abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155570147
Zat net even rond te neuzen voor wat jeans en kwam bij pull&bear een paar zeer leuke jeans tegen. Vervolgens toen ik er één wilde bestellen moest ik mijn maat kiezen en was de kleinste maat 36? Ben normaal gewend dat 't bij 28 of 29 begint bij de meeste winkels of dat er bijv. W30 L30/W30 L32 staat. Vervolgens maattabel geraadpleegd maar die maakte het niet veel duidelijker.. Overigens is het niet 't geval dat 36 en verder de enige beschikbare waren, want 'k heb bij meerdere broeken gekeken (die bijv. echt niemand wil) en was steeds hetzelfde. Iemand enig idee wat dan te vergelijken valt met W30 L30?
Ongetwijfeld een domme vraag, maar ik weet eenmaal niet beter :P.
pi_155570494
Vrouwenbroek?
pi_155570570
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:31 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vrouwenbroek?
Nee haha.
pi_155570632
Heel netjes van ze dat ze vermelden welke maat het model draagt.

Volgens mij zijn het confectiematen, geen jeansmaten
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_155570768
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:34 schreef Jordy-B het volgende:
Heel netjes van ze dat ze vermelden welke maat het model draagt.

Volgens mij zijn het confectiematen, geen jeansmaten
Confectiematen?
pi_155570931
Is het wel een mannenbroek? :+ broeken voor vrouwen beginnen vaak vanaf 34 of 36.
pi_155570948
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:37 schreef fruitsalade007 het volgende:

[..]

Confectiematen?
Ja, dat zijn de gestandaardiseerde maten van kleding :)

Voor kledingstukken waarbij de pasvorm niet exact hoeft te zijn (t-shirts, bijvoorbeeld) gebruik je meestal S, M, L, XL, etc.

Voor kledingsstukken waarbij de maat wat nauwer komt, als overhemden, jasjes en broeken heb je kledingmaten in cijfers.

Jeansbreedte 30 is confectiemaat 46
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_155571063
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:41 schreef Fripsel het volgende:
Is het wel een mannenbroek? :+ broeken voor vrouwen beginnen vaak vanaf 34 of 36.
Ja, kijk zelf maar bij herenjeans op de site.
pi_155571097
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de gestandaardiseerde maten van kleding :)

Voor kledingstukken waarbij de pasvorm niet exact hoeft te zijn (t-shirts, bijvoorbeeld) gebruik je meestal S, M, L, XL, etc.

Voor kledingsstukken waarbij de maat wat nauwer komt, als overhemden, jasjes en broeken heb je kledingmaten in cijfers.

Jeansbreedte 30 is confectiemaat 46
Maar is dat ook jeanslengte 30? En 46 is één van de grootste confectiematen volgens mij :o
pi_155571243
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:44 schreef fruitsalade007 het volgende:

[..]

Maar is dat ook jeanslengte 30? En 46 is één van de grootste confectiematen volgens mij :o
Dat durf ik niet te zeggen. De lengte wordt in verhouding tot de breedte gedaan, dat is ook een beetje de pest van confectiekleding ten opzichte van op maat gemaakte kleding. Als je korte pootjes hebt, zal je altijd broekspijpen moeten inkorten.

Maar dan moet je gewoon even zelf je taille opmeten en de maattabel gebruiken. Ik bereken het naar Nederlandse confectiematen, maar als P&B de maten uit een ander gebied hanteren, gaat die vlieger niet op.
pi_155571290
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:44 schreef fruitsalade007 het volgende:

[..]

Als er een getal is, is de lengte gestandaardiseerd adhv de breedtemaat.
36-46 is een range voor vrouwenmaten, voor mannen eerder 42-56 ofzo. Denk toch dat het een vrouwenmodel was hoor.
pi_155571640
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als er een getal is, is de lengte gestandaardiseerd adhv de breedtemaat.
36-46 is een range voor vrouwenmaten, voor mannen eerder 42-56 ofzo. Denk toch dat het een vrouwenmodel was hoor.
Een man draagt 'm en hij staat bij heren, dus lijkt me niet.
pi_155571767
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen. De lengte wordt in verhouding tot de breedte gedaan, dat is ook een beetje de pest van confectiekleding ten opzichte van op maat gemaakte kleding. Als je korte pootjes hebt, zal je altijd broekspijpen moeten inkorten.

Maar dan moet je gewoon even zelf je taille opmeten en de maattabel gebruiken. Ik bereken het naar Nederlandse confectiematen, maar als P&B de maten uit een ander gebied hanteren, gaat die vlieger niet op.
Niet echt korte poten nee. Maar goed, best riskant alsnog. Beste is dus maar naar de winkel zelf te gaan en dan te kijken hoe en wat. Bedankt voor je hulp!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')