Ik kan inderdaad nog bij de andere kant van de balken.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:00 schreef hottentot het volgende:
Als je nog aan de andere kant van de balken kunt komen kun je kleine gaatjes boren in de balk en de ijzerdraad opspannen vanaf de achterzijde van de balken. Als je een staaldraad neemt en deze strak genoeg opspant gaat er helemaal niets doorhangen met een paar kilo eraan.
Ik denk dat een andere oplossing van bevestigen zoeken een meer haalbare optie is.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:36 schreef hottentot het volgende:
Kun je niet je vriendin vragen om een andere lamp uit te zoeken(iets wat ik serieus zou doen in dit geval)
Je hebt toch ballen gekregen bij je geboortequote:Op maandag 31 augustus 2015 15:43 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Ik denk dat een andere oplossing van bevestigen zoeken een meer haalbare optie is.
Dat ben ik met je eens. Een industriële lamp die uit het niets ontspringt ziet waarschijnlijk niet uit.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:46 schreef TR08 het volgende:
Sowieso oogt een wat zwaardere balk helemaal zo slecht niet met een zware lamp. Kon voor het aanzien wel eens beter op elkaar afgestemd zijn dan iets heel slanks met vervolgens een zwaar industrieel hanggeval er onder.
Als mijn vrouw met zulke leuke ideeën op komt draven vraag ik altijd direct hoe ze dat denkt op te lossen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:36 schreef hottentot het volgende:
Kun je niet je vriendin vragen om een andere lamp uit te zoeken (iets wat ik serieus zou doen in dit geval)
22 en 28mm zijn standaardmaten, elke ijzerwinkel heeft wel een scala aan beugels.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:55 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Een industriële lamp die uit het niets ontspringt ziet waarschijnlijk niet uit.
Ik heb ook nog wat dikwandige buizen, beetje verroest (22 of 28mm geloof ik). Deze kan ik in de blanke lak zetten. Zijn hier net als steigerbuizen beugels o.i.d. voor te vinden?
Gewoon standaard CV fittingen in een wat grotere maat? Je hebt ze voor muur montage om bijv. kraantjes in te schroeven. Zeker in kleinere maten te krijgen, waarschijnlijk ook in groter. Zijn waarschijnlijk wel van messing.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:55 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Een industriële lamp die uit het niets ontspringt ziet waarschijnlijk niet uit.
Ik heb ook nog wat dikwandige buizen, beetje verroest (22 of 28mm geloof ik). Deze kan ik in de blanke lak zetten. Zijn hier net als steigerbuizen beugels o.i.d. voor te vinden?
2 lampen * 1,5quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:06 schreef TR08 het volgende:
[..]
Gewoon standaard CV fittingen in een wat grotere maat? Je hebt ze voor muur montage om bijv. kraantjes in te schroeven. Zeker in kleinere maten te krijgen, waarschijnlijk ook in groter. Zijn waarschijnlijk wel van messing.
Ik weet niet wat je lampen gaan wegen maar bij die lange oversteek zou ik toch even iets aan zo'n stuk pijp proef hangen van vergelijkbaar gewicht. Hang er circa 1.5 x het gewicht aan dat je er aan verwacht te hangen en kijk of je pijp na een dag of wat hangen nog recht is.
Sowieso zou ik nieuwe pijp nemen ipv poetsen. Die rechte pijp kost toch geen deuk.
En dan een dag laten hangen volgens TR08.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
2 lampen * 1,5
Hij zou zijn vriendin er aan op kunnen hangen als proef. Als er niets doorbuigt is het in orde.
Nah, dat buigt niet hoor. Ik heb een steigerbuis garderobe met een stuk of 10 wollen jassen eraan, dat gaat ook goed.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:50 schreef Knuppel1983 het volgende:
![]()
Maar volgens mij zie ik hem wel doorbuigen of niet?
Dikwandig word in alle soorten en maten in de industrie volop gebruikt. Is ook allemaal online te bestellen, of loop even een metaalwerkplaats, constructiebedrijf of een machinefabriek bij jou in de buurt binnen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:47 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
En dan een dag laten hangen volgens TR08.
Maken ze überhaupt nog dikwandige cv-buizen dan? Dacht juist dat het wel mooi kon worden als het een beetje verroest uit ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |