Haha, dat gaat jou helemaal niks aan, mooi antwoord!quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:21 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat gaat jou helemaal niets aan.
Dus de drogreden die op je lippen ligt om te laten volgen op deze vraag mag je lekker voor je houden.
Heb jij kinderen?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:21 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh gompie, moet je je kinderen misschien iets uit gaan leggen op het moment dat zwarte piet er niet meer uitziet zoals vorig jaar? Super kut voor je man. Getekend voor het leven zijn ze. Nu al.
Ga je nou aan iedereen vragen of ze kinderen hebben? En dan? Als ze 'ja' zeggen, ga je dan via DM bedelen om foto's? Of wat is precies je bedoeling?quote:
Als het kwetsend is dan moet de intentie er achter ook bedoeld zijn om te kwetsen. Zolang dat niet het geval is, en dat is in deze casus het geval, kun je hooguit stellend dat het als kwetsend ervaren wordt. Dat is een heel groot verschil en dat tussen beide is waar ik (en vele met mij) een grens trek. Ander begeef je je op een glijdende schaal met als resultaat dat alles waar iemand aanstoot aan kan nemen (alles dus) wordt afgeschaft.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:10 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is nou juist het hele punt. Het gaat er niet om of jij of ik verbanden zien of niet. Waar het om gaat is dat het voor sommige mensen kwetsend is.
Nee hoor, dat hoeft niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:26 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als het kwetsend is dan moet de intentie er achter ook bedoeld zijn om te kwetsen.
Hier ben ik het trouwens volledig mee eens.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:26 schreef Prutzenberg het volgende:
Mijn oplossing voor de mensen die zich gekwetst voelen:
Kap met zeiken en vier Sinterklaas zoals jij het wel leuk vindt of vier het niet. En als je nu zorgt dat jouw variant leuker is dan wordt die vanzelf overgenomen. Opleggen werkt niet. Dat hebben ze in Amsterdam in 1500-nogwat al gemerkt.
Nee hoor, ben gewoon benieuwd, ik heb een zoontje van 4 en die vind gele of andere gekleurde pieten namelijk echt raar, want zwarte piet komt toch door de schoorsteen, ja klopt jongen, daarom is zijn gezicht zwart. Maar nee zoon, er zijn mensen in Nederland die vinden dat dit racistisch is, dit heeft met de slavernij te maken in 1800 nog iets wat wij allemaal bewust hebben meegemaaktquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ga je nou aan iedereen vragen of ze kinderen hebben? En dan? Als ze 'ja' zeggen, ga je dan via DM bedelen om foto's? Of wat is precies je bedoeling?
Waarom de fuck hou je het dan niet bij de bullshit die ze die kinderen aansmeren over een regenboog waar ze onderdoor varen sjembek? Alsof die shit absurder is dan het geneuzel over een schoorsteen. Zwarte piet moet maar zwarte piet blijven omdat jij te achterlijk bent om met je kinderen te praten?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nee hoor, ben gewoon benieuwd, ik heb een zoontje van 4 en die vind gele of andere gekleurde pieten namelijk echt raar, want zwarte piet komt toch door de schoorsteen, ja klopt jongen, daarom is zijn gezicht zwart. Maar nee zoon, er zijn mensen in Nederland die vinden dat racistisch is, dit heeft met de slavernij te maken in 1800 nog iets wat wij allemaal bewust hebben meegemaaktik bedoel hiermee te zeggen dat kinderen het gewoon als een kinderfeest zien en houden zich totaal niet bezig met slavernij en racisme zoals de volwassen nu doen, schaam jezelf om een kinderfeest, traditie en volksfeest te verpesten, 1x in het jaar, voor de KINDEREN!
Oh wat erg zeg! Je zoontje vindt het 'echt raar'. Tjongejonge, wat een trauma zal 'ie hebben. Ik zie hem nu al later zedendelicten plegen en drugs dealen omdat piet geel was ipv zwart in z'n jonge jaren.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee hoor, ben gewoon benieuwd, ik heb een zoontje van 4 en die vind gele of andere gekleurde pieten namelijk echt raar, want zwarte piet komt toch door de schoorsteen, ja klopt jongen, daarom is zijn gezicht zwart. Maar nee zoon, er zijn mensen in Nederland die vinden dat racistisch is, dit heeft met de slavernij te maken in 1800 nog iets wat wij allemaal bewust hebben meegemaaktik bedoel hiermee te zeggen dat kinderen het gewoon als een kinderfeest zien en houden zich totaal niet bezig met slavernij en racisme zoals de volwassen nu doen, schaam jezelf om een kinderfeest, traditie en volksfeest te verpesten, 1x in het jaar, voor de KINDEREN!
