Confectiematen?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:34 schreef Jordy-B het volgende:
Heel netjes van ze dat ze vermelden welke maat het model draagt.
Volgens mij zijn het confectiematen, geen jeansmaten
Ja, dat zijn de gestandaardiseerde maten van kledingquote:
Ja, kijk zelf maar bij herenjeans op de site.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:41 schreef Fripsel het volgende:
Is het wel een mannenbroek?broeken voor vrouwen beginnen vaak vanaf 34 of 36.
Maar is dat ook jeanslengte 30? En 46 is één van de grootste confectiematen volgens mijquote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de gestandaardiseerde maten van kleding
Voor kledingstukken waarbij de pasvorm niet exact hoeft te zijn (t-shirts, bijvoorbeeld) gebruik je meestal S, M, L, XL, etc.
Voor kledingsstukken waarbij de maat wat nauwer komt, als overhemden, jasjes en broeken heb je kledingmaten in cijfers.
Jeansbreedte 30 is confectiemaat 46
Dat durf ik niet te zeggen. De lengte wordt in verhouding tot de breedte gedaan, dat is ook een beetje de pest van confectiekleding ten opzichte van op maat gemaakte kleding. Als je korte pootjes hebt, zal je altijd broekspijpen moeten inkorten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:44 schreef fruitsalade007 het volgende:
[..]
Maar is dat ook jeanslengte 30? En 46 is één van de grootste confectiematen volgens mij
Als er een getal is, is de lengte gestandaardiseerd adhv de breedtemaat.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:44 schreef fruitsalade007 het volgende:
[..]
Maar is dat ook jeanslengte 30? En 46 is één van de grootste confectiematen volgens mij
Een man draagt 'm en hij staat bij heren, dus lijkt me niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als er een getal is, is de lengte gestandaardiseerd adhv de breedtemaat.
36-46 is een range voor vrouwenmaten, voor mannen eerder 42-56 ofzo. Denk toch dat het een vrouwenmodel was hoor.
Niet echt korte poten nee. Maar goed, best riskant alsnog. Beste is dus maar naar de winkel zelf te gaan en dan te kijken hoe en wat. Bedankt voor je hulp!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen. De lengte wordt in verhouding tot de breedte gedaan, dat is ook een beetje de pest van confectiekleding ten opzichte van op maat gemaakte kleding. Als je korte pootjes hebt, zal je altijd broekspijpen moeten inkorten.
Maar dan moet je gewoon even zelf je taille opmeten en de maattabel gebruiken. Ik bereken het naar Nederlandse confectiematen, maar als P&B de maten uit een ander gebied hanteren, gaat die vlieger niet op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |