Op straat of bij mijn buurman in huis of tuin geloof ik je direct. In mijn achtertuin is het een ander verhaal. De kat had niet het recht om in mijn achtertuin te komen en ik heb de buurman al meerdere keren gewaarschuwd.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je bent civielrechtelijk aansprakelijk (onrechtmatige daad), een kat is net zoals een hond een roerend goed. Succes met het vergoeden ervan.
Nu is die kat onroerend goed.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je bent civielrechtelijk aansprakelijk (onrechtmatige daad), een kat is net zoals een hond een roerend goed. Succes met het vergoeden ervan.
Maak dat de rechter maar wijs, het feit dat het om een levend dier ging welke nu dood is (hierdoor is er materiële schade ontstaan), weegt zwaarder op dan het uitoefenen van het burenrecht.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:19 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Op straat of bij mijn buurman in huis of tuin geloof ik je direct. In mijn achtertuin is het een ander verhaal. De kat had niet het recht om in mijn achtertuin te komen en ik heb de buurman al meerdere keren gewaarschuwd.
Dit. Met je slecht afgerichte grafbak van een hond. #Schilderswijkperikelen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:28 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Maak dat de rechter maar wijs, het feit dat het om een levend dier ging welke nu dood is (hierdoor is er materiële schade ontstaan), weegt zwaarder op dan het uitoefenen van het burenrecht.
Het buurmeisje van 2 loopt niet zonder toezicht in mijn tuin.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:34 schreef Myrr het volgende:
Je bent wel echt een geweldige eigenaar als je hond dieren doodbijt. Dat is echt gezond gedrag enzo.
Nu is het een kat, straks is het je buurmeisje van twee.
schadevergoeding? echt niequote:Op zondag 23 augustus 2015 11:30 schreef erodome het volgende:
Gewoon vanuit jezelf komen met het idee van een vergoeding of iets in die geest is vooral erg goed voor de burenrelatie. Gewoon laten zien dat jij het ook rot vindt.
Kinderen komen nooit zomaar in andermans tuin nee.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:35 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Het buurmeisje van 2 loopt niet zonder toezicht in mijn tuin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |