Dat kan dus ook. Daarom zeg ik, het is just níet zo zwart wit. Maar ik denk dus dat 'sletvrees' zo mogelijk uit te leggen is. Hoewel het dan opeens heel negatief klinkt.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:31 schreef Rucola het volgende:
[..]
Of heeft iemand gewoon een lange relatie gehad
Mensen denken hier altijd zo zwart wit...
Dat is het ergste juist.. Een relatie is geen praktische aangelegenheid. Langzaam aan zie je alles en iedereen uit elkaar gedreven worden. Individuen die makkelijk te leiden en verleiden zijn. Precies zoals men het graag zietquote:Op zondag 23 augustus 2015 17:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom is dat confronterend voor mij?
Dat ik het niet met je eens ben zegt niks over mijn aantal hoor.
En inderdaad gaan minder mensen een vaste relatie aan, maar is dat slecht? is dat erg? Nee.
Nu werken vrouwen ook, hebben een eigen inkomen dus hebben geen man meer nodig om voor e te zorgen, mannen weten hedendaags ook hoe ze het huishouden moeten doen dus en seks is wat vrijer dus dat hebben ze ook nog.
Dus de relaties die er zijn zijn er omdat die mensen echt bij elkaar willen zijn, niet omdat ze afhankelijk zijn van elkaar, ik vind dat een goed iets,
Dat maakt ook niets uit.. Als je 100 vrouwen missionaris neukt en nooit verder komt dan je kwakje lozen dan hoef je daar ook niet heel blij om te zijn. Andersom geldt hetzelfde.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Ergens is het juist fijner dat iemand met 20 bedpartners voor jou kiest dan iemand met 2 bedpartners. Die eerste heeft meer ervaring en dus vergelijkingsmateriaal. Al zou ik van 100 bedpartners ook niet blij worden. Dat is niet vanwege sletvrees denk ik, maar meer dat het ver verwijderd ligt van mijn eigen referentiekader.
Misschien heerst ook het vooroordeel (onbewust) dat sletten eerder vreemdgaan.
Wat bedoel je met verder komen?quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:41 schreef I-care het volgende:
[..]
Dat maakt ook niets uit.. Als je 100 vrouwen missionaris neukt en nooit verder komt dan je kwakje lozen dan hoef je daar ook niet heel blij om te zijn. Andersom geldt hetzelfde.
Kwantiteit =/= Kwaliteit.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Ergens is het juist fijner dat iemand met 20 bedpartners voor jou kiest dan iemand met 2 bedpartners. Die eerste heeft meer ervaring en dus vergelijkingsmateriaal. Al zou ik van 100 bedpartners ook niet blij worden. Dat is niet vanwege sletvrees denk ik, maar meer dat het ver verwijderd ligt van mijn eigen referentiekader.
Misschien heerst ook het vooroordeel (onbewust) dat sletten eerder vreemdgaan.
Dat geldt voor een scharrel ja. Maar zodra ik in een relatie zit niet hoor, die ga ik pas aan na tijden daten en dan weet ik ook 100% dat ik ervoor wil gaan. Dan ga ik moeite doen ookquote:Op zondag 23 augustus 2015 19:59 schreef alors het volgende:
[..]
Kwantiteit =/= Kwaliteit.
Ik denk eerder dat iemand waarvoor je de zoveelste bent veel minder bereid is om moeite te steken in je seksleven en liever verder kijkt, of er iemand is die nóg 'beter' is. Dat heeft diegene immers al vaak zat gedaan en de drempel zal niet hoog zijn om het weer te doen.
Iemand die minder sekspartners heeft en dat minder vrijblijvend behandeld, dus alleen in een vaste relaties, lijkt me meer iemand die bereid is om er aan te blijven werken omdat het niet slechts seks is, maar één van de vele middelen om een relatie te ontwikkelen en verbeteren. Iets wat je alleen doet met een persoon die echt bijzonder voor je is. En voor zo'n persoon doe je veel meer moeite.
Beide denk ik, en geloof me, over 10 jaar ken jij jezelf nog veel beter.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:27 schreef Rucola het volgende:
[..]
Komt dat door leeftijd of ervaring?
Al de punten die jij opnoemt ervaar ik al zo en ik ben dan 22 en 4 jaar seksueel actief.
Mensen blijven niet meer bij elkaar omdat het ''hoort'' of omdat de een afhankelijk is van de ander, als de liefde om wat voor reden ook over is kan men nu uit elkaar gaan.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:37 schreef I-care het volgende:
[..]
Dat is het ergste juist.. Een relatie is geen praktische aangelegenheid. Langzaam aan zie je alles en iedereen uit elkaar gedreven worden. Individuen die makkelijk te leiden en verleiden zijn. Precies zoals men het graag ziet
En jij denkt dat het een natuurlijke evolutie is..
De verhouding is in onze cultuur idd scheef getrokken. Een vrouw wordt tig keer sneller een slet genoemd dan een man, sterker nog, bij die laatste lijkt het eerder status verhogend te werken. Ik als man vind dus een man die met iedere vrouw in bed duikt net zo goed een slet. Gelijke monniken, gelijke kappen, ook op dit gebied.quote:ik vind niet dat een vrouw vooroordeeld mag worden op haar seksuele verleden, terwijl een man een vrijbrief heeft om veel partners te hebben gehad.
Elke dag orgies voor iedereen is ook geen seksuele vrijheid.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:08 schreef Libertarisch het volgende:
Het woord 'slet' komt niet in mijn vocabulaire voor.
Alleen onzekere mensen gebruiken dat woord, en bekrompen mensen.
Absolute seksuele vrijheid voor iedereen, man en vrouw.![]()
![]()
Elke dag orgies.
Als ik geen nee kon zeggen had ik over de 1000 sekspartners gehad, dat voor iedereen de benen open doen is echt onzin.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:17 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
De verhouding is in onze cultuur idd scheef getrokken. Een vrouw wordt tig keer sneller een slet genoemd dan een man, sterker nog, bij die laatste lijkt het eerder status verhogend te werken. Ik als man vind dus een man die met iedere vrouw in bed duikt net zo goed een slet. Gelijke monniken, gelijke kappen, ook op dit gebied.
Ik zie dat de meningen nogal uiteen lopen hier op het forum, maar ik zou het persoonlijk ook een afknapper vinden als een eventuele vriendin (leeftijd 20-25 jaar) al een (heel) aantal verschillende bedpartners zou hebben gehad. Dat betekent namelijk dat het een vrouw is die niet in staat is 'nee' te zeggen, die voor iedereen de benen uit elkaar doet. Dan ben je een slaaf aan het worden van je seksuele drift. Zo'n type zoek ik niet bepaald als partner. De zogenaamde seksuele revolutie, waarin alles kan en mag, in naam van de vrijheid, is daarom ook een drogreden. Echte vrijheid, ook op seksueel gebied, is dat je soms 'nee' verkoopt. Altijd maar neuken wanneer de kans zich ook maar enigszins voordoet is geen vrijheid meer, maar domweg je penis of vagina laten regeren boven je brein.
Stel nu dat iemand alleen een relatie aangaat als diegene er 100% voor gaat, maar als single er vrolijk op 'rondneukt'?quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:59 schreef alors het volgende:
[..]
Kwantiteit =/= Kwaliteit.
Ik denk eerder dat iemand waarvoor je de zoveelste bent veel minder bereid is om moeite te steken in je seksleven en liever verder kijkt, of er iemand is die nóg 'beter' is. Dat heeft diegene immers al vaak zat gedaan en de drempel zal niet hoog zijn om het weer te doen.
Iemand die minder sekspartners heeft en dat minder vrijblijvend behandeld, dus alleen in een vaste relaties, lijkt me meer iemand die bereid is om er aan te blijven werken omdat het niet slechts seks is, maar één van de vele middelen om een relatie te ontwikkelen en verbeteren. Iets wat je alleen doet met een persoon die echt bijzonder voor je is. En voor zo'n persoon doe je veel meer moeite.
Het ging er om dat ervaring altijd beter zou zijn, maar daar geloof ik zelf dus niet zo in. Dat ligt er maar net aan. Dus meer bedpartners hoeft niet per definitie beter te zijn.quote:
Klopt, het geheel hiermee eens. Ook binnen een vaste relatie kan men seksueel groeien.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:41 schreef I-care het volgende:
[..]
Het ging er om dat ervaring altijd beter zou zijn, maar daar geloof ik zelf dus niet zo in. Dat ligt er maar net aan. Dus meer bedpartners hoeft niet per definitie beter te zijn.
Maar wat is liefde dan nog? Wachten tot de hormonen en eventueel spanning weg is, en hup de 'liefde' is over.. Right.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mensen blijven niet meer bij elkaar omdat het ''hoort'' of omdat de een afhankelijk is van de ander, als de liefde om wat voor reden ook over is kan men nu uit elkaar gaan.
Geen idee of dat natuurlijke evolutie is maar ik vind dat de mens sowieso ver van natuurlijk af is, maar dat neemt niet weg dat ik de vrijheden die mensen nu hebben wel goed vind.
Dat kan. Maar ik geloof niet echt dat zulke mensen zaken zo strikt gescheiden houden dat er nooit scharrels tot een soort van relatie leiden of dat ze wanneer ze serieus zijn een tijd kunnen wachten met seks. Dat ze hun relatie bv eerst voorstellen aan hun ouders voordat ze er seks mee hebben. En ja, er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:36 schreef netchip het volgende:
[..]
Stel nu dat iemand alleen een relatie aangaat als diegene er 100% voor gaat, maar als single er vrolijk op 'rondneukt'?
Nou, er zijn er bij die voor zo'n beetje iedereen de benen open doen, of daar zelfs actief voor zorgen. Zelf meegemaakt notabene: als ontwetend 1e jaars op de uni stond ik met wat bier teveel op, opeens te dansen met een meisje. Ga ik even later wat nieuw drinken halen bij de bar, en krijg ik naast bier, de waarschuwingen van een stel oudere jaars mee dat ik moet oppassen met haar omdat dat de slet van de uni is. Daar ben ik dus niet van gediend, en ben dus ook niet meer terug gegaan.quote:Als ik geen nee kon zeggen had ik over de 1000 sekspartners gehad, dat voor iedereen de benen open doen is echt onzin.
Als iemand met 10 mensen per jaar seks heeft zou iemand na 10 jaar op 100 sekspartners zitten. Dat klinkt extreem hoog, maar heeft niets te maken met maar met iedereen seks hebben. 10 mensen tegen komen per jaar waarmee je wel seks zou kunnen hebben is niet heel raar. Daar zit dan nog heel erg veel nee zeggen bij.
Zeker, dat denk ik ook. Je bent dan veel beter op elkaar in aan het spelen. Goed, ik geloof best dat de spanning van een nieuwe date ook een genot op zich is. Maar geen noodzaak om goeie seks te hebben.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Klopt, het geheel hiermee eens. Ook binnen een vaste relatie kan men seksueel groeien.
Je ging af op wat anderen zeiden? Wat nu als dat helemaal niet waar was? Dat er een ex van haar tussen zat die kwaad sprak over haar? Het zal niet de eerste noch de laatste keer zijn dat er onterecht zo gesproken wordt over iemand vanuit woede/jaloezie e.d..quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:46 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Nou, er zijn er bij die voor zo'n beetje iedereen de benen open doen, of daar zelfs actief voor zorgen. Zelf meegemaakt notabene: als ontwetend 1e jaars op de uni stond ik met wat bier teveel op, opeens te dansen met een meisje. Ga ik even later wat nieuw drinken halen bij de bar, en krijg ik naast bier, de waarschuwingen van een stel oudere jaars mee dat ik moet oppassen met haar omdat dat de slet van de uni is. Daar ben ik dus niet van gediend, en ben dus ook niet meer terug gegaan.
Daarnaast vind ik 10 verschillende partners per jaar, elk jaar maar weer, eigenlijk wel sletterig. Sorry als ik je daarmee zou beledigen, maar dat vind ik. Het heeft er ook mee te maken hoe je seks ziet denk ik. Voor mij is dat meer de bekroning van een relatie dan het begin ervan. Met of zonder die visie heb je automatisch dan ook weinig of veel verschillende sekspartners gehad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |