abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155726578
De seat arosa van mijn vriendin geeft wederom kuren.
In eerste instantie sprong de 'check engine light' aan. Snel met de auto naar huis gereden.

Eenmaal thuis, even de handscanner erbij, krijg ik een 'link error'. Dus ik kan de storing niet uitlezen. Nu valt het me ook op dat de teller (klok en dagteller) elke keer terug op 0 springen als ik de sleutel uit het contact haal en weer aanzet. Dit zou wel eens een hint naar het uitlees probleem kunnen zijn?

Iemand enig idee?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_155726643
Accu? Althans daar zou ik beginnen. Klinkt als een electrisch probleem mits de klok en dagteller lcd weergave zijn.
pi_155726760
Misschien wat extra info, de radio blijft bijvoorbeeld wel gewoon spelen en de auto start en loopt nog gewoon perfect.

Ik verdenk ook een electrisch probleem, maar de accu is het probleem denk ik niet. Zekeringen lijken ook geen probleem, deze heb ik stuk voor stuk gecontroleerd.
pi_155727688
Tijd voor de garage dus.
  dinsdag 1 september 2015 @ 10:06:31 #5
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155728039
Ja ff langs de garage waar ze hem wat uitgebreider uit kunnen lezen..
  Forum Admin dinsdag 1 september 2015 @ 10:19:40 #6
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_155728223
Eerder ging dat uitlezen wel met die handscanner? Wellicht helpt het om de boel even te resetten door de accu even af te koppelen. Even paar minuutjes wachten en weer aankoppelen.
pi_155729268
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Eerder ging dat uitlezen wel met die handscanner? Wellicht helpt het om de boel even te resetten door de accu even af te koppelen. Even paar minuutjes wachten en weer aankoppelen.
Ja vroeger ging dit wel gewoon met dezelfde scanner. De scanner doet het ook nog gewoon op een andere auto. Maar het lijkt erop dat er geen stroom meer op de obdc staat. Dus ik denk dat er ergens een kortsluiting is of iets dergelijks.

Resetten heb ik ook geprobeerd, hierdoor is nu ook mijn airbag lampje aangegaan en gaat niet meer uit :(
  Forum Admin dinsdag 1 september 2015 @ 11:24:31 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_155729300
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:23 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ja vroeger ging dit wel gewoon met dezelfde scanner. De scanner doet het ook nog gewoon op een andere auto. Maar het lijkt erop dat er geen stroom meer op de obdc staat. Dus ik denk dat er ergens een kortsluiting is of iets dergelijks.

Resetten heb ik ook geprobeerd, hierdoor is nu ook mijn airbag lampje aangegaan en gaat niet meer uit :(
Er is nogal wat wat water uit de lucht gevallen de afgelopen tijd. Misschien staat er ergens wat water op een plek waar ook elektronica zit.
pi_155731039
Haal de radio eens los
pi_155732749
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Haal de radio eens los
:? dat is het dus... Radio eraf en ik kan de computer uitlezen (fout is P0443) Radio terug eraan en ik kan weer niet meer uitlezen.

Enig idee wat ik hier tegen kan doen?
pi_155732789
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 08:11 schreef boegschroef het volgende:
In eerste instantie sprong de 'check engine light' aan. Snel met de auto naar huis gereden.
Als dat lampje aan springt dan lijkt me het laatste wat je moet doen wel snel naar huis rijden.
Als je al naar huis rijdt; doe dat dan rustig. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155733751
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:11 schreef boegschroef het volgende:

[..]

:? dat is het dus... Radio eraf en ik kan de computer uitlezen (fout is P0443) Radio terug eraan en ik kan weer niet meer uitlezen.

Enig idee wat ik hier tegen kan doen?
Probleem in je evap systeem. Kan de klep zijn, tankdop, evapcanister, slangrn. Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')