Er wordt door enkelen via de overheid, rechterlijke macht en zelfs de VN geprobeerd om Zwarte Piet aan te passen. Als die organen zich bemoeien met het feest dan wordt dat ervaren als opgelegd. Dat bedoel ik.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hier ben ik het trouwens volledig mee eens.
Ik snap ook niet zo goed hoe je bij 'opleggen' komt. Niemand legt je iets op, niemand verbiedt je om jezelf zwart te schminken.
Jaja, en ben jezelf weleens door een regenboog gelopen? Bleef er toen een kleur bij je hangen? Nee zwarte piet is zwart van ROET UIT DE SCHOORSTEEN LULquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:34 schreef nietzman het volgende:
[..]
Waarom de fuck hou je het dan niet bij de bullshit die ze die kinderen aansmeren over een regenboog waar ze onderdoor varen sjembek? Alsof die shit absurder is dan het geneuzel over een schoorsteen. Zwarte piet moet maar zwarte piet blijven omdat jij te achterlijk bent om met je kinderen te praten?.
[ afbeelding ]
Hebben je kids nu ook het idee dat je CV installatie van binnen heel erg smerig is?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
Jaja, en ben jezelf weleens door een regenboog gelopen? Bleef er toen een kleur bij je hangen? Nee zwarte piet is zwart van ROET UIT DE SCHOORSTEEN LUL
Nou, dan kan ik je uit de droom helpen; er is geen enkele rechtsgrond voor onze overheid om zp te verbieden. Het is immers niet racistisch of discriminerend, slechts iets wat als kwetsend wordt ervaren door sommigen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:35 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Er wordt door enkelen geprobeerd om via de overheid, rechterlijke macht en zelfs de VN geprobeerd om Zwarte Piet aan te passen. Als die organen zich bemoeien met het feest dan wordt dat ervaren als opgelegd. Dat bedoel ik.
Hij gaat altijd een beetje lijp doen met deze discussie.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ga je nou aan iedereen vragen of ze kinderen hebben? En dan? Als ze 'ja' zeggen, ga je dan via DM bedelen om foto's? Of wat is precies je bedoeling?
Vraagt je zoontje zich eigenlijk ook af hoe het komt dat alleen het gezicht van ZP zwart wordt door de schoorsteen, maar z'n kleren niet?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jaja, en ben jezelf weleens door een regenboog gelopen? Bleef er toen een kleur bij je hangen? Nee zwarte piet is zwart van ROET UIT DE SCHOORSTEEN LUL
Helaas is vuil nu eenmaal zwart, als het wit was geweest hadden we witte pieten gehad, ben dan benieuwd of er ook blanke mensen dan gingen klagen om dat het racistisch is, deze letters zijn ook zwart, ook racistisch zeker?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:38 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hebben je kids nu ook het idee dat je CV installatie van binnen heel erg smerig is?
Dat weet ik wel, maar je zult ze de kost moeten geven die dat wel zo zien.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:39 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nou, dan kan ik je uit de droom helpen; er is geen enkele rechtsgrond voor onze overheid om zp te verbieden. Het is immers niet racistisch of discriminerend, slechts iets wat als kwetsend wordt ervaren door sommigen.
Deze enkelingen kunnen dan wel denken dat ze dit toch voor elkaar gaan krijgen via juridische wegen, maar dan zijn ze behoorlijk van het padje.
Maak je maar geen zorgen.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:40 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Vraagt je zoontje zich eigenlijk ook af hoe het komt dat alleen het gezicht van ZP zwart wordt door de schoorsteen, maar z'n kleren niet?
Tsja, die komen dan van een koude kermis thuis, daar zal ik niet wakker van liggen hoor.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:41 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar je zult ze de kost moeten geven die dat wel zo zien.
Ja man.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:40 schreef WhateverWhatever het volgende:
Helaas is vuil nu eenmaal zwart, als het wit was geweest hadden we witte pieten gehad, ben dan benieuwd of er ook blanke mensen dan gingen klagen om dat het racistisch is, deze letters zijn ook zwart, ook racistisch zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |