Niet beter dan de Duitsers. Kost klauwen met geld en nog komen er ieder jaar minimaal 1000 mensen doorheen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:14 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ik denk dat het n en z korea aardig goed gelukt is.
Natuurlijk is dat niet mogelijk. Het is echter wel héél goed mogelijk om de illegale stromen ernstig te belemmeren en daarmee flink te beperken.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het mogelijk is om een land 'op slot' te doen? Dat is zelfs de Duitsers niet gelukt met brede stroken niemandsland, automatische schietinstallaties en weet ik hoeveel bemande wachttorens. Ze zijn er wel een beetje failliet aan gegaan, dat wel.
De Oost-Europese landen spelen een vies spelletje met het Schengen-verdrag. Ze helpen de vluchtelingen om het Dublin-verdrag te omzeilen. Een asielzoeker kan zich wel registreren maar moet dan ook gelijk in dat land asiel aanvragen. Met fatsoenlijke grenscontroles is dat verdrag beter te handhaven dan nu het geval is maar daar heeft Oost-Europa geen trek in.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:20 schreef moussie het volgende:
Met grenscontroles wordt er anders niets ernstig belemmerd, het wordt hooguit iets lastiger, maar in die tig kilometer buitengrens zijn er meer dan voldoende gaatjes te vinden. Daarnaast hoeft de asielzoeker zich alleen maar te laten registreren en hij is geen illegaal meer, of wou je mensen soms verbieden om te gaan vluchten?
Ik denk dat het wel zal kunnen, het is alleen niet mogelijk dat hermetisch af te sluiten als er dagelijks treinen overheen rijden.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En daar kan niet gewoon worden gecontroleerd?
Zijn de grootste mensensmokkelaars niet de landen die ze oppikken in de zee en afleveren aan landen als Italië en Griekenland?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Oost-Europese landen spelen een vies spelletje met het Schengen-verdrag. Ze helpen de vluchtelingen om het Dublin-verdrag te omzeilen. Een asielzoeker kan zich wel registreren maar moet dan ook gelijk in dat land asiel aanvragen. Met fatsoenlijke grenscontroles is dat verdrag beter te handhaven dan nu het geval is maar daar heeft Oost-Europa geen trek in.
Voor Duitsland is het vrije verkeer van personen weer heilig dus die 800,000 asielzoekers nemen ze maar op de koop toe maar dat kan niet eeuwig meer duren. Een quota lijkt onvermijdelijk maar Oost-Europa gaat dat 100% veto'en.
De grootste mensensmokkelaars zijn de regeringen van landen als Italie, Griekenland en Hongarije.
In Oostenrijk roept de minister van binnenlandse zaken dat landen die vluchtelingen weigeren gekort moeten worden op het geld wat ze van de EU krijgen... en laat dat nou net hoofdzakelijk Oost-Europa zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een quota lijkt onvermijdelijk maar Oost-Europa gaat dat 100% veto'en.
Het is niet alsof er vroeger dagelijks van dat soort files stonden.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:13 schreef Igen het volgende:
20 km file terwijl alleen "verdachte" voertuigen gecontroleerd worden.
Nou kom maar op met al die beweringen dat herinvoering van de grenscontroles niks uitmaakt en dat dat nauwelijks tot noemenswaardige hinder leidt.
Ik denk dat de mensen voor pakweg 1985, toen de grenzen open gingen, misschien ook minder auto reden dan nu en hun gedrag aan het bestaan van de grens aanpasten en dus minder vaak over de grens gingen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is niet alsof er vroeger dagelijks van dat soort files stonden.
Kwestie van aanpassen dus, als het weer ingevoerd zou worden.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen voor pakweg 1985, toen de grenzen open gingen, misschien ook minder auto reden dan nu en hun gedrag aan het bestaan van de grens aanpasten en dus minder vaak over de grens gingen.
Ja.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kwestie van aanpassen dus, als het weer ingevoerd zou worden.
Grensoverschrijdend verkeer is vaak een luxe-activiteit. Hoeveel mensen moeten nou dagelijks de grens over omdat ze er werken? Weinig tot geen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind ook dat de A2 tussen Amsterdam en Utrecht weer terug moet worden aangepast naar 2 rijstroken per richting. Dat was in 1970 ook ruim genoeg en als er dan files ontstaan moeten de mensen ook maar gewoon weer hun gedrag aanpassen.
Ten eerste staat er nu dus 20km voor de Oostenrijkse grens, dus zo soepel verloopt het helemaal niet. Terwijl het dus nog niet eens een 100%-controle is.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Grensoverschrijdend verkeer is vaak een luxe-activiteit. Hoeveel mensen moeten nou dagelijks de grens over omdat ze er werken? Weinig tot geen.
Er zijn tegenwoordig trouwens genoeg technische middelen om het allemaal soepeler te laten verlopen. Praktische bezwaren is een drogreden. Alleen de eurofiele droom zou dan uitelkaar spatten. Daar is het om te doen.
Die vuile eurofielen ook met hun wens om naar België of Duitsland te gaan. Met dat soort bananenrepublieken moeten we inderdaad zo weinig mogelijk contact hebben. Dan liever een groot hek met prikkeldraad en landmijnen om ons landje heen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Grensoverschrijdend verkeer is vaak een luxe-activiteit. Hoeveel mensen moeten nou dagelijks de grens over omdat ze er werken? Weinig tot geen.
Er zijn tegenwoordig trouwens genoeg technische middelen om het allemaal soepeler te laten verlopen. Praktische bezwaren is een drogreden. Alleen de eurofiele droom zou dan uitelkaar spatten. Daar is het om te doen.
Ja want voor 1995 konden we niet naar het buitenlandquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die vuile eurofielen ook met hun wens om naar België of Duitsland te gaan. Met dat soort bananenrepublieken moeten we inderdaad zo weinig mogelijk contact hebben. Dan liever een groot hek met prikkeldraad en landmijnen om ons landje heen.
Laat me raden, u woont in een dorpje in West Friesland waar je nog nooit buiten bent geweest?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Grensoverschrijdend verkeer is vaak een luxe-activiteit. Hoeveel mensen moeten nou dagelijks de grens over omdat ze er werken? Weinig tot geen.
Er zijn tegenwoordig trouwens genoeg technische middelen om het allemaal soepeler te laten verlopen. Praktische bezwaren is een drogreden. Alleen de eurofiele droom zou dan uitelkaar spatten. Daar is het om te doen.
Voor 1995 waren de grenzen ook al open hoor. Even afremmen tot 10 km/u, glimlachen naar de douanier en weer doorrijden (tenzij je heel verdacht eruit zag, neem ik aan).quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja want voor 1995 konden we niet naar het buitenland!
De landen in Oosten Europa zullen geen grote hoeveelheden vluchtelingen opnemen, vooral als die moslim zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:11 schreef karton2 het volgende:
[..]
In Oostenrijk roept de minister van binnenlandse zaken dat landen die vluchtelingen weigeren gekort moeten worden op het geld wat ze van de EU krijgen... en laat dat nou net hoofdzakelijk Oost-Europa zijn.
quote:Oostenrijk stopt volle vluchtelingentreinen uit Hongarije
De Oostenrijkse politie heeft maandag twee treinen van Boedapest naar Wenen stilgezet vlak voor de grensovergang van Hongarije naar Oostenrijk omdat de treinen te vol zouden zitten.
Zeker de helft van de enkele honderden reizigers per trein zouden vluchtelingen zijn, vooral afkomstig uit Syrië.
De politie stuurt de vluchtelingen die al in Hongarije asiel hebben aangevraagd terug.
De rest wordt met een aparte trein naar Wenen gebracht, waar ze twee weken de tijd krijgen om asiel aan te vragen of door te reizen naar bijvoorbeeld Duitsland.
De spoorwegen verwacht nog de hele dag vertragingen op het traject tussen de Hongaarse en Oostenrijkse hoofdstad en sluit niet uit dat meer treinen worden tegengehouden.
http://www.nu.nl/buitenla(...)einen-hongarije.html
Het gaat erom wat het oplevert.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:13 schreef Igen het volgende:
20 km file terwijl alleen "verdachte" voertuigen gecontroleerd worden.
Nou kom maar op met al die beweringen dat herinvoering van de grenscontroles niks uitmaakt en dat dat nauwelijks tot noemenswaardige hinder leidt.
Waarschijnlijk levert het een heleboel economische schade op door alle verloren werktijd van de mensen die daar in de file staan.quote:
Waarschijnlijk ook een hoop illegalen die tegengehouden kunnen worden + mensensmokkelaars.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk levert het een heleboel economische schade op door alle verloren werktijd van de mensen die daar in de file staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |