creeren maar ook dat lijkt me heel ver gezocht.
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:33:07 #44
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_155836609
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:35 schreef 4-elements het volgende:
Hoorde Olav Mol vandaag wat wauwelen over Renault op de radio. Zijn theorie was dat Renault expres slechte motoren levert aan Toro Rosso, omdat Lotus boven ze zou moeten eindigen in de constructeurstitel (want Renault wil Lotus overnemen en krijgt bij een hogere positie meer geld). Lijkt me een beetje vergezocht...
Dan moeten ze de deal wel vóór het einde van het seizoen rond hebben. Anders stijgt immers de waarde van de aandelen en moet Renault in feite dus ook de waarde van het prijzengeld gaan betalen aan de huidige eigenaren.

Denk niet dat Ollie daar aan gedacht heeft.
pi_155838793
quote:
McLaren set to lose £20m in sponsorship next year

McLaren are facing the prospect of losing £20 million in sponsorship next year with two major brands poised to leave the team after one of the worst seasons in their history.

The Daily Telegraph understands that both Johnnie Walker, the whisky brand, and Santander, the banking group, are likely to walk away from McLaren with the team languishing ninth in the constructors’ championship.

Johnnie Walker have been with McLaren for a decade, bringing £15 million a season. Their expected departure will be all the more galling for Ron Dennis, the McLaren chairman, given they offered at the end of 2013 to become the team’s title sponsor in a £43 million-a-year deal.

Dennis turned it down because he believed the offer was too small. A Johnnie Walker spokesman said on Friday night they are in “ongoing conversations” with McLaren but refused to comment on “speculation”. Santander’s £5 million yearly sponsorship is also set to end. The team also lost Hugo Boss to Mercedes last season after a 33-year association.

With McLaren facing a massive loss in prize money due to their poor performance, the additional shortfall in sponsorship revenue could put Jenson Button’s career in further jeopardy. As per his current contract, Button’s salary is scheduled to rise from £8 million to £12 million a year.

Although Honda supply engines for free, pay half the drivers’ salaries and give £25 million in sponsorship, McLaren are eager to save money. The team’s option on Button expires at the end of this month.

[..]
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:22:01 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155838881
Ben benieuwd welk team volgend jaar met Honda rijdt. Alleen McLaren gok ik zo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155838900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:17 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.
pi_155838944
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ben benieuwd welk team volgend jaar met Honda rijdt. Alleen McLaren gok ik zo.
Dat denk ik ook wel. Manor lijkt mij dan nog het meest logische, al verliest Sauber ook gedeeltelijk fabriekssteun van Ferrari nu Haas erbij is gekomen.
pi_155838996
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ben benieuwd welk team volgend jaar met Honda rijdt. Alleen McLaren gok ik zo.
Kan me inderdaad niet voorstellen dat er teams happig zijn om met Honda in zee te gaan op het moment.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.
De positie van Ron Dennis zal nu toch ook wel onder druk staan. Zo'n deal weigeren van Johnnie Walker zal hem in ieder geval niet helpen gezien de huidige status. Zei Eddie Jordan ook niet zoiets een aantal races geleden?
pi_155839153
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:26 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Kan me inderdaad niet voorstellen dat er teams happig zijn om met Honda in zee te gaan op het moment.

[..]

De positie van Ron Dennis zal nu toch ook wel onder druk staan. Zo'n deal weigeren van Johnnie Walker zal hem in ieder geval niet helpen gezien de huidige status. Zei Eddie Jordan ook niet zoiets een aantal races geleden?
Geen idee, maar ik denk wel dat Dennis weer eens groot moedig is geweest en te arrogant.. Ze zitten helemaal niet in de positie om meer te verlangen van hun sponsors. Dat hij die deal geweigerd heeft is echt een enorme fout !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')