Ik hoor dat zelf niet, onze woonkamer zit aan de andere kant van het huis. Ik zou het eens bespreken met de andere buurvrouw.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:24 schreef Injetta het volgende:
Als ze echt mishandeld wordt of tegen haar wil opgesloten en verkracht. Dan kun je toch niet je ogen ervoor sluiten? (Zoals dr drentz suggereerd). Er is toch een soort van anoniem meldpunt? Ik zou ern poging wagen onm het toch ergens te melden.
En hoe zou die inburgeringscursus haar moeten helpen? Als ze inderdaad een uitgehuwelijkte importbruid is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:26 schreef Saisai het volgende:
Ja, was er al bang voor. Ik vind het maar naar. Hopelijk krijgt ze snel een inburgeringscursus. Dat krijgt iedereen nu toch?
Grote kans dat ze dat al gehad heeft, anders kan ze sowieso niet legaal in Nederland zijn. Maar voor hetzelfde geld is ze illegaal. Als jullie aanwijzingen hebben dat ze geestelijk en/of lichamelijk wordt mishandeld is het minste dat je kunt doen, het melden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:26 schreef Saisai het volgende:
Ja, was er al bang voor. Ik vind het maar naar. Hopelijk krijgt ze snel een inburgeringscursus. Dat krijgt iedereen nu toch?
Haalt haar enigszins uit haar isolement.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:30 schreef deezler het volgende:
[..]
En hoe zou die inburgeringscursus haar moeten helpen? Als ze inderdaad een uitgehuwelijkte importbruid is.
Als dat isolement zelfgekozen was misschien wel, maar is dat hier het geval?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:33 schreef Saisai het volgende:
[..]
Haalt haar enigszins uit haar isolement.
Hoop ik.
Ze komt wel buiten, soms, met haar vriend. Nooit alleen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat jij haar niet ziet wil niet zeggen dat ze nooit buiten komt he.
zou ik dit topic starten als ze er dolgelukkig uitzag denk je?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:34 schreef deezler het volgende:
[..]
Als dat isolement zelfgekozen was misschien wel, maar is dat hier het geval?
Ze is getrouwd, dus zo'n cursus is dan overbodig al gedaan (een collega heeft ook zijn vrouw ergens uit Azië laten komen, die moest ook het minimale weten voor ze hier mocht blijven). De rest van de familie vindt dat waarschijnlijk geen goed idee, dat inburgeren. Het laatste dat je wilt is een vrouw dat zich opeens feministisch gaat gedragen en nieuwe woorden als emancipatie leren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:26 schreef Saisai het volgende:
koos werkloos nuquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Zit je altijd achter de geraniums dat je precies weet dat ze nooit alleen buiten is?
Dus geen inburgeringscursus?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ze is getrouwd, dus zo'n cursus is dan overbodig. Dat vindt de rest van de familie waarschijnlijk ook zo. Het laatste dat je wilt is een vrouw dat zich opeens feministisch gaat gedragen en nieuwe woorden als emancipatie leren.
Nee maar ik heb respect voor de cultuur van allochtonen.quote:
Ik ook, maar dat heeft ook altijd zijn grenzen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:44 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee maar ik heb respect voor de cultuur van allochtonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |