abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155690624
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:50 schreef DO2 het volgende:

[..]

:D. - Geen idee. Ik denk dat 100m voor iemand van die lengte weleens te kort zou kunnen zijn om tot n goede sprint te komen (?).
Dat lijkt me sterk, want als je die imaginaire mens nog een stuk groter maakt, 25m bv. Zou deze in 4 stappen over de finish kunnen zijn.
Zo beschouwd moet er zelfs op de ultrakorte sprint een lengtevoordeel zijn.
  zondag 30 augustus 2015 @ 22:12:34 #52
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155691364
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, want als je die imaginaire mens nog een stuk groter maakt, 25m bv. Zou deze in 4 stappen over de finish kunnen zijn.
Zo beschouwd moet er zelfs op de ultrakorte sprint een lengtevoordeel zijn.
Iemand van 25m lang maakt nog geen stappen van 25m, hè, ;).

Maar goed, ergens zal er idd n omslagpunt zijn waarbij de lengte van de stappen alle eventuele nadelen teniet doet tov sprinters die niet boven de 2m komen. Iemand die 25m lang is zal - wanneer we ervan uitgaan dat ie verder n prima functionerend lichaam heeft - dus altijd als eerste over de streep komen, ja.

Toch was de consensus voordat Bolt alles en iedereen aan gort liep volgens mij dat sprinters gebaat waren bij n gemiddelde lengte. En zeker niet bij n lengte boven de 1.90.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155691994
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:12 schreef DO2 het volgende:

[..]

Toch was de consensus voordat Bolt alles en iedereen aan gort liep volgens mij dat sprinters gebaat waren bij n gemiddelde lengte. En zeker niet bij n lengte boven de 1.90.
Ik kan me ook voorstellen dat een mens van 1 m 70 sneller op de sprint is dan een mens van 25 meter. Als de afstand maar klein genoeg is. Bijvoorbeeld 5 meter. Misschien is er voor de kleine dan een reactietijd voordeel en hoger bewegingsritme voordeel
  zondag 30 augustus 2015 @ 22:49:00 #54
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_155693189
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Heb je ook antwoord op deze vraag? :s)
copy/paste:

Gelijk eindigen
Bij het hoogspringen (en polsstokhoogspringen) komt het vrij vaak voor dat verschillende atleten dezelfde eindhoogte halen. De volgorde wordt dan bepaald met een aantal slechts voor kenners doorzichtige regels.
- De eerste regel is dat wordt gekeken naar het aantal foutsprongen op de gesprongen hoogte. Stel dat vijf vrouwen 2,01 sprongen, waarvan twee het in de eerste poging haalden, twee in de tweede en eentje in de derde, dan krijgen in die volgorde twee springsters plaats 1 toebedeeld, twee plaats 3 en eentje plaats 5.
- Met een tweede regel wordt verder onderscheid aangebracht. Daarvoor wordt gekeken naar het totale aantal foutsprongen in de hele wedstrijd; minder foutsprongen tellen dan natuurlijk als beter. Als dit geen uitsluitsel geeft, wordt men op dezelfde plaats gezet, in het voorbeeld zou dat betekenen dat twee bronzen plakken worden uitgereikt.

Gaat het echter om de eerste plaats dan wordt, althans bij grote wedstrijden, een barrage gesprongen. Eerst krijgen alle kandidaten voor de eerste plaats een extra poging op de laatste hoogte waarop ze allemaal gesprongen hebben, dat kan bijvoorbeeld 2,03 geweest zijn. Wie dat niet haalt valt af, tenzij iedereen het niet haalt. Haalt eentje de barragehoogte wel, dan is de kampioen bekend en de anderen krijgen zilver. Maar halen meerdere atleten die hoogte, dan gaat de lat weer 2 cm hoger en krijgt men daarop één poging; haalt echter niemand het dan gaat de lat 2 cm naar beneden voor één poging. Enzovoort, de lat gaat telkens 2 cm omhoog als meerderen het halen of 2 cm naar beneden als meerderen missen. Het is daardoor mogelijk dat uiteindelijk de beslissing valt op een heel andere hoogte dan wat het eind van de wedstrijd leek. Een enigszins absurd voorbeeld: twee springsters halen in de barragepoging 2,03, vervolgens halen ze beiden de barragehoogtes van 2,05 en 2,07 en evenaren ze beiden het wereldrecord van 2,09, op 2,11 falen ze echter. Dan moet weer 2,09 geprobeerd worden, maar ze zijn moe en falen, zo ook op 2,07, 2,05, 2,03 en 2,01. Uiteindelijk op 1,99 haalt eentje het wel en de andere niet, waarmee goud bekend is. In de uitslag komt de hoogst behaalde hoogte te staan van wedstrijd plus barrage en de wereldrecordhoogte is dus geldig, ook al sprong men in de gewone wedstrijd slechts 2,01 en viel de beslissing op 1,99.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_155710435
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:23 schreef heywoodu het volgende:
47'er voor Felix _O-
  maandag 31 augustus 2015 @ 18:06:53 #56
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155710682
Lang leve de 80's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155710761
Gaan we nu dan ook Felix aan hoogste paal hangen?
pi_155714026
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:12 schreef DO2 het volgende:

[..]

Iemand van 25m lang maakt nog geen stappen van 25m, hè, ;).

Maar goed, ergens zal er idd n omslagpunt zijn waarbij de lengte van de stappen alle eventuele nadelen teniet doet tov sprinters die niet boven de 2m komen. Iemand die 25m lang is zal - wanneer we ervan uitgaan dat ie verder n prima functionerend lichaam heeft - dus altijd als eerste over de streep komen, ja.

Ik herinner me dat 1m80-1m90 als ideale lengte werd gezien voor sprinten, dus groter dan gemiddeld. Een mogelijke verklaring voor de omslag, naast het trager op gang komen en afstand tekort komen, is dat grotere mensen tevens minder energieefficiënt lopen doordat ze relatief meer massa meenemen aangezien de spieren niet evenredig sterker worden met alle extra massa die ze mee moeten nemen. Dit zou verklaren waarom je zelden goede (top van Europa of beter) lange marathonlopers ziet, de beste mannelijke marathonlopers zijn ongeveer zo lang als de gemiddelde Nederlandse vrouw en dit met relatief lange benen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155715499
Zag toevallig net nog dat Thompson een zeer matige reactietijd had in de finale van de 200. Schippers pakte daar vier honderdste.
pi_155716048
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zag toevallig net nog dat Thompson een zeer matige reactietijd had in de finale van de 200. Schippers pakte daar vier honderdste.
Schippers heeft al hele toernooi snelste reactietijden, alleen is haar start zodanig matig dat Thompson dan daar wel de winst pakt
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 september 2015 @ 00:43:45 #61
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155725029
Om het WK nog even af te sluiten:

De hoogtepunten van het WK atletiek 2015
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155726371
Mooi werk, heywoodu.
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')