abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155469671
Een groep krakers die sympathiseert met vluchtelingencollectief We Are Here heeft een voormalig pand van de Kunstacademie aan de Dapperstraat in Amsterdam-Oost gekraakt. Ze hebben vluchtelingen uitgenodigd om gebruik te maken van het pand.

We Are Here heeft het voormalige pand van de Amsterdamse Hogeschool van de Kunsten (AHK) omgedoopt tot de 'Vluchtacademie'. Ze laten in een persbericht nogmaals weten dat ze de bed-, bad- en broodvoorziening niet toereikend vinden.

"Binnen de huidige bed-, bad- en broodregeling worden mensen iedere ochtend op straat gezet, wat veel stress en onzekerheid met zich meebrengt. We Are Here roept op tot het opzetten van een 24-uursopvang zodat mensen tot rust kunnen komen en weer grip op hun leven kunnen krijgen", aldus de actiegroep.

Vluchttoren
Sinds april verbleef de groep vluchtelingen, die al drie jaar door Amsterdam zwerft, in de 'Vluchttoren' in Nieuw-West. Voor de zomer bepaalde de rechter dat de vluchtelingen dat pand eind deze maand moeten verlaten.

Het pand aan de Van de Sande Bakhuijzenstraat in West werd half april gekraakt. De groep verlaat dit pand nu naar eigen zeggen vrijwillig.
http://www.nu.nl/amsterda(...)w-kunstacademie.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Specularium op 23-08-2015 22:58:36 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155469803
Sympathiek initiatief. Als signaal zal het weinig uitmaken, maar als hulp aan asielzoekers doet het dat wel.
pi_155469943
Zijn ze niet uitgeprocedeerd?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155470172
Geen mens is illegaal? Waarom mag ik dan nergens mijn visa overstayen?
pi_155470222
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:41 schreef 2Happy4U het volgende:
Zijn ze niet uitgeprocedeerd?
Ja, daar is de bed, bad en brood regeling ook voor bedoeld. Maar dat vind deze groepering niet voldoende.
pi_155470300
Zet ze het vliegtuig op en weg ermee.
Ура для россии
pi_155475764
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:49 schreef DrDentz het volgende:
overstayen? Zelden een groter misbaksel van een woord gezien dan wat jij nu geproduceerd hebt.
  zondag 23 augustus 2015 @ 20:28:59 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155475842
Titel moet zijn: "Extreemlinks tuig kraakt net vrijgekomen pand en brengt de "vluchtelingen" er naartoe."
pi_155476145
Dat zijn weer van die extreemlinkse figuren.
  zondag 23 augustus 2015 @ 20:37:37 #10
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155476368
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:49 schreef DrDentz het volgende:
|:(

De mening van deze lui wijkt dus af van de gangbare wetgeving en deze lui zijn dus van mening dat mensen niet illegaal op een locatie kunnen zijn.

Snap je dat echt niet?
Krekker is de bom!
  zondag 23 augustus 2015 @ 20:39:08 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_155476465
Even een peleton ME door dat gebouw laten gaan. Hebben die ook weer eens een verzetje.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_155477078
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:28 schreef Twiitch het volgende:
Titel moet zijn: "Extreemlinks tuig kraakt net vrijgekomen pand en brengt de "vluchtelingen" er naartoe."
Er is nu toch een nieuwe antikraakwet, of is die wet alleen voor Nederlanders.
Bats boem lucht dicht
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:04:08 #13
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155478080
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:49 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Er is nu toch een nieuwe antikraakwet, of is die wet alleen voor Nederlanders.
Want sinds deze wetgeving zijn geen Nederlandse krakers meer?
Krekker is de bom!
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:16:26 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_155478747
"Geen mens is illegaal". Lekker zo'n stropopargument al meteen :')

Mensen zijn zelf niet illegaal maar ze bevinden zich ergens illegaal. En ja dat kan weldegelijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_155478786
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:16 schreef SpecialK het volgende:
En ja dat kan weldegelijk.
Zij vinden dus van niet.
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:19:14 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_155478858
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:17 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Zij vinden dus van niet.
Zij vinden dat mensen zelf niet illegaal zijn. Als zijnde een intrinsieke eigenschap der menselijk leven. Daar ben ik het niet mee oneens. Maar als ik jouw huis binnen sluip dan ben je daar illegaal. Zelfs een verstokte anarchist zou daar nog mee eens kunnen zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_155478992
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zij vinden dat mensen zelf niet illegaal zijn. Als zijnde een intrinsieke eigenschap der menselijk leven. Daar ben ik het niet mee oneens. Maar als ik jouw huis binnen sluip dan ben je daar illegaal. Zelfs een verstokte anarchist zou daar nog mee eens kunnen zijn.
Nee, ik denk daadwerkelijk dat zij ook vinden dat een mens zich niet ergens illegaal kan bevinden. Immers sluipen zij nu ook iemands pand binnen en vinden zij niet dat ze daar illegaal zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Childofthe90s op 23-08-2015 21:30:41 ]
pi_155479363
Prima.

Ik neem aan de ze ze dan ook meteen gaan onderhouden en zo.

Van het eigen "inkomen".
pi_155479478
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:22 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nee, ik denk daadwerkelijk dat zij ook vinden dat een mens zich niet ergens illegaal zich kan bevinden. Immers sluipen zij nu ook iemands pand binnen en vinden zij niet dat ze daar illegaal zijn.
Zouden ze ook zo denken wanneer iemand hun pand insluipt en eigen maakt?
ROBODEMONS..................|:(
pi_155479503
quote:
11s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zouden ze ook zo denken wanneer iemand hun pand insluipt en eigen maakt?
Scherp.
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:00:10 #21
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_155481075
Nu weet ik meteen waar mijn fiets staat, dat activistisch linkse schorem kan ook nergens vanaf blijven he!
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_155569125
Vluchtelingen We Are Here moeten gekraakt pand in Oost verlaten

De uitgeprocedeerde asielzoekers die afgelopen zondag hun intrek namen in een kunstacademiegebouw aan de Dapperstraat in Oost, moeten het pand voor 1 september hebben verlaten. Dat heeft de eigenaar van het gebouw, de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK), laten weten.

Het vluchtelingencollectief We Are Here zegt ten einde raad te zijn. De groep van zestig mannen weet niet waar ze naar toe moeten en komen waarschijnlijk op straat te staan.

Kort geding
De AHK geeft aan dat het pand, tot juni dit jaar gebruikt door de Reinwardt Academie, is verkocht aan de gemeente Amsterdam. De AHK loopt het risico beboet te worden wanneer zij het pand op 1 september niet leeg oplevert. Mocht de groep vluchtelingen het pand niet vrijwillig willen verlaten, dan zal de AHK via een kort geding de beschikking over het pand proberen terug te krijgen. De gemeente zou een nieuwe middelbare school in het gebouw willen huizen.

We Are Here noemt de huidige bed-, bad- en broodopvang ontoereikend, omdat vluchtelingen daarmee alleen 's nachts een dak boven hun hoofd hebben. Een groep van vijftig uitgeprocedeerde asielzoekers uit de Vluchttoren besloot zich echter vorige maand alsnog bij de GGD te melden voor de bbb-voorziening.
http://www.parool.nl/paro(...)-Oost-verlaten.dhtml
*O* w/ *O*
pi_155578869
Krakers sympathiseren heden ten dage met elke "onderdrukte" minderheidsgroep omdat hun eigen identiteitspolitiek louter werkt door zich op dergelijke groepen te focussen en alles dat ook maar enerzijds de (al dan niet gerechtelijke) aandacht krijgt te verwerpen. Het is jammerlijk dat een vroeger initiatief, hetgeen het vrij kapitalisme en de woningmarkt probeerde aan te kaarten, is gezonken tot jammerlijke diepten van lege dogma's en holle uitspraken voor culturele en identitaire gelijkheid welke nu eenmaal niet bestaat. Liberalisme en identiteitspolitiek worden nog eens de ondergang van actief linkse groeperingen. Echter, al dan niet gelukkig, hebben de meeste dit ogenschijnlijk niet door.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